Visa fullständig version : skattepengar..
när får man tillbaka skattepengarna? juni eller juli?
innan midsommar i så fall det e i juni?
hahavaffan
2006-05-27, 15:57
Soon, my friend.
innan midsommar brukar det väl vara.
YYEAAhh då blir det extra party party under midsommar..:hbang:
Beror på om du uppgett kontonummer, annars brukar man få dem i augusti via ett utbetalningskort.
bra att jag gav kontot då, men vet ni ungefär vilket datum det är?
Tillbaka på skatten
Om kontoutdraget som du får i samband med slutskattebeskedet visar att du har ett överskott på 100 kr eller mer betalas pengarna ut automatiskt. För näringsidkare betalas mellanskillnaden mellan preliminär och slutlig skatt ut.
Du som får slutskattebeskedet i
- juni, får skattepengarna insatta på ditt konto i slutet av vecka 23.
- augusti, får pengarna insatta på ditt konto i slutet av vecka 32. Du som inte anmält konto får ett utbetalningskort ca en vecka senare.
- september, får pengarna insatta på ditt konto vecka 36. Du som inte anmält konto får ett utbetalningskort ca en vecka senare.
- december, får pengarna insatta på ditt konto vecka 49. Du som inte anmält konto får ett utbetalningskort ca en vecka senare.
Från skatteverkets hemsida.
hahavaffan
2006-05-27, 17:10
Vecka 23??? Det är ju jääääääättesnart. Jag som gick miste om en hel månadslön behöver skatteåterbäringen :(
Vecka 23??? Det är ju jääääääättesnart. Jag som gick miste om en hel månadslön behöver skatteåterbäringen :(
+1! Dessutom har jag slut vassle! arrarhahrhahrhh, hoppas flickvännen förbarmar sig över mig och köper 1kg.... :(
s_himself
2006-05-29, 08:50
En annan får ju vänta till v.49 *rolleyes* *cry*
Jag ville ha mina pengar nu så jag kunde beställa resan jag och tjejen ska göra i höst :(
Ååååh... Vilken timing... Precis när man ska ner till Tyskland och dricka öl så blir det påfyllning på kontot :cheers:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.