handdator

Visa fullständig version : Styrketräning på Heltid

hobbitar
2006-06-03, 23:44
Å jag vet faktiskt inte om jag vill satsa på bara styrketräningen eller kombinera den med den andra sporten jag håller på med, känner mig delad just nu....

Jag blev så inspirerad och motiverad idag efter att jag köpt den nyaste BODY-tidingen. Jaja jag får se hur jag känner i morgon när jag nyktrat till.

God Natt

Liten Men Fet
2006-06-03, 23:49
Vad är den andra sporten?

Styrketräning är en av dom sporterna som inte nödvändigtvis blir bättre för att man kör det 6 ggr i veckan istället för 3.

Dissector
2006-06-03, 23:49
*screwy*:D

He-man
2006-06-03, 23:52
Vad är din andra sport som du håller på med?

Om du vill lägga på dig så mycket massa du bara kan, är det en fördel att enbart satsa på bodybuilding (beror ju å andra sidan på hur energikrävande din andra idrott är). Om man däremot kollar på hur Johan Oldenmark har tränat så kör ju han även inebandy med mera, och hans resultat är väll knappast fy skam för det. ;)

Sebbe_H
2006-06-03, 23:54
Kör på båda, det hinner du..

Fan vill också vara lika inspirerad som du, inne i nån svacka nu.. Hemskt..

hobbitar
2006-06-03, 23:54
Jag tränar just nu Thaiboxning 3ggr i veckan och styrketräning 2ggr i veckan.

5 träningspass i veckan är verkligen max för mig men jag känner att jag utvecklas inte muskelmässigt på 2 styrkepass i veckan.

Liten Men Fet
2006-06-04, 00:02
Jag tränar just nu Thaiboxning 3ggr i veckan och styrketräning 2ggr i veckan.

5 träningspass i veckan är verkligen max för mig men jag känner att jag utvecklas inte muskelmässigt på 2 styrkepass i veckan.

Ät mer och kör halv eller helkroppspass. Jag tycker gott du kan hålla på med thaiboxning, om du vill dra ner till två ggr per vecka så funkar väl det.
Kampsport ger mycket, kondition, koordination och smidighet. Saker du kommer sakna som 25-åring :)