handdator

Visa fullständig version : get big drink

Toker
2002-12-03, 22:25
skulle behöva lite hjälp att översätta den här drinken som de står om i the complete keys to progress av joha mccallum

recept:

pour two quarts of whole milk into a bowl and add at least a days supply og hoffmans's gain weight. add more than a day's supply if you want to gain faster. now add two cups of skim milk powder and blend it.
next add two eggs, four tablespoons of peanut butter, half a brick of chocolate ice cream, one smal banana, four tablespoons of malted milk powder, and six tablespoons of corn syrup. blend the ingrediets togeher.
pour the mixture into a plastic jug and keep it in the fridge.

that much of the get big drink contains approximatly 200grams of the best protein you can get and about 3000calories.

alltså behöver hjälp med måtten och vad e skim milke powder ?antar att det är skummjölks pulver. men isåfall vad är malted milk powder, och slutligen vad fan e corn syrup.

som om nu skulle vara snäll å översätta måtten till svenska och redan ut det där med mjölk pulveret skulle ja bli jätte glad :)

Munter
2002-12-03, 22:29
Hehe shit, det var ingen dålig drink. Har tyvärr dålig koll på måtten.

Toker
2002-12-03, 22:33
hehe ja vet, man ska trycka i sig skiten på 1dag :)
typ sprida ut de så man tar ett glas av de där varje timme, må ju testa han påstår att man kan öka så mycket som ½kg om dagen!

teehoon
2002-12-03, 23:31
Originally posted by Toker
hehe ja vet, man ska trycka i sig skiten på 1dag :)
typ sprida ut de så man tar ett glas av de där varje timme, må ju testa han påstår att man kan öka så mycket som ½kg om dagen!

Han kan ju knappast snacka om ½kg muskler?
200gr protein kan väl knappast bli ½kg muskler?
Jag skulle då inte vilja lägga på mig 300gr fett om dagen, även fast ja la på mig 200gr muskler.:rolleyes:

edit: Han kanske menar om man samtidigt äter en bra kost i övrigt (mkt protein)? Men har endå svårt att tänka mig 500gr i rena muskler per dag. Betyder ju att man måste få i sig 500gr protein som går direkt till muskeluppbyggnad? Utöver det som går åt för att underhålla vävnad/reparera muskler. Har svårt att tro att man kan tillgodogöra sig så mkt protein på en dag. Att kroppen skulle (om den nu skulle få i sig all proteiner den behövde) kunna bygga upp 500gr muskler per dag verkar oxå lite i översta laget. :rolleyes:

Toker
2002-12-03, 23:50
har väl aldrig skrivit ½kg muskelmassa om dagen. givitviss snackar jag och vikten på vågen. och ½kg om dagen det e ju inte så jäkla lätt heller så man ska nog ha en del tur om man ska lägga på sig så mycket.

men 2kg iveckan borde inte vara allt för svårt!

teehoon
2002-12-04, 00:15
Precis.. därför jag frågade:)

Jag ser då ingen vits med att gå upp så mkt i vikt om andelen fett är såpass hög. Du/andra kanske är av annan åsikt?

Även om vi snackar 2kg/vecka (vilket är ganska (!) mkt) så måste andelen fett vara ganska hög. 2kg/vecka blir således 8kg/månad eller 104kg/år.. muskler eller inte, ja tror det blir ganska svårt!:D
:em:

Officer
2002-12-04, 07:22
Äh jag gillar inte såna här "mirakeldrinkar" !

Grahn
2002-12-04, 07:37
MRP för folk som vill bli feta :)

psyko_bob
2002-12-04, 09:19
Ok, här kommer en modernare översättning av McCallums GBD.
Denna drink är för folk som har svårt att öka i vikt.
Har själv blandat ihop den under vissa perioder, smakar riktigt bra. Lägg gärna i lite is när ni mixar ihop den. Ett annat tips, skaffa en STOR mixer.
Dricker man en GBD om dagen så kan man inte komma gnällande att man inte ökar i vikt.
Syrup=sirap.

