handdator

Visa fullständig version : Utspårning av " Definition av stängningstid "

Stoltz
2006-05-26, 13:00
Avskrivningsdags, knip skjärten och allt det där. Nu vet jag vad egoism är.

Igår skulle jag egentligen varit i vår videobutik neråt centrum, men pga sjukdomar så fick jag ställa mig i en videobutik som var mer åt "Ute på landet" vilket pajade en del för mig.
Innan jag gick med på det informerade jag min lagerchef att jag hade planer på att möta en polare jag inte träffat på jättelänge och att detta förstörde det. Min lagerchef förstod mig och sa att jag inte behövde fixa stängningen galant, och att jag kunde se till att vara ute runt tio över nio (Stänger Nio) så var det inga problem, det godkände han.

Gott för mig, jag ser till att fixa så mycket jag bara kan så fort där inte är en kund som behöver hjälp, och allt flyter på hur bra som helst. Sen blir klockan halv nio.

Helt plötsligt har hela området, samt en massa barn som är ute och cyklar, bestämt sig för att köpa godis och hyra film! Folk väller in ända till klockan nio, och jag ser direkt - Detta förstör mina planer ganska rejält. Men, det kan ju inte de hjälpa, klockan är inte nio än. Jag jobbar på som fan, och när jag ser klockan är nio bestämmer jag mig för att vara lite as för en gångs skull och köra med en vit lögn. Jag höjer rösten lite;

"Ursäkta mig. Klockan har nu passerat nio och jag skulle vilja be er att avrunda era inköp. Vanligtvis hade jag kunnat stå här längre, men jag ska besöka en kompis som precis kommit hem ifrån sjukhuset. Så ifall ni kunde samarbeta med mig på detta så hade jag varit jättetacksam!"

Tonen och allt var både ödmjuk och lugn, och inte dominant what so ever.
Nu kommer vi till det jag fan inte trodde skulle hända:

Alla som var under tjugo snabbade sig rejält, även hjälpte sina kompisar att få ihop grejerna snabbt som attan för att jag skulle kunna komma ut, och allt.

Alla som var upp emot trettio och över... De drygade. Minst sagt. De bestämde sig för, efter att jag bett dem om detta, att istället för att ta en film, så skulle de ta fem filmer och utnyttja hyr 5 filmer i fem dagar erbjudandet, och bestämma sig för att handla extra mycket godis (Tragiskt nog så hörde jag när de sa till varandra "Ja, så gör vi istället!")
och vissa av dem gick till och med fram till mig och klagade på o-ordningen som filmerna hade (Relativt liten butik, över femtusen filmer. Svårt att hålla en struktur som verkligen är perfekt) istället för att skynda sig när jag bett dem.

Åtta minuter över nio så kommer fler folk in, och då informerar jag dem att vi tyvärr har stängt och att jag bara tar hand om eftersläntare nu. Deras barn går ut direkt, likadant de som är av de yngre grupperna. Dock så står föräldrarna kvar och gnäller på mig att de väl kan få hyra en film.
Jag ber om ursäkt och säger att tyvärr så har vi stängt och jag har väldigt bråttom. "Men kan du inte i alla fall låta oss hyra?". Ifall jag gjort det, hade jag fått göra samma grej med de andra tjugo som kom efter nio.

Nu, efter all text (fan vad gott att skriva av sig) - kan någon förklara för mig, hur fan de yngre är mogna och trevliga nog att förstå att de inte kan dra ut på tiden, medan de som jag anser bör vara mognare och vettigare, verkade skita totalt i vad jag sa?

Yankeee
2006-05-26, 13:03
Nar jag stog i dorren var det samma sak, ungdomar strulade aldrig. Utan det var i princip alltid nagon 35+ som var javlig och tjafsade. Det ar inte for inte jag har svart for vissa aldersgrupper.

Baha
2006-05-26, 13:03
DEt är väl som dom säger, ingen gillar en lögnare*spy*

Fartman
2006-05-26, 16:07
Undra om det inte kan ha lite att göra med att dom äldre har lite svårt för att en yngre kille säger åt dom vad dom ska göra?
Jävligt drygt beteende förövrigt, att inte folk kan fatta att även personalen är människor.

jwzrd
2006-05-26, 16:13
Nar jag stog i dorren var det samma sak, ungdomar strulade aldrig. Utan det var i princip alltid nagon 35+ som var javlig och tjafsade. Det ar inte for inte jag har svart for vissa aldersgrupper.

Samma visa som när jag själv varit dörr- eller annan slusk någonstans. ALLTID ALLTID i 40-45-jag-välter-kundvagnar-snåret, jag betalar minsann skatt blahblah.

Helena B
2006-05-26, 16:38
Kanske har att göra med *Man ska respektera dom som är äldre*

eller nåt...

donpedro
2006-05-26, 17:23
ahh vilka dårar jag blir så trött .. :(

folk som måste trotsa bara för att de är äldre och vill verka veta bättre!

hahavaffan
2006-05-26, 17:41
Jag hatar människor. Så enkelt är det.

