handdator

Visa fullständig version : Galenskap

jwzrd
2006-05-30, 10:44
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=548725&previousRenderType=6

Det där gör mig så förbannad. Det är bara till att gratulera alla svårt kristna och andra nazister att det numer är helt ok sprida en förtryckande lära. Fantastiskt pantat.

mathor
2006-05-30, 10:51
Bra dom, yttrandefrihet framför allt!

paddanboy
2006-05-30, 10:54
Äntligen får yttrandefriheten tillämpas.

userfriendly
2006-05-30, 10:55
helt sjukt, stört, äckligt.

visar ju bara hur "fritt och jämställt" sverige är, njea... fritt iaf.
Inget har väl egentligen hänt sen tidigt 90-tal iaf

jwzrd
2006-05-30, 10:57

Tänk längre än näsan räcker. Ditt spår betyder att jag kan säga: "Mathor är en jävla idiot, han heter Xxx Yyy, bor på Zzzvägen 13, han är pedofil, bränner hemma och langar knark" till alla jag möter. Helt utan att bli straffad för något. Helt enkelt sprida en massa osanningar om dig som person, det KOMMER att ****** ditt liv, det kan du räkna med. Samma sak gäller om du har en så pass inflytelserik organisation som kyrkan att sprida vansinnigt förtal och odla förtryck mot t ex homosexuella och allt annat man tycker är fel i den världen.

Pucko.

jwzrd
2006-05-30, 10:58
Äntligen får yttrandefriheten tillämpas.

Ett till Pucko i tråden. Det är inte på grund av yttrandefriheten dom här grabbarna kan säga som dom gör. Åke Green kan säga det han gör för att det anses att han enbart utövar sin religion.

Kagen
2006-05-30, 10:59
Jag börjar få svårt att se i vilka fall det är möjligt att döma för hets mot folkgrupp snart.

Åke Gree befann sig i en kyrka och tolkade bibeln. Här står de på en skolgård och delar ut flygblad och det anses också som okej.

Att förtala judar och homosexuella medels megafon på stadens torg då? Still okey?

jwzrd
2006-05-30, 11:02
Jag börjar få svårt att se i vilka fall det är möjligt att döma för hets mot folkgrupp snart.

Åke Gree befann sig i en kyrka och tolkade bibeln. Här står de på en skolgård och delar ut flygblad och det anses också som okej.

Att förtala judar och homosexuella medels megafon på stadens torg då? Still okey?

Det är så innihelvete pantat så det finns inte.

paddanboy
2006-05-30, 11:02
Ett till Pucko i tråden. Det är inte på grund av yttrandefriheten dom här grabbarna kan säga som dom gör. Åke Green kan säga det han gör för att det anses att han enbart utövar sin religion.

Pucko? du får ju med yttrandefriheten säga detta, men framställs dummare själv. Det är ju som sagt inte personen som yttrar åsikten som är farlig utan betraktaren som värderar den. I de flestas ögon är det ju Åke Green som är tokig när han predikar, han själv säger det han tror på.

I en demokrati med yttrandefrihet finns egentligen inga sanningar före andra, det är enbart i betraktarens ögon. Går du och säger till folk att han och han är knarkare, pedofiler och så vidare dröjer det nog inte länge innan folk ser dig som lögnare...

Pudzianovski
2006-05-30, 11:05
Tänk längre än näsan räcker. Ditt spår betyder att jag kan säga: "Mathor är en jävla idiot, han heter Xxx Yyy, bor på Zzzvägen 13, han är pedofil, bränner hemma och langar knark" till alla jag möter. Helt utan att bli straffad för något. Helt enkelt sprida en massa osanningar om dig som person, det KOMMER att ****** ditt liv, det kan du räkna med. Samma sak gäller om du har en så pass inflytelserik organisation som kyrkan att sprida vansinnigt förtal och odla förtryck mot t ex homosexuella och allt annat man tycker är fel i den världen.

Pucko.

Det är förtal.

Jag vill också ha yttrandefrihet.

jwzrd
2006-05-30, 11:06
Pucko? du får ju med yttrandefriheten säga detta, men framställs dummare själv. Det är ju som sagt inte personen som yttrar åsikten som är farlig utan betraktaren som värderar den. I de flestas ögon är det ju Åke Green som är tokig när han predikar, han själv säger det han tror på.

