Visa fullständig version : Lågt slag mot anabola steroider och bodybuiling av AB.com?
Ett litet stycke från ab.com från artikeln om en 26årig man som våldtog och knivhögg och mördade en annan flicka
"Han är kroppsbyggare och har enligt uppgift använt anabola steroider. "
Som om sporten inte hade ett dåligt rykte alls bland folk redan *grr27*
Snubben borde åka in i fängelse och ALDRIG komma ut igen (men med svensk lag lär han få typ 5dagars fängelse). Men känns som om de skriver detta bara för att ha nått att skylla på... eller?
Discuss
bluelight
2006-05-28, 13:03
As usual. Nästa gång skriver dom väl "han var kroppsbyggare, dvs använde anabola steroider."
Ett litet stycke från ab.com från artikeln om en 26årig man som våldtog och knivhögg och mördade en annan flicka
Snubben borde åka in i fängelse och ALDRIG komma ut igen (men med svensk lag lär han få typ 5dagars fängelse). Men känns som om de skriver detta bara för att ha nått att skylla på... eller?
Discuss
länk tack.
Discuss
ab.com?
Och vaddå skylla på? Att gymkulturen hyser ett och annat rötägg lär vi få leva med, på samma sätt som mckulturen har sina, självsaneringen fungerar dåligt tyvärr. Och missbruk av anabola rapporteras det om i nyheterna på samma sätt som missbruk av andra substanser.
Edit: vad menar du med lågt slag mot anabola? bör man inte se ned på användandet av dyligt?
Pudzianovski
2006-05-28, 13:06
http://www.ab.com/ <----Min favorit nyhetssida :thumbup:
Länk till aftonbladet.com (http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,832362,00.html)
Pudzianovski
2006-05-28, 13:07
Länk till aftonbladet.com (http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,832362,00.html)
.se menar du kanske.
:thumbup:
Det är söndag, give me a break ^_^
.se menar du kanske.
Nej, .com :hbang:
Det är söndag, give me a break ^_^Hade det varit någon icke-våldsbrott skulle jag kanske kunna hålla med dig. Men inte nu.
Läser man allt så tonas det ju ändå ner.
Han har även gjort sig känd för att blanda sprit och Rohypnol.
- Han blir helt väck när han dricker sprit, säger en person som känner till omständigheterna.
Och nu förstorar de upp det igen :)
"Han var påverkad av anabola steroider" har de satt som rubrik med stor text nu.
Arne Persson
2006-05-28, 15:20
Underbart! Nu börjar dom asen (förövarna alltså) skylla på Anabolic skiten också för att rättfärdiga sina sanslöst bestialiska handlingar. Fint! Låtsas som om dom inte minns, mm! Konstigt att Hagafjanten, inte gick på grejor?
grisbil3n
2006-05-28, 15:25
Sen tog han visst lite rohypnol också...
TheLoser
2006-05-28, 15:30
Han ska inte in i fängelse, han ska ha vård. Han har ju missbrukat och visste om det själv? Han har ju sökt för psykiska besvär självmant tidigare. Tycker det iaf finns hopp för honom, även om det han har gjort är fruktansvärt.
//TheLsoer
shadowfire
2006-05-28, 15:44
heh nu är det en bild på en hantel där också mitt i artikeln.
Gymet är onekligen farligt!
å andra sidan så är det ju en kärlekshistoria där också, de träffades tydligen på gymet o det uppstog kärlek... kanske något för nissen med datetråden här på kolo..
bluelight
2006-05-28, 15:45
Han ska inte in i fängelse, han ska ha vård. Han har ju missbrukat och visste om det själv? Han har ju sökt för psykiska besvär självmant tidigare. Tycker det iaf finns hopp för honom, även om det han har gjort är fruktansvärt.
//TheLsoer
Du glömde en smily.
Bronkitkorv
2006-05-28, 15:47
Det är väl klart att Aas kan vara en del av orsaken. Men för all del fortsätt att förneka allt.. Nä anabola är ofarligt för psyket....
Det måste ha varit ett misstag bara.
Jobbar i bar och verkligen sett hur folk förändras vid intag av alkohol. Snälla morsgrisar blir värsta "slagskämpar" när de dricker. Betalat hundra spänn för inträdet och tror de äger stället.
Rohypnol och alkolhol är sedan länga känt är farlig kombination men idioterna skriver på aftonbladet med stora bokstäver att han avände steroider. Bara för att sälja. Och vi konsumeter utav dessa skittidningar är orsaken för att de finns kvar.
Hur många seriösa byggare är agressiva? Inte ens under diet när man är grinig för minsta lilla vet jag någon som har blir agressiv. Det är psykisk störda idioter som provar på allt utan att veta något för de är så pass väck och sen skriver tidningarna att han ÄR kroppsbygggare. Är alla hockeyspelare, fotbollsspelare osv kroppsbyggare bara för de går på gym och kompleterar träningen?
F**k of skribenter som vill bara skapa rubriker!!! *bs*
shadowfire
2006-05-28, 16:09
Iofs är det ju fokus på steoriderna i artikeln och inte kroppsbyggare allmänt. Så varför ta åt sig av artikeln? Om man nu inte går på lite Aas dvs, vilket kanske inte är fullt så bra.
Bronkitkorv
2006-05-28, 16:16
Seriösa byggare som missbrukar aas dricker såklart inte alkohol, däri ligger enda skillnaden.
Aftonhoran är ju fö. en jävla skittidning endast snäppet bättre än expressen.
Iofs är det ju fokus på steoriderna i artikeln och inte kroppsbyggare allmänt. Så varför ta åt sig av artikeln? Om man nu inte går på lite Aas dvs, vilket kanske inte är fullt så bra.
Killens handlingar är obeskriviligt hemska. Han har tagit allt möjligt men ändå så står det med stora bokstäver ”Han var påverkad av anabola steroider”. Icke gymfolk tror för många gånger att om man går på gym är det lika med steroider. Dopningspreperat förekommer ofta i styrkesporter och inte tala om uthålighetssporter. Jag blir irriterad men inte arg sen är det sorgligt att allt förknippas med steroider=bodybuildning nu för tiden.
Jag försvarar inte doping eller nåt sånt men blir så less på att tidningarna ska för ofta klanka ner på vår sport därav min irritation! :cryout:
På aktuellt nu kl 18 var huvudnyheten att gärningsmannen var påverkad av Anabola Steroider. Imo var det nog en minst lika stor orsak, om inte större, att han tog rohypnol.
Dissector
2006-05-28, 17:13
Jaså ja. Slag mot bodybuilding och allt?
As usual. Nästa gång skriver dom väl "han var kroppsbyggare, dvs använde anabola steroider."
Varför skulle dom göra det? Tycker du det uppfattas så om man kollar artikeln? "As usual" vadå?
Likadant tjaffs när en tidning skriver
"Skinnskallar med nazisympatier slog ned .... "
Så ser alla skinheads rött och gastar om att skinnskallekulturen inte har med nazism att göra. Och? Tidningen har rapporterat två saker, och i detta fallet verkade det som om skinnskallarna också var nazister, även om det ena inte innebär det andra.
