Visa fullständig version : tunnast på Kolo :)
Rune_Raptor
2006-05-22, 01:05
Tjena, nu kommer då mina bidrag. Jag har tränat i ca 5månader o först nu börjat lite mer seriöst. Jag har absolut inga gener för hela min släkt är trådsmal och har under hela min skoltid och ungdomsår vart nästintill undernärd. (63kg @ 1.83)
Nu har jag iaf kommit på andra tankar och ska försöka få till lite muskler.
Jag har under dessa 5månader gått upp 10kg, men det e väl mestadels fett. För jag har ätit o försökt "bulkat" så mkt jag bara kunnat.
Lägger väl egentligen upp bilderna här för att få lite konstruktiv kritik, och visa att även fast man är 21år kan va väldigt spinkig och att det inte e ngt att skämmas över d :)
Droppa gärna ngn kommentar. Jag tål en del :)
Ha d!
Kameran dog när jag skulle ta dom nya, hade inga batterier hemma heller. Så ni får bara se framsida från idag :)
Tigerkotten
2006-05-22, 01:06
svårt och ge kritik här, ta och spänn dig och visa några obligatoriska poser.
Rune_Raptor
2006-05-22, 01:17
ok, får ta och spänna mig både fram o bak då när jag fått tag i lite batterier. Ligger för övrigt på 16% kroppsfett. 1.83 lång. 74kg.
tossefar
2006-05-22, 01:53
ok, får ta och spänna mig både fram o bak då när jag fått tag i lite batterier. Ligger för övrigt på 16% kroppsfett. 1.83 lång. 74kg.
Dina 16% får du nog ta med ett par nypor salt.
Bra symmetri.. inte mycket massa nånstans. ;)
Ne, men inte mycket att ge nån kritik på.. Kör hårt. :)
Jacksatan
2006-05-22, 06:23
Det är bara fortsätta ösa på i gymmet. Jag kan inte ge nån vettig kritik direkt, då det inte är läge för dig att börja prioträna nånting direkt. Glöm inte ben och rygg är mina råd, därför det är nåt som nybörjare gärna hoppar över.
Otto GROV
2006-05-22, 09:00
mer overall massa som sagt,
Basövningar me perfekt teknik, ä de som gäller..
å som jacksatan sade, Lägg ner mycket energi på ben å rygg träningen 80% av alla nybörjare slarvar me de.
Jag tror mycket möjligt att han ligger på det...
Mr. Moose
2006-05-22, 09:28
Lär dig mer om diet och kost. Det är det som avgör dina resultat. Träningen är naturligtvis viktig men i ditt fall kommer nog dieten först.
Claes
Ps
Gör en search på John Berardi, bra tips! :thumbup:
Rune_Raptor
2006-05-22, 12:46
Jodå kost o näring kan jag allt rätt bra :) När jag gick upp dessa 10 så hade jag ett proteinintag på 150g per dag och drack en gainer efter varje träning ala 750kcal. Mina ben dock som många kommenterar är det inget fel på, min bästa muskelgrupp eftersom jag spelat fotboll 8år och innebandy på hobbynivå dom senaste 2åren. Dom växte ngt offantligt när jag drack gainer. Men det e klart att det inte finns så mkt muskler på min kropp att kommentera, men vad tror ni. Ingenting är väl omöjligt? :)
Återkommer väl med mer bilder ngn dag.. ska spänna mig lite idag också o ta lite kort.. bäst ni håller er för skratt när jag lägger upp dom :)
Ride on! :hbang:
Rune_Raptor
2006-05-22, 12:47
Varför ska jag ta dom med en nypa salt för? Vad menar du?
Rune_Raptor
2006-05-22, 13:01
Här kommer det tre stycken bilder. När jag enbart spänner armarna framifrån o bakifrån. Nåt kan ni väl kommentera? :)
Nåt kan ni väl kommentera? :)
Ett par vanliga armar ! grattis :)
tossefar
2006-05-22, 14:26
Varför ska jag ta dom med en nypa salt för? Vad menar du?
Du berättar inte hur du kommit fram till detta resultat.
Själv tycker jag att det ser ut att vara mer än 16%.
Tja, vad finns det att säga.. fortsätt träna och posta nya bilder om ett år eller så. Du har iaf en bra struktur för byggning, smal midja, smala leder.. blir finfint när man lagt på sig ett par kilo muskler.
Sen är jag en advokat för lite högre proteinintag.. från mat då, inte bara proteinpulver. Var inte rädd för att äta, se bara till att röra på dig också.
6-7 mål om dagen kan du äta om du inte redan gör det.
Vet att de flesta (inklusive migsjälv) som nybörjare säger att man kan kosten, men egentligen äter man som en gråsparv.
Rune_Raptor
2006-05-22, 14:48
Du berättar inte hur du kommit fram till detta resultat.
Själv tycker jag att det ser ut att vara mer än 16%.
Ställde mig på en sån där riktig våg som dom har på gymmet. Dom tar pröjs för det där, fick exakt digitalt hur mkt fett, muskler o allt. Så den stämmer nog :)
Ett par vanliga armar ! grattis :)
Vanliga klingar skönt i mina öron, har alltid vart den smala spinkiga.. :) så tack
Ställde mig på en sån där riktig våg som dom har på gymmet. Dom tar pröjs för det där, fick exakt digitalt hur mkt fett, muskler o allt. Så den stämmer nog :)
Nej!
käka på och träna hårt så kommer det gå bra för dig!
Nej!
käka på och träna hårt så kommer det gå bra för dig!
Jag instämmer med Pepz. Lita inte på den mätningen.
Annars så är det bara att köra på. :thumbup:
Rune_Raptor
2006-05-22, 15:10
va tycker ni ska bli mitt främsta fokus så här innan sommarn då? Ngn spec muskelgrupp? Bulk? Deff? ngt tips?
negative
2006-05-22, 15:13
Dom vågarna stämmer ofta jävligt dåligt oavsett pris.
Deceiver85
2006-05-22, 15:16
Tycker du varken ska köra för deff eller bulk, kör på som vanligt istället. Att fokusera på någon muskelgrupp efter bara fem månader vet jag inte heller om jag kan rekommendera, bättre att köra alla muskelgrupper så du får en jämn och symmetrisk utveckling.
va tycker ni ska bli mitt främsta fokus så här innan sommarn då? Ngn spec muskelgrupp? Bulk? Deff? ngt tips?
Jag tycker du ska träna på. men se till att äta rejält. du är antagligne igång och rör dig mucket under sommaren så du gör säkert av med mycke ! tar med dig i matlådor til lstranden och se till att aldrig gå mätt så lovar jag att till slutet av sommeren har det skett lite... !
Var inte rädd för att gå upp lite !
Mvh Viktor
shadowfire
2006-05-22, 17:53
Tjohej, en broder.
Jag är iofs kortare än dig o vägde mer då jag började i januari (1,80/69 då), men ungefär samma fysiska byggnad. Aningen mer fettsamling hade jag kring just midjan och aningen smalare armar än dig tror jag. Svårt o se då du inte har de obligatoriska poserna.
Nu 5 månader senare väger jag 76-77 och det börjar sakta men säkert hända saker, jeansen börjar strama runt låren och på jobbet kommenterar de att jag börjar se bredare ut över axlarna.
Jag har gått på "Bulk", men inte överdrivet mkt, inte bara svulla o samla fett, utan äta lite mer än vad jag gör av med i kcal in/kcal ut. Hård träning på det och visst, lite mer "svälld" ser jag ut, men ingen deff är bra nog förrän man har riktigt med massa i mina ögon, så det får vara kvar.
Tuta o kör, men jag skulle säga hård träning o balanserad kost med fokus på kolhydrat o protein (bromsa katabolism o gasa på anabolism) så kommer det nog hända grejjor.
Rune_Raptor
2006-05-22, 22:15
Tjohej, en broder.
