Visa fullständig version : Ännu ett "mirakelpiller"?
http://www.nutraway.se/15/default.asp?page_id=4432&type=custom%2fnutcmp&sub_nr=101&id=37&from=MSN200621
Tänkte bara höra va ni allvetande har för kommentarer. Fungerar det inte alls, fungerar det fast dom överdriver x 1000 eller fungerar det? :eek:
Ge gärna förklaringar, inte bara nej det fungerar inte (vilket jag tror de flesta kommer skriva)
Edit: Saxat från hemsidan; "Det är lätt att förstå, en tablett som kan minska kolhydratupptaget med cirka 1.000 kalorier är troligen unikt"
Hehe "Resultaten är säkerställda genom vetenskapliga studier."
Helt utan källor eller referenser, jo tjena.
Vad säger Doktorn?
Så här fungerar ReduMax:
När vi äter kolhydratrik mat som pasta, ris och potatis, bryter kroppen ner stärkelsen till socker och fett. ReduMax hindrar denna nedbrytning och kolhydrater kan därför passera genom kroppen utan att socker och fett lagras.
Hehehe, och en bild på en kille i vit rock
http://www.nutraway.se/dbimg/257cusim0000001901.jpg
inget namn på honom dock, jag lider med de som faller för detta.
nån kan väl ta å ringa eller maila åt dom och höra vad dom har att säga? =)
där man bör fråga om vilken studie som nämns på sidan och så vidare.. hellst bör ju den som ringer vara lite insatt för att kunna "sätta dom på plats" om det skulle finnas nödvändigt :)
nån kan väl ta å ringa eller maila åt dom och höra vad dom har att säga? =)
där man bör fråga om vilken studie som nämns på sidan och så vidare.. hellst bör ju den som ringer vara lite insatt för att kunna "sätta dom på plats" om det skulle finnas nödvändigt :)
eller så skrockar man lite trött åt fåneriet och surfar vidare.
Finns bara ett mirakelpiller och det är totalt livsfarligt, kan man kalla det mirakel att dö?
mirrranda
2006-05-24, 07:03
Vad säger Doktorn?
Så här fungerar ReduMax:
När vi äter kolhydratrik mat som pasta, ris och potatis, bryter kroppen ner stärkelsen till socker och fett. ReduMax hindrar denna nedbrytning och kolhydrater kan därför passera genom kroppen utan att socker och fett lagras.
Hehehe, och en bild på en kille i vit rock
http://www.nutraway.se/dbimg/257cusim0000001901.jpg
inget namn på honom dock, jag lider med de som faller för detta.
Jag tycker han ser bra läskig ut..som om han har något helt annat i tankarna :MrT:
Finns bara ett mirakelpiller och det är totalt livsfarligt, kan man kalla det mirakel att dö?
dör man går man ner i vikt dock..
Gör man? Kroppen har ju inget energibehov längre så det borde inte hända så värst mycket? Möjligtvis att vattnet ifrån en avdunstar?
men om jag förstår det rätt står det 1000 kalorier alltså 1 kcal eller????
det är ju ingenting... beror ju på hur man menar eller???
men om jag förstår det rätt står det 1000 kalorier alltså 1 kcal eller????
det är ju ingenting... beror ju på hur man menar eller???
Det står 1000 kcal.
Gör man? Kroppen har ju inget energibehov längre så det borde inte hända så värst mycket? Möjligtvis att vattnet ifrån en avdunstar?
väg en person som inte har mumifierats/konserverats som dog för 100 år sen får du se
enligt filmen 21 grams så går man ner just 21 grams precis då döden inträffar *rolleyes*
nää men skulle ju vara roligt om någon ringde och satte dom på plats.
Ja. Det är en starch-blocker. Den blockerar enzymerna som bryter ned stärkelse till enklare sockerarter som maltos eller ren glukos.
Visst fungerar det. Stärkelsen vandrar vidare ned genom tarmen och kommer till tjocktarmen där bakterierna jublar
- Kom grabbar ! Det är fest:D
I klartext betyder detta gaser och allmänt obehag när tarmbakterierna bryter ned stärkelsen.
Produkten löser inga problem eftersom det snarare är socker och fett som leder till övervikt. Äter vi en kaka kommer de flesta kalorierna från just fett och socker och inte från stärkelsen i vetemjölet.
shadowfire
2006-05-24, 18:54
enligt filmen 21 grams så går man ner just 21 grams precis då döden inträffar *rolleyes*
nää men skulle ju vara roligt om någon ringde och satte dom på plats.
