handdator

Visa fullständig version : Firefox - strul!

bear.flowertwig
2006-05-26, 19:46
Min läsare har fått för sig att börja krångla. För 10 min sen så stängdes den ner när jag hade två browsers öppna. Gjorde inget annat än att gå runt i ett forum, får då ett meddelande om att ett fel(står inte vad) har inträffat och läsarna stängs ned. Allt som är kvar är en felmeddelandeanmälan. Vad hände och varför? :confused:

Har ver. 1.5.0.1. Det finns en senare version ute, 1.5.0.3. men innan jag kör över den så vill jag vara säker på att bokmärkena inte försvinner men jag kan inte hitta något sätt att exportera en sån fil. Däremot finns Importera(under Arkiv). Kikade direkt i programbiblioteket(program\firefox\...) men den enda fil jag hittar(som verkar aktuell) är bookmarks.htm och den är tom.

Så...

Hur exporterar jag bokmärken från Firefox till en separat fil?

Devoid
2006-05-26, 19:53
Manage bookmarks-->File-->Export Bookmarks ?
Lägg filen typ på skrivbordet och importera den sedan.
Detta har jag aldrig gjort vid en uppdatering då jag bara installerar över så sparas alla mina inställningar precis som de var innan.

bear.flowertwig
2006-05-26, 20:00
Manage bookmarks-->File-->Export Bookmarks ?
Lägg filen typ på skrivbordet och importera den sedan.
Detta har jag aldrig gjort vid en uppdatering då jag bara installerar över så sparas alla mina inställningar precis som de var innan.

Tackar! Den borde man ju hittat... *rolleyes*

<--Vem har ändrat min bild!?
<--Jag är INTE kanadensare!! *grr27*

aliquis
2006-05-26, 21:24
De försvinner inte när du uppgraderar (~90% säker) och du kan uppgradera inifrån firefox självt.

skaparn
2006-05-26, 21:37
Det finns även ett fiffigt backupprogram till Mozilla Firefox och Thunderbird. Det är väl mest användbart till Thunderbird men gör det ganska enkelt att flytta även Firefox mellan datorer.

MozBackup

http://mozbackup.jasnapaka.com/

http://mozbackup.jasnapaka.com/images/eng/02.png

bear.flowertwig
2006-05-26, 21:57
Tack pojkar!

Bönne
2006-05-26, 22:04
Att FireFox krashar helt utan förvarning helt slumpartat eller för den delen låser sig har man råkat ut för många gånger, senast idag faktiskt. Blir oftast så när man har 5+ tabbar. Börjar bli lite tröttsamt...