Coldsmith
2006-05-26, 18:14
Unga är alltid trevliga kunder (nästan), gamlingar är också oftast trevliga. Medans man stöter på problem hos medelålders, dom tror att dom äger världen eller nåt. Beter sig som bortskämda småbarn ibland.

grisbil3n
2006-05-26, 18:18
Man blev fan förbannad av att läsa.

Baan
2006-05-26, 18:26
Man blev fan förbannad av att läsa.

Ja, så djävla mycket text! :(

Srednq
2006-05-26, 20:41
Kanske har att göra med *Man ska respektera dom som är äldre*

eller nåt...

du ska respektera alla människor. men dom ska fan respektera dig med.

Stoltz
2006-05-26, 22:05
DEt är väl som dom säger, ingen gillar en lögnare*spy*

Sant, kan erkänna att jag ljög (redan gjort det), och det är i sig inte bra, men jag vet efter erfarenhet att folk inte förstår en om det inte görs allvarligt. Nu vet jag att många inte bryr sig i allafall. En erfarenhet större.

Jag försöker fortfarande förstå, hur någons egoism kan va så jävlig. Och arrogansen att bara skita i att klockan faktiskt är över öppettiden.
Ifall någon säger till mig "Vi stänger nu" och säger något annat än "Men det är okej, ta ni och välj film", då skiter jag i vad jag kom dit för om det inte är superviktigt, och pallrar mitt arsle ut så snabbt jag bara kan.

Helena B
2006-05-26, 22:12
du ska respektera alla människor. men dom ska fan respektera dig med.

Ja du behöver inte säga det till mig, jag vet hur man uppför sig.

Baha
2006-05-26, 22:32
Undrar vad som är värst, det som skedde i videobutiken eller att 30.000 barn svälter ihjäl idag..o imorrn..o i övermoirrn mned

bara att inse, folk i allmänhet skiter i andra människor, vare sig dom är ett barn som svälter ihjäl i afrika eller nån lögnare som står i videobutiken.*spy*

grisbil3n
2006-05-27, 12:39
Ja, så djävla mycket text! :(

:D

Adio
2006-05-27, 14:09
Nu, efter all text (fan vad gott att skriva av sig) - kan någon förklara för mig, hur fan de yngre är mogna och trevliga nog att förstå att de inte kan dra ut på tiden, medan de som jag anser bör vara mognare och vettigare, verkade skita totalt i vad jag sa?

Som liten å ung har man respekt för en äldre tjej som också har ett tilltalande utseende, fast om du hade vart en bjässe på 120kg å gula tänder osv osv, så hade dom säkert käftat emot å klampat in ändå.

Dom andra i din ålder osv ser på dig på ett helt annat sätt. "den där perfekta överklasstjejen ska inte tro att hon är nått"

nått i den stilen kanske?

Stoltz
2006-05-27, 14:32
Som liten å ung har man respekt för en äldre tjej som också har ett tilltalande utseende, fast om du hade vart en bjässe på 120kg å gula tänder osv osv, så hade dom säkert käftat emot å klampat in ändå.

På mina dryga två meter och hundra kilon med svart munktröja, samt basröst så ser jag nog inte ut som en äldre tjej i alla fall, nog mer åt det andra hållet :laugh:

- Baha:

Självklart är de svältande i Afrika fan så långt värre. Hade mitt arbete haft någonting att göra med dem, typ att för varje minut jag står där så skulle fler få mat, så skulle jag nog satsa som sjutton på jobbet och hålla på tills jag tuppade av. Men nu förstår föhopnningsvis du, som jag, att så inte är fallet.
Två fel för inte ett rätt.

Rock'nRoll
2006-05-27, 14:52
Blir så jävla trött på människor ibland.

Baha
2006-05-27, 14:56
Vet inte ens varför jag skrev det jag skrev igår, urk'

Men huvudsaken är väl att folk i almlänhet är egoistiska på ett eller annat vis och totalt skiter i andra människor som regel, gäller både unga som medelålders som gamla tycker jag. trist att det skall behöva va så, men hela tiden verkar det ju upprepa sig på ett ellar annat vis, om så bara på en idiot grej som det i videobutiken. Alla tycker sig hela tidenha ngn form av "rättigheter" att vara dryga och bete sig som svin bara för att dom kan.