Ahh det vetifan, du är tokgrov om man jämnför med mig. Du har ju ändå en sjuhelsickes bra bas med muskler om du jämnför med mig. Jag har absolut inget nästan. Kolla min rygg o bröst. Finns 0. :(
Aja d e la bara att träna på o se glad ut..
kötta på med träning och bra mat så kommer du en bit rätt fort. med bra mat menar jag kaloriplus, mycket protein, bra fett och kolhydrater, så inte någon galen bulk där man käkar allt man kommer över.
shadowfire
2006-05-22, 22:48
Ahh det vetifan, du är tokgrov om man jämnför med mig. Du har ju ändå en sjuhelsickes bra bas med muskler om du jämnför med mig. Jag har absolut inget nästan. Kolla min rygg o bröst. Finns 0. :(
Aja d e la bara att träna på o se glad ut..
Är inte så säker på det, jag är rätt tunn jag med faktiskt, men det börjar ta sig nu som sagt, efter nästan 5 månaders blytung träning. Jag har alltid fått höra hur spinkig o smal jag är, men i år sätter jag punkt för den diskussionen iaf o nästa år siktar jag på att bli vältränad... haka på vettja! :)
Rune_Raptor
2006-05-23, 00:37
Är inte så säker på det, jag är rätt tunn jag med faktiskt, men det börjar ta sig nu som sagt, efter nästan 5 månaders blytung träning. Jag har alltid fått höra hur spinkig o smal jag är, men i år sätter jag punkt för den diskussionen iaf o nästa år siktar jag på att bli vältränad... haka på vettja! :)
Count me in :) Vi hörs om ett år då.. samma tid samma kanal :)
Rune_Raptor
2006-05-24, 03:21
Hur många kilon iväg är jag från sexpacket tror ni? Jag menar hur mkt skulle jag behöva gå ner för att mina abs skulle synas bra??
(inte för att jag tror det e särskilt aktuellt, men ändå vore kul att höra ngn bra gissning)
Lillpojken
2006-05-24, 11:32
Kan du känna att du har tydliga rutor under?
Annars är det ju dumt att deffa fram något som inte syns.
Om du har det så kanske det handlar om 3-5 kilo innan de börjar synas, är inte så bra på det där så någon annan kanske kan svara bättre på det.
På min avtar bild här så var jag "uppbulkad" eller jag hade kört på kreatin iaf så jag hade en del vätska i kroppen. Känner en del PT som har utrustning för att mäta fett % som jag kan prova gratis, både våg, kaliper och sådan där sak man håller i händerna :)
Fick ungefär 11% på vågen (tror den mäter mest det man har på benen?), ca 12% med kaliper och ca 15% (tror detta värde stämde mest då jag hade en del vätska i kroppen) med den man håller i.
Man ska nog inte lita allt för mycket på de där, men däremot så kan man kolla om det går upp eller ner.
Jag är nog också ganska säker på att du har mer än 16% (kanske att det är din fettprocent på benen?), det är inte bara det fettet som syns som man har, man har även fett inuti kroppen.
Men annars har du väldigt bra grund, bara att köra på och sköta kosten!
Rune_Raptor
2006-05-24, 12:23
Ni hade alla rätt. Jag har 18%. Tog fel på siffrorna när jag läste. :)
Lillpojken: Känner att jag har markanta magmuskler under, helt klart. Väger 74, är 1.83. 18% fett. Vad tror ni, vore kul att veta för skojjs skull. 4 kilo ner till 70 kanske? :)
tigerofsweden
2006-05-24, 12:27
Lillpojken: Känner att jag har markanta magmuskler under, helt klart. Väger 74, är 1.83. 18% fett. Vad tror ni, vore kul att veta för skojjs skull. 4 kilo ner till 70 kanske? :)
Betydligt mer skulle jag sätta en slant på !
Lillpojken
2006-05-24, 12:37
Börja med 2 kilo, är du inte nöjd så fortsätt ett par kilo till.
Men absolut inte mer än 5 kg ska du nog gå ner, då blir du bara supersmal igen.
Jag tycker dock inte att du ska deffa ännu.
Fortsätt bygg men ät bättre mat istället och ofta, låt det inte gå längre än 3 timmar innan du får i dig mat eller kosttilskott, motionera mera.
Dvs vrålbulka inte upp dig, bygga muskler tar tid!
Lycka till!
Lillpojken
2006-05-24, 12:44
Såg en som skrev något vädligt bra i en annan tråd här nyss.
"Synd bara att resten av din kropp blir lidande bara för ett par rutors skull..."
tossefar
2006-05-24, 15:05
Det vi försöker säga är att testmetoden inte ger ett korrekt svar. Du har nog faktiskt mer än 18%. Visst är det möjligt att få fram dina rutor, men jag tror att du kommer se mer undernärd än vältränad ut. Jag föreslår att du väntar ett år med rutorna, så hinner du få lite mer massa att visa upp.
shadowfire
2006-05-24, 16:29
Jag har betydligt mer mage än vad du har, kanske med tanke på att jag närmar mig de 30... byxlinningen sitter ju inte sådär supersnyggt, kan jag ju inte påstå... men jag vill ha massa under innan jag börjar plocka bort magen, annars kommer jag se ut som ett vandrande revbensspjäll. Likaså ändras utseendet på kroppen särskilt i takt med att axlar och lats växer, kroppshållningen blir helt annorlunda och man lägger inte märke till magen på samma sätt när en vältränad o v-formad rygg börjar ta form.. :)
Rune_Raptor
2006-05-24, 22:25
Ni har säkert rätt kamrater. Jag väntar med att få fram magrutorna. Mitt främsta fokus är ändå att rätta till hållningen och få lite pecs. Tack för alla tips! Ta hand om er!
:eating:
Rune_Raptor
2006-10-04, 22:18
såhär i efterhand väntade jag med allt. Går inge vidare med träningen. Dumpad av tjejjen för hon hitta ngn manligare typ med hår på bringan o svårt att hitta motivation(som om inte det vore nog med motivation att bli dumpad.). Ngn som har ett tips hur man trampar igång på allvar igen?
shadowfire
2006-10-04, 22:23
såhär i efterhand väntade jag med allt. Går inge vidare med träningen. Dumpad av tjejjen för hon hitta ngn manligare typ med hår på bringan o svårt att hitta motivation(som om inte det vore nog med motivation att bli dumpad.). Ngn som har ett tips hur man trampar igång på allvar igen?
Hoho, det må jag säga, men det är ju "her loss".
Hon kommer krypandes tillbaka då du är biff nästa år... :thumbup:
Sätt upp mål, bestäm dig vad du vill göra o ta tag i träningen.
Gör ett schema för 14 dagar och håll stenhårt på det (sen efter ett tag upptäcker du att det visst råkat gå 2 månader och att du är inne i det igen). :)
Ngn som har ett tips hur man trampar igång på allvar igen?
Läs å kolla så mkt du orkar här på forumet, kolla medlemmars bilder osv osv.. sånt ger mig motivation!
Å kolla på bodybuilderfilmer, typ:
Pumping Iron - Arnold Schwarzenegger
Ronnie Coleman - The Cost of Redemption
Ronnie Coleman - The Unbelievable
Dorian Yates - Blood And guts
Kevin Levrone - M3
Markus Rühl - Made In Germany
http://www.youtube.com/watch?v=SOawL8GPvaw&mode=related&search=
se den sen är du såld :)
dumpad av bruden? ännu en anledning och gymma röven av dig! lycka till man!
Vad skönt att se att det finns fler här som inte är vrålmuskulösa!! Jag har precis börjat seriöst, efter några års strävan men brist på tid.. (för detaljer se min träningsjournal)
Sådana där vågar är bara bluff och båg! Dendär elektriska strömmen som ska mäta fett % i kroppen mäter bara hur mkt fett du har i benen! Ström tar den kortaste vägen, dvs genom your balls och inte upp i resten av kroppen =) Enligt den hade jag 17% kroppsfett när jag var nerdeffad till bara muskler och skinn!
