handdator

Visa fullständig version : Benhinneinflammation igen (suck)

Max
2006-06-03, 09:55
Ytterligare en tråd om möjlig benhinneinflammation.

Jag är öm både på baksidan och framsidan av underbenen. Har inte gjort något annat fysikt än varit ute och promenerat 1-2 h per dag senaste veckan. F.f.a. "stramar" och ömmar det strax till vänster nedanför vänster knä. Är det troligare att det är musklerna som värker? Känns även i vila.

Challenge
2006-06-03, 10:30
Ytterligare en tråd om möjlig benhinneinflammation.

Jag är öm både på baksidan och framsidan av underbenen. Har inte gjort något annat fysikt än varit ute och promenerat 1-2 h per dag senaste veckan. F.f.a. "stramar" och ömmar det strax till vänster nedanför vänster knä. Är det troligare att det är musklerna som värker? Känns även i vila.

Låter nästan lite så, benhinneinflamation brukar ju lugna sig efter man avslutat aktiviteten. Men å andra sidan låter det ju som att 1-2 timmar promenad inte borde ta kål på musklerna direkt?

666white
2006-06-19, 10:21
låter som benhinneinflamation. Kolla dina skor om sulan är för hård eller ej.
Jag får ont i bena om sulan är för hård efter 10-20min när jag är ute och går.
Eller gå på grus/gräs.

Max
2006-06-19, 20:43
Det gick över efter ett par dagar med "vanligt liv". Tror det var muskeln på framsidan vaden som var lite väl spänd, jag stretcha den ganska noga och fick verkligen bra "stretch" i den, nu verkar den normalspänd och strechen är inte alls lika stor.