Logga in

Visa fullständig version : tappar ork vid deff

burton
2006-05-17, 07:29
Har dragit ner på kollisarna det senaste nu för att se om man kan tappa lite av det pålagda hullet under den senaste tiden. Har kört max OT och tycker det har fungerat grymt bra men nu då jag har ransonerat kollisarna är det oerhört knäckande att gå till gymmet och inte orka på samma sätt!!

Känner ni likadant:confused:

Jag försöker ändå köra på med max OT även under deffasten...e det helt fel. Får bra pump men har inte alls samma uthållighet.

Hur gör ni vid deff? Hur mycket går ni ner i vikt (tänker då på den vikt ni lassar på stänger osv).

För min del så har det bara tagit några veckor för mig att rekapitulera och välja snäppet lättare hantlar osv.

Rent ut sagt knäckande!!!

Kör ni fler repitioner under deff än vid bulk? Kan man inte köra max OT hela tiden?

Det är inte kul att deffa!!

Melker
2006-05-17, 07:48
Har dragit ner på kollisarna det senaste nu för att se om man kan tappa lite av det pålagda hullet under den senaste tiden. Har kört max OT och tycker det har fungerat grymt bra men nu då jag har ransonerat kollisarna är det oerhört knäckande att gå till gymmet och inte orka på samma sätt!!

Jag försöker ändå köra på med max OT även under deffasten...e det helt fel. Får bra pump men har inte alls samma uthållighet.

Hur gör ni vid deff? Hur mycket går ni ner i vikt (tänker då på den vikt ni lassar på stänger osv).

För min del så har det bara tagit några veckor för mig att rekapitulera och välja snäppet lättare hantlar osv.

Kör ni fler repitioner under deff än vid bulk? Kan man inte köra max OT hela tiden?

Jag har dietat i ca 3 veckor. Till en början drog jag ner intaget av kolisar till en alldeles för låg nivå, troligen proteinet med. Jag rasade i vikt okontrollerat pga av okunninghet!
All kraft försvann, ca 20% av styrkan och uthålligheten tvärdog, i övrigt kändes det dock okey!
Efter lite hjälp så konstaterade vi att jag låg på ett energiunderskott på -1500kcal!
Jag fick tips om att ligga på ungefär kolhydrater 50%, protein 35% och fett 15%. 2,5-2,8gr protein/kg kroppsvikt.

Läs King Grubs deffguide som ligger som sticky.

Det är kul att deffa nu :thumbup:

Peshmerga
2006-05-17, 08:39

jag kör också efter max ot... om du inte har läst Max ot - cardio , läs den ! . enligt max ot ska man köra lika tungt vid deff och inte öka antal rep

burton
2006-05-17, 09:02
Jo den har jag läst men jag orkar inte köra lika tungt som då jag äter mer kollisar. Försöker ändå köra efter max OT men det är knäckande att behöva minska i vikt på hantlar å annat.

Då jag ökade i vikt tokåt jag inte utan låg på gränsen över jämvikt. Har ingen lust att fetta till mig allt för mycket så jag kör kontrollerat för jämnan.

Orkar du köra lika mycket vid MAX OT cardio som du gör när du "bulkkör"?

carlsm
2006-05-21, 15:17
Tjena.

Varje gång jag bestämt mig för att minska mitt kaloriintag har det nästan genast lett till negativa resultat i styrketräningen - jag orkar inte lika mycket helt enkelt. Jag brukar köra samma antal set och reps men minska vikten.

Yes
2006-05-21, 15:36
Skriv ned hur du brukar äta så blir det enklare att ge bra tips.

Yes
2006-05-21, 15:44
Jag har för övrigt dietat lång tid och det är sällan jag haft problem med orken. I början ökade vikterna och nu mot slutet har det mest stått stilla. Jag har förstås tappat lite i vissa övningar, men det är nog svårt att undvika när man också gått ned 25Kg. Det jag märkt av mest är jag inte har riktigt "tryck" i musklerna, och blir passen lite längre(upp mot 1 timme) är det svårt att hålla orken uppe på slutet.
Nu har det säkert varit lite lättare för mig eftersom jag startat med en hel del övervikt. Jag tror dock att om man gör rätt skall man inte behöva tappa särskilt mycket, inte förrän man börjar närma sig riktigt låga nivåer av kroppsfett i varje fall.

muffe85
2006-05-21, 21:48
Jag tycker det inte låter speciellt konstigt, att man inte orkar ta i lika mycket och/eller lika länge när man har underskott av energi.
Äter du mindre energi, orkar du mindre. matematik :P

Jag orkar samma vikt och samma reps, men min ork går ur mig snabbare.
Förut kunde jag köra 6-8 övningar där den sista inte är mycket sämre kvalitet än den första. Nu är min sista betydligt sämre kvalitet än den första under deffen, orken tar slut.

Nordenator
2006-05-22, 07:44
Fettreserven finns ju alltid som kan kicka in, men fett är ju så gott som jag fattat det en seg energikälla (därav kroppen bränner muskler ibland för en extra 'kick').
Ifall fett är en långsammare energikälla än kolhydrater kan det ju mycket möjligt vara så att man tappar i hur mycket energi man kan utvinna i timmen på att få slut på kolhydratlagret från födan och bränna fettreserven.

Bara en chansning dock, men känns som om det vore en möjlighet.

Att energin finns där betyder ju inte att den är hur lätt och snabb som helst att nå..

emil123
2006-05-22, 18:35
Haha jo, jag sjönk och orken sjönk som fasen när jag drog ner på kolisarna, men sånt får man ta.. man kommer igen :thumbup:

burton
2006-05-25, 13:14
Inge´kul å deffa så jag lägger ner det :eating: ...tar upp det igen framöver kanske. Tack för synpunkter å tips!!

norsk_gadd
2006-05-25, 13:47
Inge´kul å deffa så jag lägger ner det :eating: ...tar upp det igen framöver kanske. Tack för synpunkter å tips!!

8 dagar? starkt jobbat....

Jay-Z
2006-05-25, 13:52
8 dagar? starkt jobbat....

Åtta dagar är ju jjobbigt. Det är ju mer än en vecka.
:laugh:

krilleh
2006-05-25, 14:17
Åtta dagar är ju jjobbigt. Det är ju mer än en vecka.
:laugh:

Ja precis.. Då är ju också helgen inräknad. Inte o leka med ;)