Logga in

Visa fullständig version : Missad jobbintervju

NiXPhoenix
2006-05-23, 17:28
Alltså, det här är typiskt. Har sökt ungefär tre olika jobb i sommar, inte speciellt mycket alltså och inte hört av något från de två första.
Det tredje skickade jag in precis när tiden gick ut i förra veckan. Väntade mig att de skulle ringa, de har nämligen beskrivit helt och hållet hur de går tillväga på hemsidan.

Kollar mailen rätt sällan, kommer ändå inget intressant. Nu i söndags hade det tydligen kommit ett mail där det står följande.

" Hej!
> Tack för din ansökan. Har du möjlighet att komma på intervju till vårt
> kontor i Akalla/Kista (--------------gatan 99 ) tisdag 23/5 kl 11?
>
> Med vänlig hälsning"

Grattis liksom. Det läser jag nu, klockan sex på tisdagen. Lite kort varsel de ger.
Ska självklart svara på mailet och hoppas att mina chanser inte är över. Försöker trösta mig med att jag antagligen inte var så där jätteintressant, då borde de ringt, sen är hela mailet ett standardmail och jag tror det är nån slags massintervju dit flera människor får komma.
Vad tror ni?

jakke
2006-05-23, 17:39
Ring!Visa att du intresserad om vill ha en liten chans att få jobbet

christian
2006-05-23, 17:40
Ring!

dynamo
2006-05-23, 17:41
Självklart finns det fortfarande chans att det kan gå vägen! Jag hade svarat så neutralt och informativt som möjligt. Alltså utan att anklaga dem och utan att du själv tar på dig någon skuld, samtidigt som du framför orsaken till att du inte svarat på deras mail förrän nu.

Har du ingen chans hade de inte hört av sig till dig. Det är ju bara besvärligt för dem att intervjua folk de troligtvis inte vill ha.

Edit: Alltså slängt iväg ett mail nu, och ringt snarast möjligt under kontorstid.

aliquis
2006-05-23, 17:42
Jag tror att du svarar med ett mail som säger att du kollade din mail nyss och inte hade hunnit läsa det där, och frågar om du kanske kan få komma vid något annat tillfälle.

NiXPhoenix
2006-05-23, 17:44
Jo, fan, ska göra det imorrn.
Testade jobbnumret till den här personen men det blev direkt vidarekoppling så jag la på, lite onödigt att störa efter arbetstid om man kommer till privata mobilen.

Så drygt det här.

Tack för svaren!

Yes
2006-05-23, 17:49
Om du visste hur många skitansökningar företaget förmodligen fått skulle du nog inte vara lika orolig över dina chanser. ;)

grisbil3n
2006-05-23, 22:44
Det där var ju bara ett förslag?

Pepparkakssmurfen
2006-05-23, 22:47
Hade ni pratat i telefon och du missat intervjun hade det inte varit så bra,här skickade de ett mejl till dig med tid och plats,så det är lugnt.
Ring företaget imorgon så löser det sig.

Baan
2006-05-23, 22:50
Det verkar vara ett förslag ja, kanske inte så klockrent skicka med en mail som man inte kollar, men det känns inte helt kört, så prova ring

Dissector
2006-05-23, 22:52
Som redan nämnt; hade nog varit värre om ni kommit överens om en tid, och du missat. Ett mail kan läsas försent. Så är det. Kanske inte att föredra iofs, men jag tror inte dina chanser är över. Ring dom, visa att du är intresserad. Beklaga problemet som uppstod.
Det går säkert bra! Lycka till

jebu
2006-05-24, 00:48
hitta Clash gamla tråd om hans anställningsintervju, också tar du lärdom av hans visdom så skall du se att detta löser sig :D