Visa fullständig version : Mobbning på kolozzeum
Har ni någonsin känt er mobbade här av någon eller några medlemmar?
christian
2006-05-26, 17:49
Alltid. De är alla ute efter mig.
Helena B
2006-05-26, 17:51
Jaaa *cry*
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1572852&postcount=108
Vet inte hur jag ska hantera detta. Har trådskaparen något förslag?
Det är väl jag som mobbar om inte annat.
Jaaa *cry*
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1572852&postcount=108
Vet inte hur jag ska hantera detta. Har trådskaparen något förslag?
Jag skojade ju med dig Helena. Jag tycker att du har en söt forumpersonlighet, och jag skulle faktiskt inte tveka en sekund på att göra dig till min forumälskarinna. Ja, ifall Nina tillät det förstås. Det var bara på skoj alltså. Jag tycker faktiskt bra om dig!
jarod kan vara riktigt elak *cry*
:D
Helena B
2006-05-26, 17:57
Jag skojade ju med dig Helena. Jag tycker att du har en söt forumpersonlighet, och jag skulle faktiskt inte tveka en sekund på att göra dig till min forumälskarinna. Ja, ifall Nina tillät det förstås. Det var bara på skoj alltså. Jag tycker faktiskt bra om dig!
Oj detta förgyllde min dag, tack så mycket!
Oj detta förgyllde min dag, tack så mycket!
:)
Nej.
Tycker andra blir lite "mobbade", ibland kan man tycka att personen förtjänade det men även det kan gå till överdrift
nej nein! Endast kärlek, ibland tuff sådan
Jag skulle inte märka det i sådana fall, men jag är lågprofilare så jag glider under radarn.
Nej, jag tar inte åt mig tillräckligt för att känna mig mobbad om någon slänger ur sig något.
Kan nog vara ganska dryg själv ibland dock.
Nej, jag tar inte åt mig tillräckligt för att känna mig mobbad om någon slänger ur sig något.
Kan nog vara ganska dryg själv ibland dock.
Värst va ödmjuk du har blivit på sista tiden, jag vet inte vem du är längre.
Värst va ödmjuk du har blivit på sista tiden, jag vet inte vem du är längre.
Inte ödmjuk. Rädd. Du är ju stor och snygg ju.
Edit: förresten bär jag min dryghet med stolthet.
grisbil3n
2006-05-26, 18:18
Litegrann kanske ;)
Inte ödmjuk. Rädd. Du är ju stor och snygg ju.
Edit: förresten bär jag min dryghet med stolthet.
Du får skärpa dig hur som helst, jag vill ha tillbaka gamla mini. Som var sur hela tiden :D
Du får skärpa dig hur som helst, jag vill ha tillbaka gamla mini. Som var sur hela tiden :D
Ska jobba på det, att bli lika gnällig som du.
Det beror väl ändå lite på vad det är?
Det beror väl ändå lite på vad det är?
Här - nej. Öga mot öga/i andra mer personliga sammanhang - ja.
Jag har inte blottat mig tillräckligt här för att någon ska kunna såra mig.
Ska jobba på det, att bli lika gnällig som du.
Du börjar komma igång lite iallafall.
Vet bara en person som brukar ge sig på mig men han går iofs på de flesta.
Älskar alla etc
Skulle aldrig falla mig in etc osv et al
Här - nej. Öga mot öga/i andra mer personliga sammanhang - ja.
Jag har inte blottat mig tillräckligt här för att någon ska kunna såra mig.
Hur vet du det? *flex*
Skämt åsido så förstår jag dig.
Nej nåt sånt har jag inte märkt av, men det verkar som min elaka tvilling har mobbat qubie :confused:
Vet bara en person som brukar ge sig på mig men han går iofs på de flesta.
REPORT-knappen
allan
Ja, allan mobbade mig hårt innan.
