handdator

Visa fullständig version : Vädret jävlas...

Stoltz
2006-06-01, 06:15
Har ni varit med om att ni står inför något viktigt, och sen bestämmer sig vädergudarna för att förpesta er vardag? Typ springa ett lopp och det blir ösregn, ni ska ut på picknick och det blir grått väder.

Själv ska jag ha prov nu på morgonen och kände att jag faktiskt skulle behöva vara rejält utsövd. Kl 01:34 hör jag den första knallen. Åskan är här.
Sen tar det en paus och nästa knall väcker mig runt 03:30. Härifrån så är det bara helvete. Hårt regn och grova åskknallar som håller en vaken. runt 5:30 får jag en blund i ögonen.

6:15 ringer väckerklockan och skriker "Prov! Prov!". *grr27*

dynamo
2006-06-01, 06:32
Jag brukar inte ta det personligt och det är nog därför jag inte lyckas komma på nån gång det har hänt, om än det säkert har det.

Trist att du vaknade av sånt. Jag tycker det kan vara nog jobbigt att få sova ut full om det är viktiga saker kommande dag ändå.

Just regnsmatter och åska tycker jag är riktigt mysigt när man inte är tvingad att vara ute i det (och även då har det sin charm ibland).

Lycka till med provet!

Edde_1
2006-06-01, 06:33
Jag hade gärna haft picknick och sprungit ett lopp i ösregn. Värre är det med regn när man har 10 hektar hö av högsta kvalité liggande på fält torrt och färdigt för intagning. :furious:

JJ
2006-06-01, 07:01
Jag hade gärna haft picknick och sprungit ett lopp i ösregn. Värre är det med regn när man har 10 hektar hö av högsta kvalité liggande på fält torrt och färdigt för intagning. :furious:

Ni bönder ska alltid vara värst;)

Bönne
2006-06-01, 07:02
För ett tag sedan, så skulle vi på jobb ut och käka, så tänkte vi att vi skulle ta mat med oss och sätta oss vid kusten i Limhamn, väder var fint, 5 min senare så går solen i moln och det börjar småregna. Blev en kort lunch =p

Thorwaldsson
2006-06-01, 07:47
Ser det inte som om vädret jävlas. För egen del sover jag bättre när det åskar, regnar och blåser.

Edde_1
2006-06-01, 07:53
Ni bönder ska alltid vara värst;)
Jag vet:cool:

daja
2006-06-01, 07:58
Har ni varit med om att ni står inför något viktigt, och sen bestämmer sig vädergudarna för att förpesta er vardag? Typ springa ett lopp och det blir ösregn, ni ska ut på picknick och det blir grått väder.

Själv ska jag ha prov nu på morgonen och kände att jag faktiskt skulle behöva vara rejält utsövd. Kl 01:34 hör jag den första knallen. Åskan är här.
Sen tar det en paus och nästa knall väcker mig runt 03:30. Härifrån så är det bara helvete. Hårt regn och grova åskknallar som håller en vaken. runt 5:30 får jag en blund i ögonen.

6:15 ringer väckerklockan och skriker "Prov! Prov!". *grr27*

har du inte åskledare på tältet?

nej men i Sverige tycker jag att vädret jävlas 24/7

Stoltz
2006-06-01, 10:49
Åskan hörs väl ändå? :D

Provet är över, och nu skiner solen. Man får väl vara glad för det...! *popcorn*

Störigt faktiskt, jag älskar åska och regnsmatter egentligne, men nu blev jag bara arg :laugh:

racePete
2006-06-01, 13:51
Två klassiker som alltid händer mig:

Solsken + biltvätt -> regn...
Vindstilla + lövkrattning -> storm...

*grr27*

Kabuto
2006-06-01, 14:00
Ser det inte som om vädret jävlas. För egen del sover jag bättre när det åskar, regnar och blåser.

+1

Så jäkla skönt när det åskar och dundrar.

mangemani
2006-06-01, 14:06
japp.
har fått i uppgift om att göra klar en gigantisk sten platå för områdets ungars avslutning(den 9:e).
det ska svirras,blåsas,krattas,sopas osv.
det har varit spö regn,fuktigt,unket väder helt enkelt och detta har gjort att jag ej har kunnat göra det som behövs/måste göras.
har varit uppehåll nån halvtimme,men det har inte varit mycket att hurra för.
igår blev det sol och idag så regnade det men blev sol senare på dagen så det har torkat lite.
får hoppas att det blir sol nästa vecka så man kan börja blåsa,då kommer det bli klart på noll tid.

Baan
2006-06-01, 14:08
känns som vädret djävlas hela tiden faktiskt, men ibland blir det lite extra surt om man planerat göra något, typ tvätta bilen.

just det där med att försöka sova ut innan tenta/prov tror jag inte funkar så bra för det mesta, om man inte är helt kall och vanligtvis kan sova gott hur viktig nästa dag än är, säjlv är jag inte sån.

skaparn
2006-06-01, 15:48

Det här kan ju vara ett resultat av att jag är en trist person som tenderar att lägga motgång på minnet i högre grad än medgång, men du beskrev just vardagen som jag upplever den. Jag väntar bara på att någon gång bli utesluten, ej bjuden eller nekad att ställa upp i en tävling på grund av att de hört ryktet om hur jag drar till mig dåligt väder.