Visa fullständig version : Ljud vi hatar!
Krokodil
2006-05-15, 21:35
Vilka ljud ogillar ni?
Dammsugare, naglar som skrapas mot svarta tavlan, barnskrik etc...
Tinnitus ljudet som kommer ifrån min tv just nu
reinholdsson
2006-05-15, 21:38
Dammsugare är nog värst.
Naglar mot tavlan är inte roligt, lika ljudet som blir om drar bestick mot en tallrik är obehagligt. Surret inuto en Peugot 206 på motorväg är riktigt jobbigt, ett dovt buller som blir väldigt påträngande.
barnskrik på tunnelbanan.
när jag precis ska somna om tidigt på lördagmorgonen och hör nån som tar i och blåser ut första trumpettonen:thumbup: Slå det den som kan.
barnskrik på tunnelbanan.
Bumpar upp denna, fast kontrar med barnaskrik på ett FLYGPLAN PÅVÄG TILL ASIEN!*grr27* *cry*
när jag precis ska somna om tidigt på lördagmorgonen och hör nån som tar i och blåser ut första trumpettonen:thumbup: Slå det den som kan.
Den är inte rolig, ännu värre blir det om den som spelar, inte kan spela.
När man sitter inne i en bil när någon skrapar rutorna utanför.
Bumpar upp denna, fast kontrar med barnaskrik på ett FLYGPLAN PÅVÄG TILL ASIEN!*grr27* *cry*
Ja det är så man vill köra en kork i halsen på ungen
Barnskrik, mamma ibland, "uh-oh"-ljudet från icq-meddelanden..
Naglar mot syntetmaterial, som tex gamla Henri Lloyd jackor kan göra mig knäpp, jag får gåshud över hela kroppen.
RajtanTajtan
2006-05-15, 21:44
Fula dialekter på snygga brudar är jobbigt, för det går ju tyvärr inte att göra ngt åt det. Därför smärtar det i mig när en snygg tjej låter förjävlig.
Den är inte rolig, ännu värre blir det om den som spelar, inte kan spela.
Det låter ju men även om det låter som det ska så låter det föjävligt högt och störande.
Ja det är så man vill köra en kork i halsen på ungen
Haha aa, men seriöst. Man kan bli riktigt förbannad då man vill sova etc. o ungen bara skriker o skriker o skriiiiiiiiker....
Men man vet ju samtidigt att de ofta har ont i öronen, vilket gör att man tycker lite synd om dom!
Barnskrik när man inte kan undvika det.
Alarm som går igång*cry*
Dålig/jobbig musik när jag är på pissigt humör.
På morgonen är de flesta ljud ovälkomna. Hårtork till exempel.
Köra in kork i öronen då HenrY? Då slipper dom ljud och man får sova gott :)
Köra in kork i öronen då HenrY? Då slipper dom ljud och man får sova gott :)
Mjo haft öronproppar de senaste ggr, men resorna till Asien innan dess hade jag inte det. Då vare ruskigt jobbigt ibland kommer jag ihåg.
Appropå bebis/barnskrik på flygplan så borde det vara olagligt att flyga med för små barn, elaka jävla föräldrar som utsätter barnen/bebisarna för det.
Nordenator
2006-05-15, 21:50
Jooodu.
Till / Från Thailand (Något av alternativen) hade jag en unge framför/bakom.
Var jag än flyger har jag ungar på raden framför eller bakom.
Snäppet jobbigare än en unge var dock några mini-lumpare från fjollträsk som saknade förmågan att stänga käften på väg till Götet och Maiden.
Som tur var hoppade de av vid mellanlandningen, annars hade det nog blivit dråp med plastgaffel.
Brorsans flickvän..är som ett tinitus i ena örat..
Fatalist
2006-05-15, 21:51
Haha aa, men seriöst. Man kan bli riktigt förbannad då man vill sova etc. o ungen bara skriker o skriker o skriiiiiiiiker....