J.Saarela
2006-05-26, 19:07
REPORT-knappen
allan
Hej och välkommna till skvallerbyttaklubben:sleep:
Helena B
2006-05-26, 19:09
Ja, allan mobbade mig hårt innan.
och du är så oskyldig...hört tals om karma :D
och du är så oskyldig...hört tals om karma?
med nicket trance har han nog hört talas om allt sånt trams. men han kanske är hög ofta
Men sluta gnäll nu!
Vi ger och tar rätt bra allihop, även moderatorer.
och du är så oskyldig...hört tals om karma :D
Hmm, raggar du på mig nu?
med nicket trance har han nog hört talas om allt sånt trams. men han kanske är hög ofta
Goa ftw som ungarna skulle säga?
Sedan så mobbar Jense mig för min musiksmak också. Men det gör ingenting för han verkar så gosig i verkliga livet. Som farsan i Orange County.
Hmm, raggar du på mig nu?
Goa ftw som ungarna skulle säga?
Sedan så mobbar Jense mig för min musiksmak också. Men det gör ingenting för han verkar så gosig i verkliga livet. Som farsan i Orange County.
jag är gosig, jävligt snäll och generös.
Men sluta gnäll nu!
Vi ger och tar rätt bra allihop, även moderatorer.
Det finns ju alltid en gräns man inte bör gå över.
mangemani
2006-05-26, 19:31
nope och har aldrig mobbat
nope och har aldrig mobbat
Beror på hur man definierar mobbning.
Som lärarna i skolan alltid sade:
Att bara sitta tyst och inte ingripa är lika dåligt som att vara en av mobbarna.
Kan nästan slå vad om att alla har blundat för att någon varit utanför någon gång.
mangemani
2006-05-26, 19:40
Beror på hur man definierar mobbning.
Som lärarna i skolan alltid sade:
Att bara sitta tyst och inte ingripa är lika dåligt som att vara en av mobbarna.
Kan nästan slå vad om att alla har blundat för att någon varit utanför någon gång.
tja,det är väl inte alla ggr man har orkat att skriva,men jag har ställt upp och försvarat ett antal ggr under min vistelse här på kollo.
nej det har jag inte
och har jag blivit det har jag inte uppfattat det.
Fatalist
2006-05-26, 19:52
Ja, jag var den enda som inte fick en ny text under min avatar i julas :laugh:
Tigerkotten
2006-05-26, 20:13
Det känns som folk blivit efter mig mera på senaste :D
Yankeee,Pez iaf. *slap*
Metal_boy_
2006-05-26, 21:05
Jag har rätt svårt att ta åt mig av saker och uppfatta dom som mot min egentliga person. Så nej, jag har inte känt mig mobbad.
Ryska_raketen
2006-05-26, 21:09
jag är sjukt mobbad för mina vader. Men det är med all rätt! :D
Ja helenab och mela mobbar mig för min html adress. Haha iofs med all rätt.. :D
Helena B
2006-05-26, 23:56
Ja helenab och mela mobbar mig för min html adress. Haha iofs med all rätt.. :D
Html?
Html?
Jaja hotmail, msn samma skit.. :(
Helena B
2006-05-27, 00:00
Jaja hotmail, msn samma skit.. :(
mm samma skit. Men du har ju bytt nu så :D
Dissector
2006-05-27, 00:02
Nope. Inte på kolo, inte IRL... Visst, någon gång har man väl säkert råkat göra något som man fått dras med ett litet tag tills det tappar sin "rolighet", men sådant har aldrig varat länge nog att jag betraktar det som mobbing. Det är dessutom IRL. På kolo - inget.
Jag brukar bli mobbad av de andra på datapatas dataklubb eftersom jag fortfarande har Windows 286. [Har inte hunnit uppgradera ännu]
Det känns som folk blivit efter mig mera på senaste :D
Yankeee,Pez iaf. *slap*
Ett par inlägg i en hetsig tråd gör inte nån till mobbad, så ta det lugnt kotten. Vänta ett par dar så får du se. ;)
Vi försöker stävja illa beteende i alla dess former här på kollo.. men man är ju inte mer än mänsklig, med ett dåligt humör såväl som ett gott samt allt däremellan.
