Visa fullständig version : Måste jag springa med pannband eller? (blandade frågor)
Just tillbaka från en morgonspringation. Det är andra gången i modern tid som jag vågar mig på att springa utomhus. En del inte så j-a djupa frågor har uppenbarat sig. De passar en söndagmorgon, kan jag tänka mig.
1. Jag får jävligt ont i huvudet. Det får jag aldrig när jag springer på löpband. Det sabbar hela upplevelsen. Jag tror det har med kalla vindar på tinningarna att göra. Är det nån av er som känner igen det? Måste jag springa med pannband?
2. Jag springer i parken. Vad skall jag göra för att inte bli påsexad mot min vilja? Borde jag ha överfallslarm, ha tänkt ut något slugt, eller kunna karaté? Är det någon idé att försöka göra sig fulare än vad man är, eller är det skitsamma, tro?
3. Var gör ni av nycklarna? Skall det vara nödvändigt att köpa speciella byxor med fickor?
4. Brukar ni äta innan?
1. Jag får jävligt ont i huvudet. Det får jag aldrig när jag springer på löpband. Det sabbar hela upplevelsen. Jag tror det har med kalla vindar på tinningarna att göra. Är det nån av er som känner igen det? Måste jag springa med pannband?
2. Jag springer i parken. Vad skall jag göra för att inte bli påsexad mot min vilja? Borde jag ha överfallslarm, ha tänkt ut något slugt, eller kunna karaté? Är det någon idé att försöka göra sig fulare än vad man är, eller är det skitsamma, tro?
3. Var gör ni av nycklarna? Skall det vara nödvändigt att köpa speciella byxor med fickor?
4. Brukar ni äta innan?
1. Kan det inte vara pga ovana (på något sätt) du får ont i huvudet?
2. Är risken verkligen så stor på sommaren?
3. Ha nycklarna i handen så har du ett vapen om du blir överfallen ;) Självklart ska du köpa ett par tights, de brukar ha en ficka precis ovanför stjärten.
4. 400 mg koffein och vatten ftw.
1. Kan det inte vara pga ovana (på något sätt) du får ont i huvudet?
2. Är risken verkligen så stor på sommaren?
3. Ha nycklarna i handen så har du ett vapen om du blir överfallen ;) Självklart ska du köpa ett par tights, de brukar ha en ficka precis ovanför stjärten.
4. 400 mg koffein och vatten ftw.
1. Nej, det är inte möjligt. Då borde jag ha känt av det när jag sprungit inomhus. Det sitter i fortfarande, 25 min efter hemkomst.
2. Det är fler överfallsvåldtäkter på sommaren, vill jag minnas. (Mer folk utomhus, helt enkelt.) Hur stor risken är har jag dock inte en suck om.
3. Hmn... Ett par tights! :D *spy* Just nu har jag jazzbyxor. Det är tights för personer med feta vader, kan man säga. Hmn... *funderar och känner mig snål*
2. Det är fler överfallsvåldtäkter på sommaren, vill jag minnas. (Mer folk utomhus, helt enkelt.) Hur stor risken är har jag dock inte en suck om.
Du kan nog räkna med att risken för en överfallsvåldtäkt när du springer på morgonen är extremt liten. De flesta sker på natten, och offret är nästan alltid berusat. (Att du tror att du löper större risk att bli våldtagen för att du är snygg är faktiskt lite osmakligt Nina.)
Hur du helt ska eliminera risken? Stanna inomhus, alltid, dygnet runt, öppna aldrig dörren.
1. Nej, det är inte möjligt. Då borde jag ha känt av det när jag sprungit inomhus. Det sitter i fortfarande, 25 min efter hemkomst.
3. Hmn... Ett par tights! :D *spy* Just nu har jag jazzbyxor. Det är tights för personer med feta vader, kan man säga. Hmn... *funderar och känner mig snål*
1. Ok, skumt.
2. Ja, men på morgonen? :) Om jag får gissa så är det kväll/natt som är risky.
3. Haha, försök inte. Tights är det grymmaste plagget ever, låtsas inte som att du tycker annat :)
Du kan nog räkna med att risken för en överfallsvåldtäkt när du springer på morgonen är extremt liten.
Det låter bra. Det var min pojkvän som uttryckte sin oro imorse, och jag är rätt lättnojad.
Hur du helt ska eliminera risken? Stanna inomhus, alltid, dygnet runt, öppna aldrig dörren.Hmn... Det där påminner mig om något...
