Logga in

Visa fullständig version : Jordskalvet i Stockholm i natt. Se hit innerstadsbor!

Krokodil
2006-05-25, 09:07
Hörde ni smällen i natt? Den hördes ända ut till mig (söder om Söder), så det måste varit en jäkla smäll inne i stan.

Cilia
2006-05-25, 09:10
Jag hörde ingenting å andra sidan så sover jag genom det mesta. Ingen idé att lita på mig när det gäller att ta inbrotttjuvar på natten t ex.

Rock'nRoll
2006-05-25, 09:11
Oj! Kännde av en jäkla smäll i natt vid ca halv två då jag nästan somnat. Hadde ingen aning om vad det var dock.

Allan
2006-05-25, 09:17
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=547652&previousRenderType=6

allan

hahavaffan
2006-05-25, 09:22
Trevligt för er med lite action i tillvaron.

dynamo
2006-05-25, 09:26
Märkte inget här i Blackeberg. Jag vaknade nån gång mer än vanligt inatt och somnade om, kanske var relaterat.

Cilia
2006-05-25, 09:29
Märkte inget här i Blackeberg. Jag vaknade nån gång mer än vanligt inatt och somnade om, kanske var relaterat.
aaahhh Blackan, där har jag spenderat mycket tid i mina dar.
Främst i gymnastiksalen *L*

dynamo
2006-05-25, 09:35

Se där! Jag har själv ingen större koll på området ännu. Flyttade hit från Gbg i slutet på April.

Det jag kommit fram till är att det inte finns nått gym direkt nära, förutom SATS i Vällingby. Kanske får ta och sätta igång med gymnastik istället.. *cry*

Rock'nRoll
2006-05-25, 09:36

Vilken gymnastiksal?

Cilia
2006-05-25, 09:37
Det jag kommit fram till är att det inte finns nått gym direkt nära, förutom SATS i Vällingby. Kanske får ta och sätta igång med gymnastik istället.. *cry*
pffttt gymnastik??!!
va tror du om mig?
Jag var en basketnörd och en stolt sån.

Edit: Rocknroll, den som tillhör gymnasiet

OnT, ont om jordskalv verkar det vara där iaf *L*

melancoolio
2006-05-25, 09:38
Skönt att veta att jag antagligen sov som en stock. Bor ju i vastastan och det borde ju ha kännts här liksom?

Rock'nRoll
2006-05-25, 09:41
Edit: Rocknroll, den som tillhör gymnasiet

Ahhh, där har jag spenderat många timmar.

Krokodil
2006-05-25, 09:43
Shit, om man inte vaknar av århundradets jordskalv sover man djupt! :D

Cilia
2006-05-25, 09:55
Shit, om man inte vaknar av århundradets jordskalv sover man djupt! :D
man ska inte underskatta nyttan av god nattsömn

Melancoolio tror inte det kom hit, för mycket berg kanske? *L*

christian
2006-05-25, 10:05
Hmmm... hörde iofs något i natt, men trodde det var någon som smällde igen en dörr.

Krampus
2006-05-25, 11:00
Jag KÄNNDE det!
Satt vid datorn och känner hur huset skakade till. Trodde att det var en bomb eller något.
Coolt! :hbang:

Jag blir helt galen av sådanna här saker! :thumbup:
En gång slog blixten ner bara några meter ifrån mig så att jag och mina polare alla slängde oss på marken samtidigt. Då skälvde det i marken också. Jag blir helt uppspelt.
Vill bada i havet när det stormar och åskar och sådan skit.
Jag är nog inte riktigt som andra barn.. :em:

christian
2006-05-25, 11:18
Jag KÄNNDE det!
Satt vid datorn och känner hur huset skakade till. Trodde att det var en bomb eller något.
Coolt! :hbang:

Jag blir helt galen av sådanna här saker! :thumbup:
En gång slog blixten ner bara några meter ifrån mig så att jag och mina polare alla slängde oss på marken samtidigt. Då skälvde det i marken också. Jag blir helt uppspelt.
Vill bada i havet när det stormar och åskar och sådan skit.
Jag är nog inte riktigt som andra barn.. :em:

I agree. Naturens makter är så grymt häftiga! Jag kan sitta av en hel söndag och bara titta på Discovery och BBC-nature -ovädersfilmer. Mitt bästa ovädersminne från när jag var liten var när jag och farsan var uppe en hel natt och tittade på blixtarna som verkligen slog i varandra. Sååå mäktigt!