Ibland är jag nog rätt taskig själv, omedvetet såväl som medvetet.
Metal_boy_
2006-05-27, 00:05
Jag brukar bli mobbad av de andra på datapatas dataklubb eftersom jag fortfarande har Windows 286. [Har inte hunnit uppgradera ännu]
Men ffs Kwon, sluta ragga på Bill Gates!!:laugh:
shadowfire
2006-05-27, 00:05
De som känner sig mobbade på kolo på allvar är troligen inte de som skriver i denna tråd, de läser nog tråden o begrundar i tystnad.
/En tanke...
Tigerkotten
2006-05-27, 00:07
Ett par inlägg i en hetsig tråd gör inte nån till mobbad, så ta det lugnt kotten. Vänta ett par dar så får du se. ;)
Vi försöker stävja illa beteende i alla dess former här på kollo.. men man är ju inte mer än mänsklig, med ett dåligt humör såväl som ett gott samt allt däremellan.
Nee inte så ni mobbade menade jag, bara att det har kännts som folk varit efter mig lite extra på senaste :) Men jag har börjat få kolo sjukan och har skrivit alldeles för mycket på senaste här :) Men det e rätt kul så :)
Kwon är alltid ute för trycka ner mig för att jag gillar tito med! *Grrrrrr* :]
Men ffs Kwon, sluta ragga på Bill Gates!!:laugh:
Raggar man måste man gifta sig på Kolo.
Fast visst skulle man tjäna en hacka sen när man skiljde sig från Gill Bates.
Helena B
2006-05-27, 00:08
Det där är mobbning om något *cry* och den värsta sorten, inte direkt. Vilken tur att jag inte har någon humor *trycker på report*
De som känner sig mobbade på kolo på allvar är troligen inte de som skriver i denna tråd, de läser nog tråden o begrundar i tystnad.
/En tanke...
Förmodligen ja. Sedan är väl mobbad ett för starkt ord egentligen för ett frivilligt forum men om vi använder det ändå så finns det flera som folk är elaka mot. Typ Kwon är elak mot Helena hela tiden.
Jo, jag var allvarlig. Hon kanske tar det bra dock och det är ingenting.
Om jag är elak utan att tänka på det skicka bara ett PM med orden bitch till mig så slutar jag. Jag är faktiskt rätt snäll.
Förmodligen ja. Sedan är väl mobbad ett för starkt ord egentligen för ett frivilligt forum men om vi använder det ändå så finns det flera som folk är elaka mot. Typ Kwon är elak mot Helena hela tiden.
Jo, jag var allvarlig. Hon kanske tar det bra dock och det är ingenting.
Om jag är elak utan att tänka på det skicka bara ett PM med orden bitch till mig så slutar jag. Jag är faktiskt rätt snäll.
Nä, Helena vet att jag bara busar med henne, eller hur?
Det vet du va? Det är med kärlek Helena! :)
Nä, har inte spammat tillräckligt frekvent tror jag! :-)
Helena B
2006-05-27, 00:25
Nä, har inte spammat tillräckligt frekvent tror jag! :-)
Jaha är det för att jag spammar som Kwon uttrycker sin kärlek genom att mobba mig. Bra då vet jag :D alltid den mobbades fel...
Någon som är/var mobbad är nog gladiatorerna1, jag tror faktiskt inte att hon var något troll som många påstod.
jacksatan påminde mig om att jag är fet *cry*
fast jag ser upp till honom ändå :)
annars gillar jag folket här som fan, folk kan vara riktigt omtänksamma och roliga :bow:
Dumleman
2006-05-27, 00:31
Ja i min chipstråd blev jag fett med mobbad med spisar, grillchips och allt vad det nu vra.
Tigerkotten
2006-05-27, 00:39
Någon som är/var mobbad är nog gladiatorerna1, jag tror faktiskt inte att hon var något troll som många påstod.
Mjo sant iofs om det nu inte var en person som drev, jag tror det är en moderator bakom namnet.. :) Lite elak kanske man har varit mot henne :<
High1ander
2006-05-27, 00:48
Jag är för pantad för att fatta om folk mobbar mig.
