Visa fullständig version : Hur gör man en innehållsförteckning i word?
Som rubriken lyder, hur gör man? Ska ju finnas något sätt så att det går per automatik.
Callister
2006-05-16, 22:24
Infoga - Referens - Index och förteckningar (?) - Innehållsförteckning
kimonque
2006-05-16, 22:25
infoga > referens > index och förteckningar
edit: lite sen..
Det fungerar tammefan aldrig för mig, vad ska man ha för inställning på rubrikerna? Rubrik 1,2,3 osv? Ska man inte ha några rubriker?
Hmm, får det inte att funka riktigt *screwy* ska jag göra något innan jag utför dessa steg?
Det fungerar tammefan aldrig för mig, vad ska man ha för inställning på rubrikerna? Rubrik 1,2,3 osv? Ska man inte ha några rubriker?
Du ska formatmallar på rubrikerna, det är dom som innehållsförteckningen utgår ifrån.
Tejen, har du satt formatmallar på all text?
formatmallar? hittade det under format iaf, sen markerade jag mina största rubriker, sen?
Du ska formatmallar på rubrikerna, det är dom som innehållsförteckningen utgår ifrån.
Tejen, har du satt formatmallar på all text?
Jag menar det tror jag, vilka formatmallar bör man ha?
1 Rubrik ett
1.1 Rubrik två
1.1.1 Rubrik tre
osv.
formatmallar? hittade det under format iaf, sen markerade jag mina största rubriker, sen?
Du kan markera det även brevid typsnittsväljaren.
1 Rubrik ett
1.1 Rubrik två
1.1.1 Rubrik tre
osv.
och vad ska texten vara för att inte inkluderas så att det blir ett helvete på 6 sidor? Brödtext eller normal?
tackar tackar, tror det löser sig det här! *yourock*
och vad ska texten vara för att inte inkluderas så att det blir ett helvete på 6 sidor? Brödtext eller normal?
Normal duger fint.
Callister
2006-05-16, 23:13
Automatiskt innehållsförteckning är skönt när man skriver 20+ sidors avhandlingar. :)
Om du inte kan sådant där kan du ju lika gärna byta till openoffice/staroffice, det spelar ju ingen roll att det inte är precis likadant och där du brukar titta där isf ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.