handdator

Visa fullständig version : Champions League Finalen

Tigerkotten
2006-05-17, 21:41
*cry* *cry* *cry* *cry*

Fan!!!!!!!!!!!!

Röv att Arsenal fick spela med 10spelare nästan hela matchen.

Dåligt av Eboue första målet och Almunia vid Barcas andra mål

Skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit :/

hampaN
2006-05-17, 21:41
!!!!!!!!!!!!!

victor_n
2006-05-17, 21:42
YEEEEEEEEEEEEEEEES!!!!!!:hbang:

Allan
2006-05-17, 21:45
Räcker med en tråd

allan

tp_88
2006-05-17, 21:48
Henke! :bow:

Ljungberg! :thumbup:

Synd att Arsenal inte vann dock. Men roligt att se 2 av våra nyckelspelare i så bra form inför VM! :hbang:

Underhållande match förövrigt!

Jorgen
2006-05-17, 21:50
Underbart att Barca vann och att Henke var en stor del av det hela. :bow: :bow:

hampaN
2006-05-17, 21:52
Fan vad skönt att Barca vann. Henkes spelförståelse är helt enastående :bow:

Tigerkotten
2006-05-17, 21:56
*cry*

Henke e grym, varför fan skulle han komma in i matchen!!!

Jag skyller på en person som finns på svenska fans sidan, som ändrade sin uppställning 4-4-2 som han tagit ut konstant, och nu tog han ut en 4-5-1 uppställning.. Se hur det gick nu dammit!!!! *grr27*

*cry*

Helena B
2006-05-17, 21:56
Vad säger niiii. Mitt Arsenal*cry* *grr27*

Daniel Mattusch
2006-05-17, 21:58
Engelsk fotboll kommer ju alltid vara samma tråkiga skit.

BARCA !

Tigerkotten
2006-05-17, 21:58
Vad säger niiii. Mitt Arsenal*cry* *grr27*

Trösta!!! *cry*

15min från Guld.. :(((

Dom slutade följa med spelarna, eboue och ljungberg följde inte med dom som tog löpningar :(

Nu är ju risken att Cole, Henry försvinner med..

Tigerkotten
2006-05-17, 21:59

BARCA !

Du kan ju INTE mycket om fotboll om du påstår att Arsenal är ett tråkigt lag.

Löjtnant Blank
2006-05-17, 22:00
:cryout:

MUGEN
2006-05-17, 22:02
det viktiga var att woolwich a*senal förlorade.

barca spelar kul fotboll, men jag håller dem inte om ryggen i något sammanhang.

Helena B
2006-05-17, 22:04
Trösta!!! *cry*

15min från Guld.. :(((

Dom slutade följa med spelarna, eboue och ljungberg följde inte med dom som tog löpningar :(

Nu är ju risken att Cole, Henry försvinner med..

Illa om det händer...Vilka lag tror du de försvinner till?

Men om Ljungebrg försvinner blir det katastrof (min favvo).

Så otroligt surt!!!!

Oskis
2006-05-17, 22:06
blä

shadowfire
2006-05-17, 22:07
så jävla surt, men visst, underhållande match... synd på regnet, det gav barca TUREN nog att vinna...

Mandus
2006-05-17, 22:07
Har fortfarande inte återfått hörseln efter att ha tillbringat matchen på en pub som visade sig bestå av hälften Londoners hälften Katalanier. Kunde bara sluta med tinnitus.

Tigerkotten
2006-05-17, 22:09
Illa om det händer...Vilka lag tror du de försvinner till?

Men om Ljungebrg försvinner blir det katastrof (min favvo).

Så otroligt surt!!!!

Ljungberg har iaf kontrakt.

Henry skulle jag enbart tänka mig om några lag det är Milan,Barca.
Cole har jag ingen aning om... Hoppas fan inte det är Chelsea bara.

Cole borde vara lojal däremot eftersom han varit i klubben sedan ungdomsspelare eller hur det är.

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ detta, UEFA Cupen och nu detta *cry*

Daniel Mattusch
2006-05-17, 22:16
Du kan ju INTE mycket om fotboll om du påstår att Arsenal är ett tråkigt lag.

Ok så vart var det roliga, henry kanske men vart fan var det andra i dagens match. + PL är inte roligt att kolla på jämfört med spanska och italienska ligan.

Helena B
2006-05-17, 22:18
Ljungberg har iaf kontrakt.

Henry skulle jag enbart tänka mig om några lag det är Milan,Barca.
Cole har jag ingen aning om... Hoppas fan inte det är Chelsea bara.

Cole borde vara lojal däremot eftersom han varit i klubben sedan ungdomsspelare eller hur det är.

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ detta, UEFA Cupen och nu detta *cry*

Chelsea då blir iaf min pappa glad.

Surt som sagt, hoppas Arsenal får tillbaka sina glansdagar.

