Visa fullständig version : Dumpad
Så blev man dumpad idag av sin flickvän man haft i 2½år. Men som sagt bara bita i kudden och gå vidare. Ge mig lite snyft o tårar och tyck synd om mig så att jag mår bättre:D
Så blev man dumpad idag av sin flickvän man haft i 2½år. Men som sagt bara bita i kudden och gå vidare. Ge mig lite snyft o tårar och tyck synd om mig så att jag mår bättre:D
Har du någon gång trillat med en cykel?
Slartibartfast
2006-05-26, 22:51
Ett gyllene tillfälle till metakognitiv introspektion. Ta vara på det. :thumbup:
Du har nu allting framför dig! Nya tjejer, förälskelse, kärlek, första kyssen! Tänk på det! You lucky mother sucker!
Wayfaerer
2006-05-26, 22:51
Ledsen, mannen. Finns fler fiskar i sjön dock ;)
bara bita i kudden och ta emot. Nånå. Vad ska man göra när ex:et vill att jag ska komma imorgon hem till henne och ta mina saker och stanna kvar och prata ?
bara bita i kudden och ta emot. Nånå. Vad ska man göra när ex:et vill att jag ska komma imorgon hem till henne och ta mina saker och stanna kvar och prata ?
Stanna kvar och prata om du känner för det, men glöm inte att det inte kommer att vara ni igen.
hahavaffan
2006-05-26, 22:55
Ni kommer ha försoningssex.
Stanna kvar och prata om du känner för det, men glöm inte att det inte kommer att vara ni igen.
jo jag vet. Sen när det tar slut efter en sån här tid så vill man ju helst vara i fred. Och bara få låta allt glida ur. Men hon verkar vilja prata helatiden
Slartibartfast
2006-05-26, 22:56
Då gör du det. Hon har antagligen en hel del att säga. Du också. Lämna inget ouppklarat.
Helena B
2006-05-26, 22:56
Vad tråkigt, aldrig kul sånt där. Men det var nog inte meningen att det skulle vara ni två och detta kommer du förstå efter ett tag (om du inte redan har gjort det). En sak är att det kan inte finnas bättre månad att bli dumpad i. Solen skiner, fåglarna kvittrar, blommerna blommar (?) och tjejerna börjar klä av sig mer och mer. Något positivt iaf!
Och kom ihåg, du är inte ensam!
Vad tråkigt, aldrig kul sånt där. Men det var nog inte meningen att det skulle vara ni två och detta kommer du förstå efter ett tag (om du inte redan har gjort det). En sak är att det kan inte finnas bättre månad att bli dumpad i. Solen skiner, fåglarna kvittrar, blommerna blommar (?) och tjejerna börjar klä av sig mer och mer. Något positivt iaf!
Och kom ihåg, du är inte ensam!
ser man från den sidan så är det ju bara jaga mer sen när man är på bättre humör. Man är ju ung o ska leva livet lite =)
mangemani
2006-05-26, 23:00
ta sakerna dina,säg hejdå och gå din väg...hennes förlust,ingen ide att dra in en massa mer sentimentalitet och tårar i det hela.
kör vidare,finns fler därute:thumbup:
Slartibartfast
2006-05-26, 23:04
ta sakerna dina,säg hejdå och gå din väg...hennes förlust,ingen ide att dra in en massa mer sentimentalitet och tårar i det hela.
kör vidare,finns fler därute:thumbup:
Ingen idé med att försöka vara macho och obesvärad. det tjänar ingen på i längden. Mycket bättre att reda ut allt som vuxna människor och sen säger man farväl.
Helena B
2006-05-26, 23:06
ser man från den sidan så är det ju bara jaga mer sen när man är på bättre humör. Man är ju ung o ska leva livet lite =)
Absolut, bara du ser till att det inte blir för tidigt. Du måste ge dig själv tid att gå igenom läkeprocessen. Det blir bara värre om du skulle hoppa över till någon annan direkt. Tro mig du talar med en erfaren här.
mangemani
2006-05-26, 23:07
Ingen idé med att försöka vara macho och obesvärad. det tjänar ingen på i längden. Mycket bättre att reda ut allt som vuxna människor och sen säger man farväl.
har ingenting med macho och verka obesvärad att göra.
det är slut,varför då sätta sej ner och rabbla igenom en massa onödiga saker för?ok,kan förstå om man inte vill skiljas som ovänner,men inte annars.