Srednq
2006-05-27, 15:04
Ja du behöver inte säga det till mig, jag vet hur man uppför sig.

de var inte personligt riktat mot dig utan poängen var att dom ska respektera dig med

Adio
2006-05-27, 17:43
På mina dryga två meter och hundra kilon med svart munktröja, samt basröst så ser jag nog inte ut som en äldre tjej i alla fall, nog mer åt det andra hållet :laugh:

- Baha:

Självklart är de svältande i Afrika fan så långt värre. Hade mitt arbete haft någonting att göra med dem, typ att för varje minut jag står där så skulle fler få mat, så skulle jag nog satsa som sjutton på jobbet och hålla på tills jag tuppade av. Men nu förstår föhopnningsvis du, som jag, att så inte är fallet.
Två fel för inte ett rätt.

hahahahaha .. fan sorry asså. jag fick för mig att de va Nina L som hade skrivit tråden .. haha sorry! :sleep:

Stoltz
2006-05-27, 21:46
hahahahaha .. fan sorry asså. jag fick för mig att de va Nina L som hade skrivit tråden .. haha sorry! :sleep:

Haha, tänkte fan..."Vad i helvete menar han...:MrT: ". Lungan dock, tar det som en ära. :laugh: Typ.

Greg
2006-05-27, 22:15
Ha Allans nummer på speed-dial ;)

grisbil3n
2006-05-27, 22:42
Blir så jävla trött på människor ibland.

Du har inga sjyssta anekdoter i anslutning till ämnet? Du har ju levererat ett par förr nämligen :P

Rock'nRoll
2006-05-28, 00:40
Du har inga sjyssta anekdoter i anslutning till ämnet? Du har ju levererat ett par förr nämligen :P

Haha, vart ska man börja? Finns så många jobbiga människor. Det är ett krig varje kväll :) Hadde ett par extremt jobbiga kunder nu i onsdags.

Vi stänger 22 men eftersom det är folk i butiken så kan jag inte låsa förens fem över, just när jag ska låsa så kommer det två barn (ca 15-16år gammla) och vill hyra. Riktiga Bromma yngel.

Eftersom jag är så jävla snäll så säger jag att det är ok om dom vet vad dom vill ha. Killen plockar upp Tolken och ska gå och betala men då blir hans fjortis tjej arg, himmlar med ögonen och säger att Nicole Kidman är ful och att dom inte kan se den pga hennes fulhet, jag börjar nu grovt ångra att jag släppte in dem. Har lite saker jag måste fixa efter jobbet så jag börjar känna mig lite stressad. Jag står och trummar på disken och blänger irriterat på dem för att dom ska fatta jag vill gå hem.

När dom efter mycket om och men till slut hittar en film så visar det sig att dom har förseningar på ca 500 kr. Givetvis kan dom inte betala det utan dom får ringa runt till alla sina kompisar för att hitta nån att hyra på. Tyvär så är inte barn i femtonårsåldern kapabla till att lämna igen hyrfilm i tid så varenda jävel dom ringar har ju nån mastodontförsening. När klockan börjar närma sig tjugo över så hittar vi äntligen ett konto dom kan hyra på.

När dom sen ska betala de 39 kronorna som filmen kostar så blir det givetvis mer strul. I ett extremt drygt tonläge så säger denna backslick försedde snorunge något i stil med:

"Jaha. Jag har bara 30 kr på mig, vad ska DU(!) göra då?"

Vad JAG ska göra?! "Ditt lilla mongo! JAG ska äta upp ditt huvud om du inte betalar och försvinner innom två röda".

Sa inte det där men det va fan bra nära..

Nu är i alla fall mitt outömliga tålamod slut så jag ber dom i ett ganska irriterat/våldsamt tonläge att försvinna och sluta förstöra mitt liv, dom blir lite rädda men tjejen halar i alla fall upp de 9 kr som fattas, ber om ursäkt och drar.

Bromma är för mysigt i bland.

Big_Vik
2006-05-28, 01:06
Haha, vart ska man börja? Finns så många jobbiga människor. Det är ett krig varje kväll :) Hadde ett par extremt jobbiga kunder nu i onsdags.

Vi stänger 22 men eftersom det är folk i butiken så kan jag inte låsa förens fem över, just när jag ska låsa så kommer det två barn (ca 15-16år gammla) och vill hyra. Riktiga Bromma yngel.

Eftersom jag är så jävla snäll så säger jag att det är ok om dom vet vad dom vill ha. Killen plockar upp Tolken och ska gå och betala men då blir hans fjortis tjej arg, himmlar med ögonen och säger att Nicole Kidman är ful och att dom inte kan se den pga hennes fulhet, jag börjar nu grovt ångra att jag släppte in dem. Har lite saker jag måste fixa efter jobbet så jag börjar känna mig lite stressad. Jag står och trummar på disken och blänger irriterat på dem för att dom ska fatta jag vill gå hem.

När dom efter mycket om och men till slut hittar en film så visar det sig att dom har förseningar på ca 500 kr. Givetvis kan dom inte betala det utan dom får ringa runt till alla sina kompisar för att hitta nån att hyra på. Tyvär så är inte barn i femtonårsåldern kapabla till att lämna igen hyrfilm i tid så varenda jävel dom ringar har ju nån mastodontförsening. När klockan börjar närma sig tjugo över så hittar vi äntligen ett konto dom kan hyra på.

