Visa fullständig version : Betalningskrav trots fel?
Skulle på läkarbesök idag, uttalad tid var 13.30 och jag tog ledigt för det. Sen ringer dom och frågar vart jag är och påstår att jag hade tid 12.30. Nu kräver dom att jag ska betala för uteblivet besök trots att jag påpekade att dom gjort fel.
Svårt för mig att höra fel mellan halv tolv och halv två anser jag, och jag skrev ju ned tiden direkt när jag ringde för att kunna ta ledigt.
Vad gör jag nu?
Skulle på läkarbesök idag, uttalad tid var 13.30 och jag tog ledigt för det. Sen ringer dom och frågar vart jag är och påstår att jag hade tid 12.30. Nu kräver dom att jag ska betala för uteblivet besök trots att jag påpekade att dom gjort fel.
Svårt för mig att höra fel mellan halv tolv och halv två anser jag, och jag skrev ju ned tiden direkt när jag ringde för att kunna ta ledigt.
Vad gör jag nu?
12.30 eller halv tolv? Överklaga fakturan, dra det till domstol om så behövs. Tyvärr har du nog ingen större chans där, men det är alltid kul med rättegångar.
hahavaffan
2006-05-24, 12:16
Försök förklara saken en gång till. Erkänner de inte sitt misstag, så be dem skita ner sig.
Jag har förklarat för sekreteraren att jag tog ut semester osv, dom har kollat med läkaren. Han hävdar att jag ska betala.
Stå på dig utan att bli otrevlig, det blir ord mot ord och jag tror itne de drar det vidare. har de inte kallat dig skriftligen så har de inte mycket att visa på, men läser man ditt första inlägg kan man få för sig att du har lite svårt med klockan ;)
Betala dem, men säg samtidigt att du byter läkare.
Dem får skylla sig själva som förlorar en kund för några sketna hundralappar.
Metal_boy_
2006-05-24, 12:29
Ring till någon tidning!:thumbup:
Haha, okej jag erkänner. Allt är en lögn för lite uppmärksamhet!
Nej, skrev fel. Halv tolv sa dom och halv två hade jag skrivit ned.
Funderar på att ge dom pengar kontant. I en brinnande påse med bajs kanske? Eller så sätter jag in dom på deras konto och skriver ett msg på avin.. "Ditt arsle!" och ringer Aftonbladet.
Funderar på att ge dom pengar kontant. I en brinnande påse med bajs kanske? Eller så sätter jag in dom på deras konto och skriver ett msg på avin.. "Ditt arsle!" och ringer Aftonbladet.
Många bra förslag på hur man inte löser en situation.
Rita lite bögsexbilder på sedlarna och dutta på lite parfym så får han det roligt när han skall försöka använda dem.
hahavaffan
2006-05-24, 13:08
Rita lite bögsexbilder på sedlarna och dutta på lite parfym så får han det roligt när han skall försöka använda dem.Hahahahaha :laugh:
Plus-Sverker är säkert intresserad av det här annars. Ska han kasta sjukvården i soptunnan kanske?
Jag kan ju kanske torka mig med sedlarna i röven först och sen kasta dom i ansiktet på doktorn och skrika "Din jävla stafettläkare!"
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.