handdator

Visa fullständig version : Vad kan man påbörja nu? (läsa på distans)

Bönne
2006-06-01, 07:08
Hej!

Om två månader så blir det lumpen, 11 månder ska jag ligga inne. Min tanke, som är väldigt sen påkommen, är att jag skulle försöka plugga lite innan jag ryckte in och även kanske lite när man ligger inne.

Det är främst om företagsekonomi jag vill läsa, nu menar jag inte gymnasiekursen företagsekonomi. Eftersom jag inte tänkt på det förrens nu, så lär det inte gå att hoppa på någon distanskurs till hösten, men man kanske skulle kunna förbereda sig för några kurser som man kan hoppa på framåt våren. Jag vet bara inte riktigt vilka kurser jag ska läsa till och

Så, har någon läst ekonomi på distans, vad läste ni och hur fungerade det?
Via vilket företag och när var sista datum för ansökan där?

Thorwaldsson
2006-06-01, 07:39
Det är främst om företagsekonomi jag vill läsa, nu menar jag inte gymnasiekursen företagsekonomi.

Så, har någon läst ekonomi på distans, vad läste ni och hur fungerade det?
Via vilket företag och när var sista datum för ansökan där?

Menar du att du vill plugga företagsekonomi på ett företag?

Aldrig hört talas om :confused:

Bönne
2006-06-01, 07:48
Menar du att du vill plugga företagsekonomi på ett företag?

Aldrig hört talas om :confused:Via ett företag ja, men då menar jag nautrligtvis inte vilket företag som helst, utan företag som Jensen ("JENSEN education utvecklar, marknadsför och genomför utbildningar").

Thorwaldsson
2006-06-01, 07:59
Duger inte kurser som ges på högskolan?

jakke
2006-06-01, 08:19
jag har läst FekA på distans från Uppsala uni. Ganska låg arbetsinats/poäng.

Bönne
2006-06-01, 08:26
Duger inte kurser som ges på högskolan?Det är för sent att söka till kurserna på högskolan, ifall man vill börja läsa redan nu till hösten. Därför hade jag hoppats på att det kanske fanns ett alternativ, som har ett senare sista datum.

Finns inte det inte, eller finns det inget tillräckligt alternativ, så har man åtminstonde fler alternativ tills nästa sökning, högskolan är i mina ögon inte nödvändigtvis det bästa alternativet. Sedan är det inte så mycket poängen, som kunskaperna jag är ute efter.

sgtbarnes
2006-06-01, 23:26
hade en lumparpolare som läste matte på distans i lumpen, men tänk på att befälen kan va knorriga när det gäller det där. Den här snubben fick t.ex inte permis för tenta o.d. trots att det inte drabbade nån viktigt övning eller utbildning.

Jense
2006-06-02, 05:28
Däckvältarskolan från skåne har jag hört ska va bra, även farmeswalkskolan :D