Krampus
2006-05-25, 11:31
I agree. Naturens makter är så grymt häftiga! Jag kan sitta av en hel söndag och bara titta på Discovery och BBC-nature -ovädersfilmer. Mitt bästa ovädersminne från när jag var liten var när jag och farsan var uppe en hel natt och tittade på blixtarna som verkligen slog i varandra. Sååå mäktigt!

Ja, man känner sig verkligen levande!
Detta hände för ungefär 10 år sedan:

Det var samma kväll som blixen hade slagit ner brevid oss.
Vi var på väg till en gamal övergiven silo som vi brukade måla graffiti i.
Silon var ca 40-45mter hög (Vattentronet såg låg bredvid var ca
50meter). Man kunde gå ut på en avsats längst upp och se ut så långt ens blick tilllät. Det var som´mar och ljust ute och väldigt varmt.
Det åskade och var otroligt vackert när man kunde se i princip var 10sek hur blixtar slog ner över hela området.
Jag och en kille till var den enda som vågade oss ut av ett sällskap på ca 10 pers.
Det var verkligen farligt då silon hade åskledare, men fy fan vad vckert det var!
Det gav mig en känsla som jag aldrig upplevt tidigare.
Nedaför gick folk och hade inte en aning om att vi var där uppe. Längst upp stog vi i bara shorts då det var svinvarmt i silon.
Jag kommer aldrig att glömma den kvällen i hela mitt liv. Det var något av det mest poetiska ögonblick jag upplevt.

mirrranda
2006-05-25, 11:33
Jag märkte absolut ingenting härborta i Spånga :)

Hanne
2006-05-25, 11:57
Bor på Kungsholmen, trodde jag hade drömt nånting om jordskalv (har varit med om ett förut när jag va på Rhodos), men det visade sig vara verklighet när jag läste tidningen på nätet.

christian
2006-05-25, 12:13
Ja, man känner sig verkligen levande!
Detta hände för ungefär 10 år sedan:

Det var samma kväll som blixen hade slagit ner brevid oss.
Vi var på väg till en gamal övergiven silo som vi brukade måla graffiti i.
Silon var ca 40-45mter hög (Vattentronet såg låg bredvid var ca
50meter). Man kunde gå ut på en avsats längst upp och se ut så långt ens blick tilllät. Det var som´mar och ljust ute och väldigt varmt.
Det åskade och var otroligt vackert när man kunde se i princip var 10sek hur blixtar slog ner över hela området.
Jag och en kille till var den enda som vågade oss ut av ett sällskap på ca 10 pers.
Det var verkligen farligt då silon hade åskledare, men fy fan vad vckert det var!
Det gav mig en känsla som jag aldrig upplevt tidigare.
Nedaför gick folk och hade inte en aning om att vi var där uppe. Längst upp stog vi i bara shorts då det var svinvarmt i silon.
Jag kommer aldrig att glömma den kvällen i hela mitt liv. Det var något av det mest poetiska ögonblick jag upplevt.

Coolt! Ska vi bilda koloz storm chaserz ? :D

En annan jag kom på var när jag seglade en ~15m träskuta i full kuling i ytterskärgården. Storseglet slets sönder och vatten forsade in på däck, men det var också en av de "I feel alive"-tillfällena.

Krampus
2006-05-25, 12:13
Coolt! Ska vi bilda koloz storm chaserz ? :D

Hehe, givet!

Skakis
2006-05-25, 12:26
Jag bor vid S:t Eriksplan, ganska nära centrum för jordskalvet alltså, och jag hörde smällen samt kände hur det skakade till lite lätt i huset i ca 1 sek. Jag trodde att det åskade och att blixten slog ner ganska nära. Farligare än så var det ju inte. Det man kan läsa idag om att en del "lämnade sina hus i panik" måste ju vara överdrivet så inåt helvete... eller så rör det sig om extremt oroliga personer.

Yankeee
2006-05-25, 12:29
"Kände du av skalvet? Mejla DN!"

Maila direkt och berätta hur du vände på dig i sängen och somnade om. Vad vill de höra egentligen? "AAAMAGAD JAG TRODDE DET VAR TERRORISTER SÅ JAG DÖDADE MIN FRU OCH MINA BARN IFALL VI SKULLE BLI TAGNA SOM GISSLAN OMG JESUS".

kelk
2006-05-25, 12:32
Bor på kungsholmen och trodde väl först att det var åska eller något annat, jordskalv känns ändå ganska avlägset...

christian
2006-05-25, 13:00
Jag bor vid S:t Eriksplan, ganska nära centrum för jordskalvet alltså, och jag hörde smällen samt kände hur det skakade till lite lätt i huset i ca 1 sek. Jag trodde att det åskade och att blixten slog ner ganska nära. Farligare än så var det ju inte. Det man kan läsa idag om att en del "lämnade sina hus i panik" måste ju vara överdrivet så inåt helvete... eller så rör det sig om extremt oroliga personer.