När dom sen ska betala de 39 kronorna som filmen kostar så blir det givetvis mer strul. I ett extremt drygt tonläge så säger denna backslick försedde snorunge något i stil med:

"Jaha. Jag har bara 30 kr på mig, vad ska DU(!) göra då?"

Vad JAG ska göra?! "Ditt lilla mongo! JAG ska äta upp ditt huvud om du inte betalar och försvinner innom två röda".

Sa inte det där men det va fan bra nära..

Nu är i alla fall mitt outömliga tålamod slut så jag ber dom i ett ganska irriterat/våldsamt tonläge att försvinna och sluta förstöra mitt liv, dom blir lite rädda men tjejen halar i alla fall upp de 9 kr som fattas, ber om ursäkt och drar.

Bromma är för mysigt i bland.

HAhaha :D

Zakath
2006-05-28, 01:17

...........

Fyfan, man kan förstå varför vissa kassörer/kassörskor kan vara lite vresiga ibland. All heder åt dem som faktiskt klarar av att vara trevliga mot varje kund :bow:

Jag försöker alltid vara så trevlig och snabb som möjligt när jag handlar iaf :)

Åtminstone så blir dina erfarenheter till bra berättelser, haha :thumbup:

snelhest
2006-05-28, 06:01
Uuuurk! Hatar kassörer och kassörskor. Pratar absolut inte med såna!

Stoltz
2006-05-28, 10:50
:laugh: Rock 'n Roll, väldigt igenkännande situation! Man hör de fulaste anledningarna till att inte se filmer när man står där.
Gillar att du skrämde upp dem lite :D

Gårdagens bravad:

En familj kommer in, ska utnyttja vårt "Hyr fem filmer i tre dagar för femtio kroner. Gäller endast 15:- och 25:- kronors filmer."
De väljer fem filmer och kommer över med dem till disken. När de kommer fram med dem ser jag att fem av dem är SF filmer, och det är något speciellt med dem, och inte vet jag vad det är, men så är det. Så jag börjar fundera - "Fan, fungerar dessa i erbjudandet" då jag hört att de inte ska fungera i allt. Jag informerar dem om detta och ber dem om en minut så jag kan kolla det. Nu flyger kärringen i luften.
"Vad i helvete menar du?! Det står ALLA 25:- filmer!"
Jag hoppar till som fan och stirrar på henne i nån sekund innan jag nickar och säger "Ja, jag ser det. Jag tror en av skyltarna kan ha trillat ner, jag vill bara tänka efter hur jag ska fixa det. Jag har noll makt över vårt datorsystem, jag kan endast slå in varor och ta betalt, min anställning tillåter inte mig att göra mer"

Fly förbannad säger "damen" till mig att då får jag låta dem hyra dem i alla fall då skylten inte var uppe. Aldrig hade jag en tanke på att inte låta dem hyra dem, är inte skylten uppe är det vårt eget fel.
I alla fall, ringer till vå huvudbutik och frågar, och de säger att det är okej, SF filmerna ingår i erbjudandet. Puh, perfekt, inget strul för varken mig eller kunderna då, och informerar dem glatt om detta. Det gör inte kärringens humör gladare dock, och hon muttrar något om att det var fruktansvärt oproffisionellt gjort. Vad hon menade med det, vet de satan.

När jag ska slå in flmerna upptäcker jag att det finns en 45:- med bland dem, och det vet jag att datorn inte kommer tillåta. Så jag informerar dem, och herren undrar om jag inte kan se genom fingrarna på detta. Tyvärr, vår dators system är så strikt och så extremt att det inte går att göra något sådant.
Det var bränslet som kärringen behövde, hon går igång igen!
"Det står ju inget pris på den! Hur fan hade du tänkt vi skulle veta det!?". Med något irriterad blick, fast med ett försök att hålla den trevliga fasaden uppe pekar jag på de tre skyltarna som står vid varje filmhylla. "FILMER UTAN PRISMÄRKNING KOSTAR 45:-!".
Det täpper igen truten på henne ett tag, men går istället runtom kassan och ställer sig (Fortfarande på kundernas sida) och börjar blänga på mig och datorn, typ försöka psyka ut mig medan jag tar betalt. Till slut står jag inte ut.

"Ursäkta, jag försöker faktiskt inte lura er, jag ringde och kollade så att NI inte skulle få problem, och att JAG inte skulle få det. Att den icke prismärkta filmen kostade 45:- stod över hela butiken och det är tillräcklig information. Nu får jag faktiskt be dig att inte blänga så på mig då jag bara gjorde mitt jobb."

Snabbt som fan lutar hon sig tillbaka och går tillbaka til sin familj och säger inte ett knyst.

...Fullmånekväll.

Zakath
2006-05-28, 11:18
"Ursäkta, jag försöker faktiskt inte lura er, jag ringde och kollade så att NI inte skulle få problem, och att JAG inte skulle få det. Att den icke prismärkta filmen kostade 45:- stod över hela butiken och det är tillräcklig information. Nu får jag faktiskt be dig att inte blänga så på mig då jag bara gjorde mitt jobb."