I en demokrati med yttrandefrihet finns egentligen inga sanningar före andra, det är enbart i betraktarens ögon. Går du och säger till folk att han och han är knarkare, pedofiler och så vidare dröjer det nog inte länge innan folk ser dig som lögnare...

Nej jag får INTE med yttrandefriheten säga detta, det är det du inte förstår. Det kan kallas för allt ifrån förtal till ärekränkning och, ja, det finns ett halv dussin olika saker jag kan göra mig skyldig till. Allt för att skydda dig och din person.

Och visst, många kommer att se mig som en lögnare. Jag kommer säkerligen få en jävla massa smörj också, MEN mathor kommer garanterat att få problem om jag skulle ge mig fan på att förstöra för honom genom att helt enkelt sprida rykten och förtala honom. Det är därför det är olagligt.

jwzrd
2006-05-30, 11:07
Det är förtal.

Jag vill också ha yttrandefrihet.

Exakt. Det vore förtal, ärekränkning och säkert ett gäng andra saker. Yttrandefriheten täcker inte vad som helst, den är begränsad på olika sätt för att förhindra hets mot folkgrupp och det jag redan nämnt.

paddanboy
2006-05-30, 11:14
Nej jag får INTE med yttrandefriheten säga detta, det är det du inte förstår. Det kan kallas för allt ifrån förtal till ärekränkning och, ja, det finns ett halv dussin olika saker jag kan göra mig skyldig till. Allt för att skydda dig och din person.

Och visst, många kommer att se mig som en lögnare. Jag kommer säkerligen få en jävla massa smörj också, MEN mathor kommer garanterat att få problem om jag skulle ge mig fan på att förstöra för honom genom att helt enkelt sprida rykten och förtala honom. Det är därför det är olagligt.

De som verkligen utsätts negativt för yttrandefriheten är ju extremhögern. Inte enbart minoriteter(nazister är iofs minoritet) eller vissa grupper i samhället(homosexuella, mörkhyade osv). Inte för att man sympatiserar med naziser, men det kan va bra och disskutera. Demokratin i Sverige har ju lagt lagar på diverse symboler, yttringar samt åsikter, är detta okej? När är det då inte okej?

När man väl sätter lagar på något så deklarerar man att det inte är okej, att mörda är fel, men ska det vara brottsligt att tycka det är fel att två samkönade är tillsammans?

Jag anser väll att homosexuella kan få göra vad de vill, men jag måste ju fortfarande få tycka att det inte är enligt naturen?

Kagen
2006-05-30, 11:15

Hur kan du uttrycka dig så vackert men ändå vara så okunnig? Grunden för det moderna samhället är att vissa sanningar gäller före andra. Bara på kanal-5 får man tillåtas tro på vad som helst.

Diggler
2006-05-30, 11:20
Åke Green pratar till ett litet slutet sällskap, nassepajasarna är mest förvirrade. Varför denna överdrivna uppmärksamhet?

jwzrd
2006-05-30, 11:20
De som verkligen utsätts negativt för yttrandefriheten är ju extremhögern. Inte enbart minoriteter(nazister är iofs minoritet) eller vissa grupper i samhället(homosexuella, mörkhyade osv). Inte för att man sympatiserar med naziser, men det kan va bra och disskutera. Demokratin i Sverige har ju lagt lagar på diverse symboler, yttringar samt åsikter, är detta okej? När är det då inte okej?

När man väl sätter lagar på något så deklarerar man att det inte är okej, att mörda är fel, men ska det vara brottsligt att tycka det är fel att två samkönade är tillsammans?

Jag anser väll att homosexuella kan få göra vad de vill, men jag måste ju fortfarande få tycka att det inte är enligt naturen?

Du och alla andra får tycka vad ni vill, det är när det yttras som det blir tydligt att det inte finns en obegränsad frihet att göra så. På samma sätt som du tycker att homosexualitet inte är enligt naturen så tycker jag att du, ja fyll i vad du vill. Lika grundlöst som det du anser om homosexualitet. Om du står inför en större samling människor för att få ut ditt ord och påverka andra så kallas det hets mot folkgrupp att svep-angripa t ex homosexuella för precis alla människor... UTOM för prästerskapet och andra troende som då enbart Tolkar Bibeln(tm).

