handdator

Visa fullständig version : Darwin Awards, riktigt roligt

Nitrometan
2006-05-15, 07:54
Darwin Awards (http://www.darwinawards.com/) "delas ut" postumt till de som under året har lyckats att genom sin dumhet ta livet av sig.

Den här t.ex. - snubbe drar en drake rätt in i en högspänningsledning (dessutom var han elektriker).

DARWIN AWARD (19 March 2006, Belize) Benjamin Franklin is said to have flown a kite in a lightning storm, to discover whether lightning is the same as electricity. However, there are certain precautions one must take to avoid electrocution.

Kennon, 26, recently replicated the conditions of Franklin's experiment, sans precautions, while flying a kite for his niece. The string was too short, so he attached a length of thin copper wire...

The copper wire made contact with a high tension line, sending a bolt of "artificial lightning" down the wire.

Kennon's father told the media his son should have known better, as he's an electrician.

Kennon is survived by his parents, six sisters and five brothers.

MasterChief
2006-05-15, 08:16
Roligt? :MrT:

genida_951
2006-05-15, 08:22
"Kennon is survived by his parents, six sisters and five brothers."

Tycker det var mer intressant att han hade elva syskon.

Men, ja, Darwin Awards är alltid lite underhållande *popcorn*

Greg
2006-05-15, 08:24
Hörde detta på radion (har ingen källa på detta så vet inte om det är sant eller falskt, men den är rolig)

En man skulle ta livet av sig så han käkade en massa piller. Sen så hade han tänkt hänga sig från en bro samtidigt som han skulle skjuta sig själv i huvudet. Så stod han där och så hoppade han. Men när han skulle skjuta så missade han och råkade träffa repet så han föll rakt ner i vattnet. Han gjorde ett ordentligt magplask och spydde upp alla piller. Han överlevde och tog detta som ett tecken och är nu djupt religiös.

Nitrometan
2006-05-15, 10:19
Roligt? :MrT:
Ja. Hur dum får man bli?

A rolling stone isn't the only thing that collects no moss. Three Vietnam men scavenging for scrap metal found an unexploded 500 pound bomb perched atop a hill, and decided to rely on a little help from Sir Isaac Newton to retrieve it. As they attempted to roll the bomb down the hillside, it detonated, leaving a four meter wide crater and sending all three of the entrepreneurs to a face to face meeting with their deceased hero.

scythe
2006-05-15, 10:24
snopes.com brukar ta död på en del Darwin-awards.

OggeP
2006-05-15, 10:37
Vänta tills A.Pahkamaa får ser det här! Då ska ni allt få lära er att det här inte är någonting att skratta åt!

jwzrd
2006-05-15, 10:45
Vänta tills A.Pahkamaa får ser det här! Då ska ni allt få lära er att det här inte är någonting att skratta åt!

Haha!

devi
2006-05-15, 10:48
Förstår inte det roliga i det här. Tycker att det är ganska tragiskt.

jwzrd
2006-05-15, 10:50
Förstår inte det roliga i det här. Tycker att det är ganska tragiskt.

Saker kan vara roliga och tragiska samtidigt. Tips.

Herkulez
2006-05-15, 11:15
:D

Papi
2006-05-15, 11:17
En man skulle ta livet av sig så han käkade en massa piller. Sen så hade han tänkt hänga sig från en bro samtidigt som han skulle skjuta sig själv i huvudet. Så stod han där och så hoppade han. Men när han skulle skjuta så missade han och råkade träffa repet så han föll rakt ner i vattnet. Han gjorde ett ordentligt magplask och spydde upp alla piller. Han överlevde och tog detta som ett tecken och är nu djupt religiös.
Jag tyckte det var hemskt kul! Är jag en dålig, stygg människa? :em:

Nitrometan
2006-05-15, 11:29
snopes.com brukar ta död på en del Darwin-awards.
Det har hänt. Men fram till dess är de roliga.

Jag såg en på en tävling en gång som skulle lasta av en stång. Stången låg på en knäböjställning lastad me lite över 270 kg. Han plockade av så många vikter han hann från den ena sidan. Svisch, så slog stången över och slungade iväg de vikter som fanns kvar tvärs över lokalen och stången själv flög ganska bra också.

Som tur var blev ingen skadad.

Tricklev
2006-05-15, 11:34
Det har hänt. Men fram till dess är de roliga.

Jag såg en på en tävling en gång som skulle lasta av en stång. Stången låg på en knäböjställning lastad me lite över 270 kg. Han plockade av så många vikter han hann från den ena sidan. Svisch, så slog stången över och slungade iväg de vikter som fanns kvar tvärs över lokalen och stången själv flög ganska bra också.

Som tur var blev ingen skadad.

:laugh: :laugh:

Klart sådant här är kul, trots att det är tragiskt.

A.Pahkamaa
2006-05-15, 12:28

Ja helvette va ägd jag känner mig.

Skratta du åt vad du vill.
Det var ju inte det jag gnällde på i första hand, hakade upp mig på att det var okej att hacka på diverse idrottsmän som majoriteten av medlemmarna på forumet inte relaterar till, men så fort det hackas på hemmaplan så börjar folk lipa och kramas. Läs trådarna om kvinnlig byggare så förstår du vad jag menar.

Om man bortser från att det verkar vara påhittade historier så är det samma grej här, lätt att skratta åt livsöden som man själv inte har någon relation till.

Herkulez
2006-05-15, 12:46
Ja helvette va ägd jag känner mig.

Skratta du åt vad du vill.
Det var ju inte det jag gnällde på i första hand, hakade upp mig på att det var okej att hacka på diverse idrottsmän som majoriteten av medlemmarna på forumet inte relaterar till, men så fort det hackas på hemmaplan så börjar folk lipa och kramas. Läs trådarna om kvinnlig byggare så förstår du vad jag menar.

Om man bortser från att det verkar vara påhittade historier så är det samma grej här, lätt att skratta åt livsöden som man själv inte har någon relation till.
äh han skojjar ju bara med dig =)

A.Pahkamaa
2006-05-15, 12:47
äh han skojjar ju bara med dig =)

Jag måste ju försvara min internet-snopp.

jwzrd
2006-05-15, 12:48
Jag måste ju försvara min internet-f*tta.

Ja :/

A.Pahkamaa
2006-05-15, 12:49
Ja :/

I jämförelse med din gigantiska internetkrigar-snorre så har jag nog en internet-f*tta.

OggeP
2006-05-15, 12:50
Jag måste ju försvara min internet-snopp.

Klart att du ska göra det. Men ditt förra inlägg fullkomligt lyser avsknad av humor.

:cheers:

jwzrd
2006-05-15, 12:55
I jämförelse med din gigantiska internetkrigar-snorre så har jag nog en internet-f*tta.

Ja där får du lägga ner mer energi om du ska kunna jämföra dig :)

Nitrometan
2006-05-15, 14:41
Jag kan skratta åt riktigt klumpiga/dumma grejer i verkligheten också. Även när jag själv gör dem.