Men man vet ju samtidigt att de ofta har ont i öronen, vilket gör att man tycker lite synd om dom!
Barnfamiljer borde ha med sig lugnande typ etylmorfin eller nåt till sina ungar när de ska flyga långt. Det vore inte mer än rätt.
Appropå bebis/barnskrik på flygplan så borde det vara olagligt att flyga med för små barn, elaka jävla föräldrar som utsätter barnen/bebisarna för det.
Jaaa... Borde iaf finnas något sätt att göra det bättre för dom iaf.
Fan vet själv hur ont jag hade när jag var yngre och flög, då jag hade problem att tryckutjämna. Fy fasiken va ont det gjorde!*spy*
Kom på ett ljud till jag inte tycker om. Kyrkklockorna som ringer här i närheten på söndagarna blir man tokig på. Först ringer det som aldrig förr kl, 10. Sedan kan det ringa lika mycket igen vid 10,30. För att sedan ringa ännu mer vid 11. Hopplöst att sova.
Klockor som tickar när man ska sova.
Finns det något som stressar upp en mer än tid som går.
Jaaa... Borde iaf finnas något sätt att göra det bättre för dom iaf.
Fan vet själv hur ont jag hade när jag var yngre och flög, då jag hade problem att tryckutjämna. Fy fasiken va ont det gjorde!*spy*
Ja själv har jag fått spräckt trumhinna och öroninflammationer ett flertal gånger pga det, nedsatt hörsel också (tack mamma och pappa).*grr27*
Krokodil
2006-05-15, 21:54
Grannens kåta katt som kan stå och sjunga serenader utanför vårat hus hela nätterna! *grr27*
Kom på ett ljud till jag inte tycker om. Kyrkklockorna som ringer här i närheten på söndagarna blir man tokig på. Först ringer det som aldrig förr kl, 10. Sedan kan det ringa lika mycket igen vid 10,30. För att sedan ringa ännu mer vid 11. Hopplöst att sova.
Å heliga söndag som ska vara vilodag och allt...
Goddaniel
2006-05-15, 21:54
Frigolit! Det kan få mig att slita av mig håret, tål bara inte ljudet.
Annars tåg som gnisslar så man blir galen är inte alltid så kul heller.
Ja själv har jag fått spräckt trumhinna och öroninflammationer ett flertal gånger pga det, nedsatt hörsel också (tack mamma och pappa).*grr27*
Oj såpass asså?
Visste inte att det var sådana risker iaf... Men förbannat ont kommer jag ihåg att jag hade, tårarna bara rann.:(
Slartibartfast
2006-05-15, 21:55
Barnskrik, disk som klirrar och grannar som borrar med betongborr. :furious:
Smaskljud när nån t ex äter en magnumglass när man inte äter det själv. Nån som smaskar o smackar när de äter när man ser på film t ex.
Och så zigenargrannen som inte har nyckel till porten då han delat ut alla reservnycklar till de 8 barnen och deras kompisar, som skriker varje kväll "ARYAAAA!!! ARYAAA!" eller något liknande för att fruntimret ska reagera och skicka ner någon av snorungarna som öppnar åt big daddy.
Dissector
2006-05-15, 21:57
Nagelskrap mot griffeltavlor och krukor är hemskt. Ruskiga vibrationer :P
Annars ogillar jag ändlöst småbarnsskrik och pipiga feminister i demonstrationståg.
Knulljud från familjemedlemmar. Som tur var är den tiden numera förbi.
Dammsugare är nog värst.
Usch ja. Särskilt i kombination med att man är 14 år och blir brutalt väckt av en städivrig moder som stormar in i rummet med dammsugaren i högsta hugg en lördagsmorgon för att markera att hon tycker att man sover alldeles för länge.
Krokodil
2006-05-15, 22:01
Usch ja. Särskilt i kombination med att man är 14 år och blir brutalt väckt av en städivrig moder som stormar in i rummet med dammsugaren i högsta hugg en lördagsmorgon för att markera att hon tycker att man sover alldeles för länge.
Jag är nu i den åldern att det är JAG som stormar i hos mina ungar med dammsugaren i högsta hugg! :D
Smaskningar. Jag blir helt galen. Sitter och knyter nävarna och biter ihop och hyperventilerar.
Show some respect please! Sitta där och slafsa i sig. *cry* :smash:
Sheogorath
2006-05-15, 22:01
Tesked i Fairings mikroniserade kreatin är inte alls trevligt.
Jaa, jag sa fan till din syrra häromdagen att hon fan får vara tystare!
"TÄNK PÅ MATHOR FFS" sa jag.
Folk som äter jordnötter eller chips när man kollar på en bra film.
Morsan som sprutar vatten på sina 300 blommor och krukväxter på övervåningen när jag vill vara ifred..
Pschy pschy pschy.... paus... pschy pschy pschy....paus...
pschy pschy pschy....paus... pschy pschy pschy....paus...
Pschy pschy pschy.... paus... pschy pschy pschy....paus...
pschy pschy pschy....paus... pschy pschy pschy....paus...
Ahr ni sett "konsten att irritera folk?" Föräldrarna där är som mina...
Smaskningar. Jag blir helt galen. Sitter och knyter nävarna och biter ihop och hyperventilerar.
helt o hållet på din sida
En distad, ostämd gitarr. Hellst då att ägaren trixar i en halvtimma med effektpedalen, men orkar inte stämma gitarren. Sen står han och juggar sina ackord och tycker det är jäkligt smidigt att det inte egentligen hörs var på halsen han sätter fingrarna eftersom det skramlar ungefär likadant ändå ;)
Schlager förfan! Alltid...
Sheogorath
2006-05-15, 22:17
Schlager förfan! Alltid...
Ljud vi hatar. Inte oljud. Det där ordet du skrev är en helt annan kategori än gafflar under fönsterbläck och sånt trams. Det är som att jämföra en kittling under foten med elchocker mot testiklarna.
Knäckebrödsätning, morotsätning,äppleätning.
Jag blir vansinnig
Särskilt när mamma äter det och när man redan är lite irriterad på henne.
*grr27*
Metal_boy_
2006-05-15, 22:22
Kärringar som har svårt för normal samtalston.
grisbil3n
2006-05-15, 22:24
Haha trodde jag va ensam om detta. Vem det än är så vill jag skada personen.
Annars så är barnskrik och högljudd nysvenska rätt störigt.
Just det!
Nysningar hatar jag.
Killen tycker att det är lite magstarkt att bli förbannad när han har pollenallergi och nyser. Och det är det väl kanske. Han inte direkt hjälpa det. Men jag blir skitirriterad på ljudet.
Fjortisgängvrål och garv på buss är också fina ljud...
:furious:
Frenetiskt tangentbordsskrivande kan vara ganska enerverande också
Sms-skickande fjortisar som inte stängt av knappsatsljudet...
Sms-skickande fjortisar som inte stängt av knappsatsljudet...
Vafan. Det är ju en turn on. :naughty:
Ljudet och känslan av lecakulor när man ska stoppa såna i krukor..så äckligt.:(
mangemani
2006-05-15, 22:46
fjortisarnas tjatter.
Hatar allt ljud när jag ska sova. Grannar hundar och sånt skit.
Kommer inte på något annat.
hahavaffan
2006-05-15, 22:59
barnskrik på tunnelbanan.Make that; barnskrik överallt.
hahavaffan
2006-05-15, 23:01
Just det!
Nysningar hatar jag.
Killen tycker att det är lite magstarkt att bli förbannad när han har pollenallergi och nyser. Och det är det väl kanske. Han inte direkt hjälpa det. Men jag blir skitirriterad på ljudet.Jag förstår dig. Jag klarar inte av folk som hostar mycket. En eller två gånger är OK, men inte fler. När farsan och jag käkar frukost tillsammans får jag sitta och spänna mig för att inte slå sönder något av irritation. Dock säger jag inget.
Tigerkotten
2006-05-15, 23:05
En sak som stör mig varje jävla dag är...
BANNERS/REKLAM MED JÄKLA LJUD, SPECIELLT DEN DÄR SMILEYS BANNER SOM GAPAR.
Råkar man komma med musen över skiten så börjar det komma ljud, fyfaen säger jag bara...
Väckarklockans pip tillhör inte direkt en av mina favoriter. Klockor som tickar är en annan hemsk sak. Hatar det ljudet.
mangemani
2006-05-16, 11:34
Hatar allt ljud när jag ska sova. Grannar hundar och sånt skit.
Kommer inte på något annat.
mm,samma här.
dessa jäkla fåglar som ska kvittra,och dom tycks inte ge upp heller,nej nej,dom håller på i över 3 timmar och när dom väl flyger sin väg så kommer det ett par ersättare och kvittrar nästan ännu högre...är djurvän,men efter 3 timmars konstant kvittrande så är det lockande att ta fram luftgeväret och åtminstånde försöka skrämma bort dom eller nått.
höra grannarnas konversation så hoppas mycket att man hör när dom pratar men ändå inte kan uttyda något är väl det värsta jag kan tänka mig i korridorboende. just när det gäller konversationerna så är nog plötsliga skratt det mest irriterande, speciellt när man har tenta nästa dag och någon ska envisas att ringa hem till tyskland kl 1:30.
slippa höra ringklockan är också klockrent, känns som en bra dag då man råkar vakna 10 min tidigare och kan stänga av den
Instämmer till 100 :laugh:
mm,samma här.
dessa jäkla fåglar som ska kvittra,och dom tycks inte ge upp heller,nej nej,dom håller på i över 3 timmar och när dom väl flyger sin väg så kommer det ett par ersättare och kvittrar nästan ännu högre...är djurvän,men efter 3 timmars konstant kvittrande så är det lockande att ta fram luftgeväret och åtminstånde försöka skrämma bort dom eller nått.
Vi har samma problem! två feta träd precis utanför sovrummsfönstret proppfulla me dom små jävlarna :D grannen brukar öppna fönstret då och då och vråla bort dom :laugh: ett tag hade han uppgraderat till luftgevär..
Jag hatar alla ljud som låter för högt, tåg som passerar nära, sopbilar, hellicoptrar osv. de retar verkligen upp mej ända in i själen *screwy* :D
Det enda ljud jag ryser av.. är när man drog med handen mot sätena på vår förra bil, den hade nån sorts skabbig räfflad tygsort på sätena, ryser av bara tanken :D
oxå såklart klassikern naglar mot tavla.
petersson
2006-05-16, 12:05
Nu är jag ganska trött på tvåtaktsmotorn utanför fönstret.. Tror det är nån trimmer eller nån blåsmaskin som jag antar blåser bort gammalt grus på asfalten..
petersson
2006-05-16, 12:07
Det enda ljud jag ryser av.. är när man drog med handen mot sätena på vår förra bil, den hade nån sorts skabbig räfflad tygsort på sätena, ryser av bara tanken :D
Haha känner igen det där från nån soffa nånstans, den var riktigt otäck :) Jag har väldigt svårt för att ta i lerkrukor också.
Ljudläckage från någon på tågot som spisar iPod. Imorse hade jag Dire Straits - Money for nothing i vänster öra och My humps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps myhumpmyhumpmyhumps I höger. Massakern var mycket nära.
jwzrd höj ljudet då gnällspik :D
Eller vill du bara ha ett svepskäl att slakta första bästa du irriterar dig på?
*kjamizar*
jwzrd höj ljudet då gnällspik :D
Eller vill du bara ha ett svepskäl att slakta första bästa du irriterar dig på?