Dock tycker jag att folk är lite väl dryga mot gymTT, stackarn kan inte öppna käften innan folk lägger upp länk till tråden om pommes.
Jag är för pantad för att fatta om folk mobbar mig.
Dock tycker jag att folk är lite väl dryga mot gymTT, stackarn kan inte öppna käften innan folk lägger upp länk till tråden om pommes.
Det är också med kärlek :)
Det är också med kärlek :)
Enligt?
Jacksatan
2006-05-27, 08:14
Det är ju alltid effektivt att stävja dåligt beteende med att va ett jävla praktarsel själv, som ni är nåra moderatorer som brukar vara.
Om man tar mig som exempel så säger ni att ni inte tycker om mig och hur jag beter mig, men man kan ju undra vad fan som rättfärdigar att ni beter er likadant? Varna mig eller håll käft istället för att vara otrevliga och dryga.
Du är alltid lika trevlig. :)
Jacksatan
2006-05-27, 08:32
Du är alltid lika trevlig. :)
baaah, du skulle träffa mig IRL. Jag är jättemysig o gullig faktiskt. ;)
baaah, du skulle träffa mig IRL. Jag är jättemysig o gullig faktiskt. ;)
Varför kom du inte fram och hälsade på NOGP då?
Du var så söt i dina camobrallor.
Det är ju alltid effektivt att stävja dåligt beteende med att va ett jävla praktarsel själv, som ni är nåra moderatorer som brukar vara.
Om man tar mig som exempel så säger ni att ni inte tycker om mig och hur jag beter mig, men man kan ju undra vad fan som rättfärdigar att ni beter er likadant? Varna mig eller håll käft istället för att vara otrevliga och dryga.
Naaaww.. jag tycker faktiskt mitt inlägg du quotade gav de svar du eftersöker. :)
Baaaahahahaha - CAMOBRALLOR!!! Så 1991!!! :laugh:
Öh, fel tråd kanske.. :em:
Niclaaas
2006-05-27, 10:34
Nej.
Tycker andra blir lite "mobbade", ibland kan man tycka att personen förtjänade det men även det kan gå till överdrift
samma här.
olle lindblad
2006-05-27, 10:46
Aldrig känt mig mobbad. Jag kanske håller för låg profil för det.
Jacksatan
2006-05-27, 11:01
Du såg ut att va för fokuserad på domarjobbet. ;)
Jacksatan
2006-05-27, 11:02
Naaaww.. jag tycker faktiskt mitt inlägg du quotade gav de svar du eftersöker. :)
Jovisst, men jag ville gärna gnugga in det i ansiktet på dig en gång till. *popcorn*
fast hon är ganska bra på att bita ifrån själv och vara ganska otrevlig.
Å andra sidan fick/får hon äta bajs så fort hon visar sig här, inte så kul när man startar en tråd och de 10 första inläggen bara driver med henne just för att det är hon.
Å andra sidan fick/får hon äta bajs så fort hon visar sig här, inte så kul när man startar en tråd och de 10 första inläggen bara driver med henne just för att det är hon.
och varför blir det så?
Tigerkotten
2006-05-27, 11:32
Hon var faktiskt väldigt otrevlig av sig innan man ens hade sagt något dumt.
och varför blir det så?
För hon är annorlunda, de är de roligaste att mobba.
Använd REPORT-knappen.
allan
Nej, jag är hård som sten. (Och för feg för att gå in i argumentationer? :em: )
Nej. Däremot har jag genom (de få) åren sett en del saker som jag tycker varit över gränsen riktat mot andra (ja, jag vet: Report-knappen).
Anonym112
2006-05-27, 11:56
JWRDZ och hans onda vänner brukar hacka på mig :(
Niclaaas
2006-05-27, 12:01
Använd REPORT-knappen.
allan
jag har anmält vissa inlägg där jag ansett påhoppen vara grova. problemet är ju att vissa ibland kan bli hackade på eller får ta emot många gliringar där de enskilda inläggen kanske inte är grova nog för att anmäla men det kan bli tröttsamt med 10 såna inlägg, det kanske inte är i samma tråd heller utan lite här och där.