Brooklyn
2006-10-09, 18:14
Sådana där vågar är bara bluff och båg! Dendär elektriska strömmen som ska mäta fett % i kroppen mäter bara hur mkt fett du har i benen! Ström tar den kortaste vägen, dvs genom your balls och inte upp i resten av kroppen =) Enligt den hade jag 17% kroppsfett när jag var nerdeffad till bara muskler och skinn!
fattyboy :naughty:
fattyboy :naughty:
:laugh: :smash:
Jag är inte heller biffig, tillhör också den slanka o klen benstommer typen. Jag kunde dock bygga muskler men det tog tid. Men nu satsar jag inte på storlek och motionstränar bara med hjälp av kroppen.
Men när jag tränade lite för massa gick det bra, gick ifrån 62 kg till 72 kg ifrån 18-22. Då ganska spinkig fortfarande. Ge fan inte upp, kämpa på. Det kommer.
Sedan spegla dig inte så mycket och fokusera inte så mycket på utseende. Fokusera att ge allt när du tränar och ät mer än vad orkar så kommer det gå skitbra.
mullsjöponken
2006-10-17, 21:29
Ser ju bra ut :O Själv har jag grymt svårt att gå upp i vikt, så fort jag slutar träna så rasar den. nu väger jag ca 73på 185 cm... men tycker allt jag ser lite starkare ut än dig :D, vad tar du i olika moment ?
jag kör:
Benpress: ca 200+
vadpress:127
bänk:65
biceps, hantlar:21/19.
tricepspress:37,5
Se detta som taggning, piska mig !!!
Rune_Raptor
2006-10-19, 07:28
Ser ju bra ut :O Själv har jag grymt svårt att gå upp i vikt, så fort jag slutar träna så rasar den. nu väger jag ca 73på 185 cm... men tycker allt jag ser lite starkare ut än dig :D, vad tar du i olika moment ?
jag kör:
Benpress: ca 200+
vadpress:127
bänk:65
biceps, hantlar:21/19.
tricepspress:37,5
Se detta som taggning, piska mig !!!
Ser starkare ut gör du säkert, ingen match. Som jag ser är du starkare också!
Jag maxar aldrig utan kör endast 6-10 reps på varje övning o då kör jag med dessa vikter:
Bänk: 45kg
Marklyft: 80kg
Bicepscurl: 16kg
Cablecrounch (mage): 40kg
Typ så. Är väldigt svag :) men va gör d, försöker ju tränar ju för min egen skull inte för ngn annan elelr för att bli så stark som möjligt. Jag tränar egentligen för att jag vill ändra min kropp. Vill helt enkelt se bättre ut. Styrkan kommer mest på köpet anser jag :Virro
hatework
2006-10-20, 17:20
roligt att se dig för vi ligger ungefär på samma nivå, och vi värkar ha samma mål! kör hårt!
shadowfire
2006-10-20, 18:07
16kg i bicepscurl är ju rätt bra... jag reppar på 18 o det är fan tungt...
Rune_Raptor
2006-10-21, 19:47
Biceps e väl min bästa övning.. Syns dock inte på armarna :P Kan bero på att man använder den där muskeln i armvecket också. Har spelat bowling ett par år.. Det ger styrka men ingen massa i högerarmen.. Känns rätt bra skillnad på de båda :p
Rune_Raptor
2006-10-23, 19:50
Har inte växt ngt på ett bra tag. Här kommer bildbevis från idag, Försöker mig på en krabba men d går väl sådär.. Som ni ser försöker jag priotera bröst.. Finns INGET bröst.. :( Va tycker ni? E det korrekt av mig att prio bröst? Tack för kritiken, tål lite hårda ord !
