Visa fullständig version : Oboy agera tillfällig gainer?
Tjena! Det är såhär att mitt gainer har tagit slut, och jag har inte möjlighet att köpa nytt förens om 2 veckor.
Så jag undrar om man inte kan ta och dricka oboy (blandat med mjölk såklart!)
efter träningspasset?
Jag vet att det är bättre än inget, så det slipper ni skriva!
Men undrar om det är att rekomendera? Eller om det finns något annat som man
alltid har hemma som är bättre? =)
King Grub
2006-05-18, 15:02
Visst kan du, men det är bara nackdelar med ett sådant förfarande. Strösocker består till 50% av fruktos, som mättar levern och inte musklerna. Och styrketräning använder i princip enbart muskelglykogen som bränsle.
Då är vilken stärkelsebaserad kolhydratkälla som helst, som bröd eller riskakor eller något, bättre.
King Grub
2006-05-18, 15:04
Det finns förresten en ny, sukralossötad O'boy där kolhydraterna utgörs av maltodextrin. Det är i sådana fall ett bättre val än den vanliga varianten.
tackar för de snabba svaren! *tummen upp*
Jag tror jag kör på bröd sålänge då, tack.
Det finns förresten en ny, sukralossötad O'boy där kolhydraterna utgörs av maltodextrin. Det är i sådana fall ett bättre val än den vanliga varianten.
Nu har jag inte läst innehållsförteckning på den sucralos sötade Oboyen, men om dess enda kolhydratkälla är Malto, då är det väl i princip likvärdigt gainers förutom en handfull andra substanser som man hittar i en vanlig gainer?
En sådan drink plus en vassle drink vore ju kanon isåfall after work out.. bara undrar..
King Grub
2006-05-18, 16:57
Jag har inte heller läst innehållsförteckningen på den, men i tråden om produkten i Kost & Näring så lät det så.
Jag brukar (och har vänner som gör likadant), ta ett par egg, typ 2 dl soyamjöl och så mycket mjölk du själv känner för ,blanda , vispa å drick!
du kan även ha i jordnötter och köra allt i mixern, det är bra efter träning, fast d e väll mer proteintillskot än gainer....funkar iaf
Toljanen
2006-05-18, 18:04
Näringsinnehåll per 100g pulver
Energi 315 kcal
Protein 6,3g
Kolhydrat 55,5g
Varav sockerarter 5,7g
Fett 4,6g
Kostfiber 25g
Natrium 0,2g
Näringsinnehåll per 100g pulver
Energi 315 kcal
Protein 6,3g
Kolhydrat 55,5g
Varav sockerarter 5,7g
Fett 4,6g
Kostfiber 25g
Natrium 0,2g
Innehållsförteckningen då? 8>
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.