Visa fullständig version : Hur snabbt deffar ni?
Slartibartfast
2006-06-02, 19:20
jag försöker hålla 0,5 kg i veckan, men det går ganska upp och ner. Medeltalet borde ligga kring 0,5 kg/vecka i alla fall.
norsk_gadd
2006-06-02, 19:29
Har snittat lite mer men 12-13kg på 18veckor ungefär. I början rasade allt hur fort som helst men då såg det bara sämre ut, man får hålla ut.
Jag har deffat en gång och då tog jag 10 kg på 12 veckor.
15 kg på kanske 21 veckor :/ Tappade kanske 2 kg när jag hade körtelfeber.
0,5 kg i månaden ungefär. Det funkar dåligt att önska ner vikten.
1 kg / veckan försöker jag med som MAX! blir väl runt 0.7 kg i veckan. men går jäklans upp och ner. Ena veckan så tycker man att det går alldeles för fort och andra veckan så känns det omöjligt att gå ner ;) Och nej jag räknar inte mitt energi intag / uttag
Nordenator
2006-06-02, 22:08
Vandrar mellan ungefär 0,5-2 kg i veckan, beroende på vad jag känner för under veckan.
Det gör jag utan att ha några ätardagar, mäta/väga mat och beräkna energiinnehåll.
Det är ju så besvärligt så jag kör allt på känn.
Har förlorat 9 kg på 5 veckor nu, viktnedgången har dock saktat ner nu. Myyycket är förmodligen vatten.
Har iaf inte förlorat någonting i styrka än.
racePete
2006-06-02, 22:51
9 kg på 17 veckor. Viktnedgång/vecka varierar som sagt.
Ökar i styrka.
keffat_liv
2006-06-02, 22:54
Skulle jag deffa skulle jag inte ligga under 1 kg i veckan iaf.
Mitt veckosnitt har gått ner 6 kg nu på 18 veckor så ungefär 1/3 kg på vecka. Har dock inte deffat i riktigt i dess rätta bemärkelse. Äter pizza, glass godis varje dag nästan, men jag tränar konditionsträning måånga timmar i veckan så de har gått bra ändå. Och 2 styrketräningspass brukar jag få med oxå så muskler och styrka har jag behållt rätt bra.
Cerberus
2006-06-03, 01:34
Långsamt, beroende på motivationen och självdisciplinen så kan det variera allt från 0.4kg till flera kilon till inga kilon alls per vecka.
Just nu deffar jag nog inte alls med tanke på hur mkt skit jag käkat...
Snittet ligger på 0,5kg/vecka.. sen så lossnar det lite oregelbundet, typ att man ligger still ett tag sen lossnar ett kilo nästa vecka.
bantat ner mig från 95 till 78 sen början av april, dock tappat nån % i de flesta övningar utom bänk och kronlyft där jag fortsatt öka.
har precis avslutat min diet, gick ner ungefär 4kg på 5 veckor
blekfet2
2006-06-03, 10:07
runt 0,7-0,9kg per vecka,,,dock så går deffen skit just nu.
slutat snusa, är grymt godissugen pga verkar det som*screwy*
Själv var jag dum som blev beroende av snus under deffen eftersom det minskar sötsuget något enormt då man alltid har något i munnen. MYCKET DUMT GJORT*screwy*
Svårt o sluta nu *cry*
Gripparn
2006-06-03, 17:07
Det är rätt olika för mig. Vissa veckor blir det knppt något och andra desto mer. Men om man drar ett snitt på det hela så blir det ca 0,4 kg per vecka.
Medeltalet blir 0.75Kg/Vecka under 12månader änsålänge om jag inte räknat helt galet. Men då höll jag nästan upp en månad eller2 under den tiden med. Nu kan man inte kalla det "deff" direkt men ändån :)
4,5kg på 10 dar med försumbar muskelförlust, och nej det va inte vätska.
Tena grabbar och töser!
Behöver ett omdömme av nån som ä lite insatt, har tränat på gym i ca 15 månader, dom sista 8 har varit ricktigt seriösa.
har deffat i 7 veckor och tappat 10 kg, väger nu 87 OBS! ( deffen är inte ricktigt avslutad än).
Nån kan väll ta en titt på bilden å ge en kommentar?
OBS! bilden ä tagen med en kass webcam
30883
Tena grabbar och töser!
Behöver ett omdömme av nån som ä lite insatt, har tränat på gym i ca 15 månader, dom sista 8 har varit ricktigt seriösa.
har deffat i 7 veckor och tappat 10 kg, väger nu 87 OBS! ( deffen är inte ricktigt avslutad än).
Nån kan väll ta en titt på bilden å ge en kommentar?
OBS! bilden ä tagen med en kass webcam
*bild*
Pröva den här tråden: http://62.181.218.130/forum/showthread.php?t=49815
Välkommen till forumet.
JailBait
2006-06-06, 22:16
7 kilo på 15 dagar.. gick inte når så jävla mkt i styrka ändå som folk säger att man gör så ajg var glad
Vet inte riktigt, har bara kommit 2 dagar in på deffen än så länge ;)
5juni : 40min morgonpromenad, helkroppspass, 2323kcal
6juni : 1h morgonpromenad, 1580kcal
Klardatutum 25 juli, har räknat på ca 0.5kg/vecka. Hoppas på ca 4kg, förhoppningsvis till större del från fett =)
Straxt under 1kg/vecka men det går långsammare ju längre ner man kommer tycker jag, tror jag ligger straxt under 10% i BF och nu går det inte riktigt lika snabbt. Har inte tappat nåt i styrka än, men nu i slutspurten är det tungt, utan ätardagar :(
Tror att det är bättre att se på viktnedgång som % av kroppsvikt då det är hur mycket i relation till sin kroppsvikt som spelar roll, inte kilon i absolut vikt. För mig blir det 10% av start kroppsvikten på 2-2,5 månader typ.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.