En här http://aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,831350,00.html fick rutan spräckt, då skulle jag iaf reagera...

aliquis
2006-05-25, 13:17
I agree. Naturens makter är så grymt häftiga! Jag kan sitta av en hel söndag och bara titta på Discovery och BBC-nature -ovädersfilmer. Mitt bästa ovädersminne från när jag var liten var när jag och farsan var uppe en hel natt och tittade på blixtarna som verkligen slog i varandra. Sååå mäktigt!Det var väl snarare en blixt då, men ändå.

christian
2006-05-25, 13:19
Det var väl snarare en blixt då, men ändå.

Okej då, Mr Besserwisser. Jag menade tidsmässigt. När en blixt dött ut tog nästa över.

aliquis
2006-05-25, 13:21
En här http://aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,831350,00.html fick rutan spräckt, då skulle jag iaf reagera..."... som spred skräck ..."

"I går putsade han fönstren och alla rutor var hela. I morse upptäckte han en stor spricka i glaset."

Horror! *rolleyes*

Krampus
2006-05-25, 13:25
Polisen vart iaf helt nerringd inatt, men å andra sidan ringer folk om ufon och erkänner Palmemordet dagligen också.

Jag kännde helt klart skalvet iaf. Inte så att man trillade av stolen, men som en tung duns i tak, väggar och golv iaf.

internethjälten
2006-05-25, 13:25
Ja men det vara väl kul för er stockholmare
att det händer lite kul nu när fågelviruset
dämpat sig lite. :laugh:

daja
2006-05-25, 13:57
Satt på Kungsholmen men missade det helt.

bear.flowertwig
2006-05-25, 14:34
Nä nä, det var Steve Lawler som spelade på GK.

mangemani
2006-05-25, 14:37
hade ett jordskalv här i sundsvall för 1 år sen nu tror jag det var,hela huset skakade

grisbil3n
2006-05-25, 15:34
Inte ett piss, sov jävligt gott iofs.

jakke
2006-05-25, 15:46
Ja men det vara väl kul för er stockholmare
att det händer lite kul nu när fågelviruset
dämpat sig lite. :laugh:
Det händer väl ändå säkert 10000000 gånger mer i Stockholm än i den hålan där du sitter fast.

internethjälten
2006-05-25, 15:47
Det händer väl ändå säkert 10000000 gånger mer i Stockholm än i den hålan där du sitter fast.

Hahahaha, jaaa !!!

gayparader, fågelvirus, jordskalv etc :laugh:

melancoolio
2006-05-26, 09:04
Melancoolio tror inte det kom hit, för mycket berg kanske? *L*

Eller så beror det på att jag sov med mina jättefina Peltor!

http://images.amazon.com/images/P/B00009LI4K.01._PE41_.Peltor-H10A-Professional-Earmuff-Hearing-Protector-Noise-Reduction-Rating-30dB._SCLZZZZZZZ_.jpg

Cilia
2006-05-26, 09:06
Eller så beror det på att jag sov med mina jättefina Peltor!
aahhh jag hade en kompis som sov med sånna.
Hon hade först öronproppar och sen sånna där fast gula på sig för hon stördes så av grannarna.
Jag tror iofs att man binder ris på egen rygg genom att börja med sånt.

melancoolio
2006-05-26, 09:16
aahhh jag hade en kompis som sov med sånna.
Hon hade först öronproppar och sen sånna där fast gula på sig för hon stördes så av grannarna.
Jag tror iofs att man binder ris på egen rygg genom att börja med sånt.

Sen min grannes unge lärt sig springa med träskor inomhus har jag funderingar på att skaffa en kudde med inbyggt Peltorskydd i. Att dom dessutom har knullat till sig en liten till gör ju inte att jag funderar mindre på det precis :booty: :D

christian
2006-05-26, 09:23
Sen min grannes unge lärt sig springa med träskor inomhus har jag funderingar på att skaffa en kudde med inbyggt Peltorskydd i. Att dom dessutom har knullat till sig en liten till gör ju inte att jag funderar mindre på det precis :booty: :D

Skruva fast kudden under ungens fötter istället.. :devil:

melancoolio
2006-05-26, 09:42
Skruva fast kudden under ungens fötter istället.. :devil:

Ska köpa skruvdragare på vägen hem från jobbet idag :thumbup: