Visa fullständig version : Cambridgetest
Någon som har gjort det?
Någon som vet om man fortf. kan anmäla sig? Nästa prov är den 14e Juni.
Erfarenheter?
Ja va på väg...om det är det testet som validerar ens eng kunskaper för utlandsstudier..?
Krille 87
2006-05-30, 19:34
Någon som har gjort det?
Någon som vet om man fortf. kan anmäla sig? Nästa prov är den 14e Juni.
Erfarenheter?
Anmälningstiden gick ut för länge sen..
Mjo gjort level 2 (ESOL). Det gick igenom men fick ingen vidare total betyg, C. Stressad ihop under skrivningarna och fick inte ihop någon vettig text (formella brev osv).
Gurk-Burk
2006-05-30, 19:54
Skrev CAE nu i vintras/våras. Gick hyffsat, blev ett B.
Jag skrev det förra året. Anmälningen måste ske långt i förväg, då var det någon gång i mars, tror jag. Dock tror jag att du bör tänka över vad du ska använda det till. Jag har efteråt pratat med andra som har gjort det, men aldrig haft nytta av det. Själv är jag ännu så pass ung att jag inte vet, men efter att ha kollat runt verkar inte ens alla europeiska universitet godta det.
Slutligen kan jag ju säga att jag inte alls tyckte att det var svårt, för min del blev det ett A. Så om du är duktig på engelska kan det ju vara en enkel, men lite dyr(?) merit att kanske bifoga vid jobbansökningar...
Krille 87
2006-05-30, 22:56
Jag skrev det förra året. Anmälningen måste ske långt i förväg, då var det någon gång i mars, tror jag. Dock tror jag att du bör tänka över vad du ska använda det till. Jag har efteråt pratat med andra som har gjort det, men aldrig haft nytta av det. Själv är jag ännu så pass ung att jag inte vet, men efter att ha kollat runt verkar inte ens alla europeiska universitet godta det.
Slutligen kan jag ju säga att jag inte alls tyckte att det var svårt, för min del blev det ett A. Så om du är duktig på engelska kan det ju vara en enkel, men lite dyr(?) merit att kanske bifoga vid jobbansökningar...
A e riktigt stabilt !! :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.