Visa fullständig version : Det paranormala
Tror ni på spöken? UFO? Bigfoot? El chupacabra? Grub(bad joke)?
Personligen så tror jag definitivt på utomjordingar. Att däremot tefat kommer och kollar in oss lite då och då ser jag som högst osannolikt. Men att det finns liv någon annanstans tror jag på. Har svårt att tänka mig att vi är ensamma i hela universum.
Spöken tror jag definivt på. Kanske för att man är uppvuxen med Ghostbusters? Men får man inte ibland en obehaglig känsla att något är i rummet.
rent spontant? nej, men antagligen fins det liv i någon form där ute, samt att jag är lite benägen att tro på en högre makt, inte en gud i form av en skäggig kille på ett moln, men ett högre medvetande som dirigerar lite :)
Utomjordingar har inget med det paranormala att göra.
Jag tror inte på spöken, fattar inte riktigt hur det är tänkt att de skulle fungera.
Tigerkotten
2006-05-27, 22:41
Jag svarade Ja eftersom du nämnde UFOs :)
Jag tror att jorden varit besökta också.. :)
Utomjordingar har inget med det paranormala att göra.
Om det retar dig kan man kalla det för "det oförklarliga". :)
Rent spontant så insåg jag att en Ja/Nej-Poll inte var det optimala. "There's different shades of grey". Oh well.
Jag svarade Ja eftersom du nämnde UFOs :)
Jag tror att jorden varit besökta också.. :)
Av vem?
Nordenator
2006-05-27, 22:52
Sannolikhetslära-kittet till stor del.
Med större omfång ökar sannolikheten till mer liv.
Universum är relativt stort, så jag tror på att annat liv _kan_ finnas.
Men samtidigt är mitt liv så vansinnigt kort jamfört med _livet_, så sannolikheten att annat liv finns under min livstid kanske inte är stor.
Utöver det tror jag inte på storasjöodjuret, spöken eller politiker.
Tigerkotten
2006-05-27, 22:54
Av vem?
Ja eftersom som jag sa UFOs så självklart utomjordningar :]
Ja eftersom som jag sa UFOs så självklart utomjordningar :]
När blev vi det?
Jepp jag tror på det mesta. Men jag tror inte på personerna i Andarnas makt, som pratar med spökena. Men jag tror att det finns spöken.
Jag svarade nej, men du kan ju inte blanda sådär.
Nej, jag tror inte på big fot, spöken.
Men jag tror på utomjordiskt liv.
Utomjordiskt liv är inte övernaturligt.
mangemani
2006-05-27, 22:59
nope,tror ej på nått av det där.
visst tror jag att det finns utomjordigt liv,men UFOn och annat påhittat*bs* tror jag ej på.
grisbil3n
2006-05-27, 22:59
Nej.
Dissector
2006-05-27, 23:06
Som redan nämnts, beror på hur man definerar övernaturligt, men visst, jag tror på fenomen vars existens borde vara omöjlig enligt vetenskapen, eller för den delen omöjliga att förklara på ett logiskt vis och med vetenskapliga metoder.
Definitivt gubben.
Jag inte bara tror, jag har sett också!
Även jag själv är smått paranormal.
Jag har varit i kontakt med nåt mysko osynlighets fjant iallafall *cry*
läskigt, så ja, jag tror på det
räknas Kwon?
Haha YES! :thumbup:
Definitivt gubben.
Jag inte bara tror, jag har sett också!
Även jag själv är smått paranormal.
Jasså, någon spännande spökhistoria på G nu? Jag har korven redo, kör på!
Om spöken finns är de inte övernaturliga. Det finns inget övernaturligt, allt som existerar är naturligt.
Liten Men Fet
2006-05-28, 00:29
Nä, jag tror på sådant vars existens man kan påvisa. Att tro på sånt som man inte har några vetenskapliga belägg för tycker jag är irrationellt.
När någon påvisar spökens existens, eller kan med bestämdhet visa att slagrutor fungerar så kommer jag tro på dem.
Annan form av liv någonstans i universum är en annan grej, mer ett sannolikhetsöverslag och i och med att rymdens storlek nog kan sägas gå mot oändligheten gör att det kan finnas annat liv. Men jag tror inte dom besökt oss.
Jag har också sett konstiga saker, alltid i sammanhang där jag varit uttröttad och haft en viss benägenhet att titta efter dessa saker. Konstiga saker skapade av min egen hjärna.
JustinCredible
2006-05-28, 00:31
Jag har också sett konstiga saker, alltid i sammanhang där jag varit uttröttad och haft en viss benägenhet att titta efter dessa saker. Konstiga saker skapade av min egen hjärna.
Precis, man ser aldrig nåt typ när man är ute och går mitt på dagen med kompisar. Men när man är själv i skogen på natten så börjar man tänka en massa och inbilla och ha sig.
nope
givet att det finns mer liv där ute än vi men tror knappast att dom besöker våra hem och rövar bort våra barn, och kör quick stops på ängar som dom gör spralliga mönster på.
Jasså, någon spännande spökhistoria på G nu? Jag har korven redo, kör på!
+1;-
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.