Visa fullständig version : Vaxning....
Tänkte avsluta deffen med en vaxning, detta är dock ett helt nytt område för mig, så lite hjälp efterlyses. Har man genomlidit denna självspäkning så ska man väl maxxa ut resultatet i slutändan. Vad för nåt vax ska man använda? var köper man det? Tänkte vaxa överkroppen men det kanske ser knepigt ut om man bara är halv vaxad *rolleyes* hur brukar ni köra?
Tips & trix mottages tacksamt.......
The_RobRoy
2006-05-31, 22:25
Snälla spela in det på film och posta, obs krav, måste va ljud också!
Arnesson
2006-05-31, 22:26
Gå till en salong, medtag som sagt polare med kamera.
ja, se till att ha hjälp första gången, jag ska vaxa ryggen till sommaren hade jag tänkt, urk.
Men hårig rygg är så otrevligt.
Arnesson
2006-05-31, 22:36
Tänkte avsluta deffen med en vaxning, detta är dock ett helt nytt område för mig, så lite hjälp efterlyses. Har man genomlidit denna självspäkning så ska man väl maxxa ut resultatet i slutändan. Vad för nåt vax ska man använda? var köper man det? Tänkte vaxa överkroppen men det kanske ser knepigt ut om man bara är halv vaxad *rolleyes* hur brukar ni köra?
Tips & trix mottages tacksamt.......
Vill du vaxa hemma kan du köpa det på t ex Åhlens. Finns ju även i massor av webshopar.
Men som jag skrev, så är det nog lättast att köra på salong (t ex http://www.uppsala.com/org/org_pres.php3?nr=337651)
jag vaxade mina ben, för att se vad the fuss va om. kändes inte speciellt mycket. ungifär som att dra av en ruva
jag vaxade mina ben, för att se vad the fuss va om. kändes inte speciellt mycket. ungifär som att dra av en ruva
Du vet att du aldrig kommer att kunna komma med i en MC-klubb nu va?
The_RobRoy
2006-05-31, 22:41
Prova med en pincett och dra ut ett knippe näshår istället, där snackar vi smärta *cry*
Gå till en salong så blir det bra och gör så lite ont som möjligt. Hur ont det gör beros på hr grova hårsäckar man har och smärttröskeln. Vissa ställen är inga probs medan andra gör sjukt ont. Benen tycker jag tex inte är någon fara men brasiliansk gör sjuuuukt ont, dock värt besväret och smärtan att slippa raka hela tiden plus att hårväxten blir mindre med tiden om man vaxar. Det gör mindre ont för varje gång så håll ut.
Hmmmm, vafan salong!? där fanns ju inte ens bröstet med på prislistan, tydlig indikation på att inte så många killar går dit hehe. Jaja det blir väl att traska till Åhlens & tjacka nåt grejs. ska nog köpa nån läder rem & bita i oxå.... Filmen kan ni glömma :booty: men det kommer ev några bilder senare *flex*
Inte så många tips dock :/ men det kanse inte är så komplicerat, bara att bita ihop & dra :cryout:
Du vet att du aldrig kommer att kunna komma med i en MC-klubb nu va?
ja, jag vet. fast håret har växt tillbaka
Prova med en pincett och dra ut ett knippe näshår istället, där snackar vi smärta *cry*
tycke rjag inte, ONT gör det fan inte, obehagligt är det dock! väldigt obehagligt
gör inte spec ont, men jag nyser som fan av det.
Plocka hår mellan ögonbrynen gör mer ont för mig, men unibrow är inte snyggt det heller, fan vad fåfäng man ska vara då*grr27*
Hmmmm, vafan salong!? där fanns ju inte ens bröstet med på prislistan, tydlig indikation på att inte så många killar går dit hehe. Jaja det blir väl att traska till Åhlens & tjacka nåt grejs. ska nog köpa nån läder rem & bita i oxå.... Filmen kan ni glömma :booty: men det kommer ev några bilder senare *flex*
Inte så många tips dock :/ men det kanse inte är så komplicerat, bara att bita ihop & dra :cryout:
du kan inte vaxa bröstet själv ... be någon tjejkompis med lite erfarenhet av vaxning om hjälp
Gå till en salong så blir det bra och gör så lite ont som möjligt. Hur ont det gör beros på hr grova hårsäckar man har och smärttröskeln. Vissa ställen är inga probs medan andra gör sjukt ont. Benen tycker jag tex inte är någon fara men brasiliansk gör sjuuuukt ont, dock värt besväret och smärtan att slippa raka hela tiden plus att hårväxten blir mindre med tiden om man vaxar. Det gör mindre ont för varje gång så håll ut.
OK, men det verkar ju gå loss på rätt mycket stålar att gå på salong eller?
Vax rygg & axlar (30 min)...........................300:-
Vax hela ben, inkl. bikini (60 min).................450:-
Antar att man typ behöver hela paketet hehe... och om priserna är uträknade för tjejjer så kommer det ju att bli påslag när man visar upp sin håriga bringa :cool: Men det kanske är värt en tusenlapp....
Är inte helt med på vax slanget men jag antar att man inte har mycket hår kvar nånstans om man har en brasiliansk look???:em:
The_RobRoy
2006-05-31, 23:01
tycke rjag inte, ONT gör det fan inte, obehagligt är det dock! väldigt obehagligt
okej inte ont ont på det sättet, men fan va äckligt det känns, ögat börjar tokrinna också, blir som en flod ur ögat.
du kan inte vaxa bröstet själv ... be någon tjejkompis med lite erfarenhet av vaxning om hjälp
Kan man inte!? varför då? jag har nog inte riktigt förstått hur man gör det här... *rolleyes*
Vafan min tråd blir hijackad av näsvaxning!!!!??? *screwy* *kissass* :cryout:
OK, men det verkar ju gå loss på rätt mycket stålar att gå på salong eller?
Vax rygg & axlar (30 min)...........................300:-
Vax hela ben, inkl. bikini (60 min).................450:-
Antar att man typ behöver hela paketet hehe... och om priserna är uträknade för tjejjer så kommer det ju att bli påslag när man visar upp sin håriga bringa :cool: Men det kanske är värt en tusenlapp....
Är inte helt med på vax slanget men jag antar att man inte har mycket hår kvar nånstans om man har en brasiliansk look???:em:
Det är ju bara att ringa till salongen i fråga och förklara läget. Sen lär dom ju kunna ge dig ett exempel på vad det skulle tänkas kosta.
jag och en polare tänkte köra vax och öl-kväll nångång i sommar, se vem som vågar vaxa mest.. *rolleyes*
nu blev den där formulering lite gay men vi tänkte väl bara köra rygg och ben.
Bla bla bla Ben!
*grr27* *cry* *screwy*
Ben?!?!
Dajollee
2006-06-01, 09:46
testa o dra av ett hårstrå från stortån d gör ju skit ont! ;)
palla vaxa fan finns d bara brudar kvar här?
nej, du kan få se min snopp på webcam vilket torde vara bevis på att jag är kille..
Samma debatt gick när far min var ung, men då var man fjolla, bög, omanlig osv om man använde deodorant.
Idag är det ingen som blir retad för att de använder deo, snarare tvärt om
Nitrometan
2006-06-01, 10:05
Samma debatt gick när far min var ung, men då var man fjolla, bög, omanlig osv om man använde deodorant.
Idag är det ingen som blir retad för att de använder deo, snarare tvärt om
Aj. Du menar att utvecklingen går åt vax-hållet?
Då ska jag vara bakåtsträvare!
Aj. Du menar att utvecklingen går åt vax-hållet?
Då ska jag vara bakåtsträvare!
Ja, det barkar däråt, jag blir fan mer och mer fåfäng.
tidigare dög hel och ren i mina ögon, dock har kraven på ren ökat lite.
Jag noppar mellan ögonbrynen, trimmar könshår, jagar pormaskar, rakar mig, tvättar mig med ansiktstvål, samt trar på mig lite "lukta gott" då och då, allt för att lura det motsatta könet att jag är något att ha ;)
*grr27* *cry* *screwy*
Ben?!?!
Jaaa, grejen var ju att det skulle göra ont! :D
Någon som vet hur de står till med utslagen osv om man går till salong? Testade nämligen att vaxa bröstet hemma med flickvännen förra sommaren, körde dock bara tre remsor över bröstet, då de blev såna sjujävla utslag. Hade typ "rakfinnar" 2v efter de, pest och pina!
Borde bli lindrigare på salong då vi kanske drog remsorna galet, eller nåt?
Någon som vet hur de står till med utslagen osv om man går till salong? Testade nämligen att vaxa bröstet hemma med flickvännen förra sommaren, körde dock bara tre remsor över bröstet, då de blev såna sjujävla utslag. Hade typ "rakfinnar" 2v efter de, pest och pina!
Borde bli lindrigare på salong då vi kanske drog remsorna galet, eller nåt?
Tipset verkar vara att hålla jäkligt rent & använda lotion. Kanske köra med dom gamla acne medlen från högstadiet hehe, sprit & allt vad man hade på.....
Ta en lång dusch så huden är smidig och elastisk, se till att vaxet är varmt och fäster ordentligt, dra som fan, och tvätta ordentligt efteråt, gärna med något milt och återfuktande, håll tummarna och tänk på att huden vänjer sig efter ett par gånger ;)
Dajollee
2006-06-01, 15:03
om du behåller håret slipper du bekymra dig om sånna här små problem
om du behåller håret slipper du bekymra dig om sånna här små problem
Begåvat inlägg, ungefär som att posta i diet deff viktminskning att man skall behålla sin kulmage så slipper man dieta. Eller i träningsforumet att man skall strunta i att bygga muskelr så slipper man fundera på träningsprogram.
Du måste ha tänkt till ordentligt där.
:thumbup:
Om det inte vore för ett visst meck med vax skulle jag sjunga dess lov och vaxa benen oftare. Nu blir det bara på sommaren jag ids och annars nöjer jag mig med rakning medelst hyvel eller apparat.
Har någon testat creme eller skum som man bara smeta på och sedan rinner håret av, låter det som på beskrivningen iallafall. Veet har en hårborttagningscreme som jag funderar på att prova, men vill höra en recension först. Det låter lite farligt, speciellt när dom anger en maxtid för att ha cremen på huden som man verkligen inte får överskrida.
Vaxning av benen gör inte ont, och det är det enda jag gjort..
Men ehm.. jadu. Andas ordentligt så att du kan slappna av.
Tänk på något annat och låt någon göra det åt dig även om du gör det hemma.
Sånna cool vax mojs som veet har sux..
Jag skulle vaxa ryggen så den var fin till sommaren, har inte så mycket
hår på ryggen så det tänkte jag borde inte smärta så mycket.
DET GJORDE DET!!!
Satan i helvete vad ont det gjorde, dessutom så fick jag
typ inflammation i hårsäckarna efteråt så jag hade 200
små finnar på ryggen som kliade apa...
Inget att rekomendera, nästa gång gör jag det på salong inte
med hemma kit och låter tjejen fixa
Vaxning av benen gör inte ont, och det är det enda jag gjort..
Men ehm.. jadu. Andas ordentligt så att du kan slappna av.
Tänk på något annat och låt någon göra det åt dig även om du gör det hemma.
Sånna cool vax mojs som veet har sux..
Det beror rätt mycket på hur grova hårsäckar samt hur känslig hud man har. Även om jag drar rätt samt använder bra vax o hela kitet får jag som små sår i var o varannan hårsäck. Det tar minst 3 veckor innan det ser normalt ut igen o då har det förbannade håret nästan börjat växa ut igen *screwy* Nu syftar jag mest på typ bröst o mage, benen har jag bara testat lite lätt på.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.