Visa fullständig version : V6 Fluor?
Är v6fluor tuggumin bra för tänderna? De har ju inte tandläkarsymbolen på sig, så jag antar att de är sämre i jämförelse med de fluortuggumin som apoteket säljer, eller?
Mvh
King Grub
2006-05-25, 15:00
Alla sockerfria, xylitolsötade tuggummin är bra för tänderna, och fluor har knappast negativ effekt.
Fungerar "white" tuggummin, t.ex v6 white för att få vitare tänder, eller är det bara bluff? Jag har hört att det inte går att göra nånting för att få tänderna vitare förutom att bleka dom.
Chefen blekte sina tänder nu i veckan, kostar bara 2500 hos tandläkaren. Det börjar nästan bli värt det.
Och sen en ögonoperation så man slipper linser och en fettsugning så man slipper deffa.
Men grejen är ju att det inte går att göra sina tänder vitare utan blekning?
Anonym112
2006-05-25, 17:24
Extra Proffesional White?
BigForre
2006-05-25, 17:30
Sköta sin munhygien och äta rätt?
Det de säger på reklamen är ju att dom hjälper tänderna att hålla sig vita, inte att dom gör dom vita.
Sköta sin munhygien och äta rätt?
Jo, det gör jag redan, fast tänderna bli inte VITARE av det.
Jag är tveksam till fluor: http://art-bin.com/art/sallstrom_sw.html
Sitter o käkar det just nu,
Motverkar lite ilningar för min del iaf, annars är nog flourtabletter från apoteket bättre.
Fungerar "white" tuggummin, t.ex v6 white för att få vitare tänder, eller är det bara bluff? Jag har hört att det inte går att göra nånting för att få tänderna vitare förutom att bleka dom.Nej, har du bruna tänder kommer de inte bli vitare av ett sådant tuggummi.
Anonym112
2006-05-27, 16:18
Nej, har du bruna tänder kommer de inte bli vitare av ett sådant tuggummi.
Men att borsta tänderna med whitening-tandkräm som STÅR att tänderna blir märkbart vitare?
bluelight
2006-05-27, 21:48
Jag är tveksam till fluor: http://art-bin.com/art/sallstrom_sw.html
Flour är giftigt, visste du inte det?
Flour är giftigt, visste du inte det?
Jo... Varför tror du jag skrev inlägget? Själv använder jag fluorfri tandkräm.
Det mesta är giftigt/farligt för kroppen i för stora mängder, även mat och vatten...
fuckthepainaway
2006-05-29, 22:34
flour är nog det värsta du kan äta.
det stärker tänder och skellett från utsidan, sant. insidan däremot.. vittrar sönder!
och du blir skör när du blir äldre..
men det är det väl säkert värt va?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.