handdator

Visa fullständig version : vassle,vassle, vassle....

mistermr
2006-05-20, 08:43
Jag undrar vad skillnaden är mellan whey80 och whey100?

Jag har läst i produktinformationen på respektive produkt, men ser ingen skillnad?

mvh

internethjälten
2006-05-20, 08:48
mindre kallorier och mer protein i whey100... bland annat.

mistermr
2006-05-20, 08:48
Jag vill också tillägga att jag har insett att jag inte får i mig tillräckligt med proteiner. Därför tänkte jag handla lite proteinpulver från klozzeum, men eftersom jag aldrig sysslat med ngt sådant innan så vet jag inte vilket pulver jag skall välja och hur jag skall använda det?

Jag undrar även om det finns några negativa hälsoeffekter med användning av proteinpulver?

mvh

internethjälten
2006-05-20, 08:52
Hur du ska annvända det ? -följ anvisningen på förpackningen alt läs produktblad om den. Vanligtvis blandas den med vätska, vatten eller mjölk och sen dricker man den.

Negativa hälsoeffekter ? -det ända jag själv kan känna av är att jag blir lös i magen av för stor mängd proteinshake.

mistermr
2006-05-20, 08:53
Hur du ska annvända det ? -följ anvisningen på förpackningen alt läs produktblad om den. Vanligtvis blandas den med vätska, vatten eller mjölk och sen dricker man den.

Negativa hälsoeffekter ? -det ända jag själv kan känna av är att jag blir lös i magen av för stor mängd proteinshake.

Jag menade när det skulle användas dvs före eller efter träning samt hur många ggr under dagen, även då man inte tränar mm?

tobbeg
2006-05-20, 09:03
Jag menade när det skulle användas dvs före eller efter träning samt hur många ggr under dagen, även då man inte tränar mm?

Om du vill få i dig lite mer protein som du nämner i en tidigare post så kan du ta lite shakes med proteinpulver utspritt över dagen.

I anslutning till träning så är det bra att fylla på lite kolhydrat också. Antingen i en shake som du blandar själv med kolhydratspulver(maltodextrin) och proteinpulver eller i en gainer som du också kan köpa här på kolozzeumshopen. Ta en drink direkt när du är klar med passet. När du vill bli mer avancerad kan du läsa på om drinkar före passet också.

internethjälten
2006-05-20, 09:17
Du tar ju shaken för att du inte får i dig tillräckligt med protein skrev du. Ta den ngn gång under dagen, växer gör man ju även de dagar
man inte tränar

King Grub
2006-05-20, 09:18
Jag undrar vad skillnaden är mellan whey80 och whey100?

80 är koncentrat, 100 isolat.

Pepz
2006-05-20, 11:26
finns en sökfunktion också

mistermr
2006-05-20, 13:49
finns en sökfunktion också

Är den tillbaka?

mistermr
2006-05-20, 13:50
80 är koncentrat, 100 isolat.

Vilken är bäst för en nybörjare i proteinpulvergenren?

mvh

King Grub
2006-05-20, 13:54
Du märker säkert ingen praktisk skillnad.

mistermr
2006-05-20, 14:05
Du märker säkert ingen praktisk skillnad.

Men kolozzeums egna pure whey som finns att köpa som kampanjerbjudande är det whey100 fast under ett annat namn?

mvh

Arnesson
2006-05-20, 14:12
Men kolozzeums egna pure whey som finns att köpa som kampanjerbjudande är det whey100 fast under ett annat namn?

mvh

Nej, whey100 är isolat. Kollos pure whey är koncentrat, som whey80.

mistermr
2006-05-20, 14:17
Nej, whey100 är isolat. Kollos pure whey är koncentrat, som whey80.