När tidningen skriver
"Satanister åt barn.."
... Så går alla små hobbysatanister ihop och skriker på tidningen som skriver nåt sånt, och lipar för att satanism minsann inte har med barnätande att göra? Och? Så skriver jag som innan, tidningen har rapporterat två saker, och i det fallet verkade det som om satanisterna också åt barn, även om det ena inte innebär det andra.
Så kommer vi till detta fallet. Aftonblaskan skrev att personen var kroppsbyggare och även gick på roids, eller mer exakt "Han är kroppsbyggare och har enligt uppgift använt anabola steroider."
Då hettar det till och folk gapar om att kroppsbyggning minsann inte måste innebära steroider! Spelar det någon roll? Denna kroppsbyggaren gick på steroider och det är inte fel av aftonbladet att berätta det, ÄVEN om det inte måste vara så i varenda fall.
Folk verkar bli galna så fort tidningen skriver om två faktum, trots att de inte alls skrivit att de tvunget hör ihop.
Först och främst tror jag inte folk får den bilden allmänt av kroppsbyggare. Dessutom, vad skulle tidningen skrivit för att det skulle blivit rätt?
Håller med - det är intressant och har ett klart nyhetsvärde att personen tog anabola steroider (också).
Däremot saker som:
"Han var påverkad av anabola steroider och alkohol och har därför ingen minnesbild alls av vad som kan ha inträffat, säger han."
Kanske inte är det mest korrekta om man ser till fakta, men det var ju försvararen som sade och jag hoppas de citerat hyfsat korrekt även om det inte alltid är fallet.
Jag tycker personligen att det helt klart är ett nyhetsvärde i att han tog anabola, speciellt om han är psykisk instabil innan. Konstant PMS++ på han. Däremot så tror jag alkohol och framför allt rohypnol(om han tog det) spelar en riktigt stor roll om inte större i just detta fallet.
Det håller jag absolut med om.
Bronkitkorv
2006-05-28, 18:21
Så kommer vi till detta fallet. Aftonblaskan skrev att personen var kroppsbyggare och även gick på roids, eller mer "Han är kroppsbyggare och har enligt uppgift använt anabola steroider."
Då hettar det till och folk gapar om att kroppsbyggning minsann inte måste innebära steroider! Spelar det någon roll? Denna kroppsbyggaren gick på steroider och det är inte fel av aftonbladet att berätta det, ÄVEN om det inte måste vara så i varenda fall.
Folk verkar bli galna så fort tidningen skriver om två faktum, trots att de inte alls skrivit att de tvunget hör ihop.
Först och främst tror jag inte folk får den bilden allmänt av kroppsbyggare. Dessutom, vad skulle tidningen skrivit för att det skulle blivit rätt?
Nu påstår ju alla som missbrukar aas att man inte ALLs blir sinnessjuka av det utan att man är det från början isåfall. Och då tycker dom att det är fruktansvärt att AB skriver om folk som mördar och våldtar för att dom brukar steroider. Kolla rubriken.
Jag anser verkligen inte att man måste ta steroider för att träna...
Tricklev
2006-05-28, 22:44
" Lågt slag mot anabola steroider"
Är det så dåligt igentligen?
Att staten aldrig lär sig. Hur lång tid ska det ta innan vi totalförbjuder gymmen?
Själva rubriken är väl inte mycket att orda om, skönt att de slagit sina dumma skallar ihop och slutat skriva KROPPSBYGGAREN MÖRDADE.... däremot reagerade jag på en rad i slutet av texten, "han var jättestark och levde för bodybuilding" eller vad det nu stod, ja såna grejer gör ju verkligen mördaren. *whatever*
Dissector
2006-05-28, 23:18
däremot reagerade jag på en rad i slutet av texten, "han var jättestark och levde för bodybuilding" eller vad det nu stod, ja såna grejer gör ju verkligen mördaren. *whatever*
Vad menar du nu? Var mördaren inte stark och levde för bodybuilding?
På aktuellt nu kl 18 var huvudnyheten att gärningsmannen var påverkad av Anabola Steroider. Imo var det nog en minst lika stor orsak, om inte större, att han tog rohypnol.Det kommer att bli mycket diskussioner runt AAS nu.
Jag tappade lite hakan när kvinnan från dopingjouren beskrev de som tar anabola som tickande bomber. *bs* Vilken skrämselpropaganda! Då skulle jag vara betydligt mer orolig över kidsen som stoppar i sig en massa tabletter. Rohypnol är ett bra exempel på en drog som inte direkt ökar ens empatiska förmåga. Lite alkohol till det, och sen är man hemma. :thumbup:
Vi har haft diskutionen många gånger här på Kolo nu och den forskning som finns pekar på att tydligt samband mellan bruk av AAS och aggressivitet.
Jag skulle kunna hålla med om beskrivningen av att många av de som brukar AAS i syfte att "bli stora" är tickande bomber genom att då gå in på mentala faktorer. Jag talar nu om den stora grupp som inte alls har för avsikt att tävla, stå på scen eller något sådant utan som preppar för att de vill bli större av andra orsaker.
Självklart är Rohypnol och många andra droger farligare, men å andra sidan är sambandet AAS-brukare och helnykterist inte särskilt starkt heller.
Pudzianovski
2006-05-29, 08:44
DN ger sin syn på det hela.
"Anabola steroider bakom flera våldsbrott mot flickor "
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=548401&previousRenderType=6
Svenska Dagbladet skriver:
Publicerat 29 maj 2006 06:17
”De snedtänder helt enkelt”
Anabola steroider startar ett sug efter alkohol. Det kan vara en livsfarlig kombination som gör att spärrar försvinner och aggressiviteten tar överhanden.
Mathias Hallberg, forskare vid Uppsala universitets avdelning för biologisk beroendeforskning, har disputerat på anabola steroider.
Forskning på råttor visar att anabola steroider sätter igång ett sug efter alkohol. Att blanda alkohol och anabola steroider kan vara förödande. Alkoholen har en effekt som gör att spärrarna blir mindre eller försvinner, steroiderna triggar till aggressivitet och impulsivitet.
– Ett knivhugg räcker inte, trots att personen dog, utan man fortsätter att hugga ett antal gånger till. Man har svårt att hejda sina impulser, säger Mathias Hallberg.
Det är bland annat orsaken till att många steroidmissbrukare undviker alkohol.
– Därför att de snedtänder helt enkelt, säger Mathias Hallberg.
Han betonar samtidigt att alla som tar anabola steroider inte blir våldsamt aggressiva.
Den häktade 26-åringen hade druckit alkohol i kombination med anabola steroider. Han säger att han inte minns något av vad som hände under natten till lördagen.
– Det är inte helt omöjligt. Om den som har tagit mycket anabola triggas igång kan de få minnesluckor. Men det finns inga vetenskapliga belägg för att det förekommer några minnesförändringar.
Orsaken till att alla inte reagerar likadant är, enligt Mathias Hallberg, förmodligen en kombination av genetiska förutsättningar, miljö och storleken på intaget av drogen.