Snabbt som fan lutar hon sig tillbaka och går tillbaka til sin familj och säger inte ett knyst.

...Fullmånekväll.

Det tycker jag verkligen du avslutade bra :thumbup:

Farzan
2006-05-28, 11:42
Ja, fin avslutning på det hela. Du fick iallafall tyst på henne. Jag tycker att det är tråkigt att en del människor blir så lätt aggressiva för det minsta lilla! Det krävs en hel del för att få mig bli det minsta irriterad. Om du sa det till mig skulle jag bara säga. "Ja, ibland händer sånt, inget man kan göra åt" med ett leende och gå vidare med situationen. Fyfan, man blir inte gladare av att gnälla! Le och var glad helt enkelt, då får du även bättre service. :)

Men du hanterade det väldigt bra. Jag skulle vara stolt över att ha dig som min försäljare om jag skulle hyra en film. :)

grisbil3n
2006-05-28, 13:26
Helvete gossar, en vacker dag kommer ni videobutiksbiträden att hamna på löpsedlar haha...

mini
2006-05-28, 13:40
Hade själv en kund som inte klarade av att skriva en önskan om återbetalning av icke utnyttjad biljett själv (då min beskrivning "skriv ner på ett papper varför du inte kunde nyttja din biljett och lägg i det här kuvertet jag föradresserat åt dig" var för komplicerad i hans tillstånd). Då jag tålmodigt förklarat ett flertal gånger och han höjer rösten mot mig lackar jag.
Jag försöker hjälpa dig och förväntar mig att du talar vänligt med mig sa jag, kanske något vasst. Det tog skruv, och han blev genast mycket trevligare. Respekt går åt två håll.

Rock'nRoll
2006-05-28, 16:42
Stoltz: Bra gjort! Nån måtta får det vara. Är det inte underbart med arga tanter som bestämmt sig för att du är ond och försöker lura dem?

Sf filmer är för övrigt ett jävla otyg.

Fyfan, man kan förstå varför vissa kassörer/kassörskor kan vara lite vresiga ibland. All heder åt dem som faktiskt klarar av att vara trevliga mot varje kund :bow:

Jag försöker alltid vara så trevlig och snabb som möjligt när jag handlar iaf :)

Åtminstone så blir dina erfarenheter till bra berättelser, haha :thumbup:

Haha, jo många incidenter är ganska lustiga så här i efterhand. Men man får ju även tänka på att det är idioterna man minns, en betydligt större del av kunderna är riktigt trevliga. Riktigt trevligt med kunder som hälsar och står och snackar en stund om det inte är så mycket att göra. Undantaget är väll Greta 75 som ska ha utläggning på 40 min om varför hon och hennes dotter inte kommer överens, då är det bara att bita ihop.. :)

Helvete gossar, en vacker dag kommer ni videobutiksbiträden att hamna på löpsedlar haha...

Haha, under min sista dag på det jobbet kommer det råda total nolltolerans på tjafs :D

Stoltz
2006-05-28, 17:01

:D "Ung kassör fick vredes utbrott. Kertin 45, flydde i panik då han hotat med att slå in filmen två gånger." :laugh:

Rock 'n Roll, vet du vad dealen är med SF filmerna? För mig känns de bara som ett horn i sidan varje gång de kommer fram och förstör kundernas "Hyra två för en"drömmar. ;)

Zakath
2006-05-28, 17:07
Mer berättelser nu, det är bra läsning! :)

Stoltz
2006-05-28, 17:20
Jobbar ju inte förrän på Fredag igen!... Får försöka komma ihåg några andra gottisar senare :)

Tycker fortfarande Rock 'n Rolls berättelse var så jävla kunglig. "Nej vi kan inte se den filmen för Nicole Kidman är ful" - Ja herre jävlar :laugh:

Solros
2006-05-28, 17:39
Jobbade igår, bad ett flertal personer hålla käften och dra åt helvete. Förklarade för ytterligare en person strax efter jobbet att jag struntar i om han ska köpa en insulinspruta till sin döende mor, före mig i kebabkön kommer du fan inte.
Im a people-person

Rock'nRoll
2006-05-28, 18:00
:D "Ung kassör fick vredes utbrott. Kertin 45, flydde i panik då han hotat med att slå in filmen två gånger." :laugh:

Rock 'n Roll, vet du vad dealen är med SF filmerna? För mig känns de bara som ett horn i sidan varje gång de kommer fram och förstör kundernas "Hyra två för en"drömmar. ;)

Det finns två typer av Sf filmer, Sf röd (den jävliga) och Sf gul (som alla andra filmer). Skillnaden mellan Sf röd och alla andra filmer är att man bara lånar dom från Sf istället för att köpa dem som man gör med alla andra. Sf tar en ganska stor andel av uthyrningas avgiften istället plus en fast avgift varje månad för att butiken ska få hyra ut filmerna. Ganska risig deal för alla utom för Sf.

Alla Sf röd filmer har ett eget unikt Sf nummer som måste läggas in för hand i datorn. Ett jävla bök med att registrera dem med andra ord.
Varenda röd film måste sen skickas tillbaka till Sf när butiken inte vill ha kvar dom längre, får inte Sf tillbaka dom så kan det bli ganska mastiga böter för butiken i fråga.
Sf har värsta stasi kollen på sina filmer och vet precis hur många gånger dom varit uthyrda och försenade. Ertappas en butik med att ha hyrt ut en röd film utan att ha rapporterat det till Sf så blir det uppemot 50 000 kr i böter.

Mer berättelser nu, det är bra läsning! :)

Finns hur mycket som helst. Dom flesta blir så jävla långa bara :)

Tricklev
2006-05-28, 18:12
Bra läsning:D

Stoltz
2006-05-28, 18:14
Ah, tur att jag inte har det ansvarsområdet i vår butik.

¨Mer för sjutton, jag pluggar så jag kan inte skriva något långt än :D

Zakath
2006-05-28, 18:19
Finns hur mycket som helst. Dom flesta blir så jävla långa bara :)

Jag läser det så gärna :thumbup:

Rock'nRoll
2006-05-28, 22:51
Jag läser det så gärna :thumbup:

En klassiker inträffade i vintras. Vi har ett schyst erbjudande om att man får hyra 3 nya filmer i tre dagar för 99 kr. En familja hadde hyrt tre filmer och kom in två dagar för sent med dom. Dom verkar inte bry sig om att dom är försenade och dom ska hyra några nya filmer. När dom ska betala så säger jag att doDå jävlar blir det liv i gubben. "Det var inte det avtal jag ingick!" Halvskriker han. Det här var vid fem snåret en lördag så det är fullt med folk inne, alla vänder sig om och undrar vad som händer..

"I avtalet ingick det att du skulle komma tillbaka i tid också" säger jag lungt och sansat, det här triggar i gång gubbfan nått aldeles oerhört. "OM DU INTE LÅTER OSS HYRA NU SÅ SKA JAG ALDRIG HYRA HÄR IGEN I MITT LIV!" gapar han. "Det låter alldeles utmärkt" svarar jag lite halv irriterat. Nu blir han ganska paff, svär högt för sig själv, halv skriker "här hyr vi aldrig igen" till frugan och drar. Två sek senare så sticker han in huvudet igen och vrålar: "DET HÄR HANDLAR BARA OM PRESTIGE FÖR DIG! JAG TYCKER DU SKA TA OCH SKRIVA PRESTIGE ÖVER HELA JÄVLA VÄGGEN!"
"Hej då gubbdjäful" tänker jag och vinkar lite åt honnom.

Varenda kund i butiken utalade sina sympatier för mig, känndes bra :) Oerhört bizzar människa.

En annan klassiker är plopp tanten, jag skrev om henne i förra knasiga kunder tråden :)

Zakath
2006-05-28, 23:06
En klassiker inträffade i vintras. Vi har ett schyst erbjudande om att man får hyra 3 nya filmer i tre dagar för 99 kr. En familja hadde hyrt tre filmer och kom in två dagar för sent med dom. Dom verkar inte bry sig om att dom är försenade och dom ska hyra några nya filmer. När dom ska betala så säger jag att doDå jävlar blir det liv i gubben. "Det var inte det avtal jag ingick!" Halvskriker han. Det här var vid fem snåret en lördag så det är fullt med folk inne, alla vänder sig om och undrar vad som händer..

"I avtalet ingick det att du skulle komma tillbaka i tid också" säger jag lungt och sansat, det här triggar i gång gubbfan nått aldeles oerhört. "OM DU INTE LÅTER OSS HYRA NU SÅ SKA JAG ALDRIG HYRA HÄR IGEN I MITT LIV!" gapar han. "Det låter alldeles utmärkt" svarar jag lite halv irriterat. Nu blir han ganska paff, svär högt för sig själv, halv skriker "här hyr vi aldrig igen" till frugan och drar. Två sek senare så sticker han in huvudet igen och vrålar: "DET HÄR HANDLAR BARA OM PRESTIGE FÖR DIG! JAG TYCKER DU SKA TA OCH SKRIVA PRESTIGE ÖVER HELA JÄVLA VÄGGEN!"

Varenda kund i butiken utalade sina sympatier för mig, känndes bra :) Oerhört bizzar människa.

En annan klassiker är plopp tanten, jag skrev om henne i förra knasiga kunder tråden :)

Man undrar verkligen hur människor tänker ibland, tänk vad man skulle skämmas efter ett sånt utbrott egentligen. Plopptanten regerade :thumbup: :laugh:

Rock'nRoll
2006-05-28, 23:11
Man undrar verkligen hur människor tänker ibland, tänk vad man skulle skämmas efter ett sånt utbrott egentligen. Plopptanten regerade :thumbup: :laugh:

Ja verkligen. Ibland undrar man om dom är påverkade av nått. Saknar allt vett och folkhyfs.

Plopptanten var gullig :)

Big_Vik
2006-05-28, 23:15

:laugh: PRESTIGE!

Tack för att du förgyller mina pluggarnätter :bow: :D

Verkar som ni videokillar har det värre än oss i livsmedelsbranschen =p

Stoltz
2006-05-28, 23:17
Hahhaa, fullkomligt brutalt roligt!
Ploppdamen? Vänta, vad sjutton har jag missat? Eller glömt i denna stress?

Rock'nRoll
2006-05-28, 23:20
:laugh: PRESTIGE!

Tack för att du förgyller mina pluggarnätter :bow: :D

Verkar som ni videokillar har det värre än oss i livsmedelsbranschen =p

Haha. Tjafset når helt nya dimesioner när man utöver snatteri/lurerier mm även kan bråka om att någonting inte kom tillbaka i rätt tid/kom tillbaka överhuvudtaget :D

Stoltz: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1538015&postcount=20

Big_Vik
2006-05-28, 23:36
Har jobbat regelbundet varannan helg i cirka ett år och hoppat in när det behövts vid andra tillfällen och har nästan aldrig råkat ut för några idioter, bara lite väl mogna fruntimmer som småraggat lite granna, men eftersom jag är gerontofil är det jävligt ok för mig. :D Det finns emellertid en osmaklig socialt missanpassad karljävel som går omkring mumlar och är jävligt otrevlig mot allt och alla. Det finns aldrig något sammanhang i det han säger men en gång tyckte jag mig höra att han kommenterade att jag jobbade i butik och påpekade att killar inte ska göra det eller något sånt. Han försöker alltid pruta på exakt allting men jag brukar oftast ignorera honom. En annan gång skulle han betala med en massa småmynt i cashguard, men det blir fel och mynten ramlar ur så jag sträcker mig vänligt över för att hjälpa honom att stoppa i mynten som han inte märkt har åkt ur maskinen och vad fan gör gubbjäveln? Han slår till handen på mig! Han ser extremt hotfull ut, men efter ett tag betalar han och går sin väg. Sedan dess svarar jag aldrig på psykfallets mumlanden. Jo ibland brukar jag vara överdrivet vänlig mot honom också, det ska han ha gubbjäveln

grisbil3n
2006-05-28, 23:39
Haha, under min sista dag på det jobbet kommer det råda total nolltolerans på tjafs :D

Glöm inte att fixa in mig då när du drar, att få jobba i videobutik är mitt mål i livet :D

MilkmaN
2006-05-28, 23:46
Glöm inte att fixa in mig då när du drar, att få jobba i videobutik är mitt mål i livet :D

Speciellt efter att ha läst denna tråden? Hehe.

grisbil3n
2006-05-28, 23:49

Haha vilkä jävla människor det finns, känner på mig att en god portion är periodare och annat löst folk.

Speciellt efter att ha läst denna tråden? Hehe.

Hehe grejen är att dylika saker inte stör mig, jag är en jävel på att hålla färgen.

Stoltz
2006-05-29, 00:17
Haha. Tjafset når helt nya dimesioner när man utöver snatteri/lurerier mm även kan bråka om att någonting inte kom tillbaka i rätt tid/kom tillbaka överhuvudtaget :D

Stoltz: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1538015&postcount=20

Jag känner igen det! "Men jag som har köpt så mycket kan väl få de här?"...

Gå och dränk dig smygtjuv :D

Stoltz
2006-06-03, 23:41
Då var det dags igen, en ny kund har tagit steget in i Hall of Fame :D

Ca halv fem idag står jag och en inhoppare och jobbar i butiken, och fram kommer en kille med filmen "Weatherman" i handen.
Killen är ca 17 år och går fram till mig och ställer frågan "Ifall en film har ett skämt, är det en komedi då?"

Jag reser på ögonbrynet och ser lite förvånad ut. Sen efter nån sekund så säger jag:
"Uhm, nej det antar jag att det inte är men det är väl en smaksak?"
Killen: "Den här filmen hyrde jag igår, och det står komedi/Drama! Den var rolig på ett ställe, annars är det över en timme där en kille skjuter med sin pilbåge"
Jag skrattar till litegrann och säger att jo, vissa filmidéer är väl inte så kloka alltid, men det kan man aldrig tycka om alla filmer ändå. Då drar killen till med något som nästan fick mig att trilla baklänges i asgarv.
"Jao, så jag vill ha en ny film"
Jag: " *stirrar först* ...Gratis, som ersättning för den?"
Killen: "Ja."
Extraknäckarn bredvid tror att jag överväger det när jag tvekade, då jag egentligen bara försökte hålla mig för skratt:
Extraknäckarn: "Det kan du glömma direkt."
Jag: "Du kan ju inte be om ersättning för en film du sett när det inte ens var något tekniskt fel på filmen."
Killen: "Men titta på den då! Den är skitkass!"

