Visa fullständig version : Istället för proteintillskott?
Alexlindgren
2006-05-22, 17:38
Hej! Jo nu är det så att jag har inte råd att köpa proteintillskott, men däremot malto är lungt.
Nu undrar jag, vad ska jag ha istället? Jag kommer göra så att jag efter skolan åker hem, hämtar kläder, åker till gymmet.
Efter jag tränat, så duschar jag, väntar på bussen, åker hem (tar 12 minuter).
Har du inte ens en hundring över? http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=166
Annars funkar mat rätt bra. :)
Alexlindgren
2006-05-22, 17:46
Jo men nån mat som är smidig att ta med sig?
Eller hur stor skillnad gör det egentligen för mig om jag äter på gymmet direkt efter att jag tränat. Eller cirkus 30 min efter?
Angående det där proteintillskottet så köper jag hellre ett proteintillskott som är godkänt, t.ex. fastway.
King Grub
2006-05-22, 17:50
Eller hur stor skillnad gör det egentligen för mig om jag äter på gymmet direkt efter att jag tränat. Eller cirkus 30 min efter?
Proteinsyntesen stimuleras lika väl av proteinintag 60 minuter efter träning som 180 minuter efter träning.
Alexlindgren
2006-05-22, 17:53
Men stimuleras edn lika mycket 30 min efter träning som 5 min efter träning?
Kom på en sak, det är ju intag INNAN träningen som stimulerar direkt efter. Så får väl ta o käka lite tonfisk hemma :D
King Grub
2006-05-22, 18:03
Men stimuleras edn lika mycket 30 min efter träning som 5 min efter träning?
Det händer inte ett dugg förrän minst en timme efter avslutad styrketräning.
Longshot
2006-05-22, 18:11
Det händer inte ett dugg förrän minst en timme efter avslutad styrketräning.
Likadant efter konditionsträning?
King Grub
2006-05-22, 18:13
Konditionsträning uppreglerar inte proteinsyntesen på hypertrofiska nivåer överhuvudtaget. Här är det en stor fördel med snabbt intag av kolhydrat (och gärna protein) om man prioriterar snabb glykogeninlagring och återhämtning.
pragmatist
2006-05-22, 18:15
Kroppen är inte så korkat konstruerad att den måste ha en proteindrink en viss sekund för att anpassa sig bra till träning, faktiskt. ;) Ät mat med protein när du kommer hem så ordnar det sig nog ska du se.
Har du inte ens en hundring över? http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=31&products_id=166
en hundring räcker ju inte ens halvvägs då frakt på 99kr tillkommer plus postförskott 40kr.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.