Brooklyn
2006-10-23, 20:02
Har inte växt ngt på ett bra tag. Här kommer bildbevis från idag, Försöker mig på en krabba men d går väl sådär.. Som ni ser försöker jag priotera bröst.. Finns INGET bröst.. :( Va tycker ni? E det korrekt av mig att prio bröst? Tack för kritiken, tål lite hårda ord !
tycker allt verkar vara "jämt" med andra ord, inget släpar efter, så jag tycker du ska köra som vanligt! :)
shadowfire
2006-10-23, 21:40
Prioritera inget som det ser ut, utan kör på. Kör du bröst så får du gratis lite tricepsträning och axlar med, iaf om du kör pressövningar a'la bänk- och hantelpress. Du har för lite massa för att något ska släpa om jag ska vara ärlig. På med mer, kör så det ryker Rune! =)
Kör igenom alla muskelgrupper ordentligt och käka som en idiot så kommer där vara muskler innom snar framtid ;p Du lär nog inte behöva priotera någon muskelgrupp redan som redan sagt, kör på alla muskler lika mycket + mycket basövingar osv.
Rune_Raptor
2006-10-24, 01:21
ok! Tack för alla svar! Skall försöka käka på som en galning o träna då! Bra att du e ärlig Shadowfire, det e ju den sanningen som jag e ute efter :)
Hellre att folk är ärliga o säger vad dom tycker om ens kropp så man inte får ngn skev bild. Man blir ju lätt "hemma-blind" så att säga. Ska försöka träna o äta så hårt jag bara kan. Idag blev d ett stressigt rygg pass som såg ut såhär:
smal rodd:
30*10
50*8
50*6
Hantelrodd: (osäker på det utförandet, ont i korsrygg)
30*6
30*6
30*6
Marklyft:
20*10
60*5
AVBRÖT ont i korsryggen efter den sista tidens hårda bandyträning.
Latsdrag:
30*10
50*6
40*6
Avsluta ryggpasset med ett set chins med passare från första rep.
Sen för att jag har bröst och bringa som en frukostflinga körde jag även 4set bänkpress ala:
20*15 (uppvämning)
50*5
45*5
40*8
40*8
Iaf tack för kommentarerna tror att det e min allmänt deprimerade tillstånd,kost och dygnsrythm felet ligger, men jag är inte säker. Ska försöka komma igen nu! Börjar man nu kan man ju ha lite fräshare kropp o självförtroende till sommaren!
Lillpojken
2006-10-24, 07:58
Bra inställning!
Kör hårt och kom ihåg att det är kontinuerlig träning under en längre tid som ger resultat.
Alla pass är viktiga, även de "dåliga"...
Jacksatan
2006-10-24, 11:25
Bara att kämpa på. Jag såg inte bättre ut än sådär när jag nybörjat träna heller. Tar tid för oss med "normala" gener att få lite muskler =/ Lägg fokus på basövningarna.
Rune_Raptor
2006-10-25, 00:35
Bara att kämpa på. Jag såg inte bättre ut än sådär när jag nybörjat träna heller. Tar tid för oss med "normala" gener att få lite muskler =/ Lägg fokus på basövningarna.
Hur många år har du tränat då och hur ofta tränar/tränade du i veckan?
Japp ska försöka komma igång igen..! D som e svårt för mig är egentligen inte att ta mig till gymmet utan det är all tid där imellan som e jobbig. Detta med kosten. helgerna festar jag o försöker glömma bort den tråkiga vardagen så det ser jag nästan som omöjligt att lägga ner. Det vill jag inte heller. Men bara för att man festar varje helg så betyder väl inte det att man inte kan skaffa sig muskler ändå? :)
Nya hårda tag! Kommer upp med mer bilder om ngn månad!
Rune_Raptor
2006-10-25, 06:25
Föressten, en liten fråga.. Kolla mitt senaste pass. För idag har jag frutkansvärd träningsvärk i baksida axel. Men bara vänster axel.. Inte höger. Va kan d komma sig. Då e d ngt som inte står rätt till.. ?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.