Ja just det. *uppdate* Mitt liv. :D
(Att du tror att du löper större risk att bli våldtagen för att du är snygg är faktiskt lite osmakligt Nina.)
Det är lite olikt dig att läsa in saker som inte har skrivits. Är du bakis?
1. Ok, skumt.
2. Ja, men på morgonen? :) Om jag får gissa så är det kväll/natt som är risky.
3. Haha, försök inte. Tights är det grymmaste plagget ever, låtsas inte som att du tycker annat :)
2. Det har du nog rätt i. Men jag minns ju det där jag läste i tidningarna förra sommaren. Var det inte en 80-åring som blev våldtagen på sin morgonpromenad? Och sen var det en snubbe som låtsades att han hade trillat med cykeln, och den som stannade för att hjälpa honom blev indragen i lämpligt buskage. Jävla media. *cry*
3. Jag erkänner, kombinationen tights/stora fötter/stor rumpa är saglik. :D
3. Jag erkänner, kombinationen tights/stora fötter/stor rumpa är saglik. :D
3. Tror du verkligen att någon kommer att kolla på din fot:ass ratio? :)
3. Tror du verkligen att någon kommer att kolla på din fot:ass ratio? :)Ok, jag tycker att det är det fulaste plagg som någonsin skapas. Sjukt galet fult. Nej, förresten; den cykelbyxan med inbyggd blöja är fulare, men de är på samma nivå. Dock kan jag skita i min fåfänga för en liten stund, det överlever jag. Är det mycket praktiskt eller?
Ok, jag tycker att det är det fulaste plagg som någonsin skapas. Sjukt galet fult. Nej, förresten; den cykelbyxan med inbyggd blöja är fulare, men de är på samma nivå. Dock kan jag skita i min fåfänga för en liten stund, det överlever jag. Är det mycket praktiskt eller?
Det tyckte jag också innan jag hade provat. Har man en gång sprungit i tights så kommer man aldrig vilja byta tillbaka. Du har ju grym kropp också, då är det ännu bättre :)
Det tyckte jag också innan jag hade provat. Har man en gång sprungit i tights så kommer man aldrig vilja byta tillbaka. Du har ju grym kropp också, då är det ännu bättre :)Hmn... Ja, jag har ju misstänkt att det var något bra med dem, för annars skulle ingen ha dem på sig. Enligt mig gör min kroppsform saken än värre, men skitsamma. Det är ingen modevisning ändå. :)
Bronkitkorv
2006-05-14, 07:59
När du springer på löpband så går det en liten aning lättare efter som bandet rör sej, det gör inte marken. Det kanske är därför du får huvudvärk. Ovana att springa på hårdare underlag. Eller rädsla för att bli upphånglad mot din vilja av en otäcking skapar spänning i ditt lilla huvud. Förmodligen så kommer du aldrig mer att springa ute igen, problem löst...
Hmn... Ja, jag har ju misstänkt att det var något bra med dem, för annars skulle ingen ha dem på sig. Enligt mig gör min kroppsform saken än värre, men skitsamma. Det är ingen modevisning ändå. :)
Tights är sjukt snygga, bara det är anledning nog att på sig dem.
http://www.tjejmilen.se/race/bilder/uploaded/running_2004_012_C.jpg
[IMG]http://www.tjejmilen.se/race/bilder/uploaded/running_2004_012_C.jpg[./IMG]
Hon visar vaderna. Det kan inte jag göra. (Frusen + har vadkomplex) Fram med någon bild på flicka med längre tights.
shadowfire
2006-05-14, 08:08
http://www.tjejmilen.se/race/bilder/uploaded/running_2004_012_C.jpg
ouuuch, ser jag en sådan där framför mig i elljusspåret så sporrar det iaf mig o öka farten o springa förbi.. :)
När du springer på löpband så går det en liten aning lättare efter som bandet rör sej, det gör inte marken. Det kanske är därför du får huvudvärk. Ovana att springa på hårdare underlag. Eller rädsla för att bli upphånglad mot din vilja av en otäcking skapar spänning i ditt lilla huvud. Förmodligen så kommer du aldrig mer att springa ute igen, problem löst...Fast jag springer ju långsammare utomhus.
