Logga in

Visa fullständig version : Största skada som har drabbat dig?

Alexlindgren
2006-05-14, 21:42
Vad är den västa skada som har hänt dig?

Kommer inte ihåg riktigt det värsta, men idag hände en sak. Tappade ett skruvstäd på tån = ont.

http://hem.bredband.net/b244757/ta.jpg

Inte för att förvärra skadan, men jag kan säga att tån är blåare/rödare än vad det ser ut, och det dunkar hela tiden i den.

sgtbarnes
2006-05-14, 21:47
kan du röra på tån så är den inte bruten iaf.. ;)

har inte råkat ut för nån idrottsskada föutom översträckna ledband i foten nån gång och brutit av en liten benflisa.

Slog ut en tand i lumpen, annars inga större skador.

devi
2006-05-14, 21:48
Bröt benet när jag åkte stjärtlapp. :em:

nemd
2006-05-14, 21:48
Ansiktsförlamning, eller nån jäkla inflamation/växtskada jag hade i hälsenan när jag var typ 9-12 år typ.

Dem 2 har även förändrat mitt liv till det sämre. Men det är sånt man får ta. Skador kommer och går till allt och alla.

Alexlindgren
2006-05-14, 21:49
Nänä, inte bruten iaf, som tur är :).

Åkte du in i ett träd med stjärtlappen då eller? :P

Larsson
2006-05-14, 21:49
Träningsreleaterat är det ett skadat muskelfäste i armen samt en handled som krånglat lite.

Sebbe_H
2006-05-14, 21:50
WTF har du bara fem tår? :O

Ramlade och slog i bakhuvet en gång när jag var mindre, fick sy igen skiten :)
Det kanske förklarar varför jag är som jag är idag! :D

hahavaffan
2006-05-14, 21:51
Bröt foten på nyår, några år sedan. Det är väl värst. Dock inte det som gjort mest ont... det gör skiten jag har i ryggen just nu. Eller hade imorse, innan jag åt en hel arsenal värktabletter. FAAAN vad ont det gjorde. Hade hellre brutit loss foten och tuggat på benstumpen.

Edit: Fan vad fula fötter är. Jag hatar fötter. iofs finns det tjejer med "snygga" fötter.

mathor
2006-05-14, 21:52
Trasslade in mig och blev hängandes i taggtråd, vilket resulterade i ett antal ärr och stor blodförlust.

The_RobRoy
2006-05-14, 21:53
Fick någon helskum grej uppe på huvudet, som gjorde att såfort jag ansträngde mig på något vis, så fick jag enorm spränghuvudvärk, nästan så man svimmade.

Ingen fysisk ansträngning, inget sex, nada på två månader, läkarna hade no clue vad de va, som tur va gick det över.

Beecher
en jättestor varböld på innersidan av högra skinkan, oooont att punktera.

sen minns jag inte så mkt mer... inflammerad axel typ

Mago
När jag åkte en livsfarlig vattenrutschbana i Boden så skadade jag ryggen och hade besvär av det i många år efter. Den gick rakt ner i 300km/h sen kom det en 90 graders sväng till höger och det knäckte till i ryggen och jag vaknade upp nere i vattnet och hade ruskigt ont.

ugglan
Fick båda benen bortsprängda av en mina i 'nam -71.

Utöver det har jag brutit båtbenet i handen när en polare råkade hoppa på den.

Dissector
Den mest jobbiga är ju tveklöst när jag åkte 11 timmar buss till Trysil, Norge för att åka snowblades. Första åket, kom 15 meter, trillade och bröt benet och fick skeppas hem igen. Fan vad surt det var :D

nemd
2006-05-14, 21:54
Bröt benet när jag åkte stjärtlapp. :em:

Haha. Nej hur lyckades du med det? :D

Sultanen
2006-05-14, 21:54
Underarmsskada som inte läkt på 2år trots alla försök, tappat 18kg muskler, 5-6cm i armmått

sen lite ryggskada som sitter i sen man va dum 18 åring o skulle köra Marklyft hela tiden för d gick så bra

devi
2006-05-14, 21:55
Haha. Nej hur lyckades du med det? :D
Stod på den med ett ben och det andra fastnade mellan två träd och bröts. :em:

nemd
2006-05-14, 21:55
Fick någon helskum grej uppe på huvudet, som gjorde att såfort jag ansträngde mig på något vis, så fick jag enorm spränghuvudvärk, nästan så man svimmade.

Ingen fysisk ansträngning, inget sex, nada på två månader, läkarna hade no clue vad de va, som tur va gick det över.

Det där har jag också haft i 2 omgångar, dock inte lika länge. Fan val äskigt det är. Det kändes helt normal till jag gjorde nåt som ökade pulsen lite och blev ytters lite ansträngande.

nemd
2006-05-14, 21:56
Stod på den med ett ben och det andra fastnade mellan två träd och bröts. :em:

Haha ok. ursäkta om jag skrattar, låte kul bara.

The_RobRoy
2006-05-14, 21:57
Det där har jag också haft i 2 omgångar, dock inte lika länge. Fan val äskigt det är. Det kändes helt normal till jag gjorde nåt som ökade pulsen lite och blev ytters lite ansträngande.

Verkar ha hänt ganska många såhär i efterhand, dock har inte hört något som fått så allvarligt som mig.

devi
2006-05-14, 21:57
Haha ok. ursäkta om jag skrattar, låte kul bara.
Det gjorde hela klassen också när jag berättade vad som hade hänt i helgen. :D

Destra
2006-05-14, 21:59
Jag slog upp ögonbrynet när jag ramlade in i toalettstolen, 6 stygn.
Jag hade brottom in för att välja färg på tandborsten :) , man ville ju ha den blåa.

Edit: Kanske ska tillägga att jag var 5 år.

sgtbarnes
2006-05-14, 22:02
Edit: Fan vad fula fötter är. Jag hatar fötter. iofs finns det tjejer med "snygga" fötter.

det finns även snygga tjejer med fula fötter, usch.

Sebbe_H
2006-05-14, 22:03
det finns även snygga tjejer med fula fötter, usch.

Och fula tjejer med fina föttter :)

devi
2006-05-14, 22:04
Och fula tjejer med fina föttter :)
Jag väljer hellre det andra då. Har iofs ingen fetisch för att suga på tår eller liknande.

hahavaffan
2006-05-14, 22:04
det finns även snygga tjejer med fula fötter, usch.Ja, tyvärr :( Har dock lyckats klara mig från dessa.

Sebbe_H
2006-05-14, 22:05
Jag väljer hellre det andra då. Har iofs ingen fetisch för att suga på tår eller liknande.

Det har du så rätt i :)

grisbil3n
2006-05-14, 22:10
Har klarat mig ganska bra förutom en grej. Fick för mig att jag kunde flyga en gång på dagis och hoppade helt sonika från en koja som dom byggt nästan i takhöjd inomhus o skallade en stol när jag landade. Blev en jävla massa stygn i pannan och har fortfarande ett saftigt ärr.

devi
2006-05-14, 22:12
Råkade också vrida till en pungkula, då jag (enligt någon, hade tränat för hårt på gymmet), vilket ledde till operation. :em:

christian
2006-05-14, 22:17
Inte mkt skador på mig, inte. En reva i ena skinkan efter en hinderbana, knappt någon som skrattade och trots att det hände för 8 år sedan får man fortfarande pikar. Stukad fot, stygn i huvudet, finger klämd i dörr så nageln lossnade, bränd hand på platta, bränd lugg när det blev kul att leka med grill och tändvätska, lite ärr över händerna efter knivar som sluntit samt ett ärr efter en nagel efter första tjej-flirten när jag var liten. Det vanliga.

Det jag kommer ihåg värst var när vi spelade nigger-out eller vad det nu hette på den tiden och jag fick bollen direkt på en nagel som böjdes bakåt. Det stavas s-m-ä-r-t-a.

Jag har också fått högerbenet i baklås ett antal gånger, vet inte exakt vad som hände men ngt hoppade ur om jag satt på ett visst sätt och det gjorde ont som satan att poppa tillbaka det. Det är borta nu, antar att det berodde på överrörlighet någonstans.

Sebbe_H
2006-05-14, 22:28
Råkade också vrida till en pungkula, då jag (enligt någon, hade tränat för hårt på gymmet), vilket ledde till operation. :em:

Vart hamnade kulan sen då?:S

babbett
2006-05-14, 22:31
Blev påkörd av en bil okt.-1990...låg på sjukhus drygt en vecka med armen rakt upp. Den var av på något knepigt sätt... Det var allt, jag hade tur. :bow:

devi
2006-05-14, 22:32
Vart hamnade kulan sen då?:S
Blev bara en knut av det hela. Sitter dock där den ska nu. :D

Helena B
2006-05-14, 22:43
Inga brytna ben och det är jag tacksam för. Dem skador som jag har lidit mest med när det gäller smärta så är det blodförgiftning i hälen och när jag ramlade med moppen och fick avgasröret över vaden (ett 10 cm långt brännmärke som aldrig försvinner :( ).

Tycker jag har klarat mig hyfsat bra än så länge.

Tenzu
2006-05-14, 22:50
Blev bara en knut av det hela. Sitter dock där den ska nu. :D
pungvred?
ajajajajajaja ska göra halv-ont har jag hört :D

devi
2006-05-14, 22:52
pungvred?
ajajajajajaja ska göra halv-ont har jag hört :D
Ungefär någonting sådant. Halv-ont? Jadu, svimmar man nästan i taxin av smärta så gör det inte halv-ont. ;)

formula4shape
2006-05-14, 22:52
Fått en skridsko över handleden på hockeyträning, blev en del stygn. Pulsådern går 1mm under ärret.

Lepras
2006-05-14, 22:54
okej, en tråd som passar mig:D

Brutit handleden 2 gånger-andra gången fick dom operera och sätta fast benen med en metallplatta..

haft en varböld som övergick till en fistel*spy* runt 8 operationer..

brände sönder fingrarna på en värmekamin..

och nu senaste hände förra veckan,,menisken i vänster ben gick av-operation på tisdag:(

Krampus
2006-05-14, 22:54
Bet hål rakt genom tungan i en judo-fight och det kom blooooood!

Tenzu
2006-05-14, 22:55
Ungefär någonting sådant. Halv-ont? Jadu, svimmar man nästan i taxin av smärta så gör det inte halv-ont. ;)
hade fobi för det ett tag -.- man har typ 1h på sig att fixa det innan den dör av syrebrist :S

devi
2006-05-14, 22:56
hade fobi för det ett tag -.- man har typ 1h på sig att fixa det innan den dör av syrebrist :S
Syrebristen är inte det första du tänker på när det väl händer. Jag lovar. :thumbup:

The_RobRoy
2006-05-14, 22:58
Syrebristen är inte det första du tänker på när det väl händer. Jag lovar. :thumbup:

Kan vi byta samtalsämne *cry* *cry*

Helena B
2006-05-14, 22:58
okej, en tråd som passar mig:D

Brutit handleden 2 gånger-andra gången fick dom operera och sätta fast benen med en metallplatta..

haft en varböld som övergick till en fistel*spy* runt 8 operationer..

brände sönder fingrarna på en värmekamin..

och nu senaste hände förra veckan,,menisken i vänster ben gick av-operation på tisdag:(

Tycker nästan lite synd om dig. Hoppas din operation går bra.

devi
2006-05-14, 22:59
Kan vi byta samtalsämne *cry* *cry*
Till något mindre smärtsamt? Finns det någon här som har fått sina pungkulor mosade med en hammare kanske? :D

Sebbe_H
2006-05-14, 23:08
Inga brytna ben och det är jag tacksam för. Dem skador som jag har lidit mest med när det gäller smärta så är det blodförgiftning i hälen och när jag ramlade med moppen och fick avgasröret över vaden (ett 10 cm långt brännmärke som aldrig försvinner :( ).

Tycker jag har klarat mig hyfsat bra än så länge.

Har DU kört moppe? :)

Daniiiel
2006-05-14, 23:09
halkade på en isfläck och slog skallen rakt in i en sten, fick ett 3 cm stort köttsår några cm under ögat och några tänder slogs av

Metal_boy_
2006-05-14, 23:16
Måste ha varit när jag slog hål på skallen i en dörrpost.

Kagen
2006-05-14, 23:27
Lite skavanker har man väl dragit på sig genom åren..

2ggr pulsåderbrott, revbensbrott, diverse små ingrepp, inkl. det där pungvred även cystoskopi samt en jäkla massa skavsår, uppskurna händer, tappade tånaglar och såklart ett krossat hjärta :p

Tror att de som var barn på 60-70-80-talet gjorde illa sig mycket mer än dagens skyddade 80-90-talister. Men å andra sidan levde vi med, lekte utomhus varje dag i timmar. Sån't gör gott - lite skavanker får man räkna med.

Diana
2006-05-14, 23:28
När jag va liten, hm kan ha varit 2-3 år ellr något, rammla från en soffa och slog upp bakhuvudet.
Om huruvida men för livet förekommit tvistar de lärde.. :D

devi
2006-05-14, 23:29
Glömde gastroskopi (kameran ner i magsäcken), när läkaren trodde att jag hade magsår. Det var ganska obehagligt.

Kagen
2006-05-14, 23:32
Glömde gastroskopi (kameran ner i magsäcken), när läkaren trodde att jag hade magsår. Det var ganska obehagligt.

Cystoskopi är också omskrivning för när de går in med en kamera. Fast då genom urinröret - rätt speciell upplevelse.

devi
2006-05-14, 23:33
Cystoskopi är också omskrivning för när de går in med en kamera. Fast då genom urinröret - rätt speciell upplevelse.
Mysigt värre. :D

Sebbe_H

Vart med om det själv? Hoppas inte kameran var speciellt stor..

Metal_boy_
När jag va liten, hm kan ha varit 2-3 år ellr något, rammla från en soffa och slog upp bakhuvudet.
Om huruvida men för livet förekommit tvistar de lärde.. :D

Kom ska jag blåsa. :)

Kebab-Arne
2006-05-14, 23:38
devi: Är du snubben vars historia om pungvred har cirkulerat på diverse forum? Skrevs på nåt forum för att sedan bli kopierad hit och till en massa andra forum? Med tanke på att du reggade dig i April och den var långt innan april. Nu finns det visserligen fler än 1 som får det men men... :)

Min skadelista är väldigt kort.
Rev upp ena benet på en semester på kanarieöarna när jag balanserande på en mur och ramlade och skrapade en benet mot kanten. Blev visserligen bara ytliga sår man mycket bandage.

Varit några mm från att sätta en yxa rakt i tummen när jag ja, inte hanterade den helt korrekt.

Kagen
2006-05-14, 23:40
Vart med om det själv? Hoppas inte kameran var speciellt stor..

Ja det har jag, det var lugnt. De använder ju fiberoptik - ingen 90-kilos kamerman som ska in och filma direkt. Gick från plugget till sjukhuset fick dasen bedövad och ingreppet gjort och sedan tillbaka till plugget igen på samma dag.

devi
2006-05-14, 23:40
devi: Är du snubben vars historia om pungvred har cirkulerat på diverse forum? Skrevs på nåt forum för att sedan bli kopierad hit och till en massa andra forum? Med tanke på att du reggade dig i April och den var långt innan april. Nu finns det visserligen fler än 1 som får det men men... :)

Min skadelista är väldigt kort.
Rev upp ena benet på en semester på kanarieöarna när jag balanserande på en mur och ramlade och skrapade en benet mot kanten. Blev visserligen bara ytliga sår man mycket bandage.

Varit några mm från att sätta en yxa rakt i tummen när jag ja, inte hanterade den helt korrekt.
Tror inte det. Så borta har jag nog aldrig varit? :D Dock verkar det vara ett ganska återkommande problem bland yngre killar, så det är nog fler än jag som har haft det. Har du tråden i närheten eller? :)

Sebbe_H
2006-05-14, 23:41
Fyfan, undra hur det känns när Charles är bedövad :( Ingen trevlig känsla tror jag?

blekfet2
2006-05-14, 23:43
sambo+barn.

:D :D

devi
2006-05-14, 23:44
sambo+barn.

:D :D
Lägre än GlocalNet ffs!

blekfet2
2006-05-14, 23:44
När jag åkte en livsfarlig vattenrutschbana i Boden så skadade jag ryggen och hade besvär av det i många år efter. Den gick rakt ner i 300km/h sen kom det en 90 graders sväng till höger och det knäckte till i ryggen och jag vaknade upp nere i vattnet och hade ruskigt ont.

fjolla, hur fan kan du tycka att "blå-röret" är hemsk?? En liten fjollkana på typ 30m med en sväng. :laugh: :laugh:

grisbil3n
2006-05-14, 23:46

Kom ska jag blåsa. :)

Fniss

devi
2006-05-14, 23:46
fjolla, hur fan kan du tycka att "blå-röret" är hemsk?? En liten fjollkana på typ 30m med en sväng. :laugh: :laugh:
Precis. Blå-röret är för mesar. Black Hole is teh shit!

Kebab-Arne
2006-05-14, 23:47
Tror inte det. Så borta har jag nog aldrig varit? :D Dock verkar det vara ett ganska återkommande problem bland yngre killar, så det är nog fler än jag som har haft det. Har du tråden i närheten eller? :)

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=36474&highlight=pungvred

Rock'nRoll
2006-05-14, 23:47
Har vrickat foten och skurit av lite senor i ett finger, annars så är jag hel än så länge *peppar peppar*

devi
2006-05-14, 23:48
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=36474&highlight=pungvred
Inte jag, men jag läste faktiskt tråden innan jag förstod att det var bråttom till sjukan. :D

Fredrici
2006-05-15, 00:00
Brutit några ben i höger hand, bröstbenet och höger nyckelben 2 gånger. Revben på båda sidor i olika omgångar. Sydd på höger hand, höger överarm och precis bredvid vänster öga. Sprickor i höger knäskål.
Ja mer har jag väl inte hunnit med, har nog glömt någon lättare skada.
Räknas hjärnskakning? Isåfall 2 stycken.

CroCop
2006-05-15, 00:00
Inte jag, men jag läste faktiskt tråden innan jag förstod att det var bråttom till sjukan. :D

Är det sant? Du läste tråden innan? Då är ju JAM lite av en hjälte som postade tråden på kollo!*flex*

Fick du sy fast kulorna som killen i flashbacktråden? Fan vad ont det ska göra...

Arf Pingvin
2006-05-15, 00:05
Fastnade med ett ben i bakdäcket på en crosshoj. Två dar innan jag skulle börja sommarjobba. Tre spikar i benet och ett fint 10 cm ärr från operationen.

Sniggel
2006-05-15, 02:32
Förmodligen sabbade jag mitt båtben för många år sen, något som aldrig kommer läka helt.

Sjyk
2006-05-15, 07:26
Brände mig på rumpan i en bastu, dock bara ena sidan som vart brändskadad.
Har kvar ärret än idag:naughty:

Melker
2006-05-15, 07:37

Jasså, Nordpoolens rör?
Den åkte jag ifjol och vristen fick en liten smäll. Jag är troligen lite för lång men annars var den kul.
Magoo överdriver väl ngt :D

Cinna
2006-05-15, 07:44
Kotförskjutning i ländryggen med inflammationer och livslång rehab som följd :(
Allt pga av ett klumpigt lyft!

Men det var ifs skadan som jag att började styrketräna...

Cypher
2006-05-15, 07:46
Jag har vridit mitt högra knä ur led 4gånger. Som tur är var det 6år sen senast det inträffade.

Greg
2006-05-15, 07:49
Brutit lilltån, två gånger.

timoat
2006-05-15, 07:53
I julas på fyllan (givetvis) lyckades jag spilla ut en liter nykokad nudelsoppa över magen. Fina blåsor och stort permanent ärr på hela magen.
Skurit upp foten med en glasskiva (ovansidan) som läkaren sen fick skära upp efter läkning igen för han missade att alla senor vart avskurna också, så de fick sys ihop igen.
Ramlar i en nedförsbacke när handbromsen på min bockastyrecykel (komemr ni ihåg dem?) hoppade av och landade i framhjulet. Framtänderna av på mitten.
bruten hand efter räddning imålet på fotbollen.

devi
2006-05-15, 08:02
Är det sant? Du läste tråden innan? Då är ju JAM lite av en hjälte som postade tråden på kollo!*flex*

Fick du sy fast kulorna som killen i flashbacktråden? Fan vad ont det ska göra...
Tack och lov. Trodde inte att det var så värst allvarligt, men när jag läste det så var det bara att åka till sjukan i ilfart. Den är fastsydd ja. Fick äta smärtstillande ett tag iaf. :D

Noodles
2006-05-15, 08:06
Skadade foten i innebandyn för fem år sedan. Skulle göra en sidledsförflyttning och vänsterfoten högg fast i golvet. Självklart ramlade jag med kroppstyngden över foten. Hade besvär med fotleden mer än ett år senare.

Cilia
2006-05-15, 08:43
måste vara när jag skar upp handen och fick sy med ett gäng stygn och sen fick blodförgiftning och höll på att dö.

annars är det väl dom andra 3-4 gångerna jag har sytt, en gång i huvudet. Det var nog också ganska allvarligt iofs.

jag vet att jag lämnade öppet mål där, får se vem som orkar slå in den

Timme
2006-05-15, 08:51
Jag har aldrig haft några allvarliga skador. Den värsta skadan var väl när armbågen gick ur led. Det gjorde ont och jag var 6år :)

Timme
2006-05-15, 09:01
Läskigt det där med kulorna. Shit!

Dipshit
2006-05-15, 09:09
jag väntar på the big one... har bara fått sprickor än så länge.. en i armen, en i tån.. :(

edit: ah, just det... har slått ut tänder.... 3 ggr...

Fairing
2006-05-15, 09:14
12 års motocross tävlande gjorde att min sjukhusjournal vart tjock som Svea rikes lagbok:D

Värsta skadan ? utan tvekan ett krossat hälben som jag lider av än i dag. Bröt även lårbenet vid samma vurpa men det var en baggis jämfört med hälbenet.

Min Läkare Per Henrik Ågren rekommenderade Glutamin för snabbare läkning av mina skador och det fungerade förvånandsvärt bra:thumbup:

Låg väl på operationsbordet minst 1 gång per år under 90-talet;)

Action
2006-05-15, 09:21

Rakt ner i 300km/h.. hade du en raket uppstoppad i röven eller?? *screwy*

Action
2006-05-15, 09:24
Min värsta skada är också som Fairing från motocrosstiden på 80-talet.

Vred sönder mitt knä och opererade först ena ledbandet och tog bort minisken. Tävade i 1 år till och vred då till knät vid kanske 20-30 tillfällen. 2 dagar på kryckor efter varje tillfälle, sen upp på hojen igen.

Vid andra operationen så var bägge ledbanden och bägge korsbanden söndertrasade och de fick laga med både märlor, senor från låret, plast etc... Tog även bort resterna av menisken, lite broskbildning och en ledkapsel var även paj... Läkaren som opererade va då ledande av utvecklingen i Europa och han hade inte sett ett värre knä på 25 år.. Kändes mindre kul att höra som 16-åring med tankarna på motocrossbanan... *cry*

daja
2006-05-15, 09:28
Ett avslitet korsband och några smällar i ansiktet som resulterade i akuten och nål och tråd.

Wikner
2006-05-15, 09:34
Kronologisk ordning:

Brutit lillfingret på en fotbollsmatch.
Brottats med en polare, nyckelnbenet gick av.
Slagit hål i huvudet i en skateboardsramp när jag skulle bombdroppa.
Axeln ur led 4 gånger under lumpen, och en på gymmet för 1 år sedan.

Bara axeln som är keff fortfarande.

Fairing
2006-05-15, 09:42
12 års motocross tävlande gjorde att min sjukhusjournal vart tjock som Svea rikes lagbok:D

Värsta skadan ? utan tvekan ett krossat hälben som jag lider av än i dag. Bröt även lårbenet vid samma vurpa men det var en baggis jämfört med hälbenet.

Min Läkare Per Henrik Ågren rekommenderade Glutamin för snabbare läkning av mina skador och det fungerade förvånandsvärt bra:thumbup:

Låg väl på operationsbordet minst 1 gång per år under 90-talet;)

Måste ha slagit i huvudet oxå för det var 18 år jag tävlade i Cross inte 12 som jag snabbt räknade ihop:D

Precis som Action så var dom inne och "grottade" lite i mina knän oxå:)

blasr
2006-05-15, 09:45
De värsta jag kan komma på just nu är.

Brutit foten på en studsmatta. Känns som om att jag borde ha följt rådet att inte hoppa när studsmattan var blöt. Foten stod rakt ut åt höger och det gjorde något enormt ont och jag har fortfarande känningar kvar av den skadan.

Brutit 2 revben när jag blev påkörd av en bil när jag åkte moppe.

Högersidan av högerhanden blev ihoptryckt när jag slog i en sak förut. Får väldigt ont i den handen ibland.

Fått sytt ihop högerhanden med 6 stygn när jag skar mig.

Diana
2006-05-15, 10:50
Brände mig på rumpan i en bastu, dock bara ena sidan som vart brändskadad.
Har kvar ärret än idag:naughty:
Ouch!! :D
jag har sytt, en gång i huvudet. Det var nog också ganska allvarligt iofs.
]
Ah en artfrände! farbror doktor sa åt mej att inte va rädd för de färgglada hundarna i träden *popcorn*

petersson
2006-05-15, 11:15
när jag var liten och gick på dagis skulle jag hoppa ner från en ribbstol på en madrass men jag missade visst och hälsenan fick en spricka

Bamse79
2006-05-15, 11:34
Värsta: Hoppade på trampolin och slant med vänsterfoten när jag skulle hoppa, när högerknät var på väg ner kom trampolinen uppåt igen...senan under knät(har inget namn på den) som håller fast knäskålen gick av, alla ledband, korsband och minisk + knäskålen gick av...skruvar och spikar fixade läkaren till dem med, syddes ihop med 34 stygn. Fortfarande stelare i det benet men inget jag lider speciellt mycket av annat än att det börjar göra ont om jag sitter länge med böjt ben...Läkare kan fixa ihop det mesta nuförtiden...:thumbup:

I år: tappade en 10kg vikt på foten i gymmet. Resultat= 3 naglar borta och mittersta tån skalad...blödde rätt bra men jag lindade ihop det och fortsatte passet :D bultade rätt bra i 4:a dagar...

Ninjamicke
2006-05-15, 12:41
Det enda som är värt att ta upp är min knäskada. Föll på fyllan för snart 4 år sem, opererade menisken i vänster knä ett halvår senare. Det första operationen blev aldrig bra, fick göra en till operation för ett halvår sedan. Nu är det bättre men det går sakta framåt. Vågar inte göra särskilt mkt ännu dock.... tränar lite lätt o promenerar o cyklar.

Har dock ont lite då och då i höger knä också, en läkare påstod att det kan vara meniskskade det också....

Noll
2006-05-15, 13:11
Hmm, förutom den gången då jag föll ner för trappan å var blind i två timmar så måste det nog bli då jag slet av ligament i ena foten och var kryckburen i typ två månader.. Gäller det största skadan på fåfängan så lär det bli min fejsplant som skedde häromsistens ( jag var inte direkt guds gåva till någon då haha).. Oh well.

mela
2006-05-15, 13:27
Bröt benet när jag ramla av ett staket som jag stod på, foten fastnade mellan två plankor och benet drogs isär... inte skönt.

Bröt armen när jag åkte skridskor, kunde inte stanna och satte mig ner.. på armen, som gick av.

Halkade i en backe och slog i bakhuvudet mot en sån stenkant på en stentrappa.. slapp däremot att sy :thumbup:

hobbitar
2006-05-15, 13:39
Bara en fraga, hur ont gor det egentligen att bryta benet?

Vissa ar ju helt lugna medans andra skriker och nastan svimmar av smarta. Givetvis ar det skillnad pa att fa en liten spricka i benet och knacka det helt men om vi sager en ganska allvarlig benbrytning?

blasr
2006-05-15, 13:41

Vissa ar ju helt lugna medans andra skriker och nastan svimmar av smarta. Givetvis ar det skillnad pa att fa en liten spricka i benet och knacka det helt men om vi sager en ganska allvarlig benbrytning?

När jag bröt foten kan jag säga att det gjorde VÄLDIGT ont. Kan bara föreställa mig att det är värre med benet.

Miiix
2006-05-15, 13:42
Har inte råkat ut för så allvarliga saker.

Satte mig på ett bastuaggregat nät jag var 7 eller 8. Det var varmt :)

Tappade en 40 kg hantel på stortån.

Krampus
2006-05-15, 13:45
Hmm, förutom den gången då jag föll ner för trappan å var blind i två timmar så måste det nog bli då jag slet av ligament i ena foten och var kryckburen i typ två månader.. Gäller det största skadan på fåfängan så lär det bli min fejsplant som skedde häromsistens ( jag var inte direkt guds gåva till någon då haha).. Oh well.

Haha, det bevittnades! :D
Nästan så att du skulle lägga upp en bild.

Fairing
2006-05-15, 13:46

Lårbenet gjorde ont när jag bröt , speciellt när jag förskte gå på benet och ene benpipan kom ut genom skinnet och foten pekade rakt åt vänster*cry*

Wikner
2006-05-15, 13:50

När jag bröt nyckelbenet så gick jag en hel dag i skolan innan jag fick hjälp. Skolsjuksköterskan sa att jag bara hade fått en rejäl smäll och att det skulle vara bättre nästa dag redan.

När min axel hoppade ur led första gången var nog de värsta...halva kroppen domnade typ bort och jag vart svimfärdig.
Men hård som man är så vänta man tills nästa dag innan man gick till läkaren på I5. Slapp fys i en vecka sedan var de bara köra igen. Fast armhävningar blev de inget av nå mer de året.

Kan tänka mig storleken på det som ska av kan ha att göra med smärtan.

Arf Pingvin
2006-05-15, 14:39

Ett benbrott rakt av är ganska lindrigt. Man känner det inte alls i benet om man inte trasar sönder massa annat samtidigt. Lyckades bryta benet när jag var liten, adrenalin och chocken gjorde att jag ej kände nånting. När jag samlat mig och ställde mig på benet vek det sig och smärtan var inte att leka med, när det sen läkt fel och doktorn fick bryta upp benet igen var inte heller roligt.

Benet i bakdäcket på en hoj var lite samma sak, klämskador och lite misshandlade ledband men jag ställde mig iaf upp och körde därifrån, smärtan kom senare och själva benbrottet den gången var inget, få tillbaks rörelseförmåga i fotleden tog längst tid och gjorde mest ont.

Sista grejen var tummen som gick tvärt av vid nyår. Kände ingenting och skulle gasa iväg (tumgas på snöskotrar) men inget hände. Undrade hur tummen hamnat snett i handsken då den pekade åt fel håll... Förutom att det bultade på väg till sjukhuset var det helt lungt, ingen smärta alls.

tinus
2006-05-15, 14:50
Slet sönder de flesta ledbanden i foten under en fotbollsträning inomhus (hade en enormt hård närkamp med mattan*rolleyes* ) jag gick åt ena hållet foten åt det andra. Feldiagnostiserad,gick med eländet 6 mån. Därefter operation,nu snart 4 år senare fortfarande inte bra,ny operation förmodligen i sommar.. förhoppningsvis till hösten. 9 v i gips låter inte som en tilltalande sysselsättning under sommaren.

Har även brutit några revben,dels under match dels under andra omständigheter :D Har även spräckt vänster ögonbryn även det under match(undra varför min lilla mamma är glad att jag inte spelar fotboll längre) blödde som tusan.men slapp dock sy.

Nina L
2006-05-15, 14:52
Jag har brutit lårbenet rakt av när jag var liten. Jag fick också skador på lungorna så jag kunde inte få annat än lokalbedövning när de skulle dra piporna rätt. Det gjorde de genom att sticka en stålpinne genom mitt knä (inte alls skönt) och sedan dra i den. Jag fick vara en hel månad på sjukhus, och sen var jag gipsad till midjan.

mangs
2006-05-15, 15:44
Har lyckats hålla mig undan några större skador, peppar peppar.

Här kommer min begränsade lista:

Stod på locket av ett oljefat och locket med mig på föll ner i lådan och jag dämpade fallet med mitt näsben = 3 stygn

Trampat på en spik som gick rakt igenom foten. Dock verkade det som ingenting blev skadat förutom smärtan då förståss.

Skadat knät vilket gör att tex utfall numera är uteslutet. Övrig beträning går däremot utmärkt och även djupa knäböj. Berodde antagligen på ngn överbelastning under ett 100-meterslopp.

Slet i sönder något i min högra armbåge förra året som tog en månad innan det försvann. Verkar ha kommit tillbaka nu igen.

Muskelbristning i baksidan av vänster lår (två gånger inom 6 månader) pga fotboll. Gjorde jävligt ont i tre veckors tid efter 2a gången och hela baksidan av låret var blått. Känner mig dock hyffsat återställd.

Smärtor i höger handled efter för mycket curl m rak stång. Gick dock över efter ca en månad.

Nackspärr typ 20 ggr, ryggskott 1 gång samt typ 5 stukningar på fot och handleder.

Säkerligen något mer men inget betydande.

Inget brutit och har aldrig behövt söka hjälp utan tiden har läkt alla sår. :D

Perscitus
2006-05-15, 15:45
Om värsta är farligaste var det nog när jag hoppade för att svinga mig i ett räcke, men överroterar i bakåtvolten efter jag släppt och ramlar med huvudet i asfalten vilket resulterade i blödning i huvudet, så de fick borra för att lätta på trycket för hjärnan. Fast det minns jag inget av så det värsta var stygnen efteråt. ;)

Pinglan
2006-05-15, 15:54
Tidigare skador:

Trasig menisk (fotboll) som åtgärdades via artroskopi

Uttänjt främre korsband (fotboll) blev bra av lång vila och rehabträning

Avsliten hälsena (fotboll) åtgärdades med operation

Subluxerad axel med söndersliten främre ledkapsel (styrketräning) lååååång vila och rehabträning fixade detta

Impingement i både axlarna pga OL-träningen (detta fick mig att sluta med OL eftersom det bara blev värre och värre)

3 st revbensfrakturer (2 pga OL-träning, 1 pga SL-träning)

Just nu:
Odiagnostiserad ländryggssmärta som dessvärre hållit mig borta från styrketräning längre tid än jag vågat drömma om *cry*

1986
2006-05-15, 15:56
Jag blev av med fingertoppen (ca 1cm) när jag som 14-åring praoade på en industri och klämde ena pekfringret mellan två kugghjul.

Bronkitkorv
2006-05-15, 16:39
Jag satte en liten skruvmejsel i benet när jag skulla hugga i stereon för att jag hade sabbat den och vart förbannad. På det kom blodförgiftningen som ett brev på posten. Sängliggandes i 9veckor. Dog nästan flera gånger.:furious:

lindieweb
2006-05-15, 16:42
Blev överkörd av en buss för två månader sen, Gjorde o gör ganska ont. Muskelskador i båda knäna :(

Karkiainen
2006-05-15, 16:48
Bitar från menisken i båda benen ha lossnat(hockey) och de far runt och hamnar olyckligt ibland så att saker och ting blir inflammerade i knät. Frymt jobbigt när de händer, gåendet blir svårt och ett minne blott om det händer i båda känana samtidigt

timoat
2006-05-15, 16:48
Fick reda på idag att jag har Hodgkins sjukdom. Det är väl den största skada jag har haft...

sp33dy
2006-05-15, 17:24
En av bröderna bröt 4 fingrar på mig när vi busade.. sen har jag klotat med mc ett otal gånger med div. frakturer som följd, samt muskelskador/mindre frakturer i bandyn :thumbup:

The_RobRoy
2006-05-15, 17:39
Fick reda på idag att jag har Hodgkins sjukdom. Det är väl den största skada jag har haft...

Fyfan, är det botat nu da?

Baan
2006-05-15, 18:26
Hm jämfört med många andra har jag inte skadat mig ordentligt alls, det mesta är träningsskador.

Skadade handleden vid träning, vet inte riktigt vad som hände förutom att det knakade till och handleden är fortfarande inte vad den varit, nu nästan ett år efter incidenten. Kunde dock hyffsat snabbt köra många pressövningar (dock är inte bänkpress klockrent än).

Dicksbråck i vintras, kunde dock börja köra marklyft lätt efter en 6 veckor eller så, och är nästan tillbaka på vikterna jag tog innan skadan, så har väl tagit ett halvår.

Jag kommer faktiskt inte på något mer nämnvärt, är vädlgit försiktig av mig eller väldigt hård ;)

edit: kom på en grej till, lyckades skada något bakom knät (någon sena eller liknande vette fan), som gav mig en del problem i kanske ett halvår. var inte så trevligt knäböja, men annars funkade benmusklerna. som jobbigast var nog att göra lumpen kort efter skadan, var riktigt segt byta ställning och så

gasoliner
2006-05-15, 18:26
Lite Av min lista: (Copy&pastear lite av Pinglan.. )
vänster axel ur led med söndersliten främre ledkapsel som följd (Pga.Dåligt brännbollssinne..missade bollen..)

Impingement i båda axlarna till och från under 5 år pga Stel rygg /dålig stretching (detta fick mig att sluta med styrketräning en period eftersom det bara blev värre och värre och aldrig gick över..)

=Avhjälpt med regelbunden massage/kiropraktor och mkt stretchande.:thumbup:

Just nu:
faktiskt helt symtomfri!:D

//Gassy-utan paj-(as) axlar

Alexlindgren
2006-05-15, 18:29

Vad är det?

timoat
2006-05-15, 18:35
Fyfan, är det botat nu da?

Tyvärr är detta bara första steget... Nu väntar massor med scanningar av kroppen, benmärgsprover samt strål/kemoterapi beroende på vilket stadie det befinner sig i.

Fan, jag ska ju börja plugga i NYC på en konstskola i augusti, nu kanske det inte blir av, kanske måste vänta. Jag har bott hemma och sparat ihop pengar i ett års jobbig tid, så kommer den här skiten som ett jävla brev på posten. urrkk...
Jag har dessutom fått två nya lymfförstoringar på samma ställe de tog ut den första på, den senaste kom upp på 3 timmar i fredags, och mäter ca 4 cm i diameter. Den första va 6x4 cm. Ont gjorde det iallafall.

Jag satt och väntade på en remiss till onkologen när skite kom, så jag ringde upp min första läkare, och då hade den jäveln glömt att skicka den! Sånt gör en lack som fan när det handlar om ett par månader innan jag ska dra.

länk http://en.wikipedia.org/wiki/Hodgkin%27s_Disease

The_RobRoy
2006-05-15, 18:58
Tyvärr är detta bara första steget... Nu väntar massor med scanningar av kroppen, benmärgsprover samt strål/kemoterapi beroende på vilket stadie det befinner sig i.

Fan, jag ska ju börja plugga i NYC på en konstskola i augusti, nu kanske det inte blir av, kanske måste vänta. Jag har bott hemma och sparat ihop pengar i ett års jobbig tid, så kommer den här skiten som ett jävla brev på posten. urrkk...
Jag har dessutom fått två nya lymfförstoringar på samma ställe de tog ut den första på, den senaste kom upp på 3 timmar i fredags, och mäter ca 4 cm i diameter. Den första va 6x4 cm. Ont gjorde det iallafall.

Jag satt och väntade på en remiss till onkologen när skite kom, så jag ringde upp min första läkare, och då hade den jäveln glömt att skicka den! Sånt gör en lack som fan när det handlar om ett par månader innan jag ska dra.

länk http://en.wikipedia.org/wiki/Hodgkin%27s_Disease

Usch va hemskt, tycker nästan alltid sånthär är värst innan, precis när man fått de dåliga nyheterna, när man går och blir nervös hur ens liv ska bli i framtiden

Jag håller tummarna för att du blir frisk fort!

Krokodil
2006-05-15, 19:01
Jag håller tummarna för dig!

Larsson
2006-05-15, 19:24

Hoppas verkligen att du blir frisk, så att du kan komma iväg och plugga i USA.

*Flash*
2006-05-15, 19:34
Min värsta skada är nog min satans nackskada som jag dragits med i 5,5 år nu och som påverkar andra kroppsdelar så att jag har problem med dom också.

hultman
2006-05-15, 19:34
Aldrig varit med om något jätteont direkt.

Minns dock en gång när jag hade fragbitecup i cs, och hade kommit till semifinal eller något. Vid lagbytet så springer jag ned och hämtar en macka, och när jag ska springa upp så hoppar jag upp i trappen och slår i stortån, som går av. Fick lira ett par matcher med en tåjävel som gjorde ont som fan och var rejält svullen :)

Yip_man
2006-05-15, 19:47
Armbågat igenom en bakruta på en saab 9-3(härdad ruta)
Gått rakt in i en armbåge på träningen för at en nybörjare trodde att det var ok att armbåga när tränaren uppmana till att jabba. Bilder kommer.....

Alexlindgren
2006-05-15, 19:51

Minns dock en gång när jag hade fragbitecup i cs, och hade kommit till semifinal eller något. Vid lagbytet så springer jag ned och hämtar en macka, och när jag ska springa upp så hoppar jag upp i trappen och slår i stortån, som går av. Fick lira ett par matcher med en tåjävel som gjorde ont som fan och var rejält svullen :)

G33k :d

haha, fan va kul det var när man höll på med cs och var helt inne i det :)

Kom på en skada till, hoppade ett tennisnät, vurpade, slog i handleden = spricka ;D

Mr. Moose
2006-05-15, 19:59
Brutit revben 4 ggr under Tae-kwon Do träning/tävling.

Bruten lillfinger också Tae-Kwon Do träning.

Brutit lilltån under Thai boxning träning.

Bruten handled (båt benet) slagsmål.

De två värsta skadorna:

Kvivstucken så större delen av triceps och ulnarisnerven kapades. Har fortfarande inte full känsel i lill och ringfingret.

Miisade blockera en yx-spark (Tae-Kwon Do) som träffade exakt i ögat och "blåste" ut hela ögonhålan som fick byggas upp av plast, framsidan av ögonhålan slogs också av och klämde en nerv så jag kunde inte raka mig de tre veckorna innan operationen, gjorde skitont. Skallen fick några sprickor här och där också.

Mest smärtsamma var ingen tränings skada, jag har genital herpes :em: och en gång infekterades det, förhuden svullna upp så mycket att den sprack på tre ställen!! Gjorde ganska ont. *cry*

Claes

Ps. Har också haft en massa sträckningar och muskelbristningar som inte varit så allvarliga.

Alexlindgren
2006-05-15, 20:09
Brutit revben 4 ggr under Tae-kwon Do träning/tävling.

Bruten lillfinger också Tae-Kwon Do träning.

Brutit lilltån under Thai boxning träning.

Bruten handled (båt benet) slagsmål.

De två värsta skadorna:

Kvivstucken så större delen av triceps och ulnarisnerven kapades. Har fortfarande inte full känsel i lill och ringfingret.

Miisade blockera en yx-spark (Tae-Kwon Do) som träffade exakt i ögat och "blåste" ut hela ögonhålan som fick byggas upp av plast, framsidan av ögonhålan slogs också av och klämde en nerv så jag kunde inte raka mig de tre veckorna innan operationen, gjorde skitont. Skallen fick några sprickor här och där också.

Mest smärtsamma var ingen tränings skada, jag har genital herpes :em: och en gång infekterades det, förhuden svullna upp så mycket att den sprack på tre ställen!! Gjorde ganska ont. *cry*

Claes

Ps. Har också haft en massa sträckningar och muskelbristningar som inte varit så allvarliga.

AAAAAAAAAAAAJJJJJJJJ!1111etttettoneoneone :cryout: :cryout:

satans, kan inte ens tänka mig smärtan.

timoat
2006-05-15, 20:31
Mr. Moose
Registered User

sorry dude...

egon
2006-05-15, 20:33
Har endast stukat alla fingrar minst en gång. Sen lite små sår, brände ett hål i armen på en lödpenna förra veckan tex. När jag var åtta stukade jag tummen i pungen på en kille när vi spelade fotboll haha! Var målvakt och slängde mig, samtidigt när jag ska ta bollen hoppar han och landar på min tumme. Har fortfarande ont i vissa lägen och har väldigt lätt att stuka den fortfarande. Det är nu 8 år sedan.

Erik__
2006-05-15, 20:43

haha den är ombyggd numera.

Hm, jag har typ vridit knät så att främre korsbandsfästet gick av/ lossna, nått ledband på insidan blev uttänjt och en menisk gick i 2 delar.

sgtbarnes
2006-05-15, 20:49
Timoat hoppas det går bra med allt och att du kan åka iväg till USA. håller tummarna för att det ordnar sig!

Drfg
2006-05-15, 21:05

Stortån går av :confused: och du fortsätter spela cs? *screwy*

Lät du tån ligga kvar i trappen?

Mr. Moose
2006-05-15, 21:07
sorry dude...

Så illa är det inte, det blossar bara upp när jag blir sjuk och immunförsvaret går i botten, kasnske vartannat år eller så. Finns bra salva mot det här, bara att gå till apoteket och köpa.

Har haft det i över 20 år så det är inget jag fått här om nu någon trodde det! Här gäller det o va försiktig. ;)

Herpes är faktiskt mycket vanligt och skulle nu någon här ha det så se till att va noggranna med hygienen om ni skulle få ett "utbrott", infektionen som jag hade är inget jag önskar att någon skulle få. Fruktansvärt smärtsamt.

Claes

Jense
2006-05-15, 21:07
Jag drabbades av herkulez hösten 04. det höll i sig flera veckor.

Tänk er Hej Hej Monika på ständig repeat i 4 veckor så förstår ni hur det kändes

nordland
2006-05-15, 21:10
Sista året jag spelade hockey så skadade jag ett muskelfäste i höger axel, hjärnskakning, spricka i höger nyckelben. Allt under en och samma smäll.. Jagade en puck som var på väg till icing. Hann upp pucken precis innan förlängd mållinje och skulle bryta in framför mål... Skenan lossnade från hållaren på höger skridsko och jag brakade med full fart in i sargen med huvet och axeln före... Ont *cry*

Spruckna/brutna revben räknar jag inte till skador. Det är bara saker som händer.

edgen_ÖSD
2006-05-15, 21:26
Lite ryggproblem, men efter att ha läst det här känner jag mig ganska nöjd med det faktiskt.

blekfet2
2006-05-15, 23:17
Jag drabbades av herkulez hösten 04. det höll i sig flera veckor.

Tänk er Hej Hej Monika på ständig repeat i 4 veckor så förstår ni hur det kändes

:laugh::laugh:

Mikeman
2006-05-15, 23:59
Jag frontalkrockade med en bil i ca 60-70 km/h. Själv körde jag mc.
Bröt skenben och vadben i ena benet som pekade rakt ut ur huden. Bröt även övre delen av skenbenet som går upp mot knät, som dom fick pussla ihop med ben som togs från höften. Yttre menisken krossades och fick tas bort. Skar av nästan hela yttre delen av vadmuskeln vilket orsakade känselbortfall från vad ner till fot.
Operationen tog över 4 timmar.

I övrigt klarade jag mig bra förutom småblessyrer.

Noll
2006-05-16, 06:44
Haha, det bevittnades! :D
Nästan så att du skulle lägga upp en bild.

Haha, jaa. Eller åkså inte... :rolleyes: *funderar å söker fram bild för ev bildbevis...*

bengdoktor
2006-05-16, 09:32
Pressade ur den nedersta kotan 2 cm ur ryggraden i benpressen en gång och nu kan jag inte springa nåe mer. Men jag kan spela bänkpress :)

hahavaffan
2006-05-16, 09:47
Fick reda på idag att jag har Hodgkins sjukdom. Det är väl den största skada jag har haft...:( hoppas det fixar sig!

CoC
2006-05-16, 12:15
Inte mkt att komma med. Somnade på motorcykel i ca 90-100 på landväg. Vaknade upp nere i ett dike, fortfarande i ca 90 knutar, for över ett mindre vattendrag innan jag och motorcykeln (Yamaha 125 RS -78) skiljdes åt i ett stenrös. Efter stenröset fortsatte jag ca 35m vill jag minnas. Motorcykeln var lite tillknycklad men inte värre än att en kompis kunde köra hem den nån dag senare.

Bröt vänter handled och fick hjärnskakning. Var tillbaka i sadeln på en ny RS innan gipset tagits bort.