handdator

Visa fullständig version : Tjejer: smärtlindring för PMS?

Caixa**
2006-05-16, 20:31
Hittade en del intressanta inlägg på den här tråden och undrar om någon har någon erfarenhet av Noevletta?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=65690&page=5&highlight=mens+v%E4rk

Jag fick det utskriven av barnmorskan innan jul och åt det i drygt två månader, men slutade pga. alla biverkningar. Blödningar och smärtan kunde jag hantera, men inte deprissionen! Jag funderade seriöst på att lägga av med träningen, ingenting var kul längre. Undrar om jag ska ge det en till chans, om det lugnar ner sig efter några månader, eller om det finns något annat p-piller ni kan rekommendera?

Fick det utskrivet som preventivmedel men även som lindring av PMS. Skulle verkligen behöva något effektivt. Spydde och svimmade på en föreläsning när det var som värst förra månaden. Eftersom jag just brutit upp med killen är kanske inte preventivmedel är prio ett, utan snarare smärtlindring.

Tycker överhuvudtaget att det är läskigt att hormoner kan påverka det psykiska i sån omfattning..

Fed up
2006-05-16, 20:36
Hittade en del intressanta inlägg på den här tråden och undrar om någon har någon erfarenhet av Noevletta?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=65690&page=5&highlight=mens+v%E4rk

Jag fick det utskriven av barnmorskan innan jul och åt det i drygt två månader, men slutade pga. alla biverkningar. Blödningar och smärtan kunde jag hantera, men inte deprissionen! Jag funderade seriöst på att lägga av med träningen, ingenting var kul längre. Undrar om jag ska ge det en till chans, om det lugnar ner sig efter några månader, eller om det finns något annat p-piller ni kan rekommendera?

Fick det utskrivet som preventivmedel men även som lindring av PMS. Skulle verkligen behöva något effektivt. Spydde och svimmade på en föreläsning när det var som värst förra månaden. Eftersom jag just brutit upp med killen är kanske inte preventivmedel är prio ett, utan snarare smärtlindring.

Tycker överhuvudtaget att det är läskigt att hormoner kan påverka det psykiska i sån omfattning..

Du menar mensvärk med PMS? Jag tänker på PMS som humörsväningningar och annat främst.
Mot mensvärk kan jag varmt rekomendera tabletterna Orudis. De är receptbelagda och jag var tvungen att börja gråta hystersikt för att få en läkare att skriva ut dem till mig men de är verkligen sjukt bra. De tar bort orsaken till smärtan istället för att bara försöka dämpa smärtan typ. :thumbup:

Nina L
2006-05-17, 05:32
Jag testar Femal Balans nu. Det skall funka mot PMS och relaterade besvär. Du skall inte ta en tablett som du blir deprimerad av. Om jag inte har fel för mig så funkar alla p-piller mot mensvärk, så det är bara att prova sig fram. Personligen så hade jag hellre valt hormonspiral, dock.

Tolkia
2006-05-17, 07:48
Jag är inte riktigt säker på vad du menar med PMS. Är det främst smärta/illamående som är besvärligt eller är det psykiska symptom (the famous PMS-monster)?

Bolio
2006-05-17, 07:52
Att ni tjejer alltid ska klaga. Undrar ur ni beter er den dagen ni får en riktig förkylning? *slap*

hahavaffan
2006-05-17, 07:55
Att ni tjejer alltid ska klaga. Undrar ur ni beter er den dagen ni får en riktig förkylning? *slap*Haha :D Själv sitter jag här snuvig och med nån enstaka grads feber. Världen har rasat sammat, kan jag meddela!

Som Nina säger kan p-piller hjälpa mot sånt tjafs, men de kan också skapa deprissioner.

Spawn
2006-05-17, 09:30

Tur att man är kille och slipper allt det där! Tycker fan synd om tjejer ibland :(

Diana
2006-05-17, 10:39
Chouuuuklad anyone?? :naughty:

Har både syster och kompis som ätit Noevletta och fick precis samma som dej, världens jävla självmords depp.. =( hoppas du hittar nåt piller som passar! är ju skit att ha de sådär.

Till alla förkylda män *slap* :D