Visa fullständig version : Den söta tösa - sista chansen imorgon
Jag pluggar, som jag kanske nämnt, till sjuksköterska. I min klass går en flicka som jag är lite smått betuttad i. Imorgon har vi sista tentan, vilket förmodligen betyder att jag inte kommer att träffa henne förrän i augusti igen. Jag har alltså en sista möjlighet att snacka med henne för att kunna träffa henne under sommaren på ett eller annat sätt.
Vi är inte superbundis, men snackar lite då och då i klassen, och jag vet i princip precis vad jag ska (?) säga till henne imorgon, utan att det verkar det minsta misstänkt. Väldigt oskyldigt.
Lite mesigt att ge sig på sådant här sista dagen, men å andra sidan frågar jag henne inte om hon vill gifta sig med mig. Det gäller inte ens en "dejt" - verkligen inte - utan snarare en möjlighet att träffa henne igen och lära känna henne bättre.
Så varför i helvete besvärar jag er med den här skiten?
Jo...
1. Jag behövde skriva av mig.
2. Om någon har några åsikter/tips angående det hela så är det välkommet.
3. För att pressa mig själv. I och med att jag är så jävla blyg när det gäller sådant här behöver jag en rejäl spark i arslet. Så därför är ni välkomna att spydigt fråga mig om jag snackade med henne, och ännu mer spydigt pika mig om det visar sig att jag fegade ur.
Och ja, det var jag som för två månader sedan startade en tråd om att det tagit slut med tjejen. Håll käft! :D
Vad är det du ska säga?
Och oavsett vad, säg det! Vad har du att förlora?
Vad är det du ska säga?
Äh, det jag ska säga är ganska ointressant. Bara ett par väldigt oskyldiga förslag. Spelningar och skit.
Det är väl anledning nummer 4. Jag har alltid försökt intala mig själv att jag inte har något att förlora, carpe diem etc., och alltid blivit besviken på mig själv när jag inser att jag fegade ur igen. Särskilt då jag alltid propagerar för andra att "du kommer att ångra dig att du inte gjorde det och gå runt och undra vad som hade hänt om du vågat". Bläh, ju mer jag tänker på det, desto tröttare blir jag på mig själv.
shadowfire
2006-05-31, 22:31
Vet hur det känns, men jag hoppas du tar chansen imorgon o tar tillfället i akt! Visst, risken finns att du blir dittvålad så det står härliga till, jag blev det själv efter en idiotisk date i måndags, men det tar å andra sidan bara några dagar sen är man på fötter igen - om du nu skulle få kalla handen.
Fan tuta o kör, va dig själv o gör något galet vettja!
Dissector
2006-05-31, 22:32
Henne? :D
Mitt tips är:
Bara var avslappnad och le mycket (de flesta verkar gilla léende killar skarpt :P ) och prata en del, fast inte så det blir för mycket och jobbigt. Bara så att ni känner att ni har ordentligt med kontakt just då. Då kommer inga frågor som "ska du förbi där eller där i sommar?" låta konstiga =)
Försök tajma någon händelse i sommar som hon kan tänkas vara intresserad av :)
Peaka dig för att du fegade ur tjänar inget till. Då är det ändå försent. Så nu innan tiden är ute, samla dig och tänk att sålänge du inte säger något i Johnny Bravo-stil så kommer det förmodligen åtminstone inte krashlanda!
Herkulez
2006-05-31, 22:40
med tanke på att du kallar henne för "tösa" så är det nog redan kört, tyvärr.
Som sagt, det är inte fråga om någon dejt, utan bara något som göra att vi kan ses under sommaren. Tanken är inte att jag ska gå fram och försöka charma skiten ur henne, utan bara snacka som vanligt.
Hur som helst, jag ska, som Dissector skrev, få med henne på något hon kan tänkas vara intresserad av. Hon skulle kommit på vår (mitt band) förra spelning, men det blev inte av. Så jag tänker fråga om hon har lust att komma på någon spelning i sommar istället. Kul? Nja, men det är åtminstone något.
En annan grej är att hon fick en skiva av mig med ett GBG-band som hon verkade uppskatta ganska mycket, så en bra grej vore ju att fråga om hon har lust att gå med på en av deras spelningar under sommaren. Det skulle vara det bästa.
OM du är rädd för att bli nervös, dra inte på det hela dan utan gör det så fort du ser henne. Ingen tvekan = ingen tid att tänka över det = mindre nervositet.
Fråga efter msn, det verkar vara det enda raggningen som körs numera.
Det är ju skitdumt. Då hinner man uttömma alla grundläggande samtalsämnen redan innan man känner personen ordentligt.
Efter som nästan alla killar frågar efter msn så är han mer originell om han inte gör det. Det är kul med killar som inte är helt internet-förstörda :D
med tanke på att du kallar henne för "tösa" så är det nog redan kört, tyvärr.
:D
Käft, pajka!
EDIT: Jag tror att jag skjuter mig i foten om jag frågar efter MSN.
shadowfire
2006-05-31, 22:49
Det är ju sommar o sol så det finns ju massa skoj o föreslå. Allt från picknick till inlinestur. Skippa msn dock. Å nämn för bövelen inget om ditt Lunarstormkonto.*slap*
Om ni har pluggat tillsammans och känt varandra en tid, så är det ganska stor risk att ni redan skapat en kompisrelation. För henne är du då som sagt bara en vän, då skulle det bara kännas konstigt/obekvämt för henne om du stötte på henne (om du nu inte redan gjort det?). Jag tror inte riktigt på det här med kompisrelationer som utvecklas till intimare relationer. Visst finns det undantag, men i allmänhet brukar det inte fungera så bra.
Men vem vet? Kanske går hon runt och tänker samma sak som du gör om henne, bara det att hon är lite blyg. Klart det är värt ett försök. Vad har du att välja mellan? Antingen göra ett försök eller gräma dig över att du inte gjorde det. Lycka till!
Fråga efter ...jabber. Så när hon säger "Va?" så kan du charma henne med varför öppna protokoll oftast är bättre än stängda.
Eller jo, kanske inte.
fråga om hon vill festa i sommar, ta hennes nummer. såja onetwotrebengt!11111
sgtbarnes
2006-05-31, 23:26
Tycker lätt du ska fråga, du har inget att förlora och nobbar hon dig (vilket inte är troligt?) så vet du iaf och behöver inte besväras av tanken om att "jag borde ha frågat henne, etc.. och ångra dig senare.
Btw : var pluggar du till sjuksköterska och vilken termin?
Avslutar precis t2 på KI i sthlm (sjuksyrra)
Liten Men Fet
2006-05-31, 23:28
fråga om hon vill festa i sommar, ta hennes nummer. såja onetwotrebengt!11111
Faktiskt inget dumt förslag. Det dummaste du kan göra är att inte försöka, lyssna inte på dom som säger att du kan sabba en kompisrelation för kompisar finns det massor och hon borde klara av att nobba dig så schysst att ni fortfarande är vänner.
Ett huvudlöst försök är bättre en inget alls, ångra aldrig något du gjorde bara sånt du inte gjorde osv.
Lycka till!
Faktiskt inget dumt förslag. Det dummaste du kan göra är att inte försöka, lyssna inte på dom som säger att du kan sabba en kompisrelation för kompisar finns det massor och hon borde klara av att nobba dig så schysst att ni fortfarande är vänner.
Ett huvudlöst försök är bättre en inget alls, ångra aldrig något du gjorde bara sånt du inte gjorde osv.
Lycka till!
ja vafan är det en polare kan du gärna fråga om hon vill festa.
jag hade gjort såhär
"jaha, snart sommar.. vad ska du göra?"
hon vet inte vad hon ska göra hela sommaren.
du säger
"okej, nä inte jag heller. vi kan väl hitta på något?"
hon svarar "oh baby, take me home"
Ottenbaum
2006-06-02, 10:17
Hur gick det?
Jodå, jag snackade med henne. En hel del faktiskt. Jag, hon och ytterligare några från klassen gick ut och käkade och tog några öl efter tentan. Ett ypperligt tillfälle att snacka. Och nej, jag fegade inte ur innan tentan. Det var tack vare att jag vågade snacka med henne som vi hamnade på samma ställe efteråt.
Resultatet är både goda och dåliga nyheter.
Bra:
Jag fick hennes nummer och vi kommer förmodligen att ses under sommaren.
Dåligt:
Det visade sig att hon är upptagen.
Jaja, jag gjorde det i alla fall. Det är huvudsaken. :)
Rock'nRoll
2006-06-02, 11:01
Jodå, jag snackade med henne. En hel del faktiskt. Jag, hon och ytterligare några från klassen gick ut och käkade och tog några öl efter tentan. Ett ypperligt tillfälle att snacka. Och nej, jag fegade inte ur innan tentan. Det var tack vare att jag vågade snacka med henne som vi hamnade på samma ställe efteråt.
Bra:
Dåligt:
Ähhhh, du är väll grövre än hennes pojkvän?
Ähhhh, du är väll grövre än hennes pojkvän?
Haha
Glömde att upphetsat ställa frågan "MEN VAD TAR HAN I BÄNK DÅ?"
Unlucky unlucky... det där med pojkvännen...
men wtf du har nummret nu, relationer håller inte för evigt så bara passa på sen ;)
BigForre
2006-06-02, 11:04
Haha
:laugh:
I övrigt grymt starkt :hbang:
Rock'nRoll
2006-06-02, 11:07
Haha
:laugh:
Ring klockan 3 i natt och fråga istället.
Pepparkakssmurfen
2006-06-02, 11:15
Att hon gav sitt nummer fast hon har pojkvän tyder på att hon ser dig som kompis/kurskamrat,hade hon misstänkt att du raggade på henne,hade hon nog inte gett sitt nummer.
Det är vad jag tror,kan inte någon av kolo-tjejerna komma och tolka det som hände ur ett kvinnligt perspektiv?
Att hon gav sitt nummer fast hon har pojkvän tyder på att hon ser dig som kompis/kurskamrat,hade hon misstänkt att du raggade på henne,hade hon nog inte gett sitt nummer.
Det är vad jag tror,kan inte någon av kolo-tjejerna komma och tolka det som hände ur ett kvinnligt perspektiv?
Jo, jag är ganska säker på att det är så hon ser mig, men ärligt talat så känns det ganska okej. Hon har pojkvän och det är inte särskilt mycket jag kan göra åt det.
Detta handlade lika mycket om att jag för en gångs skull skulle få arslet ur vagnen och fråga, istället för att gå runt att vara sur på mig själv för att jag fegade ur.
Tigerkotten
2006-06-02, 11:27
Jo, jag är ganska säker på att det är så hon ser mig, men ärligt talat så känns det ganska okej. Hon har pojkvän och det är inte särskilt mycket jag kan göra åt det.
Detta handlade lika mycket om att jag för en gångs skull skulle få arslet ur vagnen och fråga, istället för att gå runt att vara sur på mig själv för att jag fegade ur.
Pff inte kan göra något åt det? Du vet väl att sheo lyckades med detta nydligen. Att "stjäla" ens flickvän dvs.
Bra att du vågade iaf :)
Fan va bra att du gjorde det bästa som gick av situationen! Vem vet vad som händer mellan henne och den killen, vissa relationer kraschar ju i en handvändning, kanske får vi se ett gäng flickväns-hyllar-trådar-ala-sheo från din sida efter sommaren :naughty: :D
hoppas ni får det najs iaf
modigt gjort, hoppas du får en bra sommar.
Herkulez
2006-06-02, 11:37
nu slipper du grubbla hela sommaren, bra gjort. men skit i att hon har pojkvän, du är väl inte svartsjuk av dig *sättahenneitvåansmiley*
snelhest
2006-06-02, 11:43
Låter skönt det! :thumbup: Slipper du få könssjukdomar, barn och annat dom försöker pracka på en... Kvinnor är en av de främsta ohälsofaktorerna för män så jag är lättad och glad över det positiva beskedet.
Herkulez
2006-06-02, 11:47
Låter skönt det! :thumbup: Slipper du få könssjukdomar, barn och annat dom försöker pracka på en... Kvinnor är en av de främsta ohälsofaktorerna för män så jag är lättad och glad över det positiva beskedet.
http://web.syr.edu/~sslau/girls-stupid.jpg
Liten Men Fet
2006-06-02, 12:14
Bra att du vågade, att hon har pojkvän kan du ju inte göra så mycket åt.
Just det, bara att skita i det! Dvs. alla ragganspelningar du kör kan alltid ursäktas med kompissnack/bråk whatever... HALVA INNE! :thumbup:
Nej sluta det kan finnas tusen anledningar till varför hon gav numret. T.ex. att hon tyckte synd om killen och ville vara snäll. (ja det händer, sen när killen ringer så svarar man inte och/eller skyller på annat). Eller så kanske hon bara vill ha lite bollar i luften, inte alls särskilt ovanligt även under ett förhållande. Men ingen utav oss här kan börja spekulera i huruvida hennes intentions var eftersom vi inte var där, det kan bara scythe själv veta. Hur som haver så var det starkt jobbat, låt inte hennes nummer bara ligga där i fickan under sommaren nu bara! Lycka till!
Klart man kan göra ganska mycket åt det, om det inte går mot ens moral och man är någorlunda skilled ;)
Nej sluta det kan finnas tusen anledningar till varför hon gav numret. T.ex. att hon tyckte synd om killen och ville vara snäll. (ja det händer, sen när killen ringer så svarar man inte och/eller skyller på annat). Eller så kanske hon bara vill ha lite bollar i luften, inte alls särskilt ovanligt även under ett förhållande. Men ingen utav oss här kan börja spekulera i huruvida hennes intentions var eftersom vi inte var där, det kan bara scythe själv veta. Hur som haver så var det starkt jobbat, låt inte hennes nummer bara ligga där i fickan under sommaren nu bara! Lycka till!
Eller så kanske det var något så simpelt som att hon vill ha fler vänner? :confused: :confused: *rolleyes* ;)
Det är ju skitdumt. Då hinner man uttömma alla grundläggande samtalsämnen redan innan man känner personen ordentligt.Exakt, vad finns det då kvar att tala om?
shadowfire
2006-06-02, 15:37
Klockrent gjort iaf, du fick ju åtminstone lite av ett svar/besked... way to go!
Jacksatan
2006-06-02, 15:42
Bra:
Dåligt:
Trist att hon hade kille. Det enda du kan göra nu är ju egentligen bara att va glad o trevlig mot henne. Är ändå imponerad över att du tog tag i det. Du springer säkert på nån trevlig tjej i sommar om inte annat.
Callister
2006-06-02, 16:16
Det finns en skill (som jag brukar använda i oblivion). Där man charmar någon och övertalar den. Jag har nog en med 5 pts dmg som du kan få.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.