*kjamizar*
FFS jag hade inget ljud alls med mig, jag ville bara tryna :/
FFS jag hade inget ljud alls med mig, jag ville bara tryna :/
haha jaha jag uppfattade det som att du själv lyssnade på Dire Straits
MasterChief
2006-05-16, 12:15
Spring och göm dig....NU!
Jag har letat rätt på din adress och dimper förbi med taxi om en stund. Jag vill bara hälsa på.
:D
Vilka ljud ogillar ni?
Dammsugare, naglar som skrapas mot svarta tavlan, barnskrik etc...
Nokia tune
fothermucker
2006-05-16, 12:16
Ljudet precis innan väckarklockan ska börja ringa. Det är ett högfrekvent knäppande ljud och sedan en tystnad innan den börjar på allvar. Hör jag det knäppandet någon annanstans i vaket tillstånd liksom hugger det till i själen.
MasterChief
2006-05-16, 12:18
Jag är rätt ljudtålig tror jag men när kärringen är i "gnäll_mode" så vill jag ibland fylla öronen med silikon.
Väckarklockans pip tillhör inte direkt en av mina favoriter. Klockor som tickar är en annan hemsk sak. Hatar det ljudet.
+1, ett ljud som väcker en varje dag är inget ljud man tycker om.
Jag har letat rätt på din adress och dimper förbi med taxi om en stund. Jag vill bara hälsa på.
Jag bjuder på rulltårta så kan vi mysa lite också :em:
Jag bjuder på rulltårta så kan vi mysa lite också :em:
:thumbup:
Jinglar, satans påfund. Lyssnar påradion, nån schysst låt och så i mitten kommer det "BAZINGDINGBOG RADIOCITY BADONG" också så fortsätter låten.
Sen fattar jag inte varför "vi avbryter för ett trafikmeddelande" måste inledas med DING DONG BAAAAAAMMM! 18gr högre än musiken.
Monsterbiceps
2006-05-16, 12:26
Nokia tune
Du får ta och kolla på Trigger happy tv så att du lär dig att skratta åt det ljudet... :) HELLLOOOO I'M AT THE CINEMA!
Nagelfil mot nagel får det att kittlas i mina tänder *screwy*
Frigolit mot frigolit har jag för mig inte låter så mysigt, det var länge sedan jag upplevde klassiskern med griffeltavla så jag kommer faktiskt inte ihåg.
Sen finns det ju vissa dagar/tider som inga ljud passar till alls.
Haha känner igen det där från nån soffa nånstans, den var riktigt otäck :) Jag har väldigt svårt för att ta i lerkrukor också.
Bra, alla i familjen tyckte ja va knäpp :laugh:
lerkrukor.. den va annorlunda.. :D
Sheogorath
2006-05-16, 12:36
Att ta upp malto med t.ex. decilitermått är lätt det värsta kosttillskottsljudet. *ryser*
Sheogorath
2006-05-16, 12:37
Nagelfil mot nagel får det att kittlas i mina tänder *screwy*
Och ibland smakar äpplet rött. Inte äta så mycket svamp, Sniggel.
Scratch89
2006-05-16, 12:44
Jag har väldigt svårt för att ta i lerkrukor också.
Du är som han i Monkey Island, som inte vill ta i porslin.
"Eeew... Porcelein" (Fri stavning)
Jinglar, satans påfund. Lyssnar påradion, nån schysst låt och så i mitten kommer det "BAZINGDINGBOG RADIOCITY BADONG" också så fortsätter låten.
Sen fattar jag inte varför "vi avbryter för ett trafikmeddelande" måste inledas med DING DONG BAAAAAAMMM! 18gr högre än musiken.
Lättlöst, lyssna inte på såna skräpstationer :confused:
Lättlöst, lyssna inte på såna skräpstationer :confused:
Även P4 har det, vilken kanal har inte jinglar?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.