Om han nu blev dumpad av tjejen tycker jag inte att hon ska förvänta sig att han ska vilja prata med henne. Man kan inte ha kvar kakan och samtidigt äta upp den. Hon har gjort sitt val. Tough luck. Låt henne prata med sina tjejkompisar om hon nu vill ha någon att prata med. :)
Fredrici
2006-05-26, 23:11
Om han nu blev dumpad av tjejen tycker jag inte att hon ska förvänta sig att han ska vilja prata med henne. Man kan inte ha kvar kakan och samtidigt äta upp den. Hon har gjort sitt val. Tough luck. Låt henne prata med sina tjejkompisar om hon nu vill ha någon att prata med. :)
Så sant. Hon har dumpat honom. Ett annat alternativ är att säga att vi tar det någon annan gång, jag har annat för mig.
Slartibartfast
2006-05-26, 23:11
har ingenting med macho och verka obesvärad att göra.
det är slut,varför då sätta sej ner och rabbla igenom en massa onödiga saker för?ok,kan förstå om man inte vill skiljas som ovänner,men inte annars.
Varför skulle man inte vilja undvika att skiljas som ovänner??
snelhest
2006-05-26, 23:12
men va spelar det för roll
Metal_boy_
2006-05-26, 23:13
Tänkte precis skriva något liknande. Väldigt kloka ord!:thumbup:
Och tänk på en sak, många ångrar sig sedan och då kan hon stå där sen! :)
shadowfire
2006-05-26, 23:13
Iofs vet jag inte om man är på sånt j-a prathumör om man precis har blivit dumpad, bättre att isåfall klippa banden. Åk dit, hämta dina prylar, säg att ni hörs i framtiden. Kapa all kontakt ett tag (snabbaste sättet att kyla ner känslor o komma över det) o sök upp henne i höst/vinter om du nu känner för o ta upp en vänskapsrelation då.
Edit: "vi kan väl vara vänner ändå?" är typ en av de råaste tortyrmetoder man kan komma på, t.ex. träffas o se en film en 3v efter man gjort slut osv.
Scratch89
2006-05-26, 23:15
Fyfan, jag hatar, hatar, hatar, att bli ratad. Även fast man inte varit ihop länge.
Hoppas allt löser sig.
Metal_boy_
2006-05-26, 23:16
Det beror ju på hur situationen ser ut. Jag hade kontakt med mitt ex ett tag efter, men sedan insåg jag att hon var inte värt det. Det hon hade ljugit om och allt, insåg jag när jag började må bättre, att bara en riktig jävla lögnhals och känslokall idiot kan göra.
Slartibartfast
2006-05-26, 23:18
Fyfan, jag hatar, hatar, hatar, att bli ratad. Även fast man inte varit ihop länge.
Hoppas allt löser sig.
När jag var yngre blev jag dumpad hela tiden. Men det är förståeligt. Jag hade också dumpat mig.
Nu kommer dom krypande.
Slartibartfast
2006-05-26, 23:19
Verkar som om ni är ihop med fel brudar.
Scratch89
2006-05-26, 23:20
När jag var yngre blev jag dumpad hela tiden. Men det är förståeligt. Jag hade också dumpat mig.
Nu kommer dom krypande.
Det där tog väldigt bra på mig, då jag också skulle dumpat mig själv. ;)
Men problemet är väl att man har alldeles för många chanser (och risker att göra så att allt skiter sig) i min ålder.
mangemani
2006-05-26, 23:20
i det här fallet så verkar det som att det inte har nått med saken att göra eftersom att dom inte verkar vara sura på varandra.
hon har gjort sitt val och dumpat honom,då kan hon ju inte bli sur om han inte vill prata..då är det nått fel på tjejen
Slartibartfast
2006-05-26, 23:21
Det där tog väldigt bra på mig, då jag också skulle dumpat mig själv. ;)
Men problemet är väl att man har alldeles för många chanser (och risker att göra så att allt skiter sig) i min ålder.
