Visa fullständig version : Vad tror ni?
Hej gott och kunnigt folk!
Kan någon gentleman ge sin kommentar till följande
upplägg.
Mån: Bröst
Tis: Rygg
Ons: Biceps/Triceps
Tors: Axlar/mage
Fre: Ben/Vader
Har tränat sen början av augusti enligt följande:
Mån: Bröst/Biceps
Tis: Rygg/Triceps
Ons: vila
Tors: Ben/Mage
Fre: Axlar/Vader
Har fått hyfsade resultat, ökat ca 8 kg i vikt men jag tycker att jag inte riktigt orkar ge max på armarna. Kanske är då lösningen att lägga armträningen separat?
Frid.:sleep:
Har fått hyfsade resultat, ökat ca 8 kg i vikt men jag tycker att jag inte riktigt orkar ge max på armarna. Kanske är då lösningen att lägga armträningen separat?
--------------------------------------------------------------------------------
Skulle föreslå en vilodag på onsdagen och sen köra armarna på torsdagen.
Om du inte kan/vill träna på helgen kan du ju fördela ut axlar och mage på måndagen och tisdagen.
Tycker annars att ditt tidigare program ser helt ok ut om du skiftar plats på biceps och triceps, så att du kör rygg/biceps och bröst/triceps. På så sätt får de vila mer. Om armarna släpar lite så lägg dom då först i resp. pass.
I'm a gentle man!
:hbang:
problemet med ditt nya upplägg kan bli att du ha träningsvärk i triceps på bröstdagen.
Originally posted by Grahn
problemet med ditt nya upplägg kan bli att du ha träningsvärk i triceps på bröstdagen.
Öhm.. VA??
Mån: bröst
Ons: tricep
Det är ju fan hela ons-mån tills han kör bröst. Så jag tvekar på att han har träningsvärk!
Även om han har det i triceps under bröstdan så är det ju bra, då får han ta i mera med bröstmusklerna och koppla ur triceps bättre...
Muskelsmurfen
2002-12-03, 20:27
Det nya shemat ser bra ut tycker jag men vad tror du om att dela upp axlarna på Mån/Tis?
Typ Måndag=Fram och mellan delt. Tisdag=Bakdelt.
Då kan du vila onsdag och köra armar på Torsdag. Mage kan man ju lägga in lite hur som helst...
Originally posted by AnabolicProtein
Öhm.. VA??
Mån: bröst
Ons: tricep
Det är ju fan hela ons-mån tills han kör bröst. Så jag tvekar på att han har träningsvärk!
Även om han har det i triceps under bröstdan så är det ju bra, då får han ta i mera med bröstmusklerna och koppla ur triceps bättre...
Vet bara att mina triceps tar skitlänge på sig att bli i tipptopp. Sen kör han axlar på fredagen med vilket för de flesta innebär pressövningar med.
Originally posted by Molotov
Mån: Bröst/Biceps
Tis: Rygg/Triceps
Ons: vila
Tors: Ben/Mage
Fre: Axlar/Vader
Det programmet ser bra mycket bättre ut.. En vilodag innan benpass är perfekt så du får vila ordentligt inför det som är mest krävande (det är viktigt att hela kroppen får vila ibland också).. MEN, byt plats på biceps och triceps, för tänk på att bröstträning tar på triceps och ryggträning på biceps, så det blir annars armträning 2 dagar i rad vilket inte är bra.
Här kommer mitt förslag och kommentarer.
Ditt tänkta schema ser alltså ut så här:
Mån: Bröst
Tis: Rygg
Ons: Biceps/triceps
Tors: Axlar, mage
Fre: Ben, vader
På tisdag kör du rygg ( vilket involverar biceps) sedan kör du biceps redan nästa dag. På måndagen kör du bröst vilket involverar triceps och sedan kör du triceps "redan" på onsdagen. Jag säger inte att jag har rätt, men själv tycker jag det är smartare att låta musklerna vila mer än så innan nästa gång de tränas. Ett förslag kan därför vara:
Mån: Bröst, Främre och mellersta delt.(axlar)
Tis: Rygg, baksida axlar
Ons: Vader, mage
Tors: Ben
Fre: Biceps/triceps
Här får du visserligen också bara 2 dagar mellan triceps och bröst men med skillnaden att du har två vilodagar emellan.
Ett annat förslag kan vara:
Mån: Bröst, triceps, biceps
Tis: Ben,
ons: vila
Torsd: Rygg, axlar
fre: Vader,mage
Fast som du ser finns ingen separat armträning i förslag nr 2. Lycka till
:bpump:
Jag tackar för era synpunkter och skall nog nu kunna planera ett vettigt upplägg. Om någon har lust att komma med mer tips om hur man kan lägga upp ett bra program uppdelat på fyra pass i veckan så skulle det vara jättebra. Sen undrar jag hur ofta man bör ändra i sitt träningsupplägg, har ju kört samma nu i 4 mån, det kanske är för länge?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.