Jag vet inte hur man fick det till att det var ok för en nazismmanifestation att på samma vis svep-angripa vad som helst och är intresserad av att höra skälen. Antagligen anser man, eftersom dom först blev dömda, att det är helt åt helvete fel, men att det är rimligt iallafall för någon att enbart tolka sin förening/sitt samfunds stadgar och gemensamma åsikter.

Vilka är med mig att imorgon starta ett förbund som verkligen smutskastar alla som läser aftonbladet? Jag planerar att kalla alla som läser tidningen och deras mammor för horor och säga att deras fäder luktar illa. Så, vilka är med? Nu blir det ju lagligt att förtala och smäda andra!

Kagen
2006-05-30, 11:26
Åke Green pratar till ett litet slutet sällskap, nassepajasarna är mest förvirrade. Varför denna överdrivna uppmärksamhet?

Svenska kyrkan är världens största lutherska samfund och dess kyrkor och gudstjänster är öppna för alla - även icke medlemmar. Nassepajasarna befann sig på en skolgård och delade ut flygblad - svårt för barn att värja sig mot det när det är deras plikt att vara på skolan.

Tycker inte reaktionerna är så överdrivna, ser mest lite åsikter på ett debattforum so far..

Rataxes
2006-05-30, 11:26
Är det inte skillnad på åsiktsfrihet och yttrandefrihet? Total yttrandefrihet råder vad jag vet inte någonstans i världen. Förtal och hets mot folkgrupp handlar väl mer om att sprida påståenden som inte gör anspråk på att vara personliga åsikter, med syfte att skada personen/gruppen?

Men ja, särbehandling inför lagen av religiösa åsikter, seder, traditioner etc framför andra är ganska dumt. Är det ok att göra något yttrande med hänvisning till sin religiösa tro, borde det vara ok med hänvisning till vilken trosuppfattning som helst, inte bara de som råkar vara officiellt erkända.

Piranha
2006-05-30, 11:39
helt sjukt, stört, äckligt.

visar ju bara hur "fritt och jämställt" sverige är, njea... fritt iaf.
Inget har väl egentligen hänt sen tidigt 90-tal iaf

Hiiiiiiiiiii hi hi :D :D

Aaaaaaah nu börjar User komma igång här på na bara !

Hades
2006-05-30, 11:47
Ja, helt fantatiskt dumt att låta religion få någon sorts skyddad ställning i rättsliga sammanhang bara för att det är, just det, religion. Artikeln visar ju vilka konsekvenser det får när man trots allt bestämmer sig för att alla ska vara lika inför lagen.

jwzrd
2006-05-30, 12:12
Är det inte skillnad på åsiktsfrihet och yttrandefrihet? Total yttrandefrihet råder vad jag vet inte någonstans i världen. Förtal och hets mot folkgrupp handlar väl mer om att sprida påståenden som inte gör anspråk på att vara personliga åsikter, med syfte att skada personen/gruppen?

Men ja, särbehandling inför lagen av religiösa åsikter, seder, traditioner etc framför andra är ganska dumt. Är det ok att göra något yttrande med hänvisning till sin religiösa tro, borde det vara ok med hänvisning till vilken trosuppfattning som helst, inte bara de som råkar vara officiellt erkända.

Så du vill vara med i min anti-aftonbladet-religion då? Rosa elefanterna heter den.

Kagen
2006-05-30, 12:24
Ett tips är att registrera anti-aftonbladet-religionen som ett trossamfund - det ska då jämnställas med Svenska Kyrkan m.fl. Rent juridiskt torde det öka er trovärdighet om det leder till ett rättsfall där ni hävdar trosuppfattning och religiös övertydelse. Helst ska ni också ha något dokument i er religion som på något sätt iaf kan visa att det ni säger har stöd i er religion.

