Visa fullständig version : Ast - VP2 protein
johan_tkd
2006-05-21, 17:24
Hej. Någon som har testat ast:s protein vp2?
Var tycker ni?
paddanboy
2006-05-21, 18:25
Det klagas mycket över priserna på dessa produkter och dess effektivitet. Just priset vill jag ge ett inlägg och de är att dessa produkter inte alls är lika överdyra i staterna, de är främst i Sverige som det läggs på så att det fått en lurendrejjarstämpel.
ASTs produkter är väll allmänt bra kvalité, men frågan är ju om man får för det man betalar för. Det tror inte jag, inte om du köper i Sverige.
Jovisst, AST är dyra!
Menmen, man får ju prova vad man tycker...
johan_tkd
2006-05-21, 19:01
Det klagas mycket över priserna på dessa produkter och dess effektivitet. Just priset vill jag ge ett inlägg och de är att dessa produkter inte alls är lika överdyra i staterna, de är främst i Sverige som det läggs på så att det fått en lurendrejjarstämpel.
ASTs produkter är väll allmänt bra kvalité, men frågan är ju om man får för det man betalar för. Det tror inte jag, inte om du köper i Sverige.
Men hur bra kvalite är det om man jämför med övriga podukter?
paddanboy
2006-05-22, 10:24
Jadu, det är en väldigt svår fråga och jag själv kan inte svara på den riktigt. Jag här däremot kört på lågprispulver under den tid jag brukat pulver, dvs några år. Jag har testat ett annat pulver, svenskt dyrare... och jag tycker att de känns mer äkta på något sätt.
Jag skall på grund av jobb snart köpa lite dyrare saker för att testa lite, speciellt AST då jag kör MAX-OT principerna så vill jag ändå testa det de säger.
Jag rekommenderar att du börjar med billigare pulver, speciellt om du inte har bra inkomst eller nybörjare. Vi snackar inte här om någon extrem skillnad i sådana fall.
Var tycker ni?
AST VP2 fungerar enligt mina beräkningar 213-217% bättre än ett normalt proteinpulver. Dessutom brukar de ha vita rockar på sig i reklamen, bara det är ett kvalitetstecken.
*popcorn*
snelhest
2006-05-22, 11:48
Var tycker ni?
Jag har inte provat det men kan ändå hävda att det inte är bättre än något annat proteinpulver.
Jag har inte provat det men kan ändå hävda att det inte är bättre än något annat proteinpulver.
Jag har provat under en längre period. ingen märkbar skillnad gentemot ett billigare vassleproteinkoncentrat
bear.flowertwig
2006-05-22, 16:51
Framför allt är det ju en mängd andra faktorer som påverkar resultatet så mkt mer än kosttillskott(mat, sömn, träning mm). Vilket gör att det knappast är försvarligt att betala så mycket mer för att (eventuellt) få liiite bättre proteinpulver.
Ojojoj, tänk om min f d jobbarkompis kunde läsa den här tråden och komma till insikt om alla marknadsföringsknep AST-gänget lägger in i sina artiklar. Han är övertygad till 100% om att AST is teh shit. Trots en relativt låg inkomst beställer han ett par burkar VP2 i månaden. "Paul Cribbs tycker ju att jag ska dricka det här proteinet", argumenterar han. För honom finns det inga alternativ :)
Jag har provat vp2 tidigare och jag trivdes bra med det, däremot är de knappast prisvärt. Vill du ha ett hydrosolat skulle jag satsat på fairings rapid hydro som ligger bättre i pris men förvänta dig inte att det smakar jordgubbssaft :D
WHITEFOLKS
2006-05-23, 12:04
Rapid Hydro tycker jag är väldigt gott faktiskt. Jordgubbssmaken är bra och "hydrolysatsmaken" tycker jag är rätt god faktiskt, gör det hela mindre sött och är även där som en "kvalitetstämpel" ;).
Kort och gott är rapid hydro ett väldigt bra val kvalitets och smakmässigt, sen om det är "värt" det med effekt vs. pris är ju en helt annan påse chips. :)
Rapid Hydro tycker jag är väldigt gott faktiskt. Jordgubbssmaken är bra och "hydrolysatsmaken" tycker jag är rätt god faktiskt, gör det hela mindre sött och är även där som en "kvalitetstämpel" ;).
Kort och gott är rapid hydro ett väldigt bra val kvalitets och smakmässigt, sen om det är "värt" det med effekt vs. pris är ju en helt annan påse chips. :)
Jag gillar också smaken, speciellt blandat med malto som rundar av beskheten.
Men om man inte är van vid hydrosolat så kan det nog bli en liten omställningsprocess :cool:
paddanboy
2006-05-24, 09:20
Jag skulle i alla fall ha 4 kg VP2 än de 4 kg lågprisproteinet jag har... =)
snelhest
2006-05-24, 14:37
Jag skulle i alla fall ha 4 kg VP2 än de 4 kg lågprisproteinet jag har... =)
men jag skulle inte vilja betala för det.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.