Ja, enligt studier tappar du mellan 20-25g kroppsvikt i dödsögonblicket, men det är inte känt vad det är som försvinner, vilken typ av materia.
racePete
2006-05-24, 20:03
Nån som vet vad det är för kilopris på själ? Funderar på att sälja...
Ja, enligt studier tappar du mellan 20-25g kroppsvikt i dödsögonblicket, men det är inte känt vad det är som försvinner, vilken typ av materia.
av ren nyfikenhet: har du referens eller länk?
King Grub
2006-05-24, 20:08
av ren nyfikenhet: har du referens eller länk?
The Soul: Hypothesis Concerning Soul Substance Together with Experimental Evidence of The Existence of Such Substance. American Medicine. April 1907. MacDougall, Duncan. (http://www.merkabaweb.net/corpo-coscienza.txt)
Låter oetiskt att forska på saken överhuvudtaget.
ohh, det är ju den där skiten jag satt och sålde på ett telemarketing företag förra året.
Kommer ihåg att det var väldigt många som nappade på produkten, men när man ringde upp igen så var det ingen den hade funkat på...
man kanske tappar andan*rolleyes*
The Soul: Hypothesis Concerning Soul Substance Together with Experimental Evidence of The Existence of Such Substance. American Medicine. April 1907. MacDougall, Duncan. (http://www.merkabaweb.net/corpo-coscienza.txt)
Jag blir fan rädd :/
vaniljte
2006-06-07, 14:12
allvarligt, samtalsämnet var redumax. jag köpte ett paket förra veckan, och på medföljande instruktioner står det att överdriven dosering kan medföra hälsorisk. betyder det att jag dör om jag äter tre om dagen? enligt deras reklam borde det betyda att jag blockerar 3000 kolhydrater om jag äter tre st per dag. och om jag bara åt kolhydrater skulle det betyda noll kalorier. och om jag dessutom motionerade, blir det minus kalorierna jag tränar bort, så jag borde rasa i vikt, inte sant?
något seriöst hälsokostgeni som kan tala om hur mycket i den här planen som är sant? hela det här inlägget är mycket allvarligt, så var snälla och dra ner på all ironi tack.. :)
allvarligt, samtalsämnet var redumax. jag köpte ett paket förra veckan, och på medföljande instruktioner står det att överdriven dosering kan medföra hälsorisk. betyder det att jag dör om jag äter tre om dagen? enligt deras reklam borde det betyda att jag blockerar 3000 kolhydrater om jag äter tre st per dag. och om jag bara åt kolhydrater skulle det betyda noll kalorier. och om jag dessutom motionerade, blir det minus kalorierna jag tränar bort, så jag borde rasa i vikt, inte sant?
något seriöst hälsokostgeni som kan tala om hur mycket i den här planen som är sant? hela det här inlägget är mycket allvarligt, så var snälla och dra ner på all ironi tack.. :)
Men läs igenom tråden!!*grr27*
Finns ingen substans avsedd för mänsklig konsumption och som leder till snabb minskning av fettmassa som är laglig. Eller särskilt hälsosamt, men så är ju snabb viktnedgång aldrig hälsosam.
vaniljte
2006-06-07, 15:08
peps--> klart jag har. du kanske kan peka ut exakt var det står innebörden av ordet "hälsorisk"? jag ser det inte någonstans.
michael-->får väl sluta drömma och fortsätta med balanserad kost och motion då.. trist >.<
Ola Wallengren
2006-06-07, 19:00
Jag tror att de använde hälsorisk för att det ska låta som om produkten är mer potent. Det är svårt att svara på hur mycket kolhydrater som en liknande produkt kan hindra från att tas upp i tarmen. Detta har använts tidigare som både bantningspreparat och diabetesmedicin men för att få någon effekt över huvud taget så lär man få en hel del biverknigar i form av gaser och diareer. Det mesta som inte tas upp i tarmen ger dessa biverkningar. Man kan ju inte heller blockera mer än 100% av sitt kolhydratintag (i verkligheten kanske det är några få procent) så äter man inte mer än 800kcal kolhydrater så kan man omöjligt blocker mer än så. Sen så är det inte så att alla kolhydrater som inte bryts ner är förlorad energi, när bakterierna tar om hand om dessa så bildas kortkedjiga fettsyror som kroppen kan ta upp igen. Där för räknar man nu mera med en del energi från fiber.
Även väldigt små mängder laktos orsakar beesvär hos någon som är laktosintolerant, men ändå kanske det bara är några få gram, mekanismen är den samma, kolhydrater som i inte kan brytas ner.
Borde det inte vara den sista luften man har i lungorna? För vid utandning kan man inte tömma all luft i lungorna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.