handdator

Visa fullständig version : Nikotin- och sötningsmedelsfritt snus?

Sess
2006-05-31, 10:15
Precis som rubriken lyder...

...har en kompis som tänker sluta snusa med hjälp av nikotinfria alternativ. Han har testat några fabrikat men tycker det smakar skit med sötningsmedel som alla verkar innehålla.

Någon som vet ifall det finns någon variant av portionssnus som är både nikotin- och sötningsmedelsfritt?

AlexGBG
2006-05-31, 10:23
det fanns ett, tror jag, som smakade jävligt mkt salmiak, var sjukt gott, snusade det bara för att det var gott mellan mina vanliga snusar, kommer dock inte ihåg vad det hette.. kan tänkas ha varit realtaste.. annars finns ju google

LexSinner
2006-05-31, 11:03
Alla jag har testat hitills har varit dåliga alternativ med helt fel känsla och smak. Men i måndags hade en av mina arbetskamrater med sig Onico.

Det var faktiskt det bästa alternativ jag smakat..

http://www.swedishmatch.com/Swe/Onicoprillanutantobakochnikotin.asp

Rätt känsla och bra smak. Enda jag testat hitills som påminner om riktigt snus.

kspr
2006-05-31, 11:07
Jag tycker dom borde lansera ett snus med tobak utan nikotin. Så man får den autentiska snussmaken. Går det ta fram industrihampa borde det väl gå o ta fram "industritobak"...

Annars finns ju choice, men det består ju mest av peppar.

LexSinner
2006-05-31, 11:19
Jag tycker dom borde lansera ett snus med tobak utan nikotin. Så man får den autentiska snussmaken. Går det ta fram industrihampa borde det väl gå o ta fram "industritobak"...

Annars finns ju choice, men det består ju mest av peppar.

Choice smakar tyvärr inte alls bra och påminner inte ens om vanligt snus under läppen :( Iofs är ju smaken olika hos personer så andra kanske gillar den.

kspr
2006-05-31, 11:39
Choice smakar tyvärr inte alls bra och påminner inte ens om vanligt snus under läppen :( Iofs är ju smaken olika hos personer så andra kanske gillar den.

Nej det är väl ingen höjdare, men köpte nyligen choice apple, det var faktiskt okej.