handdator

Visa fullständig version : Extremsportutövare?

Nejv
2006-05-15, 19:02
Det måste väl finnas ett otal sådana här på forumet.

Så, vad sysslar ni med?

Rekommendera gärna även mountainbiketrails i Skåne för en helt okej amatör.

Slartibartfast
2006-05-15, 19:03
Jag är (före detta) windsurfare. Det är extreme! Bättre kick är svår att hitta.

Nejv
2006-05-15, 19:05
Ahh, kan tänka mig att det är roligt. Kräver det mycket träning? Hur är det ur ekonomisk synvinkel?

userfriendly
2006-05-15, 19:06
jag vill oxå träffa sånna! det är skitcoolt juuu :cool:

RassK
2006-05-15, 19:13
klättring?

AFanatic
2006-05-15, 19:13
MTB, kan ju rekommendera Kinnekulle.

Sportklättrare, valfri inomhusvägg. Har testat klippklättring...men selen ligger på hyllan för tillfället.

Genesis
2006-05-15, 19:20
Räknas Wakeboard? :)

http://www.tropicalenergy.com/images/wakeboarding/Wakeboard-copy.jpg

Bronkitkorv
2006-05-15, 19:21

Nej....

reinholdsson
2006-05-15, 19:26

om det utföres naken ;)

Genesis
2006-05-15, 19:36
Korpfotboll då? Det är extremt farligt.

Kryss
2006-05-15, 19:39
Höll på med forspaddling förr, ruggigt skoj sport. Dock gäller det o hitta ett bra gäng och ha råd med materiel

Jorgen
2006-05-15, 19:46
Räknas vindsurfing så ja.
http://www.gunsails.co.uk/img/06%20sails/a_WaveMC3.jpg

Jorgen
2006-05-15, 19:49
Ahh, kan tänka mig att det är roligt. Kräver det mycket träning? Hur är det ur ekonomisk synvinkel?
Det är hysteriskt roligt.
Med dagens nybörjarbrädor är det välidgt lätt att komma igång.
Det är tyvärr ingen billig sport att hålla på med, givetvis beroende på hur mycket prylar man vill ha och hur bra, men det blir gärna så att man köper på sig en massa.
Du har en väldigt bra vindsurfingklubb ganska nära dig, nämligen i Lomma http://www.lbws.com/ . Mycket bra ställe att surfa på dessutom, helt klart mitt favoritställe.

jakke
2006-05-15, 19:51
Jag har sett en puls&meter log från en basejumper.. Shit alltså.. över 200 i puls innan han hoppar.

trym
2006-05-15, 19:59
vet itne vad som räknas dit men...
Rugby Amrikansk fotboll thaiboxning submission wrestling storry goes on....

Nejv
2006-05-15, 20:07
vet itne vad som räknas dit men...
Rugby Amrikansk fotboll thaiboxning submission wrestling storry goes on....

Inte en enda där räknas till extremsport.

Mer i stil med mtb, kajakpaddling, basejumping osv.

Kwon
2006-05-15, 20:22
Varför anses kajakpaddling som mer extremt än tex Thaiboxning eller Rugby? :)

Cilia
2006-05-15, 20:28
är inte extremsporter sånna som man håller på med länge alltså vid utövandet såsom Ironman, triatlon och dom där "vandringarna" som pågår i flera dagar i extrem terräng eller skidåkning som också körs i svår terräng under flera dagar.

kommer inte ihåg vad dom heter just nu.

Johan O
2006-05-15, 20:28
Vill du ha turtips för MTB-cykling så är meccat för svenskar på internet; http://happymtb.org

Bite
2006-05-15, 20:29
är inte extremsporter sånna som man håller på med länge alltså vid utövandet såsom Ironman, triatlon och dom där "vandringarna" som pågår i flera dagar i extrem terräng eller skidåkning som också körs i svår terräng under flera dagar.

Äventyrssporter?

