Logga in

Visa fullständig version : Hungrig fast man käkat

Drfg
2006-05-28, 13:25
Har käkat för ett tag sedan men hungerkänslan försvinner inte, aptiten försvinner men magen skriker fortfarande efter mat. Brukar få såhär ibland, finns det något man kan göra åt det?

Har käkat 4dl råris 2 kycklingfileér med currysås så tycker det borde vara nog för att hungern ska försvinna.

foad
2006-05-28, 14:16
mask i magen?:confused:

Yankeee
2006-05-28, 14:18
finns det något man kan göra åt det?

Ät mer.

Fricken
2006-05-28, 14:20
Var säker på att du tillfredställt vätskebehovet också. Ibland är det törsten som spökar på hungerkänslornas bekostnad, vilket kan leda till onödig överätning.
Någon filur sade för ett tagsen att det tar ca 20 minuter innan hjärnan hunnit registera käket och är kapabel att signalera om mättnad.
Käka lååååååååååååångsamt.

Edit: Yankee kom med ett bra förslag också ;)

Drfg
2006-05-28, 14:28
Får väl ställa mig och laga mat igen då ;)

Ska se till att dricka ordentligt också och se om jag märker någon bättring.

gothen
2006-05-28, 14:45
Det tar ca 20 min för magen att registrera mättnadskänslorna till hjärnan tror jag, så käka söligare

Drfg
2006-05-28, 14:50
Det tar ca 20 min för magen att registrera mättnadskänslorna till hjärnan tror jag, så käka söligare

Men är hungrig 1½ timme efter jag käkat färdigt också, sen är det bara vissa dagar det blir så.

Zakath
2006-05-28, 16:25
Men är hungrig 1½ timme efter jag käkat färdigt också, sen är det bara vissa dagar det blir så.

Det blir så för mig ibland också, jag brukar bara trycka i mig massa frukt och allt annat jag kommer över :) Äpplen brukar fylla ut väldigt bra, tillslut får man itne plats med mer!

Princy
2006-05-28, 18:10
Det kanske går för lång tid efter det föregående målet, vilket leder till att du hinner bli alldeles för hungrig?

Skrollovicz
2006-05-28, 18:18
Ät regelbundet så slipper du sånt.

Robbin
2006-05-28, 19:48
Har samma problem. Vissa dagar känns det bara som att magen inte har något slut, hur mycket man än äter finns det alltid plats för mer. Det jag menar är att jag kan äta exempelvis 400gram pasta + köttfärssås på det och 1 liter vatten men känna att man kan äta lika mycket till. Rätt jobbigt under deff och man längtar onekligen tillbaka till sina dagar som undernärd 15åring då man till och med kunde glömma bort att äta under en hel dag.

Har inget tips som tar bort hungern helt men har märkt att "suget" iaf blir lite bättre om man tex dricker sätter sig med en STOR kopp kaffe eller te efter man ätit och dricker den lugnt och fint. Då har man ju något man smuttar på samtidigt som det fyller magen lite extra.

Gimp
2006-05-28, 19:58
Har inget tips som tar bort hungern helt men har märkt att "suget" iaf blir lite bättre om man tex dricker sätter sig med en STOR kopp kaffe eller te efter man ätit och dricker den lugnt och fint. Då har man ju något man smuttar på samtidigt som det fyller magen lite extra.

Kaffe när man är hungrig är riktigt bra, dels för att det piggar upp lite extra och dels för att det verkar anorektiskt och tar bort hungern lite. Visserligen höjer koffeinet insulinkänsligheten men det struntar jag i för det känns som om jag får ut så mycket annat bra av det ändå. :)

Yes
2006-05-28, 21:46
Jag får så vissa dagar då jag helt enkelt inte blir mätt. Det jag brukar göra är att trycka i mig en stor portion kokta grönsaker, lite knäckebröd och en kopp kaffe. Sedan dricker jag lite extra vatten. Det blir inte så många kalorier och efter ett tag slutar jag vara hungrig.

nirre
2006-05-28, 22:09
jag brukar trycka i mig broccoli, mättar som fan. Kanske inte de godaste men snål med kalorier o mättar så in åt helvete ;) :)