Visa fullständig version : UFC 60, hur kommer det att gå?
Tigerkotten
2006-05-24, 17:52
27 Maj så visas ju eventet, blir kul att se!
http://www.ufc.com/index.cfm?fa=EventDetail.FightCard&eid=163
Matt Hughes Vs. Royce Gracie
Brandon Vera Vs. Assuerio Silva
Mike Swick Vs. Joe Riggs
Diego Sanchez Vs. John Alessio
Melvin Guillard Vs. Rick Davis
Spencer Fisher Vs. Matt Wiman
Alessio Sakara Vs. Dean Lister
Gabriel Gonzaga Vs. Fabiano Scherner
Jeremy Horn Vs. Chael Sonnen
Ser fram emot Hughes, Riggs, Lister fighterna.
Hoppas att Sanchez åker på stryk med!
Hughes tror jag vinner men hans största svaghet är dock submissions, så vem vet hur det kommer att gå..
Lister ska bli extremt kul att se i UFC hans submissions är grymma, men hans standup är inte så bra dock. Highlight med Lister http://www.youtube.com/watch?v=aHBwgw1K5TU&search=dean%20lister
Riggs fightas nu i en viktklass över hans normala, men han har ju vägt 300pounds en gång i tiden så :)
Bring it on!!
Här kommer eventet att streamas troligen med http://mma-tv.net/login.php det är inte olagligt att se live streamade saker.. :)
UFC är inte så intressant men lister matchen kan nog bli bra.
Mike Swick Vs. Joe Riggs
1. Hughes
2. Silva
3. riggs
4. Diego
5. melvin
6. matt wiman
7. dean lister
8. Fabiano
9. horn
Tigerkotten
2006-05-24, 18:30
Återkommer med ett tips senare! :)
Föredrar UFC själv framför prides freakshows ;>
Matt Hughes Vs. Royce Gracie Hughes mountar och levererar smörj :D
Mike Swick Vs. Joe Riggs Riggs vinner i andra ronden. Svår match gillar båda grymt mycket Swick är ett monster!
Diego Sanchez Vs. John Alessio Sanchez , lätt!
edit: diego vinner sista lätt =)
Gracie fixar Hughes i en pinsam armbar 4 minuter in i matchen...
Lite OT; Är det myt att ufc är rätt underlägset mma (eller vad det nu heter, ufc-liknande kampsporten med crocop, sapp, randleman mm)?
Lite OT; Är det myt att ufc är rätt underlägset mma (eller vad det nu heter, ufc-liknande kampsporten med crocop, sapp, randleman mm)?
du tänker på pride, och ja. en :booty: till alla som tycker annorlunda ;)
du tänker på pride, och ja. en :booty: till alla som tycker annorlunda ;)
Alltså jag tänker inte på vad som är roligast att titta på, utan kvaliten på atleterna. Är då ufc underlägset pride?
Angående Hughes och hans påstådda "svaghet" när det gäller submissions: Han har 38 vinster och 4 förluster, 3 av förlusterna är på submission. 2 av förlusterna är mot Dennis Hallman som är en av världens bästa grapplers och det var 1998 och 2000, dvs. 8 respektive 6 år sedan. Det sker en hel del utvekling på så många år. För 2 år sen satte BJ Penn en rear naked choke på Hughes, men skulle det innebära att han har en "svaghet"? Penn har krossat både Rodrigo Gracie och Renzo Gracie som ska vara Gracie-familjens MMA-stjärnor.
Hughes har dessutom vunnit nästan hälften (18) av sina matcher på submission, bland annat mot meriterade fighters som George St. Pierre, Joe Riggs och Frank Trigg. Att säga att Hughes är kass på submissions är ett skämt. Det enda som hindrar att matchen mellan Hughes och Gracie tar slut på 30 sekunder är att Dana White förklarar underhållningsvärdet av en lång och spännande match, för Hughes.
Alltså jag tänker inte på vad som är roligast att titta på, utan kvaliten på atleterna. Är då ufc underlägset pride?
Utan tvekan, ja.
Tigerkotten
2006-05-25, 10:50
Nej!
Pride har bättre tungvikt och light heavyweight. Dock så har ju pride tappar fighters nu i light heavyweight. Arona, Silva är Overeem lwh?
Men middleweight är rätt jämt men tycker endå att UFC har bättre fighters i den divisionen.
Klassen under welterweight? Är så grym i UFC, sedan har dom en till med som jag inte vet om pride har. Nystartat i UFC e den iaf.
Ja,mest märkbart ur min synvinkel är det om man tittar på tungvikten,i UFC är det Tim Sylvia som är mästaren...