Fan jag borde bli konsult i allmänfrågor.

jwzrd
2006-05-30, 12:27
Ett tips är att registrera anti-aftonbladet-religionen som ett trossamfund - det ska då jämnställas med Svenska Kyrkan m.fl. Rent juridiskt torde det öka er trovärdighet om det leder till ett rättsfall där ni hävdar trosuppfattning och religiös övertydelse. Helst ska ni också ha något dokument i er religion som på något sätt iaf kan visa att det ni säger har stöd i er religion.

Fan jag borde bli konsult i allmänfrågor.

Någon borde göra det enbart för att testa lagen. Lite som några gör/hart gjort både med alkohol- och spellagstiftningen.

Nitrometan
2006-05-30, 12:28
Vilka är med mig att imorgon starta ett förbund som verkligen smutskastar alla som läser aftonbladet? Jag planerar att kalla alla som läser tidningen och deras mammor för horor och säga att deras fäder luktar illa. Så, vilka är med? Nu blir det ju lagligt att förtala och smäda andra!
Bara vi kallar det en religion.

AB sprider ondskans irrläror och måste förgöras.

Eldbegängelse är alltför lindrigt för dessa smädare av sanningen!

Rataxes
2006-05-30, 12:48
Så du vill vara med i min anti-aftonbladet-religion då? Rosa elefanterna heter den.
Jag vet inte jag, har den någon speciell dräkt med ingående rituell stridsyxa?

Nitrometan
2006-05-30, 12:52
http://www.wopsa2.com/~walenti/galleri/albums/userpics/10001/normal_kanin.jpg

+

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Dresden-Zwinger-Armoury-Battle.Axe.07.JPG/450px-Dresden-Zwinger-Armoury-Battle.Axe.07.JPG

jwzrd
2006-05-30, 12:58

Givetvis. Se Nitrometans inlägg, han är hedersmatriark!

bear.flowertwig
2006-05-30, 13:07
Ja, helt fantatiskt dumt att låta religion få någon sorts skyddad ställning i rättsliga sammanhang bara för att det är, just det, religion. Artikeln visar ju vilka konsekvenser det får när man trots allt bestämmer sig för att alla ska vara lika inför lagen.

+ 1 Emil

Rataxes
2006-05-30, 13:16
.
Frukta den Rosa Elefantens apostel, Mördarkaninen från Liseberg. Jag är såld.

Nitrometan
2006-05-30, 13:17
Givetvis. Se Nitrometans inlägg, han är hedersmatriark!
Tackar!

Jag tror de kommer att bli lite oroliga när 4000 Lisebergskaniner med stridsyxor (jag tänkte slänga in facklor också, men de där dräkterna brinner lätt) kommer marscherande och skanderar "Leve sanningen! Död åt skvallerpressens lögnaktiga horungar!" och "Leve sanningen! Må sanningens smädare för alltid brinna i helvetets förgårdar!"

Vi har ju demonstrationsfrihet i Sverige. Vi hävdar dessutom att den skarpslipade stridsyxan är en religiös symbol (närmast att jämställa med det kristna korset).

jwzrd
2006-05-30, 13:18
Tackar!

Jag tror de kommer att bli lite oroliga när 4000 Lisebergskaniner med stridsyxor (jag tänkte slänga in facklor också, men de där dräkterna brinner lätt) kommer marscherande och skanderar "Leve sanningen! Död åt skvallerpressens lögnaktiga horungar!" och "Leve sanningen! Må sanningens smädare för alltid brinna i helvetets förgårdar!"

Vi har ju demonstrationsfrihet i Sverige. Vi hävdar dessutom att den skarpslipade stridsyxan är en religiös symbol (närmast att jämställa med det kristna korset).

Det här blir bara bättre och bättre, dags att knåpa ihop en föreningsförklaring eller vad tusan man kan tänkas behöva för att få köra igång.

Nitrometan
2006-05-30, 13:20
Det här blir bara bättre och bättre, dags att knåpa ihop en föreningsförklaring eller vad tusan man kan tänkas behöva för att få köra igång.
Ett religiöst manifest och en helig skrift!

"Sanningens elva budord" låter väl bra?

Nitrometan
2006-05-30, 13:32
Vi kan få statsbidrag också!

Big money!