Tänk om han var på kolhydratfattig kost också? Det i kombination med AAS skulle verkligen vara illa... DÄr snackar vi krutdurk!
De borde ändra rubriken till "Atkinsdieten, the killer diet"
Discuss
Är det något du inte förstår menar du? Jag undrar vilken sport du pratar om också.
Langster
2006-05-29, 09:44
Vad är det att käfta om egentligen? Det finns mycket som talar för att man blir mer aggresiv av anabola. Dessutom är det klart att det blir lite extra rubriker när en dopad kroppsbyggare mördar en liten flicka, då det kan anses extra fegt och brutalt, då han är i stort fysiskt överläge.
Kroppsbyggare är en person som tränar i syfte att bli större, man behöver fan inte tävla för det.
Grupper pekas ständigt ut i media. Det är väl nästan värre när det står t.ex "Taxichaufför våldtog 12-åring", eftersom det är deras yrkesroll och folk kan bli misstänksamma mot alla taxichaufförer de träffar på, eller inte våga åka taxi längre.
Jag tror vi får skilja lite på begreppen i den här blandningen.
Sporten Bodybuilding ses med lite förakt av många av gissningsvis två anledningar: De tycker inte att det är snyggt med kvinnor och män som har så mycket muskler och så lågt kroppsfett. De har hört att det förekommer väldigt mycket dopning - fusk.
Det är den ena sidan av myntet och den sidan har knappast något alls med det som artikeln handlar om.
Den andra sidan handlar om de 90%? av de övriga AAS-brukarna som riskerar att leva väldigt farligt då bruk av AAS kan leda till väldigt svåra konsekvenser, särskilt i kombination med alkohol.
Det tas upp i artiklarna, ingenstans står det om något tävlingsutövande.
Nitrometan
2006-05-29, 10:15
Jag anser verkligen inte att man måste ta steroider för att träna...
Men om man ska mörda och våldta? Måste man ta steroider då?
Som vanligt säger alla AAS-förespråkare att killen var fuckad från början och att det inte var preppen som gjorde honom dum.
Man kan iaf konstatera att att prepp + sprit + roppar = dåligt.
Vad blundar vi för? Killen tog steroider. Man kan bli aggressiv och fuckaqd i huvudet av steroider. Killen var bevisligen aggressiv och fuckad i huvudet. Sambandet kan finnas där, och att förneka det är bara töntigt.
Sedan hade han flera andra, kanske tyngre vägande issues. Psykiskt instabil/sjuk, pillermissbrukare, alkoholpåverkad. Jag hoppas på att detta kan leda till att vi (eller media och makthavare) riktar strålkastaren mot de allvarliga bristerna i psykvården. Jag hoppas också på ett förstärkt skydd för barn som far illa på ett eller annat vis.
Vad blundar vi för? Killen tog steroider. Man kan bli aggressiv och fuckaqd i huvudet av steroider. Killen var bevisligen aggressiv och fuckad i huvudet. Sambandet kan finnas där, och att förneka det är bara töntigt.
Sedan hade han flera andra, kanske tyngre vägande issues. Psykiskt instabil/sjuk, pillermissbrukare, alkoholpåverkad. Jag hoppas på att detta kan leda till att vi (eller media och makthavare) riktar strålkastaren mot de allvarliga bristerna i psykvården. Jag hoppas också på ett förstärkt skydd för barn som far illa på ett eller annat vis.
Det är väl ingen som blundar för något? Det folk opponerar sig mot, är vad jag förstår, att tidningarna skriver "AMAGAD HAN TOG AAS, DET VAR BARA DÄRFÖR DETTA HÄNDE, HELT OMÖJLIGT ATT DET VAR PGA NÅGOT ANNAT WHINE LOL".
Coldsmith
2006-05-29, 11:50
Framförallt så är det alkohol som gör folk galna. Men man ser aldrig "folk som dricker alkohol är tickande bomber" "alkoholdrickaren mördade"
Discuss
jag ser inte det felaktiga i texten ovan
racePete
2006-05-29, 11:51
Väl talat mini! :thumbup:
Edit: Syftar inte på signaturen nu...
Tricklev
2006-05-29, 11:52
Framförallt så är det alkohol som gör folk galna. Men man ser aldrig "folk som dricker alkohol är tickande bomber" "alkoholdrickaren mördade"
Äsh, tycker att det står i 80% av alla artiklar "buss körde över 17ungdommar, han var alkoholpåverkad" "Kvinna knivhög dotter, var alkoholpåverkad"
Jag rasar emot alla trashtalking om alkohol.
Coldsmith
2006-05-29, 11:53
Äsh, tycker att det står i 80% av alla artiklar "buss körde över 17ungdommar, han var alkoholpåverkad" "Kvinna knivhög dotter, var alkoholpåverkad"
Jag rasar emot alla trashtalking om alkohol.
du har en poäng, men man målar inte upp det som att alla som dricker alkohol är potentiella mördare, våldtäktsmän osv.
Tricklev
2006-05-29, 11:59
Citerar ifrån DNs artikel då.
Anabola steroider startar ett sug efter alkohol. Det kan vara en livsfarlig kombination som gör att spärrar försvinner och aggressiviteten tar överhanden.
Forskning på råttor visar att anabola steroider sätter igång ett sug efter alkohol. Att blanda alkohol och anabola steroider kan vara förödande. Alkoholen har en effekt som gör att spärrarna blir mindre eller försvinner, steroiderna triggar till aggressivitet och impulsivitet.
Han betonar samtidigt att alla som tar anabola steroider inte blir våldsamt aggressiva.
Dom får det ju mest att låta som kombinationen av alkohol och AAS är farligt, inte att AAS i sig kommer göra dig till en mördare.
Ni överreagerar på ingenting, roidrage? Fniss
Langster
2006-05-29, 12:00
du har en poäng, men man målar inte upp det som att alla som dricker alkohol är potentiella mördare, våldtäktsmän osv.
Nej, men folk som dricker och sätter sig bakom ratten ses även de som tickande bomber/potentiella mördare. Vilket lätt kan jämföras med att ta steroider man fått tag på genom olagliga medel och stoppar i sig utan koll. Ingen rasar mot Laila som tar ett glas rött på lördagskvällen hemma framför TV:n. Eller Nisse som får AAS i medicinskt syfte.
Coldsmith
2006-05-29, 12:00
Citerar ifrån DNs artikel då.
Dom får det ju mest att låta som kombinationen av alkohol och AAS är farligt, inte att AAS i sig kommer göra dig till en mördare.
Ni överreagerar på ingenting, roidrage? Fniss
GAAAAH! *slår till skärmen så jag börjar blöda* :MrT:
GAAAAH! *slår till skärmen så jag börjar blöda* :MrT:
Ta det lugnt med roiderna :/
Coldsmith
2006-05-29, 12:06
Ta det lugnt med roiderna :/
DET ÄRINTE ROIDERNA DET ÄR SPRITEN JAG DRICKER VARJE DAG!!!! gaaaaah! *flex*
*kissass*
Tricklev
2006-05-29, 12:07
*kissass*
:laugh: :laugh: :laugh:
*kissass*
Leuxxelles.
Det är väl ingen som blundar för något? Det folk opponerar sig mot, är vad jag förstår, att tidningarna skriver "AMAGAD HAN TOG AAS, DET VAR BARA DÄRFÖR DETTA HÄNDE, HELT OMÖJLIGT ATT DET VAR PGA NÅGOT ANNAT WHINE LOL".
Jaså gör de? Jag måste ha dyslexi som hat lyckats missa det.
Men ändå kunde du läsa vad jag skrev. Var det pga versalerna?
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=599486
Rykten gör ju gällande att mannen i Västerhaninge kurade rätt friskt för tillfället, och att han uppnebarligen var labil redan innan. Alltså urtypen för den som INTE ska gå i närheten av AAS.
allan
Artikel i GP
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=278217
Uppemot 30 000 svenskar använder regelbundet anabola steroider.
- Det handlar om en glömd kategori av missbrukare som sällan söker hjälp förrän det är för sent, säger professor Fred Nyberg.
Artikel i GP
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=278217
Uppemot 30 000 svenskar använder regelbundet anabola steroider.
- Det handlar om en glömd kategori av missbrukare som sällan söker hjälp förrän det är för sent, säger professor Fred Nyberg.
Det stod 100000 pa AB eller Expressen igar.
Man blir labil av anabola och sprit, det har forskning visat.
Det ar ganska intressant att diskutionen om detta pa flashback handlar om hur javligt det som hande var. Har handlar diskutionen mer om "radda anabola fran daligt rykte".
Mm såg det nu, här är en kolumnist som tycker till.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,833314,00.html
De hundratusen (eller hur många de nu är) har fått sina liv förstörda av en rubbad kultur där kroppen är guden, och där dyrkan av kroppen återfinns i allt från Veckorevyns aningslösa* hyllningar till tonårskillar med sexpack på magen via såpornas glada exponerande av tatuerade biceps och till fängelsernas självklara generositet med allehanda träningsredskap.
Det stod 100000 pa AB eller Expressen igar.
Man blir labil av anabola och sprit, det har forskning visat.
Det ar ganska intressant att diskutionen om detta pa flashback handlar om hur javligt det som hande var. Har handlar diskutionen mer om "radda anabola fran daligt rykte".
Tricklev
2006-05-30, 09:13
Kolumnisten var dock det osmakligaste jag sätt på länge, hur kan man lyckas klämma in så många fördommar i så lite text?
Tjock är han också ;)
Ja. Om "intressant" kan sägas vara rätt ord. *spy*
Men ändå kunde du läsa vad jag skrev. Var det pga versalerna?
Antagligen. Eller också på att jag inte besitter samma oförlikneliga talang när det gäller att läsa mellan raderna som massan av Rättens Och Sanningens Förkämpar. Man blir lite närsynt med åldern.
Dissector
2006-05-30, 09:19
De hundratusen (eller hur många de nu är) har fått sina liv förstörda av en rubbad kultur där kroppen är guden, och där dyrkan av kroppen återfinns i allt från Veckorevyns aningslösa* hyllningar till tonårskillar med sexpack på magen via såpornas glada exponerande av tatuerade biceps och till fängelsernas självklara generositet med allehanda träningsredskap.
Nu börjar det hela ta en liten vändning och trådens ursprungliga meningar som jag reagerade mot börjar backas upp av en kolumnist.
Det han skriver är otroligt trångsynt, särskilt om man tänker på tävlande kroppsbyggare (de dopade).
I början av tråden tyckte jag anklagelserna om "hets mot kroppsbyggare" var utan grund, men i och med denna kolumnisten har det hela ändrats enlig mig. Jag tror jag ska maila denne och diskutera saken.
Jacksatan
2006-05-30, 09:59
Det är så pinsamt dåligt skrivet att man blir rädd.
Först tänkte jag skriva något nedlåtande och häcklande om Westgårds krönika - sedan tänkte jag en gång till, vad fan skriver karln egentligen? Jo, att han är rädd!
Själv har jag aldrig tänkt tanken att folk kan vara rädda för människor med mycket muskler men här är ju uppenbarligen en som är det - finns det fler som känner likadant? Det han beskriver liknar ju närmast den känsla som hundrädda upplever när de möter en hund.
I mina värsta mardrömmar är det någon av ungarna som inte kommer hem på lördagskvällen. Istället är det polisen som knackar på och berättar att mitt barn fallit offer för en mänsklig oxe – en obalanserad kroppsbyggare som gradvis pumpat sig in i sinnessjukdom medan omgivning och samhälle stått bredvid med skrämselhicka.
Det var längesen jag började gå åt sidan – eller ibland över gatan – när ett anabolt köttberg kom i min väg. Att undvika närkontakt med en överdimensionerad kroppsbyggare känns lika självklart som att stanna vid rött ljus.
jag är livrädd för att vara den som råkar trycka på fel knapp i hjärnan hos en tablettknaprande oxfilé
Jag tycker hemskt synd om dem. Men mest är jag rädd.
Det genomgående temat är hans egen rädsla för killar med mycket muskler - AAS-brukare eller ej - sådant är ju svårt att veta om man bara möter någon på gatan.
http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,833258,00.html
Gillar då aftonbladet har koll :thumbup:
Dissector
2006-05-30, 11:18
Först tänkte jag skriva något nedlåtande och häcklande om Westgårds krönika - sedan tänkte jag en gång till, vad fan skriver karln egentligen? Jo, att han är rädd!
Själv har jag aldrig tänkt tanken att folk kan vara rädda för människor med mycket muskler men här är ju uppenbarligen en som är det - finns det fler som känner likadant? Det han beskriver liknar ju närmast den känsla som hundrädda upplever när de möter en hund.
I mina värsta mardrömmar är det någon av ungarna som inte kommer hem på lördagskvällen. Istället är det polisen som knackar på och berättar att mitt barn fallit offer för en mänsklig oxe – en obalanserad kroppsbyggare som gradvis pumpat sig in i sinnessjukdom medan omgivning och samhälle stått bredvid med skrämselhicka.
Det var längesen jag började gå åt sidan – eller ibland över gatan – när ett anabolt köttberg kom i min väg. Att undvika närkontakt med en överdimensionerad kroppsbyggare känns lika självklart som att stanna vid rött ljus.
jag är livrädd för att vara den som råkar trycka på fel knapp i hjärnan hos en tablettknaprande oxfilé
Jag tycker hemskt synd om dem. Men mest är jag rädd.
Det genomgående temat är hans egen rädsla för killar med mycket muskler - AAS-brukare eller ej - sådant är ju svårt att veta om man bara möter någon på gatan.
Samtidigt får man läsa kommentarer som
"Alltid i träningsoverall, gärna i tank top utan ärmar, antingen i helsnagg eller hockeyfrilla – och påfallande ofta med något mörkt i ögonen under den breda pannan. Något hotfullt, farligt, avstängt"
"De hundratusen (eller hur många de nu är) har fått sina liv förstörda av en rubbad kultur ..."
- här syftar han uppenbarligen på ALLA som använder steroider efter som han använder samma siffra som när han talade om antal brukare.
