Visa fullständig version : hur kan knäböjsdräkten skada än?
hade aldrig haft problem med ländryggen innan jag drog på mig knäböjsdräkten för första gången...ländryggen kollapsade totalt där och jag är tvungen att veta vad som hände. Hur *** kan en knäböjsdräkt paja ländryggen, nej jag fick inga misslyckade knäböj men jag la på ca 20 kilo på en gång..men ändå så..
mangemani
2006-06-03, 14:04
skulle ändå tippa på att du gjorde nått fel i utförandet.
bara för att man sätter på sej ett styrkebälte tex så kan man ju inte tro att man kan utföra övningarna icke korrekt och tro att man är "säker"
skulle ändå tippa på att du gjorde nått fel i utförandet.
bara för att man sätter på sej ett styrkebälte tex så kan man ju inte tro att man kan utföra övningarna icke korrekt och tro att man är "säker"
'
nee asså körde med erfarna styrkelyftstränare och de sa att allt såg bra ut..så inte utförandet så sviktade
mangemani
2006-06-03, 14:14
'
nee asså körde med erfarna styrkelyftstränare och de sa att allt såg bra ut..så inte utförandet så sviktade
jaha,ok.
ptja,ryggen kan man aldrig lita på verkar det som,rätt som det är så smäller det bara till=/
Liten Men Fet
2006-06-03, 14:28
Jag vet inte, har aldrig provat att böja eller marklyfta vare sig med bälte eller dräkt. Med det som bakgrund så funderar jag på om du helt enkelt var ovan vid dräkt och det skapade obalans vilket gjorde att någon korsryggen belastades annorlunda än vad den brukar?
Hoppas du inte är för illa skadad och att det läker snabbt och bra.
Jag vet inte, har aldrig provat att böja eller marklyfta vare sig med bälte eller dräkt. Med det som bakgrund så funderar jag på om du helt enkelt var ovan vid dräkt och det skapade obalans vilket gjorde att någon korsryggen belastades annorlunda än vad den brukar?
Hoppas du inte är för illa skadad och att det läker snabbt och bra.
jo, det stämmer en hel del i det du säger. Kollade upp med kiropraktor som gav liknade beskrivning..att jag bland annat fick en annorlunda muskelaktivering..men han sade att det lika gärna kunde varit något annat, så därför försöker jag verkligen veta...
tack för omtanken, lite ont gör det men det ska inte hindra än
Det blir ett jäkla tryck i ryggslutet av dräkten, nästan all kraft som dräkten tar upp ligger där. Att hålla ut ryggen är mycket viktigt med dräkt, annars böjs ryggslutet, speciellt innan du har kommit in i dräkten. Kanske den inte var helt upp i skrevet heller då blir det extra påtagligt.
Det blir ett jäkla tryck i ryggslutet av dräkten, nästan all kraft som dräkten tar upp ligger där. Att hålla ut ryggen är mycket viktigt med dräkt, annars böjs ryggslutet, speciellt innan du har kommit in i dräkten. Kanske den inte var helt upp i skrevet heller då blir det extra påtagligt.
exakt!!! första gången jag fick den tog det typ 1 timme och komma in i dräkten och den gick inte hela vägen upp....TACK äntligen så har anledningen blottat sig!!!!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.