Tigerkotten
2006-05-17, 22:21
Ok så vart var det roliga, henry kanske men vart fan var det andra i dagens match. + PL är inte roligt att kolla på jämfört med spanska och italienska ligan.

Italienska lol? Där är det extremt igentäppt. Milan är däremot ett spelande lag.

Var det underligt att matchen blev som den blev idag? Dom fick spela med 10spelare nästan hela matchen, du kanske missade det. Men dom kanske skulle pressa med 1 spelare mindre och vara ännu mera riskabel för kontringar?

Tills dom fick 1 spelare utvisad så var det Arsenal som var bättre laget.

Tigerkotten
2006-05-17, 22:23
Chelsea då blir iaf min pappa glad.

Surt som sagt, hoppas Arsenal får tillbaka sina glansdagar.

Arsenal har ett ungt lag som kommer bli bättre nästa år, man får hoppas att henry stannar gärna cole med.

Nästa år så får Theo Walcott nog chansen med, och där har jag hört att han e extremt snabb. Att han kommer med i Engelska Landslaget utan 1 Premier Leauage Match säger mycket :)

Snittåldern på Arsenal Backlinje ett tag innan cole,cambell kom tebax var väl 23år?

stenis
2006-05-17, 22:26
Jag är så lycklig just nu så jag finner inte ord.. Fan va glad jag är! =)

Stort cred till arsenal dock, dom gjorde en förbannat bra match, med en man underläga också, förbannat starkt gjort av dem.

Rycktas att henry kanske kommer skriva på för barca nästa säsong. Vore helt underbart om det blir så! :) :thumbup:

Daniel Mattusch
2006-05-17, 22:28
Italienska lol? Där är det extremt igentäppt. Milan är däremot ett spelande lag.

Var det underligt att matchen blev som den blev idag? Dom fick spela med 10spelare nästan hela matchen, du kanske missade det. Men dom kanske skulle pressa med 1 spelare mindre och vara ännu mera riskabel för kontringar?

Tills dom fick 1 spelare utvisad så var det Arsenal som var bättre laget.

Arsenal är ju långt ifrån ett spelande lag när det gäller offensiven, där slår ju halva italienska ligan de. Åtminstonde denna sässong.

Skitsamma dagens match, de hade 10 man och de syntes, de gjorde ju ingenting på plan som du själv tänkte säga:)

Engelsk fotboll bygger på att peta in en kasse sedan köra defense och där är de kanske bäst i världen. Försvaret och inget annat.

Min åsikt!

Larsson
2006-05-17, 22:33
Är lite besviken att jag missade matchen, skulle har varit roligt att se den.

Tigerkotten
2006-05-17, 22:36
Arsenal är ju långt ifrån ett spelande lag när det gäller offensiven, där slår ju halva italienska ligan de. Åtminstonde denna sässong.

Skitsamma dagens match, de hade 10 man och de syntes, de gjorde ju ingenting på plan som du själv tänkte säga:)

Engelsk fotboll bygger på att peta in en kasse sedan köra defense och där är de kanske bäst i världen. Försvaret och inget annat.

Min åsikt!

Tror bara inte du sett Arsenal spela många matcher.
Arsenal hade ju några chanser främst när ljungberg sköt och henry.

Det är Italienska lag som är äckligt diciplinerade @ Juventus.

Arsenal tappade för mycket i början av säsongen, men om du hade spanat CL matcherna så hade du sett att Arsenal varit bra. Däremot så kör man ju diciplinerat också som dom gjorde borta mot Juventus,Madrid,Villareal.

Såg du hemma matcherna?

Da2
2006-05-17, 22:42
Som Barcafan är detta ett av mitt livs lyckligaste ögonblick. Glädjeruset sprider sig i hela kroppen och Barcelona gör allt som till en början ser omöjligt ut, möjligt. I sju år har jag varit en hängiven supporter, i vått och torrt och nu ger det äntligen maximal utdelning. Jag kan inte med ord förklara vad jag känner just nu. Ni andra Cules förstår, och ikväll går vi alla hand i hand, tillsammans.

FC Barcelona! Mes Que Un Club!

Visca Barca, Visca Catalunya!

Mandus
2006-05-17, 22:57
Arsenal hade ju några chanser främst när ljungberg sköt och henry.

Det är Italienska lag som är äckligt diciplinerade @ Juventus.

Arsenal tappade för mycket i början av säsongen, men om du hade spanat CL matcherna så hade du sett att Arsenal varit bra. Däremot så kör man ju diciplinerat också som dom gjorde borta mot Juventus,Madrid,Villareal.

Såg du hemma matcherna?

Det är väl ingen hemlighet att Arsenal har en defensiv uppställning, inget fel med det. Det är otroligt att en man kan göra så mycket där framme medan muren där bak täpper igen. Idag spelade de i och för sig med 10 man i 70 min men om såg hur de lade om spelet efter sitt första mål så ligger det inte långt ifrån den taktiken Daniel nämner.

Tigerkotten
2006-05-17, 23:01
Det är väl ingen hemlighet att Arsenal har en defensiv uppställning, inget fel med det. Det är otroligt att en man kan göra så mycket där framme medan muren där bak täpper igen. Idag spelade de i och för sig med 10 man i 70 min men om såg hur de lade om spelet efter sitt första mål så ligger det inte långt ifrån den taktiken Daniel nämner.

Dom lade om spelet innan dom fick första målet.

Det är väl rätt självklart att man inte pressar på när man leder och har 1utvisad?

Barca lixom Arsenal är lag med snabba omställningar och snabba spelare.

Visst man kan tycka 4-5-1 är en defensiv uppställning, men då ska man inte glömma bort Arsenals kantspelare och ljungberg som var tänkt som släpande. Det är grym speed dom har där.

Krille 87
2006-05-18, 12:32

BARCA !

Nu får du ta dig i kragen.. Engelsk fotboll är den bästa fotbollen!! Roligast att titta på me!! Spanska ligan är bättre på ett annat sätt, mer tekninsk fotboll. personligen gillar jag intensiteten i engelsk fotbolll.. Man kan se på en botten match i Premier league och ändå tycka det är intressant.. Det tycker jag inte man kan i La primiera divisíon..

icebox
2006-05-18, 15:37
Igår var en av de bästa dagarna i mitt liv...
Fantastiskt inhopp av Larsson!

VISÇA EL BARÇA!!! CAMPIONS D'EUROPA!!! :bow: :bow:

Daniel Mattusch
2006-05-18, 16:16
Arsenal hade ju några chanser främst när ljungberg sköt och henry...

Såg du hemma matcherna?

Jo jag har sett mycket av Arsenal i PL men bara någon match i CL. Som du skrev tappade de enormt i början och jag skrev även att de inte hade nått spelande offensiv frammåt just denna säsong. Att henry gör 3 kassar på något skitlag och sedan går mållös mot de bättre lagen beror just på att Arsenal har svårt att spela offensivt tycker jag. De bygger sitt spel för mycket på en spelare, Henry(många lag gör även detta, även barca til stor del)

Inget snack om att det är ett bra lag med kanske en av världens bästa defensivspel men de är långt ifrån storhetsdagarna offensivt för några säsonger sedan då det t ex hade Bergkamp som matade boll., henry som gjorde mål i alla lägen och ljungberg som var en större del av jobbet frammåt.

Tigerkotten
2006-05-18, 16:22
Jo jag har sett mycket av Arsenal i PL men bara någon match i CL. Som du skrev tappade de enormt i början och jag skrev även att de inte hade nått spelande offensiv frammåt just denna säsong. Att henry gör 3 kassar på något skitlag och sedan går mållös mot de bättre lagen beror just på att Arsenal har svårt att spela offensivt tycker jag. De bygger sitt spel för mycket på en spelare, Henry(många lag gör även detta, även barca til stor del)

Inget snack om att det är ett bra lag med kanske en av världens bästa defensivspel men de är långt ifrån storhetsdagarna offensivt för några säsonger sedan då det t ex hade Bergkamp som matade boll., henry som gjorde mål i alla lägen och ljungberg som var en större del av jobbet frammåt.

Jo men dom har ju haft generations växling nu med, men jag håller med att henry har varit extremt viktig. Van persie var bra i början av säsongen men tyvärr så vart han skadad.

Visst dom var mera farliga offensiva förut, men då var deras defensiv sämre och motståndarna utnyttjade detta. Nu är dom mera kompakta och går inte bort sig lika lätt. Arsenal spelade ju ut Juventus som inte är ett skitlag t ex, dom gjorde bra ifrån sig mot madrid villareal med. Men du såg bara 1match hemma i CL tyvärr :/

Ljungberg har som du säger inte varit lika delaktig som förr, men han har inte fått dom bollarna längre. Men förhoppningsvis så kommer dom mera, dom andra spelarna litar för mycket på henry och släpper inte bollen lika ofta som dom bör göra.

chidde
2006-05-18, 20:18
anledningen till att det gick lite trögt i arsenal i början av säsongen var de unga spelarna som inte riktigt hade hittat rätt
nu på slutet har de fått växa och kollar man på de senaste matcherna i både ligan och CL så har man fått se fantastisk fotboll

det där med defensiv fotboll stämmer ju inte alls i premier league,
chelsea är möjligtvis ett sånt lag, men att säga att arsenal är det börjar man ju undra :confused:
så om det é nån liga i europa som har fart och fläkt, samt fysiskt så är det premier league

kollar man däremot i italien ser man sällan några stora utklassningar
framförallt juventus där man gör 1-2 mål och sen backar hem (och gör det jäkligt bra)

rätta mig om jag minns fel, var det inte arsenal som slog boro med 5-1 den här säsongen? kan man kalla ett sånt lag för "defensivt"?