Till en början var hon faktiskt ganska snäll (men ställde dock väldigt konstiga frågor), men efter ett tag när alla alltid hackade på henne blev hon sådär aggressiv. Antagligen för att hon trodde att alla försökte vara elaka mot henne då.
Till en början var hon faktiskt ganska snäll (men ställde dock väldigt konstiga frågor), men efter ett tag när alla alltid hackade på henne blev hon sådär aggressiv. Antagligen för att hon trodde att alla försökte vara elaka mot henne då.
Precis, jag såg aldrig att hon var otrevlig innan pöbeln började snacka skit i alla av hennes trådar.
Jag tycker att vi mobbar Yankeeeeeeeeee för lite.
Jag tycker att vi mobbar Yankeeeeeeeeee för lite.
Fegt att sparka på folk som redan ligger ner?
Fegt att sparka på folk som redan ligger ner?
Du är som en sådan där barbapapaformad docka med bly i rumpan - du bouncar liksom bara upp igen.
Du är som en sådan där barbapapaformad docka med bly i rumpan - du bouncar liksom bara upp igen.
Bly i rumpan, var det en komplimang?
Kebab-Arne
2006-05-27, 13:19
Jag är nog för okänd(!) för att bli mobbad. Trots jag varit här länge och skrivit en del.
Nåväl, tror inte 2snarthårdakillar kommer tillbaka och skriver i deras journal om de skulle se den nu. En form av mobbning, ifs har jag ju själv deltagit i den. Även om folk inklusive mig hade nog uttryckt sig annorlunda om de var aktiva.
Bly i rumpan, var det en komplimang?
Nu fiskar du bara mr Showoffintights, det är inte attraktivt.
Nu fiskar du bara mr Showoffintights, det är inte attraktivt.
Plz, jag är alltid attraktiv.
jag kanske inte har följt hennes hela existens här men jag försökte hjälpa henne men fick en del konstiga svar tillbaka och ifrågasatte då dom och resultatet blev inte så himla trevligt.
Fast jag gillar henne för hon är så himla kul.
Jag gillar dom som får mig att skratta.
stahlberg
2006-05-27, 16:14
Mobbad har jag aldrig blivit (vare sig på kolo eller IRL).
Däremot har det hänt sig att kolomedlemmar har varit personliga i sin argumentation mot mig i debatter (och säkert vice värsa). Jag har blivit skälld och anklagad - både på allvar och på skoj - för både ett och annat.
Detta har varit MYCKET ROLIGT.
Daniiiel
2006-05-27, 16:33
tolkia är elak*cry*
Du såg ut att va för fokuserad på domarjobbet. ;)
Pffff, du behöver inte skämmas för att du inte vågade. Du är inte ensam om det.
Jacksatan
2006-05-27, 17:10
Pffff, du behöver inte skämmas för att du inte vågade. Du är inte ensam om det.
Å andra sidan gick du inte fram till mig heller... såg dig faktiskt bara när du dömde, och inte runtikring nånting. Hade fullt upp med att hjälpa Samjr att gömma sitt ölpack under tröjan, så min uppmärksamhet var lite avtrubbad. =/
Å andra sidan gick du inte fram till mig heller... såg dig faktiskt bara när du dömde, och inte runtikring nånting. Hade fullt upp med att hjälpa Samjr att gömma sitt ölpack under tröjan, så min uppmärksamhet var lite avtrubbad. =/
Nu dömde iofs inte jag, men nästan.
Jag har förklarat massor av gånger att jag är "hyfsat" förvirrad när det är tävling och känner sällan igen någon när det är paus och man får slappna av. Det är bara att slå till mig (eller kasta några bars på mig :eating: ) så jag reagerar.
Äsch, jag tror bara Jacksatan var rädd för din bodyguard. Du ser ju alltid så vän och trevlig ut.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.