"samtidigt tycker jag så innerligt synd om dessa stackars satar"
Antar att han inte alls har samma syn på NHL-hockey där dopingen också ( om än kanske inte på samma nivå) är hyfsat utbredd.
För mig hade han visst det fått skriva att han var rädd, men att i samma veva förklara kroppsbyggning som någon slags mordsekt utan några som helst tecken på att skilja på olika individer.
Det tycker jag är snurrigt
Visst är det snurrigt - men säg den obefogade rädsla som inte är det. Det måste vara farligare att springa över vägen sådär hela tiden kors och tvärs istället för att passera förbi den mötande muskelfarbrorn.
A.Pahkamaa
2006-05-30, 12:00
Vafan lipar ni över egentligen?
AAS är olagligt, skadligt, stödjer organiserad brottslighet... hur kan ett "slag" mot anabola sterioder vara lågt? Hade ni gnällt lika mycket om det var någon annan drog dom skrev om?
Varför ska en "sport" som inte ens bryr sig om att stora delar av dess aktiva (miss)brukar AAS inte hängas ut?
(Jörgen, hade det funnits en vilja att bli av med dopingproblematiken hade nått gjorts, och nej, jag tänker inte ge ert förbunda några pengar.)
Hade ni gnällt lika mycket om det var någon annan drog dom skrev om?*screwy*
Man kan väl säga att vi som tränar/bygger etc kan mer om AAS än folk i allmänhet, och därför reagerar när osanningar sprids ut.
A.Pahkamaa
2006-05-30, 12:07
*screwy*
Man kan väl säga att vi som tränar/bygger etc kan mer om AAS än folk i allmänhet, och därför reagerar när osanningar sprids ut.
Har inte orkat läsa allt folk länkat till, vilka osanningar pratar du om?
Har inte orkat läsa allt folk länkat till, vilka osanningar pratar du om?
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,833314,00.html.
*screwy*
Endast marginellt skulle jag säga. Möjligtvis är det så att det bland byggare finns drivor av boskap som TROR dom vet saker om AAS.
*screwy*
Det vore intressant - tro mig - om ni som tränar/bygger och kan en del om AAS delgav era kunskaper till forskningen om AAS. Som det är nu görs försök på labråttor med AAS.
Det vore intressant - tro mig - om ni som tränar/bygger och kan en del om AAS delgav era kunskaper till forskningen om AAS. Som det är nu görs försök på labråttor med AAS.
Det görs försök på riktiga människor också.
Nitrometan
2006-05-30, 12:17
Det görs försök på riktiga människor också.
Menar du självmedicinering eller kontrollerade försök?
I forskningssyfte? Det visste jag inte - har du mer uppgifter? Länk?
Menar du självmedicinering eller kontrollerade försök?
Jag har inga länkar. Det finns en gammal undersökning där försökspersonerna fick äta 100mg dianabol om dagen (en mycket hög dos) under en period, jag har för mig att deras resultat inte var bättre än kontrollgruppen som var rena... :)
Annars har jag sett ett flertal mer eller mindre seriösa studier där försökspersoner administrerats vanligt testosteron i olika doser, högsta dosen har varit 600mg i veckan, under allt från 4 till 12 veckor (har jag för mig) där man utvärderat både effekter på psyket och på träningsresultat. Men som sagt, jag har inga länkar och det är inte direkt många studier.
A.Pahkamaa
2006-05-30, 12:21
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,833314,00.html.
En kolumnist skriver om hur han ser på situationen... Hans rädsla är överdriven, men inte helt obefogad. Sen skriver han för aftonbladet, jag tror folk har lärt sig att ta det som skrivs där med en näve salt.
Har fröken stor erfarenhet av AAS?
Endast marginellt skulle jag säga. Möjligtvis är det så att det bland byggare finns drivor av boskap som TROR dom vet saker om AAS.
Endast marginellt skulle jag säga. Möjligtvis är det så att det bland byggare finns drivor av boskap som TROR dom vet saker om AAS.Glöm inte bort att "mer än allmänheten" inte säger speciellt mycket. Jag vet personligen så pass mycket som att en person som missbrukar steroider inte behöver vara en "tickande bomb". Det kan jag säga utan att behöva ta ställning för eller emot AAS. För min del får folk göra vad fan de vill, helt enkelt. Min beniga tjackgranne skrämmer mig dock bra mycket mer än biffarna på gymmet gör.
Herkulez
2006-05-30, 12:30
Jag har inga länkar. Det finns en gammal undersökning där försökspersonerna fick äta 100mg dianabol om dagen (en mycket hög dos) under en period, jag har för mig att deras resultat inte var bättre än kontrollgruppen som var rena... :)
Annars har jag sett ett flertal mer eller mindre seriösa studier där försökspersoner administrerats vanligt testosteron i olika doser, högsta dosen har varit 600mg i veckan, under allt från 4 till 12 veckor (har jag för mig) där man utvärderat både effekter på psyket och på träningsresultat. Men som sagt, jag har inga länkar och det är inte direkt många studier.
mm stod i en några år gammal B&K där man hade gett män både placebo injektioner samt testosteron injektioner och det hade inte visat nån ökad aggresivitet på nån av försöksgrupperna.
mm stod i en några år gammal B&K där man hade gett män både placebo injektioner samt testosteron injektioner och det hade inte visat nån ökad aggresivitet på nån av försöksgrupperna.
Ja, en av studierna visade det. Den studien sa iofs även att man inte kunde märka någon som helst påverkan på psyket vilket är... misstänkt. Jag har då inte hört talas om någon som man inte efter 2-3 veckor mycket tydligt märker att personligheten är annorlunda. Jag känner inte till någon jag behöver fråga om han eller hon är på eller inte, det vet jag ändå.
En kolumnist skriver om hur han ser på situationen... Hans rädsla är överdriven, men inte helt obefogad. Sen skriver han för aftonbladet, jag tror folk har lärt sig att ta det som skrivs där med en näve salt.Hela tråden handlar ju om anabola steroider enligt Aftonbladet. (Se titeln) Jag ville bara förklara för dig varför vissa blir upprörda. Visst tar man det Aftonblaskan skriver med en skopa salt, men det är absolut inte så att folk har slutat bry sig.
Har fröken stor erfarenhet av AAS?Det skulle jag inte påstå.
Jag vet personligen så pass mycket som att en person som missbrukar steroider inte behöver vara en "tickande bomb". Det kan jag säga utan att behöva ta ställning för eller emot AAS.
Sanningen är väl snarast att du inte har en aning om hur AAS egentligen påvekar psyket men att det gått fint hittills med dina erfarenheter. Det uttaladen som du gör blir då ett indirekt stöd för AAS-missbruk. Okej att en person inte behöver vara en tickande bomb - men hur vet du det? Låter som spel med höga insatser.
En steroidpsykos kan bryta ut fem år efter att man senast tog anabola steroider
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=548401&previousRenderType=6
Så kul att se hur body-folket rasar över aftonbladet :)
Det uttaladen som du gör blir då ett indirekt stöd för AAS-missbruk.Om det är på det sättet så är det nog bäst att jag håller snattran. :) (Din tolkning av min sanning vill jag förresten inte hålla med om.)
Om det är på det sättet så är det nog bäst att jag håller snattran. :) (Din tolkning av min sanning vill jag förresten inte hålla med om.)
Det jag syftar på är samma sak som jag skrivit till bl.a Diggler och Mathor tidigare i tråden. Om man väljer en sådan position att man verkar för att ge en mindre farlig bild av AAS-missbruk så bör man dels vara väldigt aktsam på hur man riskerar att tolkas och dels vara beredd på att ha väldigt torrt på fötterna.
Att påstå att AAS-missbruk är jättefarligt och skapar tickande bomber är ett mindre ödesdigert påstående än att hävda att AAS-missbruk inte är så farligt och rätt skött brukar de flesta klara sig.
Det jag syftar på är samma sak som jag skrivit till bl.a Diggler och Mathor tidigare i tråden. Om man väljer en sådan position att man verkar för att ge en mindre farlig bild av AAS-missbruk så bör man dels vara väldigt aktsam på hur man riskerar att tolkas och dels vara beredd på att ha väldigt torrt på fötterna.
Att påstå att AAS-missbruk är jättefarligt och skapar tickande bomber är ett mindre ödesdigert påstående än att hävda att AAS-missbruk inte är så farligt och rätt skött brukar de flesta klara sig.
Jag kände det som att du lade ord i min mun innan. Det enda jag påstod var att inte alla som missbrukar steroider är tickande bomber. Mer än så sa jag inte. Anledningen till att jag inte sa mer än så är helt enkelt att jag inte vet. Jag tycker att jag uttalade mig väldigt försiktigt.
Jag kände det som att du lade ord i min mun innan. Det enda jag påstod var att inte alla som missbrukar steroider är tickande bomber. Mer än så sa jag inte. Anledningen till att jag inte sa mer än så är helt enkelt att jag inte vet. Jag tycker att jag uttalade mig väldigt försiktigt.
Är inte just själva tricket med en tickande bomb att man inte vet när/att det kommer att smälla?
Är inte just själva tricket med en tickande bomb att man inte vet när/att det kommer att smälla?
Nej, själva ticket är ju tecknet på att den garanterat kommer att smälla. Det är vad jag ifrågasätter. Tror du att alla kommer att smälla förr eller senare? (Mer än människor gör i allmänhet, alltså.)
Jag vet personligen så pass mycket som att en person som missbrukar steroider inte behöver vara en "tickande bomb".
Grejen är att du kan ju rimligen inte VETA det där heller, men ändå säger du det. Vad är poängen?
Det här är ett forum som läses av hundratals tonåringar. Tänk på hur knasigt vissa tolkar Gruben fan de kan springa iväg och göra precis tvärtemot vad som står i rapporten och förkasta alla tidigare sanningar bara för att de trodde att det var det som stod. Om någon eller några här skriver att de minsann har polare som preppar/har preppat men att de är skittrevliga, inte gjorde en fluga förnär och inte några "tickande bomber" vems ärende springer man då? Inte fan är det Kolozeums iaf.
Ber om ursäkt för den hårda tonen men det är rätt viktiga frågor speciellt på ett forum som detta.
Nej, själva ticket är ju tecknet på att den garanterat kommer att smälla. Det är vad jag ifrågasätter. Tror du att alla kommer att smälla förr eller senare? (Mer än människor gör i allmänhet, alltså.)
Det beror på vad du sätter för tidsperspektiv, men visst, någon som sätter igång med AAS vid tjugo och låter sitt bruk utvecklas dos- och preparatmässigt på samma sätt som den genomsnittlige brukaren kommer GARANTERAT att göra saker han eller hon ångrar svårt innan samma person är trettio. Eller åtminstone som någon normal hade ångrat. Det kan röra sig om allt ifrån att klappa till kärringen, att spöa någon på krogen eller helt enkelt själva bruket i sig och allt samma person inte gör på grund av sin upplevda seriositet och vilja att verkligen "satsa".
Grejen är att du kan ju rimligen inte VETA det där heller, men ändå säger du det. Vad är poängen?
Det här är ett forum som läses av hundratals tonåringar. Tänk på hur knasigt vissa tolkar Gruben fan de kan springa iväg och göra precis tvärtemot vad som står i rapporten och förkasta alla tidigare sanningar bara för att de trodde att det var det som stod. Om någon eller några här skriver att de minsann har polare som preppar/har preppat men att de är skittrevliga, inte gjorde en fluga förnär och inte några "tickande bomber" vems ärende springer man då? Inte fan är det Kolozeums iaf.
Ber om ursäkt för den hårda tonen men det är rätt viktiga frågor speciellt på ett forum som detta.Det är jobbigt att väga varje ord på guldvåg bara för att det kan missförstås. Jag tycker inte att jag har något jätteansvar. Det jag skriver här är inte en insändare i en tidning, det är ett inlägg i en tråd som snart är bortglömd. Visst kan man tolka allt fel, men går det att undvika?
Jag kan säga att det går att prova hasch utan att bli heroinist också. Betyder det att hasch är en drog som jag varmt kan rekommendera? Betyder det att jag själv röker på? Betyder det att jag jag haft ett liv fullt av positiva erfarenheter av haschrökare? Nej, det betyder inte mer än vad jag skrev. Jag tror att unga lättare tror på något som är mer nyanserat. Vem tror på en bild som är nattsvart?
Det är jobbigt att väga varje ord på guldvåg bara för att det kan missförstås. Jag tycker inte att jag har något jätteansvar. Det jag skriver här är inte en insändare i en tidning, det är ett inlägg i en tråd som snart är bortglömd. Visst kan man tolka allt fel, men går det att undvika?
Jag kan säga att det går att prova hasch utan att bli heroinist också. Betyder det att hasch är en drog som jag varmt kan rekommendera? Betyder det att jag själv röker på? Betyder det att jag jag haft ett liv fullt av positiva erfarenheter av haschrökare? Nej, det betyder inte mer än vad jag skrev. Jag tror att unga lättare tror på något som är mer nyanserat. Vem tror på en bild som är nattsvart?
Nej men om någon säger:
"Det finns risker förenat med att prova hasch. Du vet inte på förhand hur det kommer att påverka dig!"
och du kompletterar med:
"Nej, jag känner flera som inte råkat ut för något öht, jag är mer rädd för amfetaministen jag bor granne med!"
Så talar det till provandet av hasch' fördel.
Det beror på vad du sätter för tidsperspektiv, men visst, någon som sätter igång med AAS vid tjugo och låter sitt bruk utvecklas dos- och preparatmässigt på samma sätt som den genomsnittlige brukaren kommer GARANTERAT att göra saker han eller hon ångrar svårt innan samma person är trettio. Eller åtminstone som någon normal hade ångrat. Det kan röra sig om allt ifrån att klappa till kärringen, att spöa någon på krogen eller helt enkelt själva bruket i sig och allt samma person inte gör på grund av sin upplevda seriositet och vilja att verkligen "satsa".Frågan var om du tror att alla kommer att smälla för eller senare. (Inte genomsnittsanvändaren, utan samtliga som någonsin missbrukat AAS) Tidsperspektivet är livet, så klart. Det är väl under den tiden som bomben tickar?
Nej men om någon säger:
"Det finns risker förenat med att prova hasch. Du vet inte på förhand hur det kommer att påverka dig!"
och du kompletterar med:
"Nej, jag känner flera som inte råkat ut för något öht, jag är mer rädd för amfetaministen jag bor granne med!"
Så talar det till provandet av hasch' fördel.Jo, jag förstår hur du menar. Jag tyckte bara att det blev för svartvitt. *kissass* Alla som röker cigaretter får inte KOL, men det hindrar inte att det är jävligt farligt.
För mig finns det bara "låga slag" mot anabola steroider". I detta fall är det välförtjänta och "schyssta" slag. Beträffande bodybuilding så är det synd att det är synonymt med dopning men knappast konstigt. Det är tråkigt att det är så. En sak som dock är säker är att sporten aldrig kommer bli accepterad av allmänheten. Varför? Jo, denna sport som jag förövrigt älskar, gör ingenting för att stävja missbruket. Jag upprepar, ingenting. Hur ofta ser man inte utövare som är på tok för grova, speciellt för sin ålder. Dessa "kometjuniorer" skriver i diverse tidningar om att de minsann tränat stenhårt i 3-4 år... :D Efter en snabb huvudräkning inser man att de har ökat tio ggr snabbare i muskelmassa än vad man själv gör. Bra anlag, någon? Några år senare är de puts väck.
Hur ofta ser man inte "bitch-tits" på de tävlande? Synd att så många utövare inte vill att sporten ska bli en "riktig" sport! Det är ju sportens tolerans som gör att media kan ge sig på oss och det med all rätt!
Mvh
En av Norrtäljes största entusiaster
Herkulez
2006-05-30, 14:18
text
men samtidigt är det så många som lever i en härlig dubbelmoral, dom vill att all doping ska bort från scenen, men sen när det bara är att par 80kilos killar som ser ut som snören och är halvfeta som ställer upp så går dom inte och tittar på för att det blivit för "dålig kvalite". om du förstår va jag menar.
inget menat mot dig robban, utan bara i största allmänhet =)
Nina du är kanske den största profilen av alla på detta forum. Alla vet dessutom hur vältränad du är och hur din kropp ser ut. Du är en förebild för massor av unga tränande tjejer och säkert många killar med. Du beskriver dig själv lite träffande som "känd från internet".
Hade du skrivit en insändare i någon valfri lokalblaska hade den knappast träffat målgruppen lika bra som dina poster gör här. Just nu, en sketen tisdagseftermiddag, sitter det 304 pers här - alla intresserade av träning.
Du kan skriva om musik, politik, sex och alla möjliga konstiga saker utan att väga en bokstav men när det kommer till dopning tycker jag du har ansvar att ta även om du inte vill ta det.
Diggler var inne på samma spår att nyansera bilden - han jämförade med alkoholinformationen till ungdomar. Men dels haltar jämförelsen och dels har jag svårt att förstå motivet till att varför man här vill lyfta fram AAS-missbruk som något ofarligare än vad som allmänt framställs särskilt när man i grunden faktiskt inte vet.
Jacksatan
2006-05-30, 14:24
Ja, en av studierna visade det. Den studien sa iofs även att man inte kunde märka någon som helst påverkan på psyket vilket är... misstänkt. Jag har då inte hört talas om någon som man inte efter 2-3 veckor mycket tydligt märker att personligheten är annorlunda. Jag känner inte till någon jag behöver fråga om han eller hon är på eller inte, det vet jag ändå.
Problemen är väl egentligen större efter en kur. Under kuren är de flesta byggare nöjda och glada över ökningar. Sen går de av och börjar tappa muskler ner mot sitt genetiska max samt att volym de haft i form av vatten försvinner. Tror fan många blir deprimerade och labila.
Sen eftersom i princip alla våldsbrott som sker i samband med steroider även involverar droger eller alkohol, så kan man ju ställa sig frågan vad som påverkar mest; steroiderna eller droger/alkohol?
Nina du är kanske den största profilen av alla på detta forum. Alla vet dessutom hur vältränad du är och hur din kropp ser ut. Du är en förebild för massor av unga tränande tjejer och säkert många killar med. Du beskriver dig själv lite träffande som "känd från internet".
Hade du skrivit en insändare i någon valfri lokalblaska hade den knappast träffat målgruppen lika bra som dina poster gör här. Just nu, en sketen tisdagseftermiddag, sitter det 304 pers här - alla intresserade av träning.
Du kan skriva om musik, politik, sex och alla möjliga konstiga saker utan att väga en bokstav men när det kommer till dopning tycker jag du har ansvar att ta även om du inte vill ta det.
Diggler var inne på samma spår att nyansera bilden - han jämförade med alkoholinformationen till ungdomar. Men dels haltar jämförelsen och dels har jag svårt att förstå motivet till att varför man här vill lyfta fram AAS-missbruk som något ofarligare än vad som allmänt framställs särskilt när man i grunden faktiskt inte vet.Fan, nu får jag dåligt samvete. :em:
Frågan var om du tror att alla kommer att smälla för eller senare. (Inte genomsnittsanvändaren, utan samtliga som någonsin missbrukat AAS) Tidsperspektivet är livet, så klart. Det är väl under den tiden som bomben tickar?
Givetvis är det lätt för dig att komma ur diskussionen eftersom ett intag av 1 dianaboltablett innebär ett missbruk av en medicin (Du har ju knappast recept på den). Jag pratar om missbrukare som, ja.. du kan själv läsa mitt inlägg om du vill veta vad jag snackar om.
Givetvis är det lätt för dig att komma ur diskussionen eftersom ett intag av 1 dianaboltablett innebär ett missbruk av en medicin (Du har ju knappast recept på den). Jag pratar om missbrukare som, ja.. du kan själv läsa mitt inlägg om du vill veta vad jag snackar om.Jodå, jag förstår hur du menar och påstår inte att du har fel.
ett intag av 1 dianaboltablett innebär ett missbruk
:em:
Men seriöst kagen, vad är det för dumheter? Får inte en erkänd profil ha åsikter? Vad pratar du om egentligen?
delta_mats
2006-05-30, 14:51
:em:
Men seriöst kagen, vad är det för dumheter? Får inte en erkänd profil ha åsikter? Vad pratar du om egentligen?
Citat från spiderman "With great power comes great responsibility"
Det tycker jag stämmer ganska bra om hur man ska vara.
Citat från spiderman "With great power comes great responsibility"
Det tycker jag stämmer ganska bra om hur man ska vara.
Jag håller med. Men vad är det som säger att hennes hitinttills uttalade åsikter är ansvarslösa eller dåliga? Bara för att moralistpöbeln (jwzrd inkluderat) inte håller med?
delta_mats
2006-05-30, 14:59
Jag håller med. Men vad är det som säger att hennes hitinttills uttalade åsikter är ansvarslösa eller dåliga? Bara för att moralistpöbeln (jwzrd inkluderat) inte håller med?
