Visa fullständig version : Idag på gymet
krakowww
2006-05-16, 20:27
Ibland undrar man om man ska bli förbannad eller bara skratta åt en del idioter, följande hände ialla fall när jag tränade tidigare ikväll.
Till att börja med kan jag ju säga att min cykel är en riktig skrothög och eftersom jag hela tiden kan se den genom fönstret när jag tränar brukar jag inte bry mig om att låsa den.
Under passet idag stog jag ialla fall och kollade ut genom fönstret mellan två set. Då såg jag tre killar som jag aldrig sett stå utanför, jag tänkte att de kanske var nyfikna och ville kanske träna. Nej istället tar plötsligt en av dem min cykel och drar iväg. Jag blir riktigt förvånad men går ut och försöker se var han tog vägen, jag ser honom en bit bort och ropar då:
Vad fan gör du med min cykel?
Han vänder sig då om och slänger cykeln och börjar springa därifrån, när jag vänder mig om ser jag att även de andra killarna snabbt tar sig därifrån. Jag går och hämtar cykeln ser inte röken av dem sen.
fy fan vilka puckon! Sno en cykel utanför ett GYM?! Som att ta en köttbit från en tigerbur ffs.
fy fan vilka puckon! Sno en cykel utanför ett GYM?! Som att ta en köttbit från en tigerbur ffs.
någon snodde min plånbok på min boxningsträning i om klädningsrummet... det är vågat..
grabben i skogen
2006-05-16, 20:32
Ibland undrar man om man ska bli förbannad eller bara skratta åt en del idioter, följande hände ialla fall när jag tränade tidigare ikväll.
Till att börja med kan jag ju säga att min cykel är en riktig skrothög och eftersom jag hela tiden kan se den genom fönstret när jag tränar brukar jag inte bry mig om att låsa den.
Under passet idag stog jag ialla fall och kollade ut genom fönstret mellan två set. Då såg jag tre killar som jag aldrig sett stå utanför, jag tänkte att de kanske var nyfikna och ville kanske träna. Nej istället tar plötsligt en av dem min cykel och drar iväg. Jag blir riktigt förvånad men går ut och försöker se var han tog vägen, jag ser honom en bit bort och ropar då:
Han vänder sig då om och slänger cykeln och börjar springa därifrån, när jag vänder mig om ser jag att även de andra killarna snabbt tar sig därifrån. Jag går och hämtar cykeln ser inte röken av dem sen.
Min cykel blev stulen utanför min trapp i lördags. kul.
Nu när du säger det, kommer jag ihåg att nån snodde mina skor när jag var på en Tae Kwon Do tävling. Också ganska vågat... Jag vann förresten, men fick knata omkring på donken med alla polarei tävlingsskor som var 7 storlekar för små...
Dumleman
2006-05-16, 20:43
Ja men det är väl härligt med lite häftig action i den trista vardagen?
grabben i skogen
2006-05-16, 20:44
Ja men det är väl härligt med lite häftig action i den trista vardagen?
Hade ju varit mer action om man gått ut och sett det utföras. Då kanske man kunde använt sin ASP mot live-mål.
Hade ju varit mer action om man gått ut och sett det utföras. Då kanske man kunde använt sin ASP mot live-mål.
Jag toppar din ASP med lite Basic och C++. Bitch.
bor man som jag i Stockholm så är en olåst cykel samma sak som en förlorad cykel.
Jag skulle inte ens bli förvånad.
:laugh: :laugh: :laugh:
Kunde inte låta bli att skratta. Sno en cykel utanför ett gymm
:laugh: :laugh: :laugh:
Kunde inte låta bli att skratta. Sno en cykel utanför ett gymm
Har du sett en byggare springa nån gång? Fort? :D
Levrone vore väl enda undantaget, men statistikt sätt ser det bra ut!
Så till dom som tror att det är en kass idé, snarare är det en väldigt bra idé :D
grisbil3n
2006-05-16, 21:21
Jävla stil, men det var väl bara skitungar?
Faktiskt inte, men de kanske blev rädda när de såg hur han såg ut*flex*
Om det vore jag som höll på sno en cykel och vad så långt från ägaren. Jag skulle börja cykla som fan. Inte en chans att man hinner ikapp en.
(Vill förtydliga. Jag håller inte på med sånt) *innocent*
för bara någon vecka sen så träna jag kvällstid på gymet. efter kl 21.00 finns det inget personal där, du kommer bara in med en personlig kod, och det finns kameror överallt som filmar. vi var bara tre på gymet kvar, jag, min kompis och en snubbe. jag var på sista set och sista övning för dagen när jag ser snubben gå ut ur gymet helt iskallt med min kashmir-jacka. först trodde jag att han hade en exakt likadan, fan vad lustigt. går för att dricka min shake när jag upptäcker att min jacka är borta och inser att killen hade stulit den.
så jag springer ut och ser att han helt nonchalant står och väntar på bussen i min jacka. jag ropar efter honom, går fram och snackar med honom och undrar om han råkat ta fel jacka. han hävdar bestämt att det är hans, att han kom in i den och jag kan fråga vem som helst att de hade sett honom komma in i exakt den jackan. lite snack fram och tillbaka säger jag åt honom att det inte spelar någon roll, för de har kameror som har filmat allt och jag ska höra med personalen dagen efter om vad som har hänt. han hävdar fortfarande att det är hans jacka. Ok säger jag och börjar gå tillbaka när han ropar tillbaka mig och ger mig jackan. Idioten menade att han av misstag råkat ta den, yeah right.
Hur kan man vara så dum att man försöker sno en 500kr billig jacka från ett gym som har all hans personlig info och har hela stället fullt med kameror?
När jag kom ut igen så hade bussen han vänta på fortfarande inte kommit, men han var borta.
krakowww
2006-05-17, 00:00
Utlänningar?
Nix, inte vad jag såg.
Nix, inte vad jag såg.
Ajdå östen med gement ö. Vad ska du skriva nu då? :D
OBS - det är en fälla! Bwahahahahaa!
internethjälten
2006-05-17, 10:53
folk stjäler saker överallt, spelar ingen roll om det är utanför
ett gym eller en knarkarkvarte eller snutstation.. folk är *screwy*
Hade du inte låst din cykeln? :laugh:
Jag bor i Malmö och en olåst cykeln här ingår i allemansrätten. Det är bara att plocka. Vill man behålla en cykel så måste man visa det, inte bara genom att låsa den utan också genom att låsa fast den i något.
internethjälten
2006-05-17, 11:01
Hade du inte låst din cykeln? :laugh:
Jag bor i Malmö och en olåst cykeln här ingår i allemansrätten. Det är bara att plocka. Vill man behålla en cykel så måste man visa det, inte bara genom att låsa den utan också genom att låsa fast den i något.
Ditt resonemang är farligt, man ska inte infinna sig i att
samhället ser ut så *grr27*
Ditt resonemang är farligt, man ska inte infinna sig i att
samhället ser ut så *grr27*Då tycker jag att du skall föregå med gott exempel och strunta i att låsa ytterdörren i veckan.
Utlänningar?
Det är bara utlänningar som snor grejer eller? *screwy*
internethjälten
2006-05-17, 12:31
Då tycker jag att du skall föregå med gott exempel och strunta i att låsa ytterdörren i veckan.
Ja det kan jag gladeligen göra men för att dra en parallel så
låser jag aldrig bilen på vintern då låsen krånglar. Har aldrig
fått bilen stulen.
Skulle jag hamna i trådskaparens situation och ertappa
förövarna på plats skulle jag "rensa samhället" själv just
då för att dra mitt strå till stacken vilket alla lagliga
medborgare borde göra istället för att bara "leva med"
att det är som det är.
internethjälten
2006-05-17, 12:33
Det är bara utlänningar som snor grejer eller? *screwy*
Nej, men kollar man på efterlyst så får man fan sig en
tankeställare. Är man rötägg så sitter det i huvudet
och inte i hudpiggmentet.
En allmän fråga : Blir en vit svensk mer kriminell för
att han solar solarie alt. annvänder "brun utan sol" ?
Dumleman
2006-05-17, 12:36
Då tycker jag att du skall föregå med gott exempel och strunta i att låsa ytterdörren i veckan.
Haha ja det beror verkligen på var i landet man bor. Jag känner många som aldrig låser ytterdörren, de resonerar som så att om dörren är olåst så tror tjuvarna att man är hemma eller är i närheten och att om tjuvarna vill sno något så kan de lätt krossa ett fönster och komma in den vägen :).
Anonym112
2006-05-17, 13:55
Kasta din träningsjacka med "KRAFTKARLARNAS STYRKELYFTKLUBB - JÜRGEN 125+" över träningsbagen så lovar jag att ingen rotar i den :D
Kasta din träningsjacka med "KRAFTKARLARNAS STYRKELYFTKLUBB - JÜRGEN 125+" över träningsbagen så lovar jag att ingen rotar i den :D
Hahah :laugh:
Det där har jag också funderat på att göra.
Jag har förståelse för det mesta, men inte cykelstöld eller cykelvandalisering. Cykeln är helig.
Pellefant
2006-05-17, 16:21
bor man som jag i Stockholm så är en olåst cykel samma sak som en förlorad cykel.
Jag skulle inte ens bli förvånad.
Japp, t.o.m, poliser snor cyklar här. *grr27*
http://deliverya.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/utskrift/0,3258,761889,00.html
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.