Vad är skillnaden mellan isolat och koncentrat?

mvh

Arnesson
2006-05-20, 14:18
Vad är skillnaden mellan isolat och koncentrat?

mvh

Sök :whipped:

mistermr
2006-05-20, 14:19
Sök :whipped:

*cry*

Sniggel
2006-05-20, 15:23
Här hittade jag lite info (nu var jag snäll)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=6873&highlight=isolat+koncentrat+vassle+ultra

Jag skulle råda dig att köpa det billigare pulvret, burkar oftast vara mer protein per 100-lapp på dessa och vad jag förstått så är nackdelarna små (mer kolhydrat och kolesterol, proteinskillnaden är inte stor).
Möjligt att pga att det billigare pulvret inte är lika renat så kan det ha någon bismak, men man får inte vara kräsen :eating:

Sen till frågan om nrä du ska ta det:
Du vill få i dig mer protein.
Du kan göra så att du lägger till en proteindrink till de måltider du äter som är de proteinfattiga.
Du kan även ta en proteindrink före träningen och 1 timme efter träningen (äter du vanlig mat efter träningen så behöver du nog inte lägga till nåt då)

Det är 2 olika sätt att utöka proteinintaget. Överdosera inte dock, då kroppen inte kan tillgodose sig hur mycket protein som helst i proteinsyntesen vid ett enstaka tillfälle, då är det slöseri med pulvret.

Adio
2006-05-20, 15:54
Jag fick hem Whey 80 chokladsmak i tisdag... å jäklar va go den va!

Angus
2006-05-20, 16:55
Jag fick hem Whey 80 chokladsmak i tisdag... å jäklar va go den va!

smaken är som baken*spy*

mistermr
2006-05-20, 17:11
Här hittade jag lite info (nu var jag snäll)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=6873&highlight=isolat+koncentrat+vassle+ultra

Jag skulle råda dig att köpa det billigare pulvret, burkar oftast vara mer protein per 100-lapp på dessa och vad jag förstått så är nackdelarna små (mer kolhydrat och kolesterol, proteinskillnaden är inte stor).
Möjligt att pga att det billigare pulvret inte är lika renat så kan det ha någon bismak, men man får inte vara kräsen :eating:

Sen till frågan om nrä du ska ta det:
Du vill få i dig mer protein.
Du kan göra så att du lägger till en proteindrink till de måltider du äter som är de proteinfattiga.
Du kan även ta en proteindrink före träningen och 1 timme efter träningen (äter du vanlig mat efter träningen så behöver du nog inte lägga till nåt då)

Det är 2 olika sätt att utöka proteinintaget. Överdosera inte dock, då kroppen inte kan tillgodose sig hur mycket protein som helst i proteinsyntesen vid ett enstaka tillfälle, då är det slöseri med pulvret.

Tack för informationen och ursäkta besväret. Så du menar att jag skall välja det billigare bland alternativen?

mvh

Sniggel
2006-05-20, 17:48
Tack för informationen och ursäkta besväret. Så du menar att jag skall välja det billigare bland alternativen?

mvh

Som någon sa tidigare här i tråden, du märker nog ingen skillnad.
Jag själv försöker alltid köpa det jag får mest protein för och det brukar då bli det pulver som är billigast per kilo.
Tror skillnaden mellan pulvrena är minimal, kanske t o m insignifikant?

cjs
2006-05-25, 22:37
Som någon sa tidigare här i tråden, du märker nog ingen skillnad.
Jag själv försöker alltid köpa det jag får mest protein för och det brukar då bli det pulver som är billigast per kilo.
Tror skillnaden mellan pulvrena är minimal, kanske t o m insignifikant?

Den stora anledningen till att köpa isolat enligt mig är att magen mår bättre. För oss som är laktosintoleranta eller får mer eller mindre "mjölkmage" av laktos (som det ju alltså finns mycket mer av i koncentrat) så gör isolat all skillnad.

Konkret: Tar jag whey-80 efter träning istället för whey-100 så ser min mage ut som en ballong en timme senare. Jädrigt jobbigt faktiskt.

En halv miljon svenskar har mjölkmage enligt valio.se.