Vi har väl minst 7265 medlemmar?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=548735&previousRenderType=6

jwzrd
2006-05-30, 13:34
Vi kan få statsbidrag också!

Big money!

Vi har väl minst 7265 medlemmar?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=548735&previousRenderType=6

Japp. Vårt medlemsantal är summan av det påhittade antal som MUF, SUF, LUFF, PUFF och SNUFF har som inte finns egentligen.

Bolio
2006-05-30, 13:52
Jag är med er tjejer. Inte konstigt att paddanboy tycker att det är ok förresten, han är ju svennedemokrat och det hänger väldigt ofta ihop med homofobi.

Tolkia
2006-05-30, 13:57
AB sprider ondskans irrläror och måste förgöras.

Eldbegängelse är alltför lindrigt för dessa smädare av sanningen!
Obs. dock att mord är olagligt även när det begås i religionens namn (tack för det, svenska staten). Bara ett tips, så att det inte kommer surt efter ... :D

paddanboy
2006-05-30, 13:58
Jag är med er tjejer. Inte konstigt att paddanboy tycker att det är ok förresten, han är ju svennedemokrat och det hänger väldigt ofta ihop med homofobi.

Haha, jag har ju inget emot homosexuella... jag vet om några stycken och är väldigt tolerant.
Jag ser det enbart som ett fel i graviditeten och det kan väll inte de som föds till homosexuella hjälpa?

Du kan ju istället din lilla kurdiska nationalist börja ta på kurder och Islam syn på homosexualitet, de har oftast mycket starkare åsikter än den generelle svensken och västerlänningen...

aliquis
2006-05-30, 13:59
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=548725&previousRenderType=6

Det där gör mig så förbannad. Det är bara till att gratulera alla svårt kristna och andra nazister att det numer är helt ok sprida en förtryckande lära. Fantastiskt pantat.Om de nu gjorde det pga någon form av yttrandefrihet kan de ju ta bort lagar gällande alla former av förtal, hets mot folkgrupp och dylikt. Men det kommer de ju antagligen inte att göra? Men om de lagarna nu skall fungera så borde ju de vara undantag från yttrandefriheten.

I just det här fallet hade jag naturligtvis tyckt att det hade varit bra om de hade åkt dit. Men rent generellt tycker jag att man skall få tycka o säga vad man vill. Folk behöver ju inte tro på dem.

Men som sagt, har vi de lagarna så är det väl klart att de skall åka dit.

jwzrd
2006-05-30, 14:00
Haha, jag har ju inget emot homosexuella... jag vet om några stycken och är väldigt tolerant.
Jag ser det enbart som ett fel i graviditeten och det kan väll inte de som föds till homosexuella hjälpa?

Du kan ju istället din lilla kurdiska nationalist börja ta på kurder och Islam syn på homosexualitet, de har oftast mycket starkare åsikter än den generelle svensken och västerlänningen...

Hur kan en kurd vara nationalist? Han har ju inget eget land ffs.

paddanboy
2006-05-30, 14:12
Hur kan en kurd vara nationalist? Han har ju inget eget land ffs.

Hur kunde de första nationalistiska judarna vara Sionister? De hade heller inget land men lyckades kränga ett efter mycket fiffel och förhandlingar...

Kurder är oftast ultranationalister...

Baan
2006-05-30, 14:15
Håller med om att det är galenskap, självklart kan man inte snacka skit hur som helst... dock bör man tänka på om man blir sur på religiösa idioter som sprider saker man inte vill ha spridda så får man förvänta sig att religiösa idioter även blir sur för att man senare driver med dom, så om vi ska tolka en del saker som förtal så gäller det att vi även gör dte med andra saker som är mindre lämpliga..

Bolio
2006-05-30, 14:17
Hur kunde de första nationalistiska judarna vara Sionister? De hade heller inget land men lyckades kränga ett efter mycket fiffel och förhandlingar...

OJ!!!!!!! Nuuuuuuuuuuuuuuuuuuu börjar det klarna ännu mer. Antisemitism, say what?

Rataxes
2006-05-30, 14:21

Ser fortfarande detta resonemang för ofta. Homosexualitet är en defekt, men eftersom den är medfödd eller i varje fall på annat sätt bortom personens kontroll kan man ju inte "klandra" honom för att han är bög.

Detta kringgår ju helt den större frågan - vilken anledning har vi att överhuvudtaget se på homosexualitet som en defekt?

jwzrd
2006-05-30, 14:23

Nationalistiska judar?

grisbil3n
2006-05-30, 14:25
Sen kan man ju välja att inte bry sig.

bear.flowertwig
2006-05-30, 14:27
OJ!!!!!!! Nuuuuuuuuuuuuuuuuuuu börjar det klarna ännu mer. Antisemitism, say what?

Tröttsamt att det räcker med att kritisera judar för att bli kallad antisemit.

jwzrd
2006-05-30, 14:29
Tröttsamt att det räcker med att kritisera judar för att bli kallad antisemit.

Haha tröttsamt?! Vad sägs om:

Negrer är bruna, fula och langar knark hela dagarna. Sen våldtar dom alla också! Alla negrer gör det111

Ska jag behöva kallas rasist för att jag fäller den sanningen? Kamma dig ffs bear...

Baan
2006-05-30, 14:31

Negrer är bruna, fula och langar knark hela dagarna. Sen våldtar dom alla också! Alla negrer gör det111

Ska jag behöva kallas rasist för att jag fäller den sanningen? Kamma dig ffs bear...

Enligt IETF så är negrer svarta!

Papi
2006-05-30, 14:34

Du menar att du är tolerant för att du misstänker att en person är bög, men du låter ändå bli att spöa honom? Beundransvärt!

Papi
2006-05-30, 14:35

Inhandla "History for Dummies", snarast!

olle lindblad
IETF?

Bolio
Mycket bra inlägg av debattör Papi.

Baan
2006-05-30, 14:37
IETF?

De som bestämmer på Internet! :thumbup:

jwzrd
2006-05-30, 14:37

Men resten av det jag påstod om negrer stämmer? :laugh:

Baan
2006-05-30, 14:40
Men resten av det jag påstod om negrer stämmer? :laugh:

Absolut, man har även en lista med svarta som faktiskt lyckats med något, och man har kunnat hitta vita människor i deras släkt, så där har vi förklaringen varför dom inte stämmer in i generaliseringen.

Nitrometan
2006-05-30, 14:54
Obs. dock att mord är olagligt även när det begås i religionens namn (tack för det, svenska staten). Bara ett tips, så att det inte kommer surt efter ... :D
Tackar. Det är jag såklart medveten om.

Vi är för aktiv dödshjälp. I vissa fall väldigt aktiv.
Eller retroaktiv abort.

TheLoser
2006-05-30, 15:02
Om jag delar ut lappar med "Judar är satans avkomma" så kommer jag garanterat inte komma undan med yttrandefriheten.

//TheLoser

Herkulez
2006-05-30, 15:03

ofan, gör dom!

jwzrd
2006-05-30, 15:04
ofan, gör dom!

Haha aa :)

Trance
2006-05-30, 15:14
jwzrd har inte du uttryckt dig rätt negativt mot kristna i flertalet trådar, borde inte de innefattas av samma skydd?

jwzrd
2006-05-30, 15:15
jwzrd har inte du uttryckt dig rätt negativt mot kristna i flertalet trådar, borde inte de innefattas av samma skydd?

Jo vi innefattas av samma skydd, det är därför jag får svepangripa alla kristna, jag tolkar bara min religion.

Trance
2006-05-30, 15:19
Jo vi innefattas av samma skydd, det är därför jag får svepangripa alla kristna, jag tolkar bara min religion.

Vad jag vet så har du sagt svepande negativt saker om kristna utan att gå genom Rosa Elefanter, skulle du straffas för det anser du?

Har du inte det så minns jag nog fel, även fast det inte är erkännt som en riktig religion direkt.

Nitrometan
2006-05-30, 15:20
Precis. Dessutom hyllar vår religion sanningen - alltså är det sanningen vi predikar.