En annan ganska viktig aspekt är att i Pride tjänar deras fighters ungefär tre gånger så mycket som i UFC,detta är en stor anledning till att Dana White verkligen hoppas att Matt Hughes vinner sin match överlägset så Dana slipper hålla på och betala Gracie för att få till stånd en returmatch,visst tjänar Dana pengar på denna match också men vad jag menar är att han kan få samma hype kring en match mellan GSP och Hughes för ett mycket lägre pris.
//CroCops storebror
Tigerkotten
2006-05-25, 11:22
Crocop, du ska veta att UFC hade stora ekonomiska problem i början. Vet ej hur siffrorna är just nu, men dom har hållt på att återhämtat sig med.
Nej!
Pride har bättre tungvikt och light heavyweight. Dock så har ju pride tappar fighters nu i light heavyweight. Arona, Silva är Overeem lwh?
Men middleweight är rätt jämt men tycker endå att UFC har bättre fighters i den divisionen.
Klassen under welterweight? Är så grym i UFC, sedan har dom en till med som jag inte vet om pride har. Nystartat i UFC e den iaf.
Håller med i stort,dock är ju UFC:s tungvikt så otroligt svag så bara det väger nästan över till Pride.
//CroCops storebror
Tigerkotten
2006-05-27, 20:13
04.00 7timmar kvar! Inga koffein piller så får se om man orkar hålla sig vaken..
Mike Swick Vs. Joe Riggs
1: Hughes:
2: Silva jämn fight dock kan gå hur som helst
3: Swick, tror Riggs behöver 1 match till i denna division. Svårt att gå upp en division sådär
4: Sanchez
5: Melvin
6: Spencer
7: Lister *håller tummarna*
8: Scherner ( att Gonzaga ens får vara med mera efter hans senaste tråkiga match)
9: Horn
Skall bara se Hughes VS Gracie och Alessio (Legionarius) Sakara VS Lister (som har/hade en asfräsch tjej).
Tigerkotten
2006-05-28, 14:40
Och så här gick det, vit text.
Matt Hughes Vs. Royce Gracie : Matt Hughes
Brandon Vera Vs. Assuerio Silva : Brandon Vera
Mike Swick Vs. Joe Riggs : Mike Swick
Diego Sanchez Vs. John Alessio : Diego Sanchez
Melvin Guillard Vs. Rick Davis : Melvin Guillard
Spencer Fisher Vs. Matt Wiman : Spencer Fisher
Alessio Sakara Vs. Dean Lister : Dean Lister
Gabriel Gonzaga Vs. Fabiano Scherner : Gabriel Gonzaga
Jeremy Horn Vs. Chael Sonnen : Jeremy Horn
7av 9 rätt hade jag. Jense hade 5av9 så nu är han min bitch. Undrar om man borde börja tippa på matcherna :]
Lite snack:
Undrar hur det gick med gracies axel där, var kul att se lister med grymma bjj skills. Alessio mot sanchez var tråkig mathc, Alessio var bara defensiv och gjorde nästan inget alls. Gillar ej Sanchez fast gav honom alla 3ronder endå. Najs flying knee av fisher! O riggs torska igen var inte så förvånad dock, tror han behöver några matcher på sig i denna division. Ska bli kul att se hur 155 divisionen blir, Melvin var rätt bitig :)
Tigerkotten
2006-05-28, 14:43
Någon som vet btw en sida där man kan tippa på matcherna? Gärna svensk sida.
Wennerberg
2006-05-30, 11:02
Sjukt vad Gracie fick stryk!
Att han kunde låta bli att få armen bruten i Matts första armbar är helt sjukt.
ja vi kan ju gå en match om vem som är vems bitch :D
Tigerkotten
2006-05-30, 11:56
ja vi kan ju gå en match om vem som är vems bitch :D
Jag skulle vinna by no contest! Eller vad det heter när den andra inte dyker upp :]
Så någon som vet vart man bettar på fighter?
Wennerberg
2006-05-30, 12:19
Jag skulle vinna by no contest! Eller vad det heter när den andra inte dyker upp :]
Så någon som vet vart man bettar på fighter?
på en svartpbu i malmö tex :)
Walkover heter det
på en svartpbu i malmö tex :)
Walkover heter det
tror du inte jag skulle dyka upp om han kom ner och skulle ringfightas? :D
Expekt brukar ha betting på ALLT tycker jag
Rätt tråkig gala. Enda behållningen om någon var Hughes vs. Gracie. Ingen bra match, men lite underhållningsvärde. Imponerande att han klarade av den där armbaren, men tror dock han hade fortsatt oavsett om armen gått av då han vill ha kvar stämpeln i passet som säger att han aldrig förlorat på submission.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.