Visa fullständig version : Färjestads nya dräkter
http://www.farjestadsbk.se/bilder/C2/Drakten0607_H_394_01.jpg
Tycker hemma dräkten var rätt snygg!
Bortastället
http://www.farjestadsbk.se/bilder/C2/Drakten0607_B_394_01.jpg
ja det var ju gulligt*kissass*
Trodde inte man fick ha svarta dräckter pga att man ser "större och mer skräckinjagande(tm)" i dem? Var nått jag hörde när det var på tal för några år sedan iaf. Säkert en massa bs om att det var anledningen. Men de ser ju rätt tuffa ut, iaf hemmastället.
Bortstället ser ut som en liten rädd mus som gömmer sig i sarghörnet av rädsla för att bli söndertacklad.
Starka hemma och urusla borta nästa säsong blir mitt högst ovetenskapliga och subjektiva tips!
AIKs dräkter är ju rätt svarta
Hemmastället ser rätt bra ut. Iofs är det mesta snyggare än den lila dräkten. Borta dräkten däremot ser lite trist ut.
Slimfit: Man får ha svarta matchtröjor, Brynäs har det tex.
Ahh, ni har rätt såklart. Undrar om inte det där är en gammal skröna jag hört. Tror det tom kan ha varit i samband med philadelphia´s framfart under 70-talet som regeln mot svarta dräkter ska ha kommit till?!?! Ingen annan som hört det här :)
Tack! Äntligen slipper vi ha ett lila lag i elitserien nästa år...det är nästan lite finsk nivå med såna färger alltså. Hujja.
På tal om svart så spelar ju Brynäs, Luleå, Skellefteå, Malmö och AIK i svarta tröjor. Det är nog lugnt.
Tigerkotten
2006-05-15, 16:32
extrema fula tycker jag
Vad har svart med Färjestad att göra? Svart är inte på något sätt Färjestads klubbfärg och bara för att hemmatröjan måste vara "mörk" enligt reglementet och bortatröjan "ljus" så måste det väl finnas andra alternativ än svart och vitt!?
FBK skulle kunna ha en grön hemmatröja - i lite mörkare nyans än klubbemblemet. Nåväl, allt är ju snyggare än Lila och Gult..
extrema fula tycker jag
Vilka dräkter i ES tycker du är snyggast?
hahavaffan
2006-05-15, 16:59
extrema fula tycker jag+1
Tigerkotten
2006-05-15, 17:19
Vilka dräkter i ES tycker du är snyggast?
Fixa bilder på alla så ska jag säga :)
Djurgården har snyggast dräkter, enough said.
Metal_boy_
2006-05-15, 18:53
Ser bra ut. Har tänkt och undrat varför dom måste ha lila som grundfärg på dressen innan. Jävla kaffet kan dom ju göra reklam för ändå.
Nya hemmatröjorna = :thumbup:
Bortatröjorna tycker även jag var lite tråkiga.
reinholdsson
2006-05-15, 19:03
Ser bra ut. Har tänkt och undrat varför dom måste ha lila som grundfärg på dressen innan. Jävla kaffet kan dom ju göra reklam för ändå.
tyckte lila passade bättre än dessa.
Metal_boy_
2006-05-15, 19:05
tyckte lila passade bättre än dessa.
Ok. Jag tyckte inte heller att dom var fula, men lite förnyat ibland skadar inte :) Dessutom var dom nya snygga.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.