handdator

Visa fullständig version : KCG2 och koffein

bulldoggen
2006-05-26, 18:20
Tjena! Har idag provat KCG2 för första gången. Måste säga att jag är väldigt imponerad. Orken försvann inte i slutet av seten som det brukar göra, och det var som att man ville fortsätta och fortsätta.

Nu till min fråga: Med kreatin-monohydrat ska man som bekant vara försiktig med koffeinintag i samband med intag av monohydrat. Jag brukar därför inte dricka kaffe på någon timme innan jag tar monohydrat, samt se till att dricka ordentligt under dagen. Gäller detsamma för KCG2 eller kan man ta en kaffekopp/koffeintablett innan passet?

Nitrometan
2006-05-26, 19:25
Ingen aning.

Jag har aldrig haft några problem med blandningen koffein - kreatin.

mangemani
2006-05-26, 20:12
gör ingenting.
brukar alltid ta 1-2 koppar kaffe innan (eller efter) jag tar kcg och det funkar kanon ändå.

CHEF
2006-05-27, 09:41
Ryktet säger att 2st koffeintabletter med just KCG ska ge en bra synergieffekt. Ingen har dock lyckats förklara varför. Utan det är nog mer känsla. Har dock aldrig provat själv, så skjut mig inte om det inte stämmer. En del gillar att ta ovan nämnda kombination före morgonpromenaderna.
Mvh

bulldoggen
2006-05-27, 10:06
Ryktet säger att 2st koffeintabletter med just KCG ska ge en bra synergieffekt. Ingen har dock lyckats förklara varför. Utan det är nog mer känsla. Har dock aldrig provat själv, så skjut mig inte om det inte stämmer. En del gillar att ta ovan nämnda kombination före morgonpromenaderna.
Mvh

Jag tror faktiskt att du har helt rätt. Läste just på etiketten på burken, och där rekommenderas faktiskt kombinationen KCG2 och Lean, som ju innehåller bland annat koffein. Ska prova och se idag om det händer någonting om jag tar lite koffein samtidigt som KCG2. :thumbup: