handdator

Visa fullständig version : Hammer Jammer, Hammer Strength Ground Base Jammer

fatboy
2006-05-25, 20:04
Snälla! är det någon som vet var dessa skumma maskiner
befinner sig någonstans? Helst i Stockholms området med omnejd.

:confused:

Timme
2006-05-25, 20:06
De där maskinerna är så coola! Speciellt varianten för latsen där man drar. Det ser så grymt coolt ut när Kevin levrone kör sin sådan i M3

Förövrigt har jag inte en aning om var de finns.

Jorgen
2006-05-25, 20:29
Dom är inte bara coola, dom är även sköna att träna med. Athletic i Malmö har ett helt gäng, vi har på mitt gym också. Vet inte var det finns Hammermaskiner i Sthlm dock.

Timme
2006-05-25, 20:50
Dom är inte bara coola, dom är även sköna att träna med. Athletic i Malmö har ett helt gäng, vi har på mitt gym också. Vet inte var det finns Hammermaskiner i Sthlm dock.

Om det är några maskiner jag skulle kunna tänka mig att använda så är det lätt hammer streangth maskinerna.

Jorgen
2006-05-25, 20:54
Om det är några maskiner jag skulle kunna tänka mig att använda så är det lätt hammer streangth maskinerna.
Nordics är i många fall rent anatomiskt mycket bättre att träna med dock. En bra blandning av dom bästa maskinerna är det bästa, man skall inte snöa in på varken det ena eller det andra utan plocka dom bästa bitarna från allt.

Nizze_
2006-05-25, 22:14
Snälla! är det någon som vet var dessa skumma maskiner
befinner sig någonstans? Helst i Stockholms området med omnejd.

:confused:

Dendär var mycket lik en maskin vi har på gymmet .. Men den är väldigt gammal .. skön som fanken =)

Timme
2006-05-25, 23:02
Nordics är i många fall rent anatomiskt mycket bättre att träna med dock. En bra blandning av dom bästa maskinerna är det bästa, man skall inte snöa in på varken det ena eller det andra utan plocka dom bästa bitarna från allt.

Hmm, vilka maskiner då? Har du något exempel?

Tenzu
2006-05-25, 23:22
World Class i Norrköping hade i alla fall förr Hammer strength maskiner så inte omöjligt att de har dem även på sina Stockholmsgym.

fatboy
2006-05-26, 11:42
Tack för tipsen. Malmö och Göteborg är tyvärr för långt bort. Jag tror även att det finns en Ground Base Jammer maskin i Karlstad. Jag ska ta och kolla på några Wordclass gym runt Stockholm. Hittar jag ngt bra hör jag av mig igen.

// fatboy

Yankeee
2006-05-26, 11:50
World class kista har ett gäng olika sådana. Inte just den ser jag nu, men två olika bröstpressar, en axel och en rygg tror jag.

Marran
2006-05-26, 13:23
Det finns en som står och sammlar damm i lilla valbo.

fatboy
2006-05-27, 12:17
Det finns en som står och sammlar damm i lilla valbo.
Maskinen i Valbo är det ungefär som på bilden? Typ en blandning av knäböj och axel/bänk press? I så fall kanske man skulle ta och masa sig dit och köra ett pass. -Fast det är ganska lååångt bort!?

// fatboy

Marran
2006-05-27, 13:05
Den ser ut exakt sådär.Jag har själv aldrig testat maskinen men vad jag vet så ska man stå med lätt böjda ben och sedan explodera upp vikten med hela kroppens kraft(eller nått liknande).Men om du bor i sthlm området så är det en bit till Valbo som sagt(ligger utanför gävle).

z_bumbi
2006-05-29, 12:18
Vad är skillnaden på den maskinen och pushpressar? (Om jag har lyckats lista ut vad man ska göra i maskinen något så när rätt.)

Diggler
2006-05-29, 12:37
Vad är skillnaden på den maskinen och pushpressar? (Om jag har lyckats lista ut vad man ska göra i maskinen något så när rätt.)

Ingen. Det är pushpressar i maskin. Iofs pressar du lite snett framåt, så du kan koppla in mer bröst i rörelsen (fast då gör du den fel)

shifty
2006-05-29, 12:47
Word Class i linköping har sådana. De ser äldre ut än den på bilden dock.

wahad
2006-05-29, 13:09
Delta i Sthlm har något liknande. I alla fall när jag bodde i i Stockholm och tränande där.