Jag håller i denna sekund på att dö av inhållt skratt.

Jag: "Va fan, du skojar med oss - Ska vi ge dig en ny film för att den *du* hyrde av *egen fri vilja*, inte föll *dig* i smaken? Det gör vi inte, det kan du glömma direkt. Det måste vara det värsta försöket jag någonsin hört i hela mitt liv att försöka hålla oss ansvariga för att filmen inte föll dig i smaken!"

Killen blir lite generad fast säger något om att han tycker det är skit dålig stil, då min jobbarkompis säger till honom:

"Det var fan det sämsta jag någonsin hört någon säga, ta och skärp dig!" Jobbarkompisen skrattar till efteråt och då blir killen lite sne och samtidigt som han går ut så försöker han härma skrattet för att lägga in en knäckning. Detta knuffar både mig och min jobbarkompis över gränsen och vi får luta oss över disken och skratta, verkligen nästintill gråta av skratt. Som tur var så gjorde kunderna runtom oss samma sak.

Aaah, livet är för ljuvligt :D

Rock'nRoll
2006-06-03, 23:53
Haha, skön kille.. Modigt att ens våga fråga. Helt rätt att skratta åt honnom :D Lite irriterande men mest roligt.. Hadde en liknand kund som ville ha pengarna tillbaka för Wedding Crashers.

Kund: "Du sa ju att den var rolig!"
Jag: "Ja, jag tycker det"
K: "Men det var ju bara sån där teeny winy stringbikini humor i den!"
J: "Va?"
K: "Får jag en ny film eller inte?"
J: "Nej"
K: "Jahapp.."

Zakath
2006-06-04, 00:51
Haha Stoltz, jag har haft liknande funderingar över vissa "komedier", det är ett kasst skämt i dem resten är billig drama/action. Ändå kallas det komedi.

Men inte har jag mage att fråga efter en ny film för att jag inte gillade den jag hyrde :D

Stoltz
2006-06-04, 01:38
Haha, Zakath man kan fan inte göra så egentligen ju. Man har ju av fri vilja testat den utan att man vetat hur filmen är. Det kan vara en helt annan sorta humor som man inte ens ser om man inte har den.

Menar, man går ju inte och gör samma sak på en biosalong eller hur? :D

Zakath
2006-06-04, 01:43
Haha, Zakath man kan fan inte göra så egentligen ju. Man har ju av fri vilja testat den utan att man vetat hur filmen är. Det kan vara en helt annan sorta humor som man inte ens ser om man inte har den.

Menar, man går ju inte och gör samma sak på en biosalong eller hur? :D

Du kanske inte förstod uttrycket "att ha mage till", med det menade jag att jag inte skulle våga vara så oförskämd att be om en ny film eftersom det inte är så det går till i en uthyrningsaffär.

Så jag håller med dig ;)

Stoltz
2006-06-04, 09:20
Du kanske inte förstod uttrycket "att ha mage till", med det menade jag att jag inte skulle våga vara så oförskämd att be om en ny film eftersom det inte är så det går till i en uthyrningsaffär.

Så jag håller med dig ;)

Ah okej okej, jag missförstod :) Förstod uttrycket, men missförstod det samtidigt ;) (Sen natt, lång arbetsdag)

Snackade nyss med en upplärling på jobbet och han berättade en skön grej. En dam hade kommit in och sagt att hon ville ha ett paket ciggaretter. Han lägger fram dem och hon slänger fram pengarna, efter att ha letat efter en tia länge.
Hur som helst, så har vi cashguard och jag vet inte om det är standarn men då sitter där en liten låda med myntfack på kundernas sida som de kan stoppa mynten i medan vi skickar in sedlarna. Snabbare och effektivare.
Lärlingen tar emot sedlarna och inväntar tian som hon slänger fram på disken, då han vänligt påpekar att den ska i myntfacket. Lite flustrerad säger hon att det kan han väl göra själv och halvspringer ut genom butiken. Lärlingen småskrattar lite och struntar i det, hon hade väl bråttom.
Han plockar upp mynten och visst, tittar man snabbt så ser det ut som en tia. Dock var det inte en tia, det var nån sorts utländsk dollar som hade samma färg som en tia. Han reser på ögonbrynen och vet om att vårt system är så jävla känsligt att det måste matas med stålarna som personen köpt för. Han springer ut, det var inte alls många sekunder emellan, och ska få tag på damen och be om en tia, inte mer med det. Då ser han det - Damen är puts väck. Och det är ett jävligt stort område man kan se runt utanför den butiken så han springer runtom några hörn och kollar, men ingen där.
Det hade man inte klarat om man inte nästintill sprang för full gubbe. Frågan är om hon visste om sitt lilla "Misstag" ;)