Undring: Hånglar utomhusvåldtäktsmän med en? (Kan man förvänta sig förspel?)
shadowfire
2006-05-14, 08:10
Nina, inte så att du fuskar med vätskan och att det är det som framkallar huvudvärken? Jag tycker själv jag svettas bra mkt mer utomhus på riktig löpning mot för på ett löpband, så laddar alltid med mer vatten o salt inför utomhuslöpning. Nyckeln har jag i näven, springer ju ändå med knutna nävar så.. o något överfall behöver du nog inte oroa dig för, inte med din fysik.... bara o flexa ut latsen din så har du skrämt slag på de flesta småglinen till badboys.
Bronkitkorv
2006-05-14, 08:13
Fast jag springer ju långsammare utomhus.
Undring: Hånglar utomhusvåldtäktsmän med en? (Kan man förvänta sig förspel?)
Ja det har jag läst i aftonbladet att det är vanligt för att inte folk ska reagera och bara på morgnarna aldrig på kvällen !
Hon visar vaderna. Det kan inte jag göra. (Frusen + har vadkomplex) Fram med någon bild på flicka med längre tights.
Om du bara visste hur svårt det är att hitta vettiga bilder på folk i tights *screwy*
http://www.exrx.net/Store/HKImages/AthleticWomensSurvivalGuide.jpg
Krokodil
2006-05-14, 08:25
Friskis&svettis brukar ha jogginggrupper ett par ggr/vecka, så du slipper springa ensam. Det finns säkert där du bor oxå.
Just tillbaka från en morgonspringation. Det är andra gången i modern tid som jag vågar mig på att springa utomhus. En del inte så j-a djupa frågor har uppenbarat sig. De passar en söndagmorgon, kan jag tänka mig.
4. Brukar ni äta innan?
1. Har aldrig sprungit på löpband. Men om jag har haft uppehåll ifrån löpningen av någon anledning och sedan ger mig ut när det blivit kallt så får jag ont i huvudet. Men nu är det ju vår så tycker inte att det borde vara problemet.
2. Jag har hört teorin att vissa tjejer klär sig ganska sunkigt för att på så vis minska sin "våldta-mig-faktor". Har du ett par gamla otvättade målarbyxor och tjocktröja med kaffefläckar på så är du hemma.
3. Jag brukar bara ta med mig själva dörnyckeln (de andra på min gigantiska nyckelknippa ca 3 st) brukar jag lämna kvar där hemma. Antingen lägger jag dem i fickan på mina tights eller så har jag nyckelringen runt pekfingret och in i handflatan. Fungerar även innanför vantar. Inbillar mig att man tappar dem lättare ned i en brunn då.
4. Har också funderat på det här. Tror att det är en vanesak. Min nya grej skall bli att löpa innan frukost. Kommer dock att dricka 2 glas vatten innan dock inget koffein då jag upplever att det ger tachykardi.
Om du bara visste hur svårt det är att hitta vettiga bilder på folk i tights *screwy*
http://www.exrx.net/Store/HKImages/AthleticWomensSurvivalGuide.jpg
Och där hittade du äntligen en....vettig? :thumbup: *screwy*
Kan min teori om varför så många tjejer har svarta tights är för att de vill att deras lår skall se mindre ut? Tycker grått är så mycket snyggare.
BTW: Vad anses om killar som springer i tights?
Och där hittade du äntligen en....vettig? :thumbup: *screwy*
BTW: Vad anses om killar som springer i tights?
Haha, det var den vettigaste jag hittade :D Tycker den ser rätt grym ut dock, enfärgade tights vore väl att föredra.
Killar i tights är grymt OM man har kroppen för det.
Slartibartfast
2006-05-14, 08:48
Tajts på tjejer är skitsnyggt! :thumbup:
Haha, det var den vettigaste jag hittade :D Tycker den ser rätt grym ut dock, enfärgade tights vore väl att föredra.
Killar i tights är grymt OM man har kroppen för det.
Sprintersen man ser på tv har ju tights och de ser rätt heta ut ju. Tjocka eller spinkiga personer gör sig icke besvär.
Salomon gör snygga tights. Fick syn på dessa (fast herrmodell) när jag var på Intersport förra veckan och hade dom inte kostat 700 spänn så hade jag köpt dom.:cryout: Känns som jag får slita ut mina NIKE-tights lite mer först.
http://www.salomonwomenwill.com/se/product.aspx?gam=5&pro=791741
Kolla nere till vänster på sidan så har du dessutom en väldigt trevlig LIVE-visning av tightsen.:thumbup:
Once you go tights, you'll never go back.:naughty:
Kolla nere till vänster på sidan så har du dessutom en väldigt trevlig LIVE-visning av tightsen.:thumbup:
Once you go tights, you'll never go back.:naughty:
Efter den videon måste Nina vara övertygad. Om inte annat får vi börja langa upp lite bilder på oss själva ;)
Efter den videon måste Nina vara övertygad. Om inte annat får vi börja langa upp lite bilder på oss själva ;)
Jaaa! Lägg upp den bilden där du visar ditt ass. Det kommer övertyga henne om något.
Jaaa! Lägg upp den bilden där du visar ditt ass. Det kommer övertyga henne om något.
Bra ide, självklart tog jag en ny bild, för ninas skull.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/hoho.JPG
Ryska_raketen
2006-05-14, 09:05
En påse på det och ja bangar fan inte.
En påse på det och ja bangar fan inte.
Haha!:laugh: :kinky:
Tack, hur ska jag kunna sova i kväll *grr27*
Tack, hur ska jag kunna sova i kväll *grr27*
Bara att tänka på Yankee och dra lite i salamin. Sedan kommer du sussa sött :sleep:
Ni får erkänna att det ryckte till lite i brallan, det är lugnt :mallan:
2. Jag springer i parken. Vad skall jag göra för att inte bli påsexad mot min vilja? Borde jag ha överfallslarm, ha tänkt ut något slugt, eller kunna karaté? Är det någon idé att försöka göra sig fulare än vad man är, eller är det skitsamma, tro?Ett överfallslarm är inte en dum idé, skaffa ett som låter ordentligt och som är lite småsvårt att återställa.
3. Var gör ni av nycklarna? Skall det vara nödvändigt att köpa speciella byxor med fickor? Eftersom jag sällan är ute och springer längre tider, när jag då brukade springa, så strunta jag helt enkelt i att låsa, men då bor jag i ett område där inbrott inte är så vanligt.
4. Brukar ni äta innan?Ska jag springa tidigt, så äter jag inte innan, presterar sämre då. Litet mål tidigast två timmar innan.
3. Jag brukar plocka ur husnyckeln ur nyckelknippan och sätta dit den innanför strumpan. Där är den inte i vägen på något vis och den håller sig på plats.:thumbup:
Ger dig bara tips med larmet. ;)
De flesta överfallslarm är små och händiga, men låter som tre brandbilar. Likabra att skaffa ett ifall du är orolig och du springer ensam på tider där det inte är så mycket folk ute.
Använde ett när jag var runt 14 när det gick rykten om en pedofil/blottare som strövade rundor här. Min tanke var dock inte att kalla på hjälp, jag ville spränga hans öron med den ;) Ung och dum, men det larmet hade kunnat fixa biffen, det gjorde så fruktansvärt ont i öronen.
Tights på löparkillar är OK. Överhuvudtaget på vältränade killar. På tjejer är det ännu mer OK, men där även på inte-fullt-så-vältränade-tjejer. Pannband på killar är sååååå töntigt. Nästan lika töntigt som hårband.
allan
ouuuch, ser jag en sådan där framför mig i elljusspåret så sporrar det iaf mig o öka farten o springa förbi.. :)
själv ser jag till å hålla mig en tre-fyra meter bakom å njuta av utsikten :cool:
själv ser jag till å hålla mig en tre-fyra meter bakom å njuta av utsikten :cool:
Undrar hur kul det är för henne att ha en flåsande kille bakom sig som spanar in arslet?
Nitrometan
2006-05-14, 10:03
Undrar hur kul det är för henne att ha en flåsande kille bakom sig som spanar in arslet?
Hon tror att det är en överfallsvåldtäkt på gång och ringer polisen.
Kebab-Arne
2006-05-14, 10:15
Nyckelproblemet är som nämnt bara att ta ut de nycklarna man bara måste ha. Främst bilnycklen för min del. Numera så knytar jag den i snöret jag har har i mina shorts som går runt midjan. Sen hänger den där och är bara att dra snöret så nycklen hänger precis vid själv hålet där snöret går igenom. Sen hänger den innanför shortsen och stör mig inte alls. Annars kan man ha byxor av pösigare modell så det finns ficka med dragkedja.
Hur "vaken" är du när du ger dig ut och kutar? Är du extremt morgontrött kanske det är läge att springa senare på dagen. Annars tycker jag att det ligger något i Shadowfires teori om att vätskebalansen kanske är dålig (du har ju antagligen inte druckit alltför mycket på ett tag om löpningen är det första du gör på morgonen). Prova att dricka mer. Annars är det ju inte överdrivet svårt att testa pannband och se om det hjälper; är det bara för värmen du vill ha det funkar ju även en snusnäsduk/scarf om huvudet.
Det är nog rätt få överfallsvåldtäkter som äger rum för att offret var så snyggt och sexigt att gärningsmannen inte kunde hålla sig. Och det är inte SÅ vanligt med överfallsvåldtäkter på morgnarna när det ärr ljust. Annars: spring under dygnets ljusa timmar (kanske inte sent på fredag/lördag kväll), spring där det finns bebyggelse, skaffa ett larm om det får dig att känna dig tryggare.
Det är lite olikt dig att läsa in saker som inte har skrivits. Är du bakis?
No offense, men med den formulering du använde lade du upp rätt rejält för den där (se kursivering).
Löpartajts med nyckelficka är suveränt. Annars håller man dem i handen eller stoppar dem i strumpan. Lämpligen lämnas alla nycklar utom husnyckeln hemma; ingen nyckelficka i världen gör det särskilt bekvämt med en jätteklump som skakar runt på häcken (Jag brukar ta loss husnyckeln från nyckelknippan det sista jag gör innan jag ger mig ut, och lägga nyckelknippan på hallmattan, så att jag kommer ihåg att sätta tillbaka den direkt jag kommer hem. Att jag skulle komma ihåg det efter ett par timmar är en utopi.)
4. Brukar ni äta innan?
Ja, eftersom jag sällan springer direkt på morgonen (tycker också att jag springer bättre när jag är vaken och utfodrad), men just därför är nog inte min åsikt så intressant i sammanhanget.
F.ö. är tajts ... ja, om inte snyggt så i alla fall ett plus utseendemässigt; det ser seriöst ut eftersom man vet att det är så många som inte törs använda dem av rädsla för att se "töntiga" eller "bögiga" ut, men att de som springer ofta och mycket brukar omvändas för komforten.
Jag får också ont i huvudet ibland när jag cyklar väldigt snabbt på morgonen (då det är lite kyligt), och det känns precis som när jag äter glass för fort. Därför drar jag slutsatsen att huvudet kyls ner vilket orsakar huvudvärk. Men en mössa eller ett pannband borde nog hjälpa :) Skit i hur du ser ut när du springer.
Jag har keps när jag springer, håller även svetten borta. Det kanske är en idé.
Nycklar har jag i fickan på tajtsen och har jag tajts utan ficka lägger jag nycklarna under hallmattan utanför min dörr. Så modig är jag!
Sen är min upplevelse att dom flesta är så upptagna på morgnarna och annars med så dom har eg inte tid med att spana in alla runt omkring dom. Det är bara man själv som tror att man är så intressant för alla så man är värd att beskådas.
Därför hjälper jag dig, i ett ovanligt infall av exhibitionism, med en bild från GB-varvet.
http://194.165.231.32/hemma/moeriksson/bilder/GB-varvet_mo.jpg
edit: vad pigg jag ser ut, jag svär att det inte riktigt var så illa
Därför hjälper jag dig, i ett ovanligt infall av exhibitionism, med en bild från GB-varvet.
Yes! Nice. Hoppas det gick bra.
3. Hmn... Ett par tights! :D *spy* Just nu har jag jazzbyxor. Det är tights för personer med feta vader, kan man säga. Hmn... *funderar och känner mig snål*Är det i relativt tätbebeyggt område kanske överfallslarm fungerar, om man hinner aktivera det, men om det inte finns folk precis i närheten så är ju frågan om någon bryr sig. Fanns ju någon spray som förblindar, färgar och luktade så man ville kräkas eller tappade lusten eller något, kanske är bättre förutsatt att man har den såpass lättillgänglig att man hinner använda den.
Järnrör/cykelbygellås? :D
Undrar hur kul det är för henne att ha en flåsande kille bakom sig som spanar in arslet?Å andra sidan om hon inte ville ha det kunde hon ju ta några andra brallor som inte gav lika fin utsikt ;)
Magnolia
2006-05-14, 12:05
Brukar alltid springa med tights, längden varierar dock med utetemperaturen, har de ficka hamnar nykeln såklart i denna annars brukar jag knyta nykeln i ena skosnöret.
Måste äta och dricka bra innan för att prestera bra oavsett vad det är för träning. Två timmar innan brukar vara lagom vad det gäller maten.
Jag svettas ganska mycket när jag springer och blir det kallt om huvet är det inte skönt, detta brukar iofs bara vara ett problem när det är under 10 grader ute och då har jag mössa och vantar.
Spring med en riktigt pösig träningsoverall och ha en hoodie så slipper du nog bli påsexad.
Jag brukar ha nycklarna i en midjeväska! :D
Hur fan lyckas du hitta på alla dessa meningslösa trådar?
Det som är viktigt för en person behöver ej vara viktigt och kan kännas meningslöst för en annan person.
Hon kanske inte slösar tid på att sitta och önska sig saker av träningsanden?
Hon kanske inte slösar tid på att sitta och önska sig saker av träningsanden?
Ett par har väl man själv lyckats hitta på, men ett tiotal nya i veckan - What's the point?
Jag har en sån jättejättetunn jacka som ger lite vindskydd men inte överdriven värme, där har jag 2 fickor, där läggs nycklar, mp3, batteri. Mycket bra investering.
formula4shape
2006-05-14, 14:57
Tights på löparkillar är OK. Överhuvudtaget på vältränade killar. På tjejer är det ännu mer OK, men där även på inte-fullt-så-vältränade-tjejer. Pannband på killar är sååååå töntigt. Nästan lika töntigt som hårband.
allan
Jag kan föreställa mig att Grub har hårband *rolleyes*
Ett par har väl man själv lyckats hitta på, men ett tiotal nya i veckan - What's the point?
Vissa är mer frågvisa än andra.
Att du tror att du löper större risk att bli våldtagen för att du är snygg är faktiskt lite osmakligt Nina.
Varför det?
Du kan nog räkna med att risken för en överfallsvåldtäkt när du springer på morgonen är extremt liten. De flesta sker på natten, och offret är nästan alltid berusat. (Att du tror att du löper större risk att bli våldtagen för att du är snygg är faktiskt lite osmakligt Nina.)
Hur du helt ska eliminera risken? Stanna inomhus, alltid, dygnet runt, öppna aldrig dörren.
Vadå snygg?
Vadå snygg?
Vacker, som Nina är både på insidan och utsidan. :)
Vadå snygg?
Ett exempel.
Jag kan förstå att Nina (och även Krampus) känner sig oroliga när de joggar i parker, då bägge har ett fördelaktigt utseende.
Alla vet ju vad våldtäktsmännen vill ha (vad för personer de är ute efter).
Med detta sagt vill jag också påpeka att jag känner mig enormt säker då jag joggar i parker både tidigt på dan som sent på natten. :D
Med detta sagt vill jag också påpeka att jag känner mig enormt säker då jag joggar i parker både tidigt på dan som sent på natten. :D
Det har nog med dina fightingskillzz o göra.;)
Det har nog med dina fightingskillzz o göra.;)
Haha, men ser våldtäktsmännen hur bra folk är på att försvara sig bara sådär?
Haha, men ser våldtäktsmännen hur bra folk är på att försvara sig bara sådär?
Menade bara att det är därför du känner dig tryggare än vanliga dödliga människor.:)
Ett exempel.
Jag kan förstå att Nina (och även Krampus) känner sig oroliga när de joggar i parker, då bägge har ett fördelaktigt utseende.
Haha, du är sjuk!! :laugh: :D
Haha, du är sjuk!! :laugh: :D
Finns det tillfälle så lägger jag alltid in min favorit Krampus (guden). :laugh:
Jävlar vad den här tråden tog fart. Och en massa bra svar, som vanligt.
Tusen tack, allesamman! :love: (Skulle svara fler, men det tar för mycket tid.)
1. Hur "vaken" är du när du ger dig ut och kutar?
[...]
2. Det är nog rätt få överfallsvåldtäkter som äger rum för att offret var så snyggt och sexigt att gärningsmannen inte kunde hålla sig.
[...]
3. No offense, men med den formulering du använde lade du upp rätt rejält för den där
1. Jag är morgonpigg, så det är lugnt. Kan testa att dra i mig en liter vatten före. Det borde väl räcka? Är det inte det så får det bli pannband (eller keps).
2. Mohahahahahah. You don't say? :D
3. Nej, det är klart, men faktum är att jag inte skrev ett dugg om vad jag själv trodde. Det känns inte som att jag skall behöva förklara mig heller.
Menade bara att det är därför du känner dig tryggare än vanliga dödliga människor.:)
Jojo trygg känner jag mig alltid, men det har nog inte att göra med att jag har tränat Kamrate alt Bjudo.
Jag tror även på karma och reinkarnation.
When it's time to go, it's time to go.
Jaja hursom, min poäng var, eftersom Nina och Krampus är så söta, vackra och sexiga, förstår jag deras oro (för våldtäktsmän), medan jag, som inte är lika snygg som Nina, Krampus et al, inte känner samma oro i parker(tillhåll för våldtäktsmän, dom har klubblokal där).
Våldtäktsmännen är lika organiserade som poliserna nuförtiden.
Ok Örjan, du patrullerar norra delen av humlegården runt 00-03.00. Försök hitta lite äldre offer den här gången.
Börje, du tar södra delen 04-06.00.
Ett exempel.
Tror du verkligen att en väldtäktsman väljer en person för att han/hon tycker om offrets utseende?
Tror du verkligen att en väldtäktsman väljer en person för att han/hon tycker om offrets utseende?
Ja? Inte faen tar han hellre den feta kärringen till höger, än Nina till vänster?
Jag tror att det är större risk för en ensam blond 20-30 årig tjej med stora lökar att bli våldtagen än en rundlagd gråhårig dam på 70 år.
Fast vad vet jag hur en våldtäktsman tänker? Det skiljer sig nog från fall till fall.
Men jag gissar att de väljer offer och inte tar vem som helst.
I annat fall hade ju lika väl jag, Arne P eller Nicole Bass blivit våldtagna i parken.
Det är ju inte så att de sätter ena handen för ögonen, snurrar runt fem varv och den person som han pekar på när han tar bort handen, den blir offret? [Dvs helt random]
Finns det tillfälle så lägger jag alltid in min favorit Krampus (guden). :laugh:
Börjar bli lite MickeB-status på mig nu tror jag...:booty:
Jag har sprungit i 10 år i ett närliggande motionsspår och park och jag har aldrig oroat mig över att bli överfallen. Uppvärmd och med träningskläder på morgonkvisten, skulle förmodligen en optimal 1-kilometers-sprint hem lyckas bättre än på en hemgång en lördag kväll i högklackat.
Löpningen är som allt annat, jag skulle inte vilja känna mig sunkig när jag är ute och tränar, så jag klär mig inte medvetet illa heller. :)
Ja? Inte faen tar han hellre den feta kärringen till höger, än Nina till vänster?
Att du ens gör en sådan jämföring...
Att du ens gör en sådan jämföring...
Vadådå? Det stämmer väl?
Vadådå? Det stämmer väl?
Ja, men våldtäktsmannen springer inte runt och letar efter en vältränad ung blondin, då han i denna situation "måste" välja denne framför valrossen bredvid.
Ja, men våldtäktsmannen springer inte runt och letar efter en vältränad ung blondin, då han i denna situation "måste" välja denne framför valrossen bredvid.
klart han inte letar efter henne, men jag tror ju hellre han väljer en vältränad ung blondin än en valross om han fick välja? inte sant?
reinholdsson
2006-05-14, 18:16
klart han inte letar efter henne, men jag tror ju hellre han väljer en vältränad ung blondin än en valross om han fick välja? inte sant?
Den vältränade kan ju vara starkare än honom, det vet han ju ej..
Jag tror att det är svårt att sätta sig in i en väldtäcktsmanspsyke. I en vanlig situation är det klart att man blir mer attraherad av en vacker kvinna såsom nina än en gammal dam. Så är det för mig i alla fall.
Men om en person har passerat den psykologiska gränsen att han faktiskt sitter i en park och väntar på en kvinna som han kan påtvinga sex, kan man ju inte riktigt veta hur han tänker. Kanske är det något med just en försvarslös gammal gumma som tänder honom.
Yes! Nice. Hoppas det gick bra.
Det gjorde det inte. Jag sket nästan på mig, och det var en massa folk i vägen när man hade startnummer 33k.
Det gjorde det inte. Jag sket nästan på mig, och det var en massa folk i vägen när man hade startnummer 33k.
Tiden då? Inga bortförklaringar :)
Tiden då? Inga bortförklaringar :)
1:40
Snälla, bara en bortförklaring...?
1:40
Snälla, bara en bortförklaring...?
Men det var inklusive toabesök och kö?
Men det var inklusive toabesök och kö?
Ja, och det verkade vara fler med magproblem. Både av kön och hur fräscht det var där inne...