"This is complements of Sean Toohey...
For those McCallumites out there, one of the toughest things to do is actually produce the Get Big Drink as John outlined. Part of this problem, of course, is that John himself listed about 4 versions of it (if you read closely enough) with the amount of eggs and other goodies changing a bit. The main problem is that the primary ingredient is "a day's supply of Hoffman's Gain Weight" which hasn't been produced in the last 10 years. Another oddity is that he recommended 1/2 a "brick" of chocolate ice cream. Well, for measurement sake, 1/2 a brick is a cup, or 1/4 a liter (a brick is a pint: 1/2 liter). So for the sake of keeping the tasty beverage alive, I thought I would offer the following information: Hoffman's Gain Weight was basically a combination carbohydrate and protein supplement. The fat content was derived from its use of powdered whole milk, and the main protein source was a combination of soy and milk. The only reason this is important is because you really don't need more carbohydrates in this beverage -- it is already loaded to the gills. As John was notorious for rounding his nutrient values off to the nearest 10th AND downward, the drink also packs more of a wallop than you may think! Here is the original recipe:
1. 1 day supply Hoffman's Gain Weight: Value's unknown (we'll get to that).
2. 1/2 gallon (2 liters) whole milk: 1200 calories, 64 grams protein.
3. 2 cups (1/2 liter) skim milk powder: 510 calories, 48 grams protein.
4. 2 large raw eggs: 150 calories, 14 grams protein.
5. 4 Tablespoons Peanut Butter: 380 calories, 16 grams protein.
6. 1/2 brick Chocolate ice cream: 285 calories, 5 grams protein.
7. 1 small banana: 92 calories, zero protein.
8. 4 Tablespoons Malted Milk Powder: 100 calories, 3 grams protein.
9. 6 Tablespoons Corn Syrup: 335 calories, zero protein.
Now, John wrote that this contained approximately 3,000 calories and 200 grams of protein and was to be taken in about 10 glasses throughout the day (the whole thing in 1 day, every day during a weight gain period). Well, if you add up the ingredients you see that WITHOUT the Hoffman's Gain Weight, the totals already come to 3,052 calories and 150 grams of protein. Simple math shows you that if you wanted to recreate this drink as closely as possible, a simple 50 grams of protein powder (Hoffman's Gain Weight was Chocolate or Vanilla flavored) from either a pure protein or a weight gainer would do the trick. To mimic the taste, I'd recommend a soy and milk based protein. Weider's Dynamic Weight Gain Formula #7 was very close, as is MLO's Weight Gain. I can't vouch for the quality vs. label claims of those products though, but they are probably close enough. Base the recommended "day's supply" of whatever you choose around 50 grams of protein and you are on the right track. And, yes... it tastes good. It will also fatten you up a bit, so be mindful of that. "

Åse Columbus
2002-12-04, 10:47
Originally posted by Toker
skulle behöva lite hjälp att översätta den här drinken som de står om i the complete keys to progress av joha mccallum

recept:

pour two quarts of whole milk into a bowl and add at least a days supply og hoffmans's gain weight. add more than a day's supply if you want to gain faster. now add two cups of skim milk powder and blend it.
next add two eggs, four tablespoons of peanut butter, half a brick of chocolate ice cream, one smal banana, four tablespoons of malted milk powder, and six tablespoons of corn syrup. blend the ingrediets togeher.
pour the mixture into a plastic jug and keep it in the fridge.

that much of the get big drink contains approximatly 200grams of the best protein you can get and about 3000calories.

alltså behöver hjälp med måtten och vad e skim milke powder ?antar att det är skummjölks pulver. men isåfall vad är malted milk powder, och slutligen vad fan e corn syrup.

som om nu skulle vara snäll å översätta måtten till svenska och redan ut det där med mjölk pulveret skulle ja bli jätte glad :)

quarts = ungefär 1 liter ....4 quarts = 1 gallon = 5 liter
tablespoon = matsked
corn syrup = sirap går lika bra tror jag (gjort på majs eg) finns på Grays American Food Store i Stockholm eller deras hemsida.

Hoppas detta är det du behövde.

Åse

Munter
2002-12-04, 11:15
En gallon är strax under 4 liter. 3.8 eller nåt sånt *besserschmitter*

Åse Columbus
2002-12-04, 11:35
ooooppps

my mistake......

3,78 ca :D

en länk för omvandling

http://hemsidor.torget.se/users/b/bohjohan/convert/conv_s.htm

Droog
2002-12-04, 11:42
Det finns faktiskt olika gallons. USA gallon=3,8l UK (imperial) gallon =4,5l

Så det så. :D

Toker
2002-12-04, 14:27
Tack psyko_bob!

nu blir de att gå till affären å shoppa de som behövs som ej finns hemma :)

psyko_bob
2002-12-04, 14:35
Du får kanske problem med att hitta Malted milk powder. Själv så använde jag vaniljsocker istället för att blandannat piffa till smaken.