Cilia
2006-05-15, 20:32
Äventyrssporter?
inte nödvändigtvis
men jag har tolkat det så att extremsporter är sånna som har extrema förutsättningar för att klara av dom avseende kondition, styrka och/eller förhållande.

Jorgen
2006-05-15, 20:32

Inte nödvändigtvis. Basejump tillhör extremsporterna men ett hopp tar inte så lång tid.

Jorgen
2006-05-15, 20:33
men jag har tolkat det så att extremsporter är sånna som har extrema förutsättningar för att klara av dom avseende kondition, styrka och/eller förhållande.
Just.

Gimp
2006-05-15, 20:38
BASE-jumping skulle jag vilja prova!! Behöver man bara lära sig att hoppa fallskärm för att göra det? Plus att aldrig vara rädd heller. :D

Kanske något jag kan prova i Thailand eller något om jag åker dit, hehe.

Mago
2006-05-15, 20:44
Åkte rätt mycket aggressive inlines i ramp ett tag. Så skönt att susa runt i en vertramp. Weeeee. :hbang: Måste börja åka igen.

Nize
2006-05-15, 20:50
BASE-jumping skulle jag vilja prova!! Behöver man bara lära sig att hoppa fallskärm för att göra det? Plus att aldrig vara rädd heller. :D

Kanske något jag kan prova i Thailand eller något om jag åker dit, hehe.

Jo, det är ju en klar fördel om man är en skillad fallskärmshoppare innan man ger sig på BASE-jumping ;) Det är ingenting för "nybörjare". Minns inte riktigt dödsfallsstatistiken nu men jag har för mig att det ligger på ett dödsfall per 500 hopp. Detta till skillnad från "vanlig" fallskärmshoppning som är avsevärt mycket mindre riskfyllt.

edit: läste lite fel, men hoppas ändå att det går att få ut någonting av mitt inlägg :/

Fille.p
2006-05-15, 20:56
ja cyklar en hel del mountainbike, var uppe i vånga i helgen första dagen liftarna var öppna:hbang: i skåne så finns det ju en del här i kristianstad vi har ju en jävligt fin dirt bl.a. längtar till somamren som fan nu då det blir ännu mer cyklat.

edit: jag på avataren btw. är det lugnt att ladda upp lite mer bilder? vindsurfade och åkta bräda med när jag var riktigt liten.

Verni
2006-05-15, 20:59
Jo, det är ju en klar fördel om man är en skillad fallskärmshoppare innan man ger sig på BASE-jumping ;) Det är ingenting för "nybörjare". Minns inte riktigt dödsfallsstatistiken nu men jag har för mig att det ligger på ett dödsfall per 500 hopp. Detta till skillnad från "vanlig" fallskärmshoppning som är avsevärt mycket mindre riskfyllt.

edit: läste lite fel, men hoppas ändå att det går att få ut någonting av mitt inlägg :/Finns en rätt otrevlig video ute på nätet med en som det inte gick bra för, men som klarade sig iaf.

Gimp
2006-05-15, 21:10

edit: läste lite fel, men hoppas ändå att det går att få ut någonting av mitt inlägg :/

Fast å andra sidan dör man med världens adrenalinrush. :)
Hellre det än att jag ligger i en säng och skiter ner mig varje dag för att jag är för gammal för att kunna göra något annat vettigt...kanske.

Nize
2006-05-15, 21:16
Fast å andra sidan dör man med världens adrenalinrush. :)
Hellre det än att jag ligger i en säng och skiter ner mig varje dag för att jag är för gammal för att kunna göra något annat vettigt...kanske.

:D

Räknar ni förresten vanlig fallskärmshoppning som extremsport? Isåfall ställer jag mig i den skara som åtminstone har varit en extremsportutövare.

AFanatic
2006-05-15, 23:17
Vill du ha turtips för MTB-cykling så är meccat för svenskar på internet; http://happymtb.org

God damn! Där var det längesedan jag var inloggad nu. :thumbup: