Visa fullständig version : Mat innan träning
Nån som har nåt bra tips på nå bra maträtt man kan käka innan träning?
Jag tränar varje dag 17:30 vilken tid ska jag börja käka ungefär??
70 gram sloowcarbs + 10 gram glutamin.. smidigt och lättdrucket :)
äre inte bättre med mat?
och om jag tar sloowcarbs hur lång tid innan träning ska jag ta det? kan jag inte ta protein istället för glutamin?
Visst kan det vara bättre med mat, men det är lättdrucket och går snabbt att göra iordning. Glutamin är inget måste.
En timme innan träning ungefär brukar jag äta det.
Nån som käkar mat före träning? hur lång tid käkar ni innan träning. alltså hur lång tid efter att ni ätit väntar ni med att träna?
GhostFace
2002-12-07, 07:24
Jag brukar äta en lätt lunch innan träning på e.m. och den består av långsamma kolhydrater, helst pasta. Sedan väntar jag ca 1 tim innan jag åker till träning.
Går det längre känns det som om kroppen redan har utnyttjat maten och det är snart dags för ytterligare ett mål mat...
ordentligt mål med pasta eller ris och kött en til en och en halv timma innan träning.
Ja, att det ska vara långsamma kolhydrater för att ladda upp inför träning är det ju ingen tvekan om.. Men hur länge du ska vänta med att träna beror alldeles på hur mycket du äter, ange några mått är svårt eftersom att det beror lite på hur stor du är... Men äter du dig mätt så minst en timme, äter du dig sprickfärdig så upp emot 2½ timme... Det viktiga är att du varken känner dig mätt (då har inte kroppen hunnit smälta maten till energi) eller hungrig (dåligt med energi). Magen ska vara tom och blodet fullt med energi.
Det här "slowcarbo", finns det en produkt som heter så? och om det nu gör det vad heter tillverkaren?
Åse Columbus
2002-12-07, 12:24
Tränar som du vid 17.30....äter min sista måltid då vid 16.00...andra halvan av det jag haft till lunch (rejäla portioner som delas i 2)..
Originally posted by Molotov
Det här "slowcarbo", finns det en produkt som heter så? och om det nu gör det vad heter tillverkaren?
Tittat i webshoppen på det här företaget någon gång?
JA. Nu tittade jag noggrant och hittade en sådan produkt.
Tack "herrn"
hur mycket sloowcarbo blandar ni i?
asså hur många gram? och hur mycket vatten ....på hinken står det 60 gram pulver och en liter vatten är inte en liter lite mycket?
jag vill helst blanda i 100 gram pulver men hur mycket vatten ska jag använda??
Beror ju på hur tjockflytande du vill ha det. Varför inte prova dig fram när du väl får produkten? :)
Originally posted by teehoon
Beror ju på hur tjockflytande du vill ha det. Varför inte prova dig fram när du väl får produkten? :)
Har själv med oerhörd "framgång" blandat i 150gr SloowCarbs i 5dl vatten... :D
Det blir aldrig "tjockare" utan snarare en mättad lösning med lite olöst pulver i botten samt väldigt sötsur... gränsen hur koncentrerat man kan göra går nog vid hur sött du klarar att dricka den, gränsen för behagligt går väl nånstans runt 70gr/5dl vatten.
/pez
vad säga om att blanda 100 gram alltså 1 dl + 3 msk whey hydro innan träning med 7 dl vatten??? hur lång tid innan träning ska jag ta den?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.