Det vet jag däremot ingenting om. Har inte läst hela tråden.
Det vet jag däremot ingenting om. Har inte läst hela tråden.
http://home.no.net/ahrunes/de-rune-vismose-comb.jpg
Redan de gamla vikingarna kammade sig.
delta_mats
2006-05-30, 15:06
http://home.no.net/ahrunes/de-rune-vismose-comb.jpg
Redan de gamla vikingarna kammade sig.
Nej var inte sån nu. Jag antydde ingenting om Lättish inlägg. Bara att man som känd profil bör känna ett litet större ansvar om vad man skriver om i sina poster. Vilket Kagen påpekade och jag höll med om.
Klart hon får, har aldrig påstått något annat. Läs vad jag skrivit istället för att kamma Mats.
Avdelning, stfu?
http://www.city.se/ArticlePages/200605/31/20060531065923_City359/20060531065923_City359.dbp.asp
"26-åringen och hans nya sambo hade ett stort, gemensamt intresse: styrketräningen. På gymmet Haninge hälsostudio - fem minuters bilresa från hemmet - byggde han upp sina muskler.
- Han var här regelbundet, 2-3 gånger i veckan, säger en person som känner honom. Han var utseendefixerad, 75 kilo vältränad kille helt enkelt. Han byggde nästan bara bröst och biceps - beachträning brukar vi kalla det." :D
http://www.expressen.se/index.jsp?a=602541
Det faktum att han i ett tital år misshandlat folk och visat grova drag av allehanda psykiska åkommer, varit alkolholpåverkad samt använt GHB mm spelar troligtvis ingen roll varför det nu 2006 slog snett.
Troligtvis har även steroiderna hjälpt till, det ärinte det jag säger men att enbart fokusera på detta i rubriker mm är ju grymt missvisande.
Alla poliktiker och föräldrar vill frige honom efter avslutad fejkpsyk-behandling på en sisådär 2 år, men ingen vill såklart bo bredvid honom. Grisbil3n har svaret: D Ö D A
Det var väl en rätt bra artikel.
Vi kanske kunde hålla diskussionen om tragedin i Tungelsta i en tråd. Det blir väldigt spretigt annars. Jag slog ihop ett par inlägg med den ursprungliga tråden.
allan
Alla poliktiker och föräldrar vill frige honom efter avslutad fejkpsyk-behandling på en sisådär 2 år, men ingen vill såklart bo bredvid honom. Grisbil3n har svaret: D Ö D A
Det där stämmer inte längre, och har inte stämt på rätt lång tid. Han kommer säkerligen sitta inlåst i tolv år eller mer, oavsett om det blir rättpsyk eller fängelse.
allan
Hans tjej tränade mycket på Haninge men han själv tränade INTE ofta. 75kg på 180cm säger väl att han inte tränade ofta trots att han tryckte "grejer". Kan man kalla en kille som tränar 25 pass per år för bodybuilder ?;)
Mycket tragisk historia förövrigt:(
Jag tror vi får skilja lite på begreppen i den här blandningen.
Sporten Bodybuilding ses med lite förakt av många av gissningsvis två anledningar: De tycker inte att det är snyggt med kvinnor och män som har så mycket muskler och så lågt kroppsfett. De har hört att det förekommer väldigt mycket dopning - fusk.
Det är den ena sidan av myntet och den sidan har knappast något alls med det som artikeln handlar om.
Den andra sidan handlar om de 90%? av de övriga AAS-brukarna som riskerar att leva väldigt farligt då bruk av AAS kan leda till väldigt svåra konsekvenser, särskilt i kombination med alkohol.
Det tas upp i artiklarna, ingenstans står det om något tävlingsutövande.
Såhär är det. Tidningarna skriver bara för att sälja så mkt som möjligt. Kolla bara på Dagens nyheter, ena veckan har dom 5 sidor om hur anabola steroider har blivit samhällsproblem nummer 1 och hur dom som brukar dom förstör sina liv och blir "kriminella". Sen andra veckan skriver dom om hormonet testosterone som ska vara bra för dej och ta din sexdrift till skyarna, och att testosteron terapi ej ska förknippas med olagliga anabola steroider. Förstår du hur dum dom får sej själva att framstå? Problemet i samhället är att vi inte kan ge något stämplen anabol steroid för då är det farligt, men kallar vi det testosteron terapi el "medicinering" så är det helt ok för testosteron är tydligen nyttigt för både män och kvinnor.
Och om vi nu ska se på bruk av anabola steroider och benägenhet för våldsamma handlingar då äre saken glasklar. Det är FLASK INFORMATION. Kolla på statistiken den ljuger inte. Jag har sett allt, jag har sett familjefäder ta steroider utan att döda sina barn, slå sina fruar el få ett "ökat" behov för narkotika och brottslighet. Jag har sett hälsokontroller där inget vart fel på steroid brukare. Prägeln är satt av kongressen, staten och alla andra ärthjärnor som inte har någon kompetens eller något behov av steroider i samhället därför ges det ut flygblad efter flygblad med skrämselpropaganda.
THATS IT! Punkt slut
Wille005
2010-04-23, 18:01
Också ett sätt att bumpa.
Doctor Snuggles
2010-04-23, 18:11
Sen tog han visst lite rohypnol också...
Äh, detaljer. ANABOLA var det som gjorde't!!1!
Suit up; The Lich king som får döda trådar att återuppstå som zombietrådar under dennes överhöghet?
panzerpig
2010-04-23, 21:36
Flask information?
Såhär är det. Tidningarna skriver bara för att sälja så mkt som möjligt. Kolla bara på Dagens nyheter, ena veckan har dom 5 sidor om hur anabola steroider har blivit samhällsproblem nummer 1 och hur dom som brukar dom förstör sina liv och blir "kriminella". Sen andra veckan skriver dom om hormonet testosterone som ska vara bra för dej och ta din sexdrift till skyarna, och att testosteron terapi ej ska förknippas med olagliga anabola steroider. Förstår du hur dum dom får sej själva att framstå? Problemet i samhället är att vi inte kan ge något stämplen anabol steroid för då är det farligt, men kallar vi det testosteron terapi el "medicinering" så är det helt ok för testosteron är tydligen nyttigt för både män och kvinnor.
Och om vi nu ska se på bruk av anabola steroider och benägenhet för våldsamma handlingar då äre saken glasklar. Det är FLASK INFORMATION. Kolla på statistiken den ljuger inte. Jag har sett allt, jag har sett familjefäder ta steroider utan att döda sina barn, slå sina fruar el få ett "ökat" behov för narkotika och brottslighet. Jag har sett hälsokontroller där inget vart fel på steroid brukare. Prägeln är satt av kongressen, staten och alla andra ärthjärnor som inte har någon kompetens eller något behov av steroider i samhället därför ges det ut flygblad efter flygblad med skrämselpropaganda.
THATS IT! Punkt slut
Det är rätt stor skillnad mellan farmakologisk hormonbehandling under översikt av yrkesman och att trycka så mycket anabola man kan för att bli grov.
Läkemedel kan ha olika verkningar i olika doser och vet man inte vad man gör kan det gå snett.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.