Stickboy
2002-12-06, 12:39
Toker om du bara vill gå upp i vikt utan några krav på muskelmassa, varför inte dricka 1 L olja om dan eller grädde.:D

Cerberus
2002-12-06, 14:22
Om du vill öka i vikt på vågen så rekommenderar jag att du äter pizza,godis,chips,feta såser flera gånger om dagen :D

Toker
2002-12-06, 15:29
självklart vill ja gå upp i muskelvikt och inte fett :)
men lite fett får man ju räkna med å de e ju inte dreikt så att kcal i den där drinken kommer från fett utan snarare från protein så då borde man inte lägga på sig så mycket fett utan mest muskelmassa. ja kanske har helt fel men de är iallafall nåt jag har fått för mig.

sen om man kombinerar just GetBigDrink med tex supersquats så borde man ju ha ett optimalt sett att bulka upp sig på.

helkropps träning två ggr iveckan sliter ju en hel del på kroppen så att äta extremt mycket borde ju motverka överträning å bara gör så man växer som aldrig förr :muscle:

jaja vi får väl se vad som händer tänkte köra så här i 6veckor nu
återkommer med resultat

Grahn
2002-12-06, 15:31
Snabba kolhydrater i massor kommer givetvis att göra dig fet.

psyko_bob
2002-12-06, 15:40
Lycka till Toker, kör nu grymt hårt på basövningarna precis efter programmet i boken så ska du så på resultat. Koncentrera dig helt på att öka i vikt, eventuellt extra fettlager kan man fixa till senare.

mangs
2002-12-06, 15:42
Om det vore så enkelt....

Du blir inte fet för att du äter fett och inte muskulös för att du äter protein. Visst kan man generalisera men det som gör att du går upp i vikt är att du förbränner mindre än du får i dig via maten. Då kommer du gå upp i vikt. För att öka i muskler kan du då styrketräna och ge dina muskler en ordentlig omgång. Finns det då Ok med näring i kroppen (bra mat ger detta) så kommer kroppen tänka, "hmmm, mina muskler är slitna, bäst att bygga upp dem igen. För säkerhets skull bygger jag dem lite större och lite starkare så att de klarar av denna belastning när den sker nästa gång." Tillför du bra mat och vilar tillräckligt kommer du få mer muskler. Givetvis måste du så oxå få i dig en del protein med jämna mellanrum för att göra det enkelt för kroppen.

När du äter mer mat än du förbränner kommer du oundvikligen även gå upp i fettvikt även om du äter bra mat, detta deffar du senare bort. GÅ inte på snacket att det bästa är att gå upp 25 kilo på ett år och sedan deffa bort tre kilo så att du blir stenhård. GÅr du upp så mycket vikt på så kort tid så är inte allting muskler och det är mer än tre kilo du skall göra av med. Har själv käkat som en gris för att öka i vikt. Gick jättebra. Ökade några kilo i månaden, visst blev jag starkare och fick mer muskler men efter deffen för att bli "normal" igen så hade det nog gett mer om jag bulkat och deffat lugnare och gått upp och ner saktare. Detta är även hälsosammare för kroppen.

Detta är bara mina tankar och du behöver inte ta åt dig om du inte vill men det fungerar på mig

Lycka till!

Stickboy
2002-12-06, 15:53
mitt tips är att följa mangs råd.

varför inte byta ut din monsterdrink mot proteindirnkar om du ändå bara vill ha mer protein

det finns betydligt bättre kolhydrater och fett än den där bomben.

psyko_bob
2002-12-06, 16:00
Det är betydligt roligare att blanda en monsterdrink:cheers:

Toker
2002-12-06, 16:14
ja kör på som psyko_bob säger!

och de e fan kul att blanda monsterdrinkar! :cheers:

Örjan
2003-01-07, 02:39
Det är tilltalande med tanken att göra en drink på morgonen, och sedan ha all matlagning avklarad. Åtminstone vissa dagar.

Men finns det inga andra recept? Det verkar t.ex. inte finnas många gram fiber i drinken, och det mesta (allt?) fett är mättat, och kolhydraterna verkar också tveksamma tycker jag.

Inga andra recept?