Det var dessutom mitt allra första försök att springa ett lopp i ett ryck där jag trodde att jag skulle kunna bli en löpare. Har tagit mitt förnuft till fånga nu och springer endast sporadiskt för det höga nöjets skull.
edit: Ordning!
Jag har väl inte världens snyggaste kropp men jag har ett par tights på mig när jag cyklar och det inte är varmt ute (som det varit i veckan). I både mina cykelbyxor och tights finns det en liten ficka längst upp på insidan vid linningen som man kan lägga nyckeln i, den får precis plats där.
Hur som helst, tights är grymt bra bara man kommer över sitt komplex och cykelbyxor med "blöja" är inte alls fult. :whipped: Det var en stor skillnad att gå från cykelbyxor utan till med eftersom pungen inte lägger sig i kläm lika lätt mellan sadeln och kroppen eller så känner man det inte lika bra bara. :cool:
Varför använda pannband när det finns mössor?
Inte för jag vet varför tråden ligger i allmänt men det är inte helt ovanligt att få ont i huvudet av kyla i samband med ansträngning så mössa på så löser det sig kanske.
Varför använda pannband när det finns mössor?
Inte för jag vet varför tråden ligger i allmänt men det är inte helt ovanligt att få ont i huvudet av kyla i samband med ansträngning så mössa på så löser det sig kanske.
Mössa kändes spontant som att det borde vara för varmt.
Varför ligger tråden i allmänt? På grund av fråga 2 och 3, som jag trodde var för allmäna. Det är bara att flytta den om den platsar i vikter & kondition.
Juliette
2006-05-15, 11:11
1, Känner inte alls igen att få ont i huvudet när jag springer, kan det vara som någon annan nämnt; vätskebrist? Jag måste alltid ha håret i tofs när jag springer annars blir jag irriterad på det, och av det kan jag ibland få huvudvärk, det är inget sånt i ditt fall?
2, Brukar försöka tvinga med nån när jag springer så att jag inte ska vara ensam, pga det är jobbigt att jämt behöva tänka på att nån idiot kan komma och hoppa på en. Tror dock inte att karate eller liknande hjälper, bättre kanske på att öva på sina spurter :) Försöker springa där det är relativt mycket folk, men det är ju inte så lätt om det är tidigt på morgonen..
3, Nycklarna är ett stort problem.. Har man de i en snodd runt halsen dinglar de, har man de i byxfickan är de ivägen plus att man är livrädd att tappa dem. Brukar ha de i en snodd runt handleden, inte bra det heller men funkar. Har tänkt köpa en sån där liten väska som är som ett armband, men det har inte blivit av än.
Det är ju samma problem om man vill ha med sig MP3-spelaren, var gör ni andra av den?
4, Äter aldrig innan.
PS. Nina, jag skulle aldrig ta på mig ett par tights av samma anledning som du, de går helt enkelt inte ihop med min kroppsform tyvärr. Men i ditt fall så tror jag det är obefogat, av de bilder man sett på dig så tror jag att du skulle passa bra i dem. Tycker inte du har "feta vader" alls, så låt inte det hindra dig.
Hur mycket springer du/vecka?
Något lopp som du ska springa i år?
Varför ligger tråden i allmänt? På grund av fråga 2 och 3, som jag trodde var för allmäna. Det är bara att flytta den om den platsar i vikter & kondition.
Jo jag vet att det bara är att flytta den men det är numera x antal ganska ovidkommande inlägg också som jag inte orkar rensa.
Om du har flera frågor i samma inlägg och är osäker på var de hör hemma så är det ju enklare att dela på dem om du inte tycker att de passar på ett visst ställe?
Edit: Om mösa blir för varmt eller inte måste får du testa, det behöver inte vara en pälsmössa direkt.
viktor88
2006-05-15, 11:43
ja får ont i huvet av att bara tänka tanken på att sätta på mig ett panband
Om du har flera frågor i samma inlägg och är osäker på var de hör hemma så är det ju enklare att dela på dem om du inte tycker att de passar på ett visst ställe?Jag tyckte att de passade fint i Allmänt. Det var du som inte verkade hålla med. ;) Men visst hade jag kunnat starta 1-4 olika trådar i olika forum istället, jag tror dock att det hade irriterat en del. (Inga namn nämnda. Ni vet vilka ni är, gnällspikar!)
Men ok, jag är inte den som vill vara olydig: Jag skall hålla allmänt fritt från träningsrelaterade frågor i framtiden.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.