Det blir mycket bättre med åren. :thumbup:
shadowfire
2006-05-26, 23:23
Att umgås som vänner direkt efter o prata o ha sig är väl det enklaste sättet o såra sig själv lite till, är ju inte direkt så känslor svalnar av det... o så nån kram o ett sött leende osv på det. Är nästan skönare o bli dumpad om man får ett "sod off" bemötande o kan bli ilsk på människan istället, iaf är det vad mina offer har sagt om mina beslut...
mangemani
2006-05-26, 23:26
Att umgås som vänner direkt efter o prata o ha sig är väl det enklaste sättet o såra sig själv lite till, är ju inte direkt så känslor svalnar av det
:thumbup:
tror att ingen av mina x fattade det,trots att man sa det till dom flera ggr*screwy*
shadowfire
2006-05-26, 23:28
tror att ingen av mina x fattade det,trots att man sa det till dom flera ggr*screwy*
kan gå rätt så snabbt o komma över sitt ex om man bryter kontakten helt och går vidare i livet, hittar sig själv o sina egna vanor med.. det är inte roligt, men helt klart en fördel.
ot: fd sundsvallsbo själv o uppvuxen i fränsta..
mangemani
2006-05-26, 23:30
kan gå rätt så snabbt o komma över sitt ex om man bryter kontakten helt och går vidare i livet, hittar sig själv o sina egna vanor med.. det är inte roligt, men helt klart en fördel.
ot: fd sundsvallsbo själv o uppvuxen i fränsta..
exakt,exakt
fränsta,det ligger åt bredsand hållet va?
Om man vill att en tjej ska komma över en snabbt, så kan det ju vara ett litet tips att när man ses sista ggn inte säga.. "men glöm inte att jag fortfarande älskar dig"...
shadowfire
2006-05-26, 23:38
exakt,exakt
fränsta,det ligger åt bredsand hållet va?
bredsand, äru galen?...
rakt inåt landet, förbi stöde o torpshammar.
mangemani
2006-05-26, 23:40
bredsand, äru galen?...
rakt inåt landet, förbi stöde o torpshammar.
ajfan,helt fel då=/..pinsamt,bott här i hela livet och visste inte ens det:p
vänta till hon skaffat pojkvän och ****** henne då, det hjälper (hon ska vara med på det alltså)
Dissector
2006-05-27, 00:44
vänta till hon skaffat pojkvän och ****** henne då, det hjälper (hon ska vara med på det alltså)
Det ligger mycket i vad Achryl säger här. Kanske inte speciellt ädelt, men det hjälper, om man får den chansen!
Stressa inte för fort in i något nytt;)
Lev livet, skaffa tjej kompisar å umgås med dina vänner:D
Tråkigt det där..
men angående om du ska prata med henne, är lite med på den linjen att du inte ska känna några krav alls att få höra hennes ursäkter, för i slutändan handlar det garanterat om att hon känner sig lite taskig och försöker få dig gå med på att det var faktiskt för ert eget bästa att ni gjorde slut, och massa annat snack för inte ska gå runt med taskigt samvete, ja kanske t o m så långt att hon tar på sig skulden bara för att du ska säga "nej, det är itne ditt fel, det funkade inte från mitt håll heller" osv. Du behöver inte vara otrevlig såklart, men det är bara göra det klart att det är slut och att det inte finns så mycket att snacka om.
Till alla Dumpers och Dumpees har jag bara en sak att säga
http://img80.imageshack.us/img80/5438/herko4rr.gifhttp://img80.imageshack.us/img80/5438/herko4rr.gifhttp://img80.imageshack.us/img80/5438/herko4rr.gifhttp://img80.imageshack.us/img80/5438/herko4rr.gifhttp://img80.imageshack.us/img80/5438/herko4rr.gif
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.