Det vore en god gärning att bränna de tryckerier som ser till att sanningens fiender kan ge ut det tryckalster som kallas tidning och går under namnet aftonhoran. Likaså skulle det främja sanningens segertåg i världen om alla exemplar av denna ondskans publikation skulle gå upp i lågor.

jwzrd
2006-05-30, 15:20
Vad jag vet så har du sagt svepande negativt saker om kristna utan att gå genom Rosa Elefanter, skulle du straffas för det anser du?

Har du inte det så minns jag nog fel, även fast det inte är erkännt som en riktig religion direkt.

Du får bli lite mer konkret.

paddanboy
2006-05-30, 15:25

Antisemitism? Är man antisemitisk bara för att man tycker staten Israel är ett totalt misslyckande?
Kurdistan skulle enbart sluta upp i samma sörja...

Trance
Du får bli lite mer konkret.

Orkar inte, brinner inte så starkt för saken att jag orkar använda search.

Däremot så känns det som man skall vara jäkligt försiktig i alla domar där man dömer någon för hets etc. Vill gärna ha så frikostig yttrandefrihet som möjligt.

t.ex. skall bolio få förneka förintelsen?

Skall big_vik eller valfri person få säga att alla kristna är dumma i huvudet?

Skall man få säga att homosexualitet inte är normalt? (ja, jag vet. Vad är normalt?)

paddanboy
Nationalistiska judar?

JA, skriv inte så jävla menlöst... det finns inget och svara på...

paddanboy
2006-05-30, 15:28
Du menar att du är tolerant för att du misstänker att en person är bög, men du låter ändå bli att spöa honom? Beundransvärt!

Nej, men tillskillnad från vissa kanske de skulle angripa personen i frågan med ord och slag... jag skulle fortsätta som om de vore vem som helst.

Bolio
2006-05-30, 15:29
Antisemitism? Är man antisemitisk bara för att man tycker staten Israel är ett totalt misslyckande?

Ja, antingen antisemit eller bara dum i huvudet. Vad är det för "totalt misslyckande" med staten Israel?

paddanboy
2006-05-30, 15:30
Inhandla "History for Dummies", snarast!

Roligt, du är helt värdelös i allt du skriver... för det andra har du inget svar på vad som är fel eller rätt... är det något syndrom på dessa forum eller är det enbart okunskap?

Nitrometan
2006-05-30, 15:32
JA, skriv inte så jävla menlöst... det finns inget och svara på...
Hur skulle deras eventuella religion hänga ihop med nationalismen?
De kan väl inte vara nationalister innan de har skaffat ett land?

Vilka var de första nationalistiska judarna? Var det Moses och hans polare som fick ett land av gud?

paddanboy
2006-05-30, 15:33
Ja, antingen antisemit eller bara dum i huvudet. Vad är det för "totalt misslyckande" med staten Israel?

Nej förlåt, de klart att Israel är en lyckad stat!
Man har sedan 1948 enbart hört om nya lyckanden från västbanken...

Nitrometan
2006-05-30, 15:34
Nej, men tillskillnad från vissa kanske de skulle angripa personen i frågan med ord och slag... jag skulle fortsätta som om de vore vem som helst.
Vad storsint av dig. Det var ju precis det han skrev! *screwy*

På vilket sätt skulle det förändra personen att du blev varse dennes sexuella läggning?

Bolio
2006-05-30, 15:34
Nej förlåt, de klart att Israel är en lyckad stat!
Man har sedan 1948 enbart hört om nya lyckanden från västbanken...

Ja? Är det Israel som stat som är misslyckad därför att det finns terrorister som angriper landet? Är Sverige också en misslyckad stat för att invandrare beter sig illa här?

Trance
2006-05-30, 15:36
Nu är det rätt OT men sionism är ju en rörelse med nationalistisk karaktär och naturligt i detta fallet så är religionen inblandad i denna nationalism.

Papi
2006-05-30, 15:42
Roligt, du är helt värdelös i allt du skriver... för det andra har du inget svar på vad som är fel eller rätt... är det något syndrom på dessa forum eller är det enbart okunskap?
Det är pinsamt uppenbart i den här tråden att du är mycket okunnig när det gäller historia. Därav min rekommendation av läsmaterial. ;)
Jag försvarar inte staten Israel, men man ska nog vara lite mer nyanserad i sin kritik än att säga att den är "totalt misslyckad".

paddanboy
2006-05-30, 15:47
Ja? Är det Israel som stat som är misslyckad därför att det finns terrorister som angriper landet? Är Sverige också en misslyckad stat för att invandrare beter sig illa här?

Terrorister?
Ja man kan ju spekulera vilka som verkligen är terrorister... det har ju begåtts många brott i Israels namn sedan 48...

Du bejakar och försvarar Israel eftersom det omöjligör inte Kurdernas möjligheter att ("få") bygga ett land.

Du vänder och vrider på frågor, Israel är ett misslyckande som stat, tyvärr.

Bolio
2006-05-30, 15:49
Terrorister?
Ja man kan ju spekulera vilka som verkligen är terrorister... det har ju begåtts många brott i Israels namn sedan 48...

Du bejakar och försvarar Israel eftersom det omöjligör inte Kurdernas möjligheter att ("få") bygga ett land.

Vad för terroristattentat har Israel begått som inte har varit för att försvara sig själva mot de terroristiska islamisterna?

Om Israel är ett misslyckande så är Sverige också det. Sverige kämpar också med yttre kulturförgiftning!

Trance
2006-05-30, 15:49
Terrorister?

Vilka brott har begåtts? Förnerkar inte att det har, bara nyfiken på de du anser värst.

Baan
2006-05-30, 15:52
Vad för terroristattentat har Israel begått som inte har varit för att försvara sig själva mot de terroristiska islamisterna?

Massakrer mot civila som det blir nog ganska långsökt kalla för försvar mot islamister, och det är inte enstaka företeelser. Att araberna varit lika dåligt (kanske värre), är inget försvar. För övrigt, kammen Sie bitte.

Bolio
2006-05-30, 15:56
Massakrer mot civila som det blir nog ganska långsökt kalla för försvar mot islamister, och det är inte enstaka företeelser. Att araberna varit lika dåligt (kanske värre), är inget försvar. För övrigt, kammen Sie bitte.

Vilka massakrer mot civila?

Baan
2006-05-30, 16:01
Vilka massakrer mot civila?

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_massacres_committed_during_the_1948_Arab-Israeli_war

t ex, även om dom senare krigen innebar ordentliga siffor

paddanboy
2006-05-30, 16:11
Vilka brott har begåtts? Förnerkar inte att det har, bara nyfiken på de du anser värst.

http://www.google.com/search?hl=sv&rls=GGLR%2CGGLR%3A2006-04%2CGGLR%3Aen&q=Israel+%2B+crimes&lr=

http://www.bojkotta-israel.nu/

exempel

paddanboy
2006-05-30, 16:13

Om Israel är ett misslyckande så är Sverige också det. Sverige kämpar också med yttre kulturförgiftning!

Rolig du, kulturförgiftningen utförs främst i sådana fall av Hollywood och USA, men även andra främmande kulturer.

Säg mig Bolio, varför behövs Kurdistan? Trivs du inte i Sverige?

Trance
2006-05-30, 16:20
http://www.google.com/search?hl=sv&rls=GGLR%2CGGLR%3A2006-04%2CGGLR%3Aen&q=Israel+%2B+crimes&lr=

http://www.bojkotta-israel.nu/

exempel

Det var inga exempel.

paddanboy
2006-05-30, 16:23
Det var inga exempel.

Jo de fanns massa exempel. Hittade några bilder...
http://www.bojkotta-israel.org/cms/delade/bild_10761924495685.jpg
http://www.bojkotta-israel.org/cms/delade/bild_10761925808414.jpg
http://www.bojkotta-israel.org/cms/delade/bild_10761926178975.jpg
http://www.bojkotta-israel.org/cms/delade/bild_10761926561428.jpg

Trance
2006-05-30, 16:26
Ja de bilderna visade verkligen hur det faktiskt går till. Jag är övertygad nu.

Sedan är detta rätt OT nu så man borde gå tillbaka till trådens ämne.

bear.flowertwig
2006-05-30, 16:39

F*n mumlar du om. Kom ut ur grottan ffs! Det handlade inte om sanningar utan om normal kritik.