Deception
2006-05-25, 19:17
Då var det dags för ytterligare en tjockis att ställa sig i ledet, ta tummen ur och börja skriva en träningsjournal. Inspirerad av flera andra här på Kolozzeum, främst Pellefant (som jag måste säga gjort ett otroligt jobb!) *kissass*
Jag:
Jag är en kille på 18 år som skall börja sista året på gymnasiet i Augusti i år, har för tillfället en vikt på ca 100kg (+- 5kg). Har varit överviktig så länge jag man minnas och har som max legat på 120kg på 160~cm, idag är jag 186cm.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/old-edit.JPG
Deceptive för några år sedan, 160~cm lång och 121kg.
Mål:
För närvarande ligger jag alltså på ca 100kg, och har som mål att gå ned ungefär 15kg till, alltså runt 85kg vill jag väga. Mina mål förövrigt är att:
- Må bättre (Självförtroende men också hjärtfrekvens-aktigt)
- Se snyggare ut (Också detta självförtroende men också i andras ögon)
- Kunna komma i kläder i mindre storlekar (Ligger i nuläget (25/5 2006) på 39 i byxor och XXL, XL eller L beroende lite på modell)
- Svettas mindre och inte bli lika varm, främst aktuellt på sommarhalvåret.
- Kunna äta godis, glass och skräpmat utan dåligt samvete
Träning:
Mitt tränings-schema ser ut som följande:
Måndag: Löpning, 3km
Tisdag: Träning på gymmet
Onsdag: Löpning, 2km
Torsdag: Träning på gymmet
Fredag: Löpning, 3km
Lördag: Träning på gymmet
Söndag: Ledig.
Löpningen sker utomhus eller på gymmet (på vinterhalvåret)
På gymmet är det främst överkropp och lår som gäller.
Motivation:
Att träna utan vilja fungerar inte i längden, därför har jag valt att motivera mig med diverse metoder;
- Jag kommer att se snyggare ut (Självförtroendet blir bättre, även om det inte är något fel på det just nu, det går alltid upp och ned dock)
- Jag kommer att kunna ha fler kläder (Kläder görs för smala människor)
- Jag kommer att bli populärare (Både allmänt och bland tjejer)
- De dagar jag har dåligt självförtroende känner jag mig mer motiverad att träna än andra, de dagar jag har bra självförtroende tränar jag för att det är skönt och kul.
- Det ÄR skönt att träna, speciellt efteråt. Dessutom är det ganska kul.
Synder:
Många personer kör med nolltolerans vad det gäller godis, sötsaker och annat skit. Jag kör med motivationen att jag vill leva och äter därför godis och snacks ibland, däremot så gör jag det inte ofta. Försöker göra det SÅ SÄLLAN SOM MÖJLIGT men helst inte alls.
Jag dricker även alkohol när det vankas fest, i måttliga mängder och försöker att välja ganska kalorifria alternativ.
Resultat:
Vägning sker den 1:e varje månad på hemmavåg i badrummet och kommer att publiceras här, var tredje månad kommer dessutom en bild att publiceras för jämnförelse med tidigare månader.
Bild ifrån 25/5 2006
http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/IMG_0001-qmg.JPG
Övrigt:
Lycka till mig! Jag tar gärna emot kritik, åsikter, kommentarer och feedback när det gäller min journal och hur jag ska göra för att uppnå mina mål. Tack för mig!
Jag:
Jag är en kille på 18 år som skall börja sista året på gymnasiet i Augusti i år, har för tillfället en vikt på ca 100kg (+- 5kg). Har varit överviktig så länge jag man minnas och har som max legat på 120kg på 160~cm, idag är jag 186cm.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/old-edit.JPG
Deceptive för några år sedan, 160~cm lång och 121kg.
Mål:
För närvarande ligger jag alltså på ca 100kg, och har som mål att gå ned ungefär 15kg till, alltså runt 85kg vill jag väga. Mina mål förövrigt är att:
- Må bättre (Självförtroende men också hjärtfrekvens-aktigt)
- Se snyggare ut (Också detta självförtroende men också i andras ögon)
- Kunna komma i kläder i mindre storlekar (Ligger i nuläget (25/5 2006) på 39 i byxor och XXL, XL eller L beroende lite på modell)
- Svettas mindre och inte bli lika varm, främst aktuellt på sommarhalvåret.
- Kunna äta godis, glass och skräpmat utan dåligt samvete
Träning:
Mitt tränings-schema ser ut som följande:
Måndag: Löpning, 3km
Tisdag: Träning på gymmet
Onsdag: Löpning, 2km
Torsdag: Träning på gymmet
Fredag: Löpning, 3km
Lördag: Träning på gymmet
Söndag: Ledig.
Löpningen sker utomhus eller på gymmet (på vinterhalvåret)
På gymmet är det främst överkropp och lår som gäller.
Motivation:
Att träna utan vilja fungerar inte i längden, därför har jag valt att motivera mig med diverse metoder;
- Jag kommer att se snyggare ut (Självförtroendet blir bättre, även om det inte är något fel på det just nu, det går alltid upp och ned dock)
- Jag kommer att kunna ha fler kläder (Kläder görs för smala människor)
- Jag kommer att bli populärare (Både allmänt och bland tjejer)
- De dagar jag har dåligt självförtroende känner jag mig mer motiverad att träna än andra, de dagar jag har bra självförtroende tränar jag för att det är skönt och kul.
- Det ÄR skönt att träna, speciellt efteråt. Dessutom är det ganska kul.
Synder:
Många personer kör med nolltolerans vad det gäller godis, sötsaker och annat skit. Jag kör med motivationen att jag vill leva och äter därför godis och snacks ibland, däremot så gör jag det inte ofta. Försöker göra det SÅ SÄLLAN SOM MÖJLIGT men helst inte alls.
Jag dricker även alkohol när det vankas fest, i måttliga mängder och försöker att välja ganska kalorifria alternativ.
Resultat:
Vägning sker den 1:e varje månad på hemmavåg i badrummet och kommer att publiceras här, var tredje månad kommer dessutom en bild att publiceras för jämnförelse med tidigare månader.
Bild ifrån 25/5 2006
http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/IMG_0001-qmg.JPG
Övrigt:
Lycka till mig! Jag tar gärna emot kritik, åsikter, kommentarer och feedback när det gäller min journal och hur jag ska göra för att uppnå mina mål. Tack för mig!