Visa fullständig version : Vad tycker du om skottar??
Krille 87
2006-05-16, 13:52
Hur uppfattar du den skotska befolkningen? Själv så tycker jag den är den trevligaste jag mött!! Berätta gärna vrf du tycker si och så :)..
Mvh
Pepparkakssmurfen
2006-05-16, 14:04
Ganska gay med killar i kjolar :mallan:
work_hunter
2006-05-16, 14:06
Den enda skotte jag har mött var trevlig.. :D
aye! (skotska för "ja")
Dumleman
2006-05-16, 14:07
Jag tycker ingenting, det är ganska idiotiskt att dra alla av en viss nationalitet över en kam imho.
Löjtnant Blank
2006-05-16, 14:08
Det luktar skolarbete. Skottar knaprar E och lyssnar på 90-talsmusik. Det är i stort sett det enda jag vet om dem. Hoppas det hjälper.
De är jättetrevliga och hjälpsamma! Deras dialekt är så mycket lättare att förstå än den äckliga engelskans iaf!
Löjtnant Blank
2006-05-16, 14:18
Skottar är faktiskt väldigt trevliga. Jag håller fortfarande sporadisk kontakt med en tjej från Edinburgh. Hon är världens coolaste tjej.
hahavaffan
2006-05-16, 14:21
Det luktar skolarbete. Skottar knaprar E och lyssnar på 90-talsmusik. Det är i stort sett det enda jag vet om dem. Hoppas det hjälper.Dricker dom inte mycket öl också? Och lirar golf?
Då har vi en lista till ditt skolarbete här:
Knaprar E
Dålig musiksmak
Dricker gärna och ofta öl
Gillar golf
Trevliga och hjälpsamma
Trefvliga typer, de jag stött på. Roliga dryckeskamrater också!
Metal_boy_
2006-05-16, 14:29
Jag har bara typiska fördommar om dom.
Löjtnant Blank
2006-05-16, 14:35
Dricker dom inte mycket öl också? Och lirar golf?
Då har vi en lista till ditt skolarbete här:
Knaprar E
Dålig musiksmak
Dricker gärna och ofta öl
Gillar golf
Trevliga och hjälpsamma
Ha, ha! Den listan är väl så gott som fullständig, skulle jag tro.
grisbil3n
2006-05-16, 14:35
Här har ni mina vänner.
http://media.putfile.com/Evil-scotsman-19
Jobbade med ett par Skottar i Spanien under min ljuva ungdom(japp det var länge sedan :MrT: ) Vad jag kommer i håg var de riktigt tevliga,trots att man bara förstod en tredjedel av vad de sa. Här snackar vi REJÄL dialekt. .Och det spottade inte direkt i glaset heller vill jag minnas :laugh:
Skittrevliga.
Partyanimals.
Inte direkt skitsnygga.
Tveksam mat (Ätit haggis? Om inte- testa ej!).
Stolta och gästvänliga.
Sonny från Kolozzeum är den enda skotten jag inte gillar
Dom är snåla :furious:
Bodde ihop med en och även fast han tjänade dubbelt så mycket som mig så delade vi alla utgifter rakt av *grr27*
Bodde ihop med en och även fast han tjänade dubbelt så mycket som mig så delade vi alla utgifter rakt av *grr27*
Fuckin golddigga'
olle lindblad
2006-05-16, 15:18
Har bott granne med en skotte i Harlem. Trevlig, men hans säckpipa hade jag gärna sluppit. Speciellt när han stämde eländet.
Deras dialekt är så mycket lättare att förstå än den äckliga engelskans iaf!
Vi har inte träffat samma skottar, de flesta engelska dialekter från England går i alla fall att gissa att det är engelska..
Vi har inte träffat samma skottar, de flesta engelska dialekter från England går i alla fall att gissa att det är engelska..
Detta skulle de flesta skottar uppfatta som mycket smickrande. De ser sig inte som engelsmän - knappt ens som britter.
Detta skulle de flesta skottar uppfatta som mycket smickrande. De ser sig inte som engelsmän - knappt ens som britter.
Det är jag fullt medveten om. :D
Vad är det för snålt med det?
Tricklev
2006-05-16, 16:13
Det är en tjej.
Förlåt?
Har bott granne med en skotte i Harlem. Trevlig, men hans säckpipa hade jag gärna sluppit. Speciellt när han stämde eländet.
Något värre än fjortispartyn kan jag tänka mej :D
Med min relativt fattiga skottebekantskapskrets så undviker jag att uttala mej i trådfrågan.
Jag känner en skotte och han är hur trevlig som helst. Vilket jag fått uppfattningen att det flesta från Storbritanien är.
De donar god whisky, har cool dialekt och de jag stött på har vart trevliga.
Bor man tillsammans och en tjänar 17 500 och en tjänar 45 000 så tycker jag att det är fel att man betalar 50% var av hyran!
Pumpovicevic
2006-05-16, 18:02
Jag känner en skotte och han är hur trevlig som helst. Vilket jag fått uppfattningen att det flesta från Storbritanien är.
+1
Vi är väll som alla andra antar jag, finns en hel del trevliga och samtidigt en hel del mindre trevliga. Ang. dialekterna är det en fråga om vart ifrån personen ifråga kommer. "The glasgow overspill" som dem kallas kan jag förstå att folk har svårigheter att första t.ex. :)
Vem uppfann limbon? En skotte som skulle besöka mynttoaletten...
Har en skotte på jobbet och han är trevlig.
Det har ju länge talats om att skottar är snåla. Någon som vet hur denna myten startades? Eller är det sant?
Om man skall generalisera, och det ska man, så är skottar tämligen laid back om man jämför med engelsmän - antagligen jämfört med svenskar också.
De är lika trevliga som engelsmän oftast. När det gäller engelsmän får man ha i åtanke att det oftast bara är good manners bakom det, inget reellt intresse. Jag föreställer mig att skottar är mer trevliga naturligt.
Jag fullständig hatar den skotsta accenten. Den enda trevliga engelska/brittiska accenten är drottningens! Det jag stör mig på med skottar, samt engelsmän, som har grova accenter, är att de inte försöker prata tydligare med utlänningar. Drygt, fakking hate it.Nu går det bra, nu förstår jag tillochmed skotska taxichaffisar.
Har inte träffat så många men dom jag träffat har varit väldigt trevliga. Tycker deras dialekt låter cool.
Ganska gay med killar i kjolar :mallan:
*slap* Det är coolt med kilt.
Herkulez
2006-05-16, 18:41
:laugh: Vem uppfann limbon? En skotte som skulle besöka mynttoaletten...
Jag gillar skottar.
Trevliga som fan, man förstår inte ett skit vad dem säger, dem har jävligt god alkohol.
Stora vader å kilt är :thumbup:
Stora vader å kilt är :thumbup:Fan, har varken eller :(
"Irland är precis likadant men här har de t o m lyckats dra depressionen ett varv längre! Här är det ännu mer regn, ännu mer får, ännu mer stengärdsgårdar, ruckel, hav av rinnande näsor och snor, grå tristess, alkoholism och om möjligt ännu fulare invånare med namn som Finnegan och Paddy."
Citerat från FB =). Stämmer väl rätt överens med min åsikt också.
Skottland för mig är fuktskadade lägenheter och William Wallace.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.