Visa fullständig version : Byggarfilm - kost?
finns de några bra dokumentärer om en byggares liv. Bodybuilders går bra, men det jag mest är intresserade på är deras kost. De flesta filmer jag sett så är det mest om själva styrketräningen men jag skulle gärna vilja veta hur de äter och vad de äter. Gärna detaljrikt ;)
har hört en del om den. Så de är alltså om hur han äter och sånt?
har hört en del om den. Så de är alltså om hur han äter och sånt?
Ingen aning. Föredrar Happy Gilmore, Kingpin, Dum och Dummare m.fl. :D Men den ska tydligen vara riktigt intressant. Handlar om hur bla Arnold förberedde sig inför Mr. Olympia.
Pumping Iron handlar så gott som inte ett skit om kosten dock. :)
Wennerberg
2006-05-14, 22:18
Shawn Ray berättar en hel del om mat i sin film
Goddaniel
2006-05-14, 22:18
I Markus Ruhls film, Made in Germany så får man väl en liten inblick i hur hans kost ser ut har jag för mig :)
Kebab-Arne
2006-05-14, 22:19
Pumping Iron är vad jag kommer ihåg väldigt dålig med kosten. Sen har det ju hänt en del sen 70-talet. Kan faktist inte komma på vilken film som skulle vara den bästa ur kostsynpunkt. Final Countdown med Shawn Ray är väl i såna fall den bästa som jag kan komma på just nu.
Kris Dims "Dimvasion" ska ha en hel del kost vad jag hört, har dock ej sett den själv.
Ronnie Coleman - The Cost of Redemtion
"Mmmm.. Good ol' off-season food."
"I need my cheese-grits"
Ronnie Coleman - The Cost of RedemtionGood Ol' chicken!
finns de några bra dokumentärer om en byggares liv. Bodybuilders går bra, men det jag mest är intresserade på är deras kost. De flesta filmer jag sett så är det mest om själva styrketräningen men jag skulle gärna vilja veta hur de äter och vad de äter. Gärna detaljrikt ;)
Det är nog väldigt varierat beroende på nationalitet, bakgrund, smak, säsong etc. med viss överlappning när det kommer till basmat såsom kött av fågel/fisk/nöt/fläsk osv, ris, potatis, havregryn och självklart proteintillskott/pulver.
Bara för att Coleman käkar grits så behöver inte andra byggare göra det liksom.
Skulle också tycka det vore intressant med mer inblick i kosten även om man måste komma ihåg att det aldrig aldrig går att applicera på en själv. För en sådan som Ruhl är det viktigaste att kunna få i sig de extrema mängder energi och protein som krävs. Det behöver ju verkligen inte vara den bästa byggarmaten eftersom insulinet och aas ser till att kroppen alltid är i "byggarmode".
Men vore som sagt ändå roligt att se vad de äter och hur mycket.
Dissector
2006-05-15, 09:16
Som någon sa så förklarar Rühl i Made in Germany en del. Man följer dock inte honom speciellt "dygnet runt", men han lassar fram sina livsmedel och berättar lite om när han käkar dom och hur mycket o.s.v.
Anders Graneheims film "Den sista posen" beskriver ganska mycket om hans vardag innan tävlingen Masters Mr Olympia. Kanske inte väldigt djupgående dock. Muskelpojkarna är en annan dokumentär som visar vardag för några juniorbyggare i USA. En liten inblick i dieten iallafall, men kanske inte heller så jättedjupt.
Om det bara är själva infon du är ute efter så brukar det stå ganska mycket på byggarnas egna webbsidor, om deras kost o.s.v.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.