Visa fullständig version : Homosexuella och hormonnivåer
Enligt en klasskamrat vars bröder utbildar sig till läkare finns det ett samband mellan hormonnivåerna och om man är homosexuell, dvs homosexuella skulle ha lägre testosteron. Förklaringen låter ju lite väl simpel, det borde gå att dopa bort bögar så att säga. Finns det något samband?
bluelight
2006-05-31, 18:13
Kan jag knappast tänka mig, men om det var så att dom hade lägre hormonnivåer så kan det ju vara en förklaring varför dom är bögar.
Simpelt och simpelt. Inte så att de förklarade homosexualitet med låga hormonnivåer.
Snacka man inte om mängden testo som ungen usatts för i mammans mage?
Så man blir mer heterosexuell när man är på och gay när man precis klivit av? Dumheter.
Kan jag knappast tänka mig, men om det var så att dom hade lägre hormonnivåer så kan det ju vara en förklaring varför dom är bögar.
Först kan du inte tänka dig det, sen går du så långt som att koppla lågt testosteron till att vara homosexuell?
Herkulez
2006-05-31, 18:26
bob paris bevisade motsatsen på 80-talet iaf.
bluelight
2006-05-31, 18:33
Först kan du inte tänka dig det, sen går du så långt som att koppla lågt testosteron till att vara homosexuell?
Jag kan inte tänka mig att bögar har mindre testo, men om dom har det så KAN ju det vara en förklaring varför dom är homo, för att förtydliga. Lite testo under uppväxten så blir man väl mer kvinnlig?
Jag kan inte tänka mig att bögar har mindre testo, men om dom har det så KAN ju det vara en förklaring varför dom är homo, för att förtydliga. Lite testo under uppväxten så blir man väl mer kvinnlig?
Nej?
Snacka man inte om mängden testo som ungen usatts för i mammans mage?
vore grymt intressant med vidareutveckling eller källa
bluelight
2006-05-31, 18:41
Nej?
Inte? Har jag alltid haft för mig, mindre manliga hormoner=mindre manlig, då är man väl mer kvinnlig? eller?
Inte? Har jag alltid haft för mig, mindre manliga hormoner=mindre manlig, då är man väl mer kvinnlig? eller?
fysiskt sett är det ju så, det är jävligt intressant om det påverkar det psykiska med.
bluelight
2006-05-31, 18:49
fysiskt sett är det ju så, det är jävligt intressant om det påverkar det psykiska med.
Jag tror att det påverkar de psykiska med, iom att anabola steroider kan göra dig mer aggressiv (höga nivåer av hormoner) så blir man väl tjejigare av låga nivåer, mina 50 öre iaf.
Jag tror att det påverkar de psykiska med, iom att anabola steroider kan göra dig mer aggressiv (höga nivåer av hormoner) så blir man väl tjejigare av låga nivåer, mina 50 öre iaf.
Jo det skulle väl kunna stämma. Sen hör ju inte homosexualitet och kvinnlighet ihop alltid, men det vore bra att få in lite undersökningar och sånt här
Snacka man inte om mängden testo som ungen usatts för i mammans mage?Något liknande har jag hört i ett program om könsidentitet. Där menade de att hormonpåverkan under fosterstadiet bestämde den upplevda könsidentiteten. Detsamma gällde om en pojke var mer feminin än genomsnittet, eller om en tjej var mer maskulin (pojkflicka, som man brukar säga). Jag vet inte om det stämmer, men jag tycker att det är intressant. Att den sexuella läggningen skulle bestämmas på ett liknande sätt som den upplevda könsidentiteten känns inte allt för långsökt.
bluelight
2006-05-31, 18:59
Jo det skulle väl kunna stämma. Sen hör ju inte homosexualitet och kvinnlighet ihop alltid, men det vore bra att få in lite undersökningar och sånt här
Det är kvinnligt att dras till män :thumbup:
Om jag vänder på de då. Du kopplar lätt och ledigt kvinnligt beteende med att vara bög. Från det säger du att det beror på lågt testo; alltså betyder lågt testo att man är bögig.
Det jag inte förstod var hur du, men den fasta uppfattningen, ändå inte var säker på att alla bögar har lågt testo från början.
bluelight
2006-05-31, 19:05
Om jag vänder på de då. Du kopplar lätt och ledigt kvinnligt beteende med att vara bög. Från det säger du att det beror på lågt testo; alltså betyder lågt testo att man är bögig.
Det jag inte förstod var hur du, men den fasta uppfattningen, ändå inte var säker på att alla bögar har lågt testo från början.
helt hypersäker är jag inte, men alla bögar är ju inte feminina, finns ju väldigt manliga bögar med.
helt hypersäker är jag inte, men alla bögar är ju inte feminina, finns ju väldigt manliga bögar med.
Ja.. och vad menar du med manligt respektive kvinnligt. Kvinnligt i det här sammanhanget innebär slöa handleder, bögtalet med läsp och släpande tunga och svängiga höfter? Många kvinnor som gör så? Eller menar du .. ja vilken aspekt hos alla kvinnor är det dom flesta bögarna har?
bluelight
2006-05-31, 19:11
Ja.. och vad menar du med manligt respektive kvinnligt. Kvinnligt i det här sammanhanget innebär slöa handleder, bögtalet med läsp och släpande tunga och svängiga höfter? Många kvinnor som gör så? Eller menar du .. ja vilken aspekt hos alla kvinnor är det dom flesta bögarna har?
Kvinnligare tal har väl många bögar? har inte träffat jättemånga men dom jag träffat och sett har haft det (de flesta).
Kvinnligare tal har väl många bögar? har inte träffat jättemånga men dom jag träffat och sett har haft det (de flesta).
Om du tänker på sättet som innebögar och andra som vill känna den gemenskapen talar med, så har jag aldrig hört en enda kvinna tala så. Om något så borde det kallas för just bögigt?
bluelight
2006-05-31, 19:17
Om du tänker på sättet som innebögar och andra som vill känna den gemenskapen talar med, så har jag aldrig hört en enda kvinna tala så. Om något så borde det kallas för just bögigt?
Exakt så talar väl inte kvinnor, men bögtalet är ju mer åt det kvinnliga hållet än det manliga.
Chris Dickerson lyckades vinna Olympia, så det där med hormonnivåerna får sägas vara ytterligt individuellt.
Lite fakta http://www.anrell.nu/homo/fakta/orsaker.html
Men att tro att man genom tillskott skulle kunna "bota" homosexualitet är rent skrock. I såna fall saknas det en vettig analys av kvinnlig homosexualitet.
allan
Exakt så talar väl inte kvinnor, men bögtalet är ju mer åt det kvinnliga hållet än det manliga.
Blanda inte ihop schlagerbögar med bögar i allmänhet.
allan
Manligt tal, vad innebär det? Man måste begränsa sig till meningar om max 2-3 ord, svära ofta och infoga ljudet av kliandet på pungen? Och vad är kvinnligt tal? Min sambo pratar på ett sätt, min syster ett annat. Jag lovar att båda är kvinnor...
Blanda inte ihop schlagerbögar med bögar i allmänhet.
allan
Har schlager-ditot något öht med sexuell läggning att göra eller är det ok att jag kallar svärmor för schlagerbög? :)
Har schlager-ditot något öht med sexuell läggning att göra eller är det ok att jag kallar svärmor för schlagerbög? :)
...avdelningen kön är en social konstruktion? Absolut, om man vill hårddra det kan man påstå att heterosexualiteten är en social konstruktion. Svärmor blir nog glad att höra det. Vem vill inte vara schlagerbög?
...avdelningen kön är en social konstruktion? Absolut, om man vill hårddra det kan man påstå att heterosexualiteten är en social konstruktion. Svärmor blir nog glad att höra det. Vem vill inte vara schlagerbög?
Nej varken mitt testosteron eller mitt kön har konstruerats av någon i min omgivning?
Coldsmith
2006-05-31, 19:41
testosteron-nivåer under fosterutvecklingen har man tittat på och funnit vissa samband. Fast det har inte varit mindre testo för homosexuella då, tvärtom. Man har funnit högre testosteronnivåer då.
Andra varianter man funderar på är om homosexuella får dubbla uppsättningar av gener som gör mannen attraktiv för kvinnor (generna lever vidare pga högre attraktivitet hos kvinnorna) och dessa dubbla uppsättningar slår över och skapar en homosexuell man. En enkel uppsättning skapar an heterosexuell man som attraherar kvinnan mer. Men jag vet inte.
Det är säkert en blandning av orsaker.
Det är säkert en blandning av orsaker.
Det tror jag också. Säkert väldigt olika från person till person också som det mesta annat.
...avdelningen kön är en social konstruktion? Absolut, om man vill hårddra det kan man påstå att heterosexualiteten är en social konstruktion.
Ingen tänkande människa kan ens tänka tanken att normal sexualitet är en social konstruktion. Queerteorin är inget annat än en kvasiteori som feministflator fabulerat ihop för att slippa känna skuld över sitt eget beteende.
Bronkitkorv
2006-05-31, 20:11
Då skulle jag varit bög isåfall så lite skägg och sex som jag har...
Liten Men Fet
2006-05-31, 23:54
Jag har bott tillsammans med en homosexuell kille i en kontainer i sex månader. Hur kinkigt det än låter så var det helt profesionell, vilket gör att det låter ännu värre. Det jag vill komma fram till är att han inte var någon slagerbög, han var skogsmaskinsförare och såg inte "bögig" ut alls förutom när han stressades då fick han lite feminint rörelsemönster. ;)
Iallafall så har jag inga fördomar mot homosexuella och det jag ville säga var att om någon hittar ett botemedel mot homosexualitet så kommer dom få sjukt hårt mothugg när dom lägger fram sin vetenskapliga artikel eftersom ALLA oavsett kunskap kommer ha en åsikt om det.
En hel del kommer säkert säga "fy fan vad rasistiskt ska dom inte börja gasa judar också".
Jag tänker alltså inte uttala mig om det stämmer eller inte eftersom jag inte har en jävla susning precis som nästan alla andra på den här brädan även om många säger "så kan det ju inte